FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 14. 5. 2024, svátek má Bonifác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ? Jeden příspěvek | Celý strom
Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   13. 1. 2013 / 16:38
jožo
http://flightsimulatornetwork.com/video/gopro-hd-airplane-tail-grab-with-the-werth-brothers



Môže.
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   13. 1. 2013 / 17:27
Madvlk   
jo,asi už neví,co se životem...ten pajlot to měl jen takatak,že si neštrejch o zem...jinak klobouk dolů
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   13. 1. 2013 / 17:48
jožo
Písali tam, že sú to bratia, ak sa nemýlim.
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   13. 1. 2013 / 18:19
Petlok
Tak to možná hodně vysvětluje
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   13. 1. 2013 / 19:26
yvan2000
Hovorí sa, že never ani vlastnému bráchovi.
V tomto prípade to je asi pojem neznámy..
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   16. 1. 2013 / 13:52
dalat
@yvann2000 pocuj, sice trochu mimo tejto temy, ale neda mi. Nepochopim totiz, ako si tu mozes dalej veselo prispievat po tomto FAUXPAS??
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=454069&lan=0

 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   16. 1. 2013 / 13:58
kuma   
Na kauzy do sazby 10 let se teď u nás vztahuje prezidentská amnestie
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   14. 1. 2013 / 11:21
Medcin
Když to vyšlo - fajn. Jinak z toho byl dvojitý odpíchnutý Darwin.
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   14. 1. 2013 / 12:00
kuma   
tak, tak...
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   13. 1. 2013 / 21:56
jožo
V dávnej minulosti známe nemecké letecké eso Ernst Udet na leteckých dňoch takto zrážal smerovkou papierové kužele pri lete dolu hlavou. Už sa nepamätám aké vysoké, ale myslím že asi 1 meter. A bolo ich na ploche viac. Takže nič nové pod slnkom...
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   14. 1. 2013 / 00:02
Mike2811
Hádám, že madvlk, minimálně já to tak vidím, chtěl naznačit, že ten borec riskuje víc, než umí. Jako je dobrý, ale podle mě to nemá v ruce dost na to, aby měl dělat takovéhle blbosti...
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   14. 1. 2013 / 09:44
jožo
Je to jasné, ale obrovské kvantum ľudí nemá na to a robí ešte väčšie blbosti. Pokiaľ ohrozujú len seba....
Horšie je, keď ohrozujú iných.
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   16. 1. 2013 / 15:08
Jeeloo
Můžu tě ujistit, že to má v ruce Tohle už je vyšší dívčí a jen tak někdo si to nelízne Viděl jsem létat piloty takhle nízko nad zemí a ve všech případech na exhibicíh to byl Martin Šonka, Marek Hyka či někdo z jejich Unlimited kategorie na Display letech

Nemyslím si, že tohle by jen tak nějaký akrobat zvládl. Já létám rád hlavou dolu, ale v hodně bezpečné výšce a když mě Jirka Duras mlátí po hlavě, vario lítá nahoru a dolu, věř mi, že je to masakr udržet se s eroplánem na zádech tak nějak rovně
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 00:40
Mike2811
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=15903

Na konci videa letí Šonka nad rwy hlavou dolů, nezdá se mi, že by neudržel směr. Ten druhý celkem měnil polohu a přitom se snažil o kontakt s někým starším, celkem si dovedu představit situaci, že by sejmul motorku, poškodil si letadlo a nakonec by si nabili oba...

Netvrdím, že to letí poprvé nebo tak, třeba to bylo větrem na rwy, ale ve výsledku zbytečně moc riskovali v podstatě pro nic...

Jinak pár technických dotazů - Extru 300S si může pořídit v podstatě kdokoliv, tam není žádné omezení, ne ? A další - proč by mělo být těžší udržet zrovna Extru, když má i symetrický profil křídla, na zádech ?
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 02:40
Vita Zenisek
Protože visíš hlavou dolů? Je třeba si uvědomit, že to neřídíš ze židle v obýváku.
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 15:23
Jeeloo
Kámo jsi trochu vedle. Zaprvé, jakmile by jsi sedl do Extry, tak ti garantuji, že pokud nebudeš mít v zadku nejlépe pár set hodin a z toho hezkých pár desítek na akrobatickém ostruháči, tak se zakopeš do země kousek od místa rozjezdu. To je asi stejné, jako kdybys řídil F1 na simu a pak si do ní šel sednout v reálu. Přizabilo by tě přetížení a letadlo by tě neskutečně nakopalo zadek Já jsem dosáhl ejenom na Decathlona a měl jsem s ním co dělat, další štace bude Z50 když Bůh dá a Extru 200 se chystám se jen povozit s Christianem jako pasažer

