FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kdo umí ten umí. Jeden příspěvek | Celý strom
Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 18:27
bobik   
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=5519
 

Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 19:03
Ondra OK-MIK   
Ta fotka z Radhoště se mi velmi líbí : ) ( ta kaple )
 

Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 19:05
Balooo   
Co je na tom zvlastniho?
Souhrn PR zpravy: "Vojensky vrtulnik placeny statem priletel na urcene misto."
 

Re: Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 19:10
Tragédie v JRD
No, legraci bychom si z toho delat nemeli ... precejenom slo o zachranu zivota...

"Osádka vrtulníku provedla monitoring situace "
probuh .. kdo je ucil cesky
 

Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 19:19
Balooo   
Mozna jsem po dvou letech prace v lokalni televizi (HK) trochu alergicky na PR zpravy od policie, armady a obecne uradu...
Pral bych ti cist pravidelne medialni zpravodajstvi kralovehradecke mestske policie. Ono rozepsat se na jednu A4 o tom, jak se zatoulal pejsek a po narocne koordinaci hlidek Mestske policie byl zdarne nalezen a uspesne predan k slzam dojate majitelce, je docela vykon. Potom uz staci jenom prolistovat Deniky Bohemia. Ve vyse uvedenem clanku je alespon trochu o cem psat (Rozumej: Odstartoval vojensky vrtulnik a melo to smysl == mimoradna zprava).
 

Re: Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 19:23
Tragédie v JRD
neboj ja to znam PR clanky je desna vec

PS: kdyz jsem cetl ten clanek od tech vojaku, tak jsem si vzpomel na takovy ty "radoby reportaze" na jedne nejmenovane komercni televizi, kde jsou takove ty nahrane situace, ze zrovna nahodou kdyz tam byl kameraman a spol , tak bylo nejake hlaseni a z tech zaberu nekdy doslova číší, jak to hrajou a zbytecne prehravaj ... .)
 

Re: Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 22:44
Swordfish   
Tvá alergie na armádu ve vztahu k LZS tu opravdu není na místě.
Na to jak často tyto vrtulníky vzlétají a úspěšně plní své úkoly je podobných oslavných článků napsáno minimálně.A pokud zastavíš pilota a zeptáš se například: (hele tam a tam spadlo letadlo a vy jste tam zachránili polámaného pilota)jediné co z něj vypadne je:JO BYLI JSME TAM.To mě nepřijde ani na A4 textu ani jako strojené vychloubání.Můžeme být moc rádi že tu jsou a dokážou správně dělat svoji práci což v tomto státu není zrovna jednoduché.
Já osobně si jich velice vážím a vím že pokud se mě něco stane ať na silnici ve vzduchu či na horách.(BUDOU TAM)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   4. 3. 2005 / 00:45
Balooo   
Ale taky taky je potreba dodat, ze se jako prvni zasmejou podobnym clankum. To bude asi tim, ze lidi, kteri delaji takovou (v pravem slova smyslu dulezitou a zodpovednou) praci, se o ni nepotrebuji jeste potom bavit a poslouchat, jaci jsou tedy jako hrdinove. Radsi si zajdou na pivo.
 

Re: Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 23:10
bobik   
Když jsem sem dával tu zprávu vůbec mne nenapadlo, že první na co zareagujete bude mediální kvalita. Chtěl jsem jen ukázat klukům co lezou denně do mašin, že si jejich práce někdo cení. A přihřát polívčičku CVARS, že to má smysl zkoušet nasimulovat podobné prostředí pro nás ostatní.
 

Re: Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 21:12
Charlie   
Kontrolní otázka, jak by asi akce probíhala, pokud by nebyla na LKLN Letka SAR s W-3A, ale stanoviště soukromé společnosti s...dejme tomu...EC135 nebo Bell 427?
 

Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   3. 3. 2005 / 21:54
Swordfish   
Odpověď:ten frajer by potřeboval daleko větší vzduchovou kapsu.Asi něco jako iglů))
 

Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   4. 3. 2005 / 00:48
Balooo   
Kontrolni odpoved: Prileteli by, nalozili eskymaka a provezli k nemocnici?
 

Re: Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   4. 3. 2005 / 07:28
Charlie   
No pokud se nepletu tak W3-A má oproti jiným záchranářským vrtulníkům palubní jeřáb, který se zde použil k vyzvednutí zraněného. Takže tvá verze tu poněkud naráží na technický problém, řekl bych. Ale vidím že tvé zaujetí je silnější než logický úsudek a tudíž neočekávám žádnou smysluplnou odpověď. Dékuji za pozornost a debatu z mé strany uzavírám.
 

Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   4. 3. 2005 / 11:36
Kryštof
Musím reagovat, vzlet LZS je prováděn na pokyn operačního střediska příslušné ZS, absolutně není možné aby let LZS byl proveden svévolně posádkou LZS - jak zdravotnickou nebo pilotní. To jestli v příslušné oblasti poskytuje letové služby státní provozovatel , PČR + AČR nebo soukromník je v indikaci vzletu LZS zcela nepodstatené / ač to tak někdy může působit jinak /. Myslím, že v daném případě by zásah provedl stejně fundovaně a hlavně rychle i jiný provozovatel LZS jako AČR. Pro práci v podvěsu není podmínkou palubní jeřáb! Mimo jiné i Bell 412 patřící PČR je vybaven palubním jeřábem.
 

Re: Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   4. 3. 2005 / 11:57
Charlie   
Háleluja, konečně někdo fundovaný .o) Mohu tedy vznést svůj původní dotaz, tedy jak by asi probíhala akce, s vrtulníkem, který nemá jeřáb? Byl by ve visu vysazen záchranář, který by seslaňoval ke zraněnénu, toho "zabalil" do nosítek a ty by pak připojil k pevnému podvěsu pod vrtulníkem? A následně by byly nosítka i záchranář přeneseni na nějaké bezpečné místo, kde by se přemístily do vrtulníku a pak by se šupajdilo do nemocnice? Dékuji.

PS: Bella sem, vzhledem k narážce na stát, radši neuváděl )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   4. 3. 2005 / 12:26
Kryštof
Přesně takto, po vysazení záchranáře, který provede primární ošetření, jsou oba transportováni v podvěsu na místo možného přistání. Transport pacienta v podvěsu by byl prováděn dle povahy zranění - v transportním šátku nebo vakuové matraci a plachtě. Na stanovišti LZS Praha byl minulý měsíc proveden výcvik paramediků pro práci v podvěsu právě touto metodikou - předpokládá se nasazení EC 135. Já jsem ještě několikrát zažil školení pro práci v pdvěsu včetně jeřábování ve spolupráci s HS.
Na místě nehody v Krušných Horách byla HS - to vše situaci značně zjednodušuje - jejich výcvik pro práci v podvěsu, zkušenosti a vybavení jsou u nás v republice asi na nejlepší úrovni.
Bohužel a nebo spíš bohudík takových zásahů je jeko šafránu, přeci jenom Česká kotlina nejsou Alpy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   4. 3. 2005 / 12:46
Charlie   
Tisíceré díky .o)
 

Re: Re: Re: Kdo umí ten umí.   5. 3. 2005 / 10:44
kuma   
Omlouvám se ,a le musím reagovat i když někteří reagovali podobně. Obávat se, zda EC-135 náhodou není méně než W-3A anebo váhat nad profesionalitou "soukromých" záchranářů je bohužel hrubá neznalost věci. Např. Liberečtí "soukromí" záchranáři (ale oni vůbec nejsou soukromí, jsou to zdravotníci jako všude jinde, jan mají místo zelených červené blůzy a vozí je vrtulník nestátní firmy) měli "papíry" (bez nich to nejde) na práce v podvěsu už dávno - a ostravští, ústečtí jakbysmet, a nechci vynechat další jen oproto, že o nich nemám přehled. Všem pochybovačům doporučuji pravidelné "Heli-Show" v Hradci, kde lze shlédnout koordinovaný zásah 5 vrtulníků s podvěsy jak na suchu (většinou simulovaná havárie autobusu či hromadná havárie na dálnici) nebo až 3 vrtulníky s podvěsy při záchraně z vody (potápěči, vodní záchranná služba...). Tam se předvádějí jak vojáci, policie, Delta i Alfa, záchranáři, Horská služba - a najednou - a neuvidíš rozdíl, dokonce záchranné týmy se občas podle potřeby ve vrtulníchch prohazují - žádná řevnivost - jen tvrdá práce a fakt profesionalita. K tomu pak není co dodat. A jestli se občas o nich objeví konstatace -"doletěli - zachránili" - O.K. splnili svůj ůkol. Ale rozhlédněte se kolem - kdo takhle své úkoly fakt plní ??!! Howgh.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