FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LV - délka letu Jeden příspěvek | Celý strom
LV - délka letu   25. 12. 2012 / 19:57
Tonda1
Poradí někdo nějaký graf, kde by byla závislost letové hladiny k délce letu (mám na mysli krátké vzdálenosti) a to z hlediska nejmenší spotřeby paliva a dále z hlediska, nejrychlejšího dosažení cílového letiště.
 

LV - délka letu   25. 12. 2012 / 19:58
Tonda1
B 737
 

LV - délka letu   25. 12. 2012 / 20:01
Lejzy
B 737 je hodne ruznych typu, mel bys upresnit. Normale to pocita FMC, ale rucne se da urcite taky.
 

LV - délka letu   25. 12. 2012 / 20:02
Tonda1
měl jsem na mysli def B 737 FS 2004
 

LV - délka letu   25. 12. 2012 / 22:25
vojtas
V realu v zasade plati, cim ekonomicteji, tim lepe. V tom pripade je nejvhodnejsi profil letu podobny balisticke krivce.
 

LV - délka letu   25. 12. 2012 / 23:23
AJS
Takové jednoduché pravidlo "přes palec" říká, že optimální je u krátkých letǔ taková hladina, jaká je vzdálenost mezi letišti. Tzn. 250NM=FL250

Nejekonomičtější je skutečně dostoupat co nejblíž optimální hladině i za cenu, že to znamená dostoupat a začít hned zase klesat, kvůli restrikcím při stoupání i klesání je to však v praxi těžko dosažitelné a tak nastupuje přibližné pravidlo z prvního odstavce.
 

LV - délka letu   26. 12. 2012 / 09:55
Tonda1
Děkuji za informace.
 

LV - délka letu   26. 12. 2012 / 14:35
Lapak
Pro 737 jsem udělal jednoduchý kalkulátor optimální FL. Vychází to z dat v oficiálním FCOMu:
http://fl.lumiart.cz
 3x  

LV - délka letu   27. 12. 2012 / 09:52
Medcin
Bezva - co je to „Margin to initial buffet“?
 

LV - délka letu   27. 12. 2012 / 12:13
Lapak
Jednoduše řečeno se to týká maximální výšky. Jde o to, jakou zatáčku (s kolika G) chceš být schopen letět v této výšce bez toho, aby ses dostal do stall (+ je tam ještě nějaká rezerva, tuším 15stupňů nákolnu? Zkušenější určitě doplní.) Ale neprojeví se to úplně u všech hodnot, některé hodnoty té max alt jsou omezený výkonem motorů, tak, aby v té výšce při CRZ N1 jsi byl schopen stoupat alespoň 100fpm.
V praxi se běžně (afaik) používá to, co je tam přednastavené, takže si toho ve většině případů vůbec nemusíš všímat.
 

LV - délka letu   27. 12. 2012 / 17:38
AJS
Jenom pro zajímavost, zatímco 737 Classic zpravidla došel dřív "dech" z hlediska aerodynamiky (buffet margin), u NG je to většinou dřív kvůli přebytku tahu motorů
 

LV - délka letu   28. 12. 2012 / 08:34
Medcin
Promiň Radime, přečetl jsem si tu větu asi 5x a vůbec jí nerozumím.
 

LV - délka letu   28. 12. 2012 / 09:15
AJS
To je jen potvrzení a rozvinutí předchozího přispěvku. Jinými slovy v některých situacích tě z hlediska dostupu omezuje aerodynamika, ačkoliv přebytek tahu by ti umožnil ještě stoupat, a jindy je to naopak, křídlo by to ještě zvládlo, ale nemáš dostatečný přebytek tahu. A to co říkám je, že u starých Boeingů tě daleko častěji omezilo v dostupu to, že se se ti začaly nebezpečně přibližovat minimální a maximální rychlost, než že by nestačiliy motory, a u nových je to naopak, zejména při velkých plusových odchylkách od standardní atmosféry se ti častěji stane, že už k dalšimu stoupání nemáš dostatek tahu motorů, ačkoliv křidlo by to ještě dalo
 

LV - délka letu   28. 12. 2012 / 14:54
Medcin
Aha, jasně, díky. Mě zmátlo „u NG je to většinou dřív kvůli přebytku tahu motorů“ a dumal jsem, proč nemůže stoupat, když má přebytek tahu.
 