Jinak symetrický profil křídla ti tohle nevyřeší dokonale, to není pravda. Při jakémkoliv letu na zádech v tom visíš jak netopýr v pásech a je to sakra těžký to udržet. Něco lehčeji, něco ne, ale není to jednoduché a už vůbec ne jako na břiše byť je to Extra.

Martina jsem viděl létat nad rwy nízko na display a je to profík, jeden z mála, kteří si to mohou dovolit, mít hlavu ve 250km/h 3m od dráhy skrz sklo. Stejně tak jsem ho viděl letět v nožovém letu cca 2-3m nad trávou a to je teprve machrovinka. Mě málem upadla noha na nožových letech na výcviku
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 16:15
Mike2811
To mi nemusíš garantovat, já si její pořízení neplánuji. Ani omylem, mám se rád... I pouhé blbnutí v FSX mi dalo rámcovou představu o tom, že to letadlo je o hubu...

Že musíš mít na létání v akrobatickém speciálu kondici, to je celkem jasné, stejně jako být přivyklý na různá G v jakémkoliv směru. Jen jsem uvažoval v tom směru, že většina letadel je primárně stavěna jako stabilní, takže dokud jim to nekazíš, tak celkem drží směr. A Extra by to měla umět i na zádech, když se obtékání vzduchu kolem letadla výrazně nezmění. Nebo i těch pár stupňů udělá let nestabilním ? Či je Extra stavěná jako nestabilní stejně jako moderní stíhačky ?
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 17:05
Vita Zenisek
Extra nestabilní neni, ale je velice, velice citlivá. V podstatě bez prodlevy reaguje na jakýkoli sebemenší pohyb čímkoli a k tomu si přidej téměř neexistující síly v řízení.
Takové Su-29 má už k nestabilitě celkem blízko v podélné ose - chvíli jsem měl možnost s tim poletovat a když jsem půl oblouku na vertikálu musel protlačit, aby se to neutrhlo, vcelku mě to překvapilo.

Takže Extra ti s tvým výkonem, pokud jde o stabilitu a toleranci chyb, moc nepomůže. Tam už musíš přesně vědět čeho kdy a kolik (vzhledem k rychlosti rotací a rychlosti stroje to znamená mít zažité určité pohyby). Pohled na Extru, ve kterí sedí někdo, kdo toto pod kůží nemá a snaží se o nějakou razantní akrobacii je poměrně tristní a ani pobyt uvnitř eroplánu s podobným člověkem nepatří k nejpříjemnějším zážitkům (rychlé střídání kladných a záporných G).

Představa, že si člověk koupí Extru a protože je to na akrobacii skvělé letadlo, tak mu to s ní taky hned skvěle půjde a hodně mu to pomůže je poměrně lichá. Takový začátečník pak na prvních závodech zpravidla rychle vystřízliví, protože zjistí, že box je malej, linky děsně dlouhý a jsou na nich proto vidět všechny chyby a že je tak nějak pořád daleko, daleko za strojem. A taky, že země se vzdaluje

