FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 20. 5. 2024, svátek má Zbýšek Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Cessna na zádech Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Cessna na zádech   13. 2. 2013 / 19:42
com304
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JDQVN_G1bM4#!

Pěkně to obrátil. Takže kluci, pozor na zamrzání karburátoru a sníh. Měli opravdu štěstí.
 

OT: Cessna na zádech   13. 2. 2013 / 19:45
Jeeloo
Oj, tak to bylo něco teda, ale karbec je sviňa, to jo, taky už sem si s ní užil pár opocených chvilek. Ještě že jsou všichni vpořádku
 

OT: Cessna na zádech   13. 2. 2013 / 20:33
Teflon_490   
Kerej blbec bere do letadla 7mi mesicni dite??? Aha, ten co veri ze mu pomohl buh....
 

OT: Cessna na zádech   13. 2. 2013 / 20:44
Anacron
jj, taky mě zamrazilo, když jsem ho už na začátku videa slyšel
 

OT: Cessna na zádech   13. 2. 2013 / 22:17
Fabo™   
Obecne nevidim zadny rozdil v tom brat 7mes. dite do letadla a do auta... existujou detske autosedacky ktere jsou namontovat do letadla, nektera nova letadla snad umi i isofix.

Jediny problem je hluk, ale to jde regulovat nejhorsim vyberem tissiho letadla...
 

OT: Cessna na zádech   13. 2. 2013 / 23:56
kuma   
Obecně nevidím jediný důvod, PROČ brát 7mi měsiční děcko do letadla. Snad když je potřeba ho DOPRAVIT odněkud někam. Tohle ale byla vyhlídka koupená k narozeninám. Co by z toho ten prcek asi měl, kdyby se nic nestalo? Vůbec nic. Nic by nechápal, nic by si nepamatoval. Jakoby tam ani nebyl. Zbytečný riziko. Ano, takhle mu budou ukazovat fotky, aby mohl za 15 let říkat - "Gee, I´d survived a real crash!!" - fakt si myslíš, že to za to stálo a je to normální?
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 01:31
Fabo™   
Ano, v tomto smyslu je uplne zbytecne ho nahoru brat, nicmene, jak pise Kachna, v USA hodne lidi pouziva letadla treba na prepravu, proste jak se u nas jezdi k babicce a dedeckovi, tak tam treba zaleti.

Teflon pise obecne o brani ditete do letadla, ne o brani ditete do letadla na vyhlidku. To pak muzes porovnavat treba s tim, zda vzit batole do auta na scenickou projizdku do hor treba. Mira rizika, dle meho nazoru, neni tak moc rozdilna, a zejmena bych se (ja osobne) cejtil ve vzduchu o to bezpecneji, ze je sitace vic pod mou kontrolou, a nemusim se bat, ze do mne vrazi kterakej magor, ktery si (treba) mysli, ze kdyz ma Mercedes ML500, tak muze klidne jet 140 i na namrzle dalnici.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 08:50
Tragédie v JRD
No... Sedmiměsíční dite taky nebudeš brat do hospody, přestože pro většinu populace je návštěva hospody beznou veci. To, ze v USA je cestovani eroplanem běžná věc, bych za argument tak úplně nebral.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 22:33
Teflon_490   
Napsal sem to sice obecne, ale myslel sem to v tomhle konkretnim pripade, tak jak pise Kuma. Samozrejme za ucelem prepravy z bodu A do bodu B co nejrychleji a nejkomfortneji na tom nevidim nic spatneho, pokud bude dodrzena bezpecnost. Tady to je ale absoutne zbytecnej vylet, pro toho prcka.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 09:05
Tomas L.
Spekulace. Také to mohli vyhodnotit tak, že nechat dole děcko babičce je daleko větší riziko, než ho vzít s sebou do letadla
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 09:37
kuma   
Blbost. Jsou i jiné důvody, proč takový malý džefoun do letadla nepatří. Trvám na tom jako pilot i doktor - už jsme o tom diskutovali jinde - a to, že to někteří drobci občas přežijí bez úhony na mém stanovisku nic nemění.

(edit)
A ano, babičky mohou být někdy těžce nebezpečné. To si musí rodiče sami rozmyslet, taky si dovedu představit, že jeden rodič letí a druhý na zemi bezpečně hlídá malé děti. Kdo má malé děti, musí běžný život přizpůsobit, s tím se nic dělat nedá. Prostě buď mám pro děcko spolehlivé hlídání, nebo na ten ples (výlet, atrakci) může z rodičů jen jeden. Jako rodiči mi to přijde zcela samozřejmé.

