TMG nelétám, tak nehodnotím, ale u Z-142 platí, že po vzletu je jeden stupeň točení ztráta jednoho metru výšky, takže otočka do protivky je 180m. Tedy ve zdraví to nejde.
Jednou jsem viděl, jak na KFFZ vysadil Lancairu, či co to bylo, po vzletu motor. A ne moc nízko, 100-150m. Letec se začal otáčet - pravda, moc na výběr nebylo, všude zástavba - a v ten moment se mu to utrhlo a provedl kopaný skoro půlvýkrut. Krve by se ve mě nedořezal, letec však nezazmatkoval, vybral to, motor mu na chvíli zabral a takto dotáhl na letiště, kde s tím plácl o zem na břicho.
I využil jsem tohoto okamžiku, přeměnil nastálé ticho v metodickou půlminutku a řekl své choti: vidíš, drahá, přesně z těchto důvodů je otáčení při vysazení po vzletu nebezpečné  |
|