Víťa

Víťa


 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 19:06
Jeeloo
No, zrovna FSX a nácvik akro moc nejde dohromady, tam nejsou opravdové letové modely a zrovna extra tam je naprosto děsivá (v originální konfiguraci, netuším jak addony) a nedá se to absolutně srovnat s tím, jak se chová živé letadlo.
Většina normálních, neakrobatických letadel bývá stabilních, protože je nikdo nenavrhnul k tomu, že budou létat extrémní namáhání a nebo jiné polohy za letu. Každé letadlo má určité vychýlení, nikdy není naprosto symetrické v tom, že hlavou dolů by bylo stejné, jako normálně. I třeba vliv kabiny je znát, byť na takovémto letadle minimálně. Podvozek zase dole a tak to je s celým letadlem
Nicméně, stav se na Mistrovství na jaře, Extrou se sice nesvezeš, ale klidně tě vezmu já nahoru Decathlonem, abys zažil jaké to je v kabině, kde jsou opravdu ty síly. Případně Víťa létá už vyšší kategorie a lepší letadla, takže pokud bude schopný 526, to je kočár a výborné povození na obloze
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 22:22
Mike2811
Já si říkal, že na to zareaguješ takhle. Nevidíš zbytečně moc rudě ? Jen jsem ti dal za pravdu. O leteckou akrobacii jsem zavadil jen velmi okrajově, že to pravé letadlo bude v jiné dimenzi nepochybuji, ale už první pokus na Extře, poté co jsem zvládl normální letadla, mne přesvědčil, že to není hračka, ale sofistikovaný nástroj pro zkušené. I když prakticky FSka obecně na tyhle věci vůbec není...

Samozřejmě, že jiný úhel náběhu na kabinu nebo podvozek nad tebou způsobí rotační momenty, ale nevysvětluje to fakt, proč by let na zádech měl být nějak méně stabilní. Ovšem on už na hřebíček nejspíše uhodil kuma, čímž mu děkuju...

Díky za nabídku, zní to velmi lákavě, jen aby to nedopadlo jako v tom vtipu - to jsem čekal, to jsem taky čekal, tohle jsem teda opravdu nečekal...
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 19:46
kuma   
No nekamnujte mne, jestli se mýlím, ale myslím, že všici zapomínáte na jednu maličkost -a to je takzvaná metacentrická výška (vzdálenost). Platrí to pro lodě, pro rakety - i pro letadla.

Působiště aerodynamických sil (v normálním letu a konfiguraci) se dá přirovnat k jakémusi virtuáílnímu "těžišti" - bodu, ve kterém jsou aerodynamické síly v rovnováze. Někdy se tomuto bodu říká "metacentrum". Jeho poloha semůže měnit vyvážením řídících ploch.

Samozřejmě stejně tak existuje skutečné těžiště, tedy pomyslný bod, kde jsou všechny hmotové momenty v rovnováze. Jeho poloha se samozřejmě mění s měnícím se zatížením, posádkíou, nákladem, plností nádrží atd.

U staticky stabilních systémů je žádoucí, aby bylo metacentrum o maličko výše (ve standardní poloze objektu), než je těžiště. Pak vychýlení (naklonění) na tu čí onu stranu bude mít za následek vznik kyvné síly, která se bude snažit vrátit těžiště pod metacentrum. Pro půředstavu - metacentrická vzdálenost je našem případě jen několik málo cm, či spíše mm, ale je.

Pokud letadlo letí vzhůru nohama (aniž by změnilo třeba gemometri křídla, vzepětí a podobně), stává se automaticky nestabilním. Čím větší je metacentrická vzdálenost, tím je rozdíl větší.

Akrobatické speciály jsou konstruovány tak, aby metacentrická vzdálenost byla menší (nemá to nic společného se symetrií profilu, spíš absence vzepětí, uspořádání hmot, atd.), pak je rozdíl ve stabilitě pro let na zádech samozřejmě menší, myslím, ale že i tak je.

Co je ale pro "stabilitu" letu na zádech dle mého podstatné je, že je vše obráceně - potlačit přitáhnout, nahoru, dolů, místo prdelního čidla člověk visí v pásech, kde na dotažení závisí, jak dobře (nebo špatně) je s érem spojen, aby vnímal i jen drobné výchylky.

Celá tahle diskuse je ale úlet od původního tématu, zda ti dva z prvního videa jsou nebo nejsu hazardéři. Velice záležá na úhlu pohledu. Snad jen to, že tTohle je typický "barnstorming"...
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 23:38
Vita Zenisek
Nikdy jsem se po tom nepídil a ani teď se mi to nedaří najít, ale jak Vašku víš, že se nedostane při letu na zádech to působiště aerodynamických sil zase nad těžiště?
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   18. 1. 2013 / 00:31
kuma   
Myslím, že to je dané uspořádáním toho ktrého objektu, stroje. Vem třeba spitfira s jeho vzepětím, kde si to, myslím, jde snadno představit. K čemu je vzepětí je jasné, zjednodušeně: pokud se letadlo nakloní, změní se aerodynamická charakteristika a vztlak na nižším křídle bude větší, což vrátí letadlo zpátky - působí to jako stabilizační činitel. A teď to celé otoč vzhůru nohama. Bude to fungovat stejně? Tedy že když se nakloní letadlo na jednu stranu, tak se na nižším křídle zvětší vztlak - a vše se vrátí do rovnováhy? - naopak - dolní křídlo bude mít díky (obrácenému) vzepětí ještě blbější vztlak - a v této poloze je letadlo méně stabilní / nestabilní, než v poloze normální. Samozřejmě, jsou letadla se záporným vzepětím naschvál, ale právě to je pro stabilitu v určitých režimech letu - těm by "normáoní vzepětí" - při letu na zádech - působilo také problém se stabilitou.