A pilot má navíc zodpovědnost za posádku - a jako si ten pilot zachránil kejhák, když se radši nechal od Alishy na fleku vyhodit, než by poslechl "zaměstnavatele" (najala hned jiného pilota a všichni s celou kapelou i ochrankou to ani ne 5 mil po startu zakalili), tak i piloti "obyčejných" vyhlídek by měli být soudní.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 12:06
Tomas L.
Já bych své děti do letadla takhle malé také nebral. Ten smajlík naznačoval, že to nebylo myšleno až tak vážně

Chápu ale, že míru soudnosti má každý jinde. Někdo dá šklebounovi přilbu, když se učí chodit nebo ho nikdy nebere na ramena (při zakopnutí mu pád ze dvou metrů na hlavičku přivodí jistou smrt), někdo vezme nepřipoutaného šklebouna s sebou do letadla ...
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 10:45
Premek
Negative!
Babička byla podle popisu na palubě taky
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 12:08
Tomas L.
Aha, beru zpět a nasazuji dědečka.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 14:33
kuma   
Dědečci jsou ale prokazatelně bezpečnější, než babičky !!


(navíc - jak říkal Paul McCartney - každý má právo na dva dědečky)
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 08:33
Jeeloo
Ke mě do letadla se také jednou Slevomaťáci, jak jim říkáme, snažili nacpat s ročním prckem, který neuměl sice ještě ani chodit, ale už ho chtěli na vyhlídkáč. Nejen, že se nevešel ani náhodou do pásů, ale otec by ho neměl sebemenší šanci udržet rukama na klíně, kdyby se něco stalo a spíše by ho o sedačku před sebou zabil :/
Lidé v tomhle nemají soudnost, opravdu. Malé děti do takovéhoto letadla prostě nepatří, i malá neteřinka, která miluje točení na houpačce, lítání na trampolíně a na letadlo ukazuje na oblohu už od roku, tak si ještě počká, než si se mnou sedne do letadla, byť jí jsou 2 roky

Osobně si myslím, že na tom videu měli neuvěřitelnou kliku, že se nikomu nic nestalo.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 09:06
kuma   
100% podpora.

Ono totiž taky bych chtěl vidět toho pilota, kterýmu v zátylku začne vřískat půlroční džefoun a pajlot jen špupnme brigadýrku do týla a pokračuje dál se slovy "V klídku... " a letí jakoby se nechumelilo. I to se počítá, svým způsobem i pilot vyhlídkáč má nárok na "sterilní kokpit" - třeba aby nezapomněl takovou blbost, jako si v zimě zapnout blbej ohřev karburátoru !!!

Pokud děcko není dost velké, aby mohlo být v bezpečnostní sedačce sedačce (nebo líp - dost velký na tzv. "podprdelník" a přitom chycený origo pásem, v letadle nemá co dělat. Aspoň u nás v jetelácký Lípě se to dost striktně dodržuje.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 09:41
Jeeloo
Jo jo, to asi všude hele. Ale zažil jsem tady v ČR týpka, který si chtěl do C150 zastavět dozadu za sedačky dětskou sedačku. Ono to oopravdu existuje, je na to zástavba, ale pod FAA na Nkové stroje. No a tak do milého OK-DAN holt měl smůlu, protože jsme tam na podlahu dali ELTa a měl smůlu. Prý bude sebe, manželku a syna vozit k moři do chorvatska. C150. Na jeden zátah

No, lidé nemají fakt někdy soudnost, ale na vyhlídkáčích by tohle opravdu ani náhodou. Kdo není dostatečně velikej, aby se pohodleně vešel do sedadla a dal se ukurtovat pásem, tak má smůlu a neletí
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 10:49
kuma   
No, je "dětská sedačka" a "dětská sedačka". V řadě C-150/152 to fakt existuje, ale určitě ne pro půlročního kojence. S ohledem na povolenou hmotnost "bagáže" se ale za sedačkami stejně žádný velký adolscent vozit nemůže, myslím, že tam je jen 20 kg (i s bagáží, sedačkou, šrouby a popruhy).

Ta cesta do Chorvatska ve 3 a v C-150 na jeden zátah by byla zajímavá - asi poletí rovnou v plavkách a s sebvou budou mít jen kreditku, jinak nic. A jestli bez mezipřistání, tak to musej mít nějaký héliový přídavný nádrže, aby neměli TOW jako C-182, nebo možná plánovali dvakrát tankovat za letu

Jinak samozřejmě proti vožení dětí, které z toho maj rozum a jsou v sedačce předpisově zajištěny, samozřejmě nebrojím.
 