LV - délka letu   28. 12. 2012 / 16:13
Teflon_490   
Presne tak, taky sem si nad tim lamal hlavu, nemelo by tam spis byt "kvuli nedostatku prebytku tahu motoru"?
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 01:32
AJS
No nevyjádřil jsem se nejlíp, to je pravda
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 08:53
Luděk Ch.
Tak mě napadlo, že jsem vlastně ještě nikdy nenarazil na informaci, čím je dána ta horní hranice rychlosti? Spodní je jasná - stall, ale co se vlastně děje při překročení maximální rychlosti křídla? Taky dochází ke ztrátě vztlaku nebo je to něco jiného (destrukce křídla, ztráta funkčnosti řídících ploch...)? Proč vlastně dochází k takovému sbližování minimální a maximální rychlosti s přibývající výškou. Já bych právě čekal, že pokud je vzduch řidší a potřebuje vyšší rychlost kolem křídla pro udržení vztlaku, tak že se podobně budou k vyšším rychlostem odsouvat i negativa proudícího vzduchu. A místo toho se zvyšuje minimální rychlost a snižuje maximální.To by mohlo zajímat víc lidí. Nečekám žádné vědecké vysvětlení, jen základní princip, jestli se dá jednoduše popsat Díky.
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 09:01
Fabo™   
Zapominas na to, ze ve velkych vyskach je limitni rychlost dana v Máchově cislu, ne v uzlech indikovanych (kalibrovanych)

Transsoicke proudeni je jine nez subsonicke, nelze se ridit "ridkosti" vzduchu jako do tech rekneme 8km vysky (IAS vs TAS)
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 10:09
AJS
Velmi jednoduše řečeno - ve vysokých výškách, když zrychluješ a zvyšuješ machovo číslo, se setkáš s tzv. high speed buffetem, kdy se ti bude opět odtrhávat proudění podobným způsobem, jako u nízké rychlosti, zejména při nějakém násobku, třeba v zatáčce. Způsobujou to jevy spojené s lokálním přibližovánim se rychlosti zvuku. Pokud bys to se stoupáním přehnal, tak se ti hranice low speed a high speed buffetu setká a pak nemáš vlastně jinou možnost, než letět v buffetu a tedy na hraně pádu.

P.S. kdysi jsme tu řešili, kolik je u 737 Mkrit a zda létá v nadkritických rychlostech. Už jsem to někde našel, a je to kolem (nikoliv však přesně) Mmo, tedy 0,82.
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 16:51
com304
Např. U-2 letící v 70.000 stopách má rozdíl pádové a maximální rychlosti 10 knotů - právě z důvodů popsaných Radimmmem
 

LV - délka letu   30. 12. 2012 / 07:41
Luděk Ch.
No, uhlídat tak malé rozmezí bezpečné rychlosti, to bych se asi necítil úplně v pohodě
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 19:34
Luděk Ch.
Díky, to jsem chtěl slyšet, už tomu chápu Takže podobné jevy, jako při stallu.
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 00:21
Neo OK AAA
No jestli chces odpoved bez vlivu rlp, tak jak vyse psano...balisticka krivka.
Jestli chces zapocitat i vliv rlp, doporucuji doplnek a AIPu jmenem RAD, krom spousty zbytecnosti tam jsou treba i omezeni pro lety EDDM-EDDB/T ve fl280, LOWW - EDDB/T fl280 apod
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 01:37
AJS
No, nejsem si zrovna jistej tím termínem "balistická křivka"
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 09:30
vojtas
Prosím zdůvodnit.
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 10:20
Létající myš   
To po něm nechtěj. Propad u zkoušek na pilota KAMIKAZE
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 10:34
AJS
No kdyby letadla létala po balistické křivce, tak každý let skončí velkou kouřící dírou v zemi
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 10:47
Létající myš   
Vždyť to říkám Kamikaze
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 10:55
vojtas
V tom pripade rozumim a nemuzu, nez souhlasit.
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 10:56
Kachna   
Tak na nácvik na reparát z taranu s pořídil Texana
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 11:00
AJS
Ty jeden nehodný Kachno, předevčírem jsem provedl inspekci nástřiku day glo HARVARDU (neboť Texana má kazdej...) a MÁ HO! (preshading i wash), a jestli budeš hodnej, tak ti to někdy ukážu. Jenže ty hodnej bejt neumíš
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 16:53
Kachna   
Tak jako, jestli tam máš preshading i wash, tak tomu Harvardu přestanu říkat Texan. Ale musím to vidět!
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 18:06
Krechi   
Mohu potvrdit, preshading i wash je tam jasně zřetelný
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 18:15
Kachna   
jsem technik, musím to vidět a vlastní oči, jinak tomu neuvěřím.
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 19:42
AJS
Tak já tě tam někdy vezmu, ale až později, za pár dní jedu na pět týdnů hájit barvy čs. civilního letectví v zemi javorového...syrupu
 

LV - délka letu   29. 12. 2012 / 20:31
Kachna   
Já se na Líně už dlouho chystám na okuk místních Eurostarů. A navíc v lednu mám zkouškový, takže budu stejně žít jenom školou.
 

LV - délka letu   30. 12. 2012 / 11:25
Tragédie v JRD
Von se kachna přestane vymlouvat, preskoli se na nejake dostupne ero, a doletí tam s nama... Při tempu, s jakým na to jde, to bude někdy v roce 2017...
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