To co jsem teď napsal nevysvětluje to metacentrum, ale je to v podstatě jiná představa pro vysvětlení téhož. Ta poloha metacentra vůči těžišti je trochu univerzálnější - může si ji člověk představit nejen nad těžištěm (stabilita ve vzpřímené poloze) ale i před těžištěm (stranová stabilita přímého letu - počítá se u raket). Výpočet by byl složitý, ale pro představu je to instruktivní.
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   18. 1. 2013 / 00:34
kuma   
A taky je zjevné, že právě pro zmenšení rozdílu v chování letadel v obrácených režimech jsou akrobatická letadla čím dál symetričtější (středoplošník, žádné vzepětí, symetrický profil...) - ale platí se za to úbytkem stability v "normálních" polohách.
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   16. 1. 2013 / 15:30
AJS
Na to, aby se dalo říct, jestli to má, nebo nemá v ruce a jestli hazardujou, máme dost málo informací, zejména o jejich výcviku a zkušenostech. Já to z tohohle konkrétního videa nepoznám. Možná že fakt riskujou, ale možná je to jen vyústění mnohaleté přípravy. To je jako nazývat hazardérem někoho, kdo létá sevřené skupiny.
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 00:45
Mike2811
S tím, že to nemá v ruce jsem si možná trochu zavařil. Určitě s tím neletí poprvé a je dobrý pilot. Ale nemám z toho videa pocit, že míru rizika stlačili na nějakou dostatečně nízkou úroveň. Ostatně ani mnohaleté nacvičování není zárukou toho, že nebudou riskovat zbytečně moc...
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   16. 1. 2013 / 16:04
kuma   
Co tydle dva chudáci, jak bojujou, že si prej skoro "štrejchli o zem" - a hned daj video na net.

To já vím o jednom, ten by to zalít čistě. Líp než Šonka, líp než Stáhalík! I kaskadéři z Holywůdu by jen němě stáli a uctivě by mlčeli, jen skromnost mu nedovolí zveřejnit nějaké takové video.
Šak leckdo z vás tady ho zná taky, akorát že ten se teď věnuje strategičtějším úkolům, že...
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   16. 1. 2013 / 21:23
Madvlk   
Myslel jsem to tak,že ti dva to určitě nedělali prvně.Bez přípravy to nejde.Ale: pokud by se rozekal byť jen jeden z nich,tak to bude bráno zase jako tragédie.A těm se dá předejít,ne? jak,to už nechám na ostatních názorech.Já mám jasno.Ano.jeden se rád podívá na takovouhle "atrakci".Ale na druhou stranu,co na to jejich rodiny? a až jim to jednou nevyjde...to bude slz....
 

Môže chlap idúci na motorke chytiť letiaci eroplán za smerovku ?   17. 1. 2013 / 12:52
flaxa
No tak, pánové. Vy ty dva znáte? Třeba nemaj rodiny, třeba se tím živí. To každej kaskadér nebo akrobat je hned blázen nebo hazardér? Spadá do vašeho hodnocení ten, kdo vyskočí z několikakilometrové výšky volným pádem? A předcházet tragediím, těm se nepředejde tím, že budu sedět na zadku a raději nic nedělat. Kolik "bláznů" jezdí auty v normálním provozu a evidentně to nemají v paži, tady bych viděl příležitost k moralizování. Blériot taky musel letět poprvé přez kanál a kdyby spadl, to by bolo řečí že mohl zabránit tragédii tím, že mohl sedět doma a myslet na rodinu.
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