OT: Cessna na zádech   13. 2. 2013 / 22:19
Kachna   
Zapomínáš, že tohle bylo ve státech a tam má letadlo každej farmář (tak jako tady auto), aby se dostal do města,...
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 07:00
Premek
Ano, brát sedmiměsíční dítě do letadla kvůli vyhlídkovému letu bez nějákého velmi vyjímečného důvodu může opravdu jen duševně slabší kousek.
Pokud se mu ale nechceš vyrovnat - nezobecňuj, prosím (viz Tvá druhá věta). Dík.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 12:26
Mike76
Muj trilety syn chtel hrozne moc litat. Resil jsem to tak ze po pristani jdem ho vzal do kabiny na pojizdeni k hangaru jednou mi zavysilal - zmacnul PTT na kniplu. Tak jsem mu rekl ze dokud se nebude umnet chovat na palube nikdy nikam nepoleti. Takhle se mnou pojizel asi dva roky a kdyz se naucil poslouchat a vesel se do pasu tak letel. Byl ukazkove vzorny ruce na kolenou a na nic si nedovolil sahnout. Je to o pristupu....
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 22:45
Teflon_490   
Jen jestli ona ta prvni a druha veta spolu nesouvisi. Too much confidence 'cause...
 

OT: Cessna na zádech   15. 2. 2013 / 08:25
Premek
Asi mi něco uniká...
 

OT: Cessna na zádech   15. 2. 2013 / 22:25
Teflon_490   
Tak polopate: je prima umera mezi tim, jak moc ten chlapek veri, ze jeho kroky hlida nejaka vsudypritomna bytost a tim, kolik je tim padem ochotnej riskovat, protoze on je ten chranenej. Ale je mi jasny ze nekteri to budou odmitat videt.
 

OT: Cessna na zádech   16. 2. 2013 / 08:47
Premek
No, me nezbývá, než Tě znovu poprosit: Nezobecňuj.

A nebo polopatě, pokud chceš.:
To že se někdo chvástá, že je v kdovíjaké církvi ještě neznamená, že existuje příma úměra mezi tím, že když je někdo věřící, je zákonitě riskující blbec.

Navíc - on má v tom popisu dost protimluvů. Kdyby byl opravdu věřící nebude se tím tak chvástat.
Ale většina toho co pod tím videem je, ho usvědčuje z toho, že je to opravdu slabší kousek. Už jen to, že natáčí, místo toho aby se staral o ženu a dítě - to, myslím, mluví za všechno.

 

OT: Cessna na zádech   13. 2. 2013 / 23:35
Mike76
Vybrat vhonou nouzovou plochu pod snehem je docela problem mozna mnel skusit sednout na silnici... Ale prezili to vsichni bez urazu takze povedenej nouzak.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 00:26
Koprik
...přečti si diskusi pod videem - silnice byly busy....
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 07:10
Premek
Zajímavý je také poslední odstavec pod videem - ten pilot měl hodně smůly. Zapoměl si prodloužit pojistku a ta mu vypršela 13 hodin před letem...
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 10:32
Lowmick   
Jsou i tací flugzeugführeři, kteří mají kliku a chcípá jim to až po přistání
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 13:46
yaakov
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 12:20
Jeeloo
Poznamenal bych jenom, že zamrznutí karburátoru se netýká jen vyloženě zimního počasí, ale klidně i když je venku +20 Když jsme to vyloženě zkoušeli, tak se nám podařilo nechat karbec zmrznout i v červenci na motorovce. Pravda, zkoušeli jsme to úmyslně
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 12:27
Mike76
Jak se to udela kdyz je +20 ?
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 12:49
Tragédie v JRD
Jde to i při vyšších teplotách

http://www.asiresource.com/carbice.gif
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 12:56
Mike76
Moc pekny obrazek.
Je mi jasne ze rosny bod musi byt blizko okolni teploty a nejvetsi nebezpeci
jsou teploty kolem nuly +-.

Ale jak udelat pri motorovce u nas pri +20 ....
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 13:53
Jeeloo
Karburátor jako přístroj sám o sobě se skládá ze sacího vstupního hrdla, které musí urychlit vzduch, který tam proudí, do něj se vstříkne tryskou palivo, což se děje na nejužším bodu tohoto tělesa a to se ihned za vstřikem začne rozšiřovat. Tím dojde k prudkému rozpínání vzduchu a zároveň k vytvoření aerosolové směsy paliva a vzduchu - ideální smesy do válce, kde shoří.

