|  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 15:30 | |
|  | Zdravím pánové, v FS-ce rád lítám okruhy z různých nouzových ploch (viz http://www.marecek.cz/view.php?cisloclanku=2006030201 )
Zajímalo by mě ale, jak je to v reálu? Mají tyto plochy nějaký oficiální statut?
Kdo z nich může startovat a přistávat?
Kdo starty a přistání na takových plochách (třeba s C-172/Z-142) může (musí) povolit? (majitel/provozovatel/úcl/laa)?
Nedávno jsem na webu viděl dokonce leták s nabídkou vyhlídkových letů s 500m dlouhé nouzové plochy s C-172, takže to asi nějak jde... |
| |
|
 |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 15:38 | |
|  | Nouzové plochy nemají žádný statut, na který by jsi se mohl spolehnout. Většinou jsou již i nepoužitelné (jsou na nich navezené různé krámy, pneumaticky od místní tuningové partičky a podobn, a nebo se používají jako plac pro "ježdění nanečisto"..
Pravidla pro jejich použití jsou stejné, jako pro jakékoli jiné přistání mimo letiště od doby, kdy bylo přistání mimo letiště legislativně umožněno - souhlas majitele pozemku, vzdálenost od nejbližší zástavby, je tam i kvantitativní omezení na počet letů / týdně (nebo tak nějak). A pak samozřejmě taky to, co ti povolí majitel letadla a jeho pojišťovna.
Tuším, že některé z těchto ploch jsou (alespoň?) i SLZ plochami, což pro GA letadla na věci nic nemění (pro ULL už trošku jo), nicméně ve "statusech" SLZ ploch je ještě větší maglajz (registrované, neregistrované atd), řada z nich je neveřejná ... |
| |
|
 |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 15:42 | |
|  | Vzlet Cessny 172 z 500m nouzové plochy, naplněné pilotem a třemi dychtivými zájemci o vyhlídkový let, to bych teda chtěl, nebo spíš nechtěl vidět. Občas mě fascinuje, co se všechno u nás může inzerovat  |
| |
|
 |  |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 16:05 | |
|  | Vzletové rychlosti Cessny je jistě dosaženo už na 300m pomocí gumicuku  |
| |
|
 |  |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 16:06 | |
|  | Kdyz ma ta C172 210 koni a hned za drahou nejsou vysoke prekazky, tak se to da. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 16:11 | |
|  | No dnes v tomhle vedru bych ten vzlet raději sledoval z pod slunečníku s pivem v ruce  |
| |
|
 |  |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 18:04 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 16:03 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 16:16 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 16:38 | |
|  | FouKAlo zezadu...
Jinak mi není moc jasnmý, co ten kluzák udělal za evoluci - brnknul si levým křídlem a udělal kotrmelec doprava dozadu ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 18:20 | |
|  | Brnknul si levým křídlem, to ho přibrzdilo, stáhlo a otočilo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 18:22 | |
|  | ... sem si něco takovýho představoval. Podle rukávu vzadu je vidět, že přistával s dost významným větrem v zádech... Kdoví proč...
 |
| |
|
 |  |  |  | Létání na nouzových plochách 17. 6. 2013 / 17:58 | |
|  | | |
|
|