Karbec není tak náchylný na teplotu, ale na vzdušnou vlhkost. Díky principu karburátoru dochází k velmi rychlému snížení tlaku vzduchu a okamžité absorbci toho, čemu se říká latentní teplota paliva. Prostě ukrutně rychle se v tom místě vzduch a palivo ochladí a tím ochladí i stěny karburátoru. No a ve vzduchu je vlhkost, kterou nejde prostě eliminovat předstupněm karbecu. Tahle vlhkost se vřítí do místra vstřiku paliva a tam se prudce ochladí. Má okamžitě tendenci se usadit na čemkoliv, co je po ruce. Drtivá většina prolétne už se směsí paliva dále a po opětovném zvýšení tlaku se ohřívá a nemrazí až do válce.
Ale to, co se "tře" o stěny karburátoru, ta vlhkost, která zbyla a letí při stranách, tak se usazuje na stěnách a tvoří tam vrstvu ledu. Ten se vrstvu po vrstvě usazuje dál a dál a co se stane, když se zmenšuje otvor a urychluje proudění vzduchu? Více zimy -> více ledu -> víve zimy a pak konec, karbec už má uprostřed tak malou ďouru, že palivo nestačí se míchat se vzduchem a motor nemá kyslík na hoření, tedy pápá a jdeme na nouzáček.

A když si ho necháš "zarůst" už moc a zapneš si výhřev, začnou utávat kusy ledu v něm a podtávat vrstvička dole, ale to už nestačí, aby byl znovu průchodný, prostě zarůstá rychleji, než odrůstá

proto na to fakt nezapomenout, ono to je zrádné za každého počasí, jen ta zima tomu dává mnohem lepší podmínky

Při plus dvacíti se ti to klidně může stát, protože stačí, aby byla dostatečná vlhkost ve vzduchu a máš to zamrzlé při parném letním dnu. Naopak, může být -10 a suchý mráz a nic se nestane, protože vzdušná vlhkost je minimální.

Jinak my jsme to simulovali prachobyčejným ostřikovačem na kytky, rozprašovaným před motorem
 3x  

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 14:00
Mike76
To mne napdlo vzit postrikovac
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 14:38
kuma   
Svatá pravda!
 

OT: Cessna na zádech   15. 2. 2013 / 11:24
AndreW   
Krásně a polopaticky vysvětlené. Díky.
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 17:31
Lowmick   
Ono se nekdy staci prolitnout v letadle, ktere ma ukazatel teploty smesi v karburatoru a clovek ma hnedka vetsi respekt a nezapomina na heat
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 19:05
Jakub Edr
Kdyby to bylo RGčko - zatahovací podvozek, bylo by lepší sedat se zataženým podvozkem?
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 19:13
Lowmick   
S RG Cessnou je lepsi temer vzdy sedat bez podvozku, pokud nejdes na letiste
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 19:19
Jakub Edr
Takže i nácvik nouzáku do terénu se jede bez podvozku?
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 19:24
Lowmick   
Jojo. Pokud bych nesel treba na silnici nebo praskarskou plochu, tak bych na 99% sel bez. O vymlaceny zuby a zlomenou celist o palubku jsem se vybal jednou, podruhy uz by se mi nechtelo. A zrovna Cessna pres ten pridak zakopava rada.
Navic pokud se ti vrtule (dvoulista) zastavi v dobre poloze a pri dotyku se nic nepodela, tak je celkem velka sance to letadlo zanechat v jednom kuse bez nutnosti vetsiho zasahu chirurgu (mechaniku).
 

OT: Cessna na zádech   14. 2. 2013 / 19:21
Jeeloo
Ano, přesně tak. Jakmile na nouzák do pole s RG, tak bez kol. Ikdyž je vysuneš, tak mají mechanické zámky, které kola v dolní poloze zamknou, aby se nebortila dozadu k trupu. Ty jsou dimenzovány na určité síly, což je klasické přistání, kozel a další, to je vpohodě, to je v limitech, ale jakmile by tam byla jakákoliv orba a nebo prostě veliké riziko, že se kolo např. zaboří a nebo zarazí velmi prudce o překážku, ten zámek to nevydrží a urve se. Tím se kolo uvolní a protože se vždy zavírá dozadu, jakoby se skládá do trupu, tak díky dopředné rychlosti dojde ihned ke kolapsu. Problém je, že se to může stát klidně jen jednomu kolu a druhé to ustojí a tam dojde k tomu, že letadlo ti klidně začne destrukci omlácením jednoho křídla o zem

 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