FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 8. 7. 2025, svátek má Nora Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Avro RJ-100 a Airbus Jeden příspěvek | Celý strom
Avro RJ-100 a Airbus   18. 7. 2013 / 09:39
A320
Ahoj,

chci se zeptat prosím Vás na dvě věci. Bydlím pod osou dráhy na LKPR a zajímalo by mě co způsobuje tenhle zvuk klapek u RJ100 (video). I na zemi jde totiž krásně tenhle zvuk slyšet a podle toho se dá dobře poznat, že jde o AVRO. Jde o změnu aerodynamického tvaru a tím o změnu zvuku?

Taky jsem pozoroval u Airbusu podobný zvuk, když se přibližuje k nalétávání do osy dráhy. Ten zvuk u toho Airbusu je zajímavější, ale nedokážu ho popsal. Snad někdo bude vědět o co jde v obou případech a já budu zase o něco chytřejší. (PS u toho Airbusu zřejmě nejde o klapky)


http://www.youtube.com/watch?v=w-SkwX3nx7Y

Thank!
 

Avro RJ-100 a Airbus   18. 7. 2013 / 10:09
Kachna
Že by PCU?
 

Avro RJ-100 a Airbus   18. 7. 2013 / 11:14
sander
Mne tam nepride nijaky zvlastny zvuk akurat som si vsimol ze to ero nema na motoroch reverz, ale brzdi chvostovou castou, ktora sa otvara do bokov....
 

Avro RJ-100 a Airbus   18. 7. 2013 / 13:10
Algy   
Podle mně, když ten pilot podřazuje, tak pouští moc rychle spojku. .)
 

Avro RJ-100 a Airbus   18. 7. 2013 / 13:14
A320
A já blbec napíšu takovouhle ptákovinu jako jsou klapky... Tohle mě vůbec nenapadlo "Převodovka" ?


 

Avro RJ-100 a Airbus   18. 7. 2013 / 14:01
AJS
Tohohle zvuku jsem si všiml už jako chlapec v osmdesátých letech, když do Prahy - ještě jako BAe-146 - začaly létat.

Prý je to aerodynamický zvuk způsobený prouděním vzduchu šterbinou klapek a pak štěrbinou mezi klapku a trupem. Více znát je na starších modelech BAe-146 a při vysouvání klapek na vyšších rychlostech.

Mechanický ten zvuk není, neboť to by byl slyšet i u stojícího letadla při vysouvání klapek.
 

Avro RJ-100 a Airbus   25. 7. 2013 / 13:38
Kryštof
Přesně tak, původ tohoto zvuku, tedy spíše hluku, je štěrbina mezi křídlem a klapkou. Začíná při otevírání klapek, ale stejně i při jejich zavírání. Se změnou polohy a velikosti štěrbiny se také mění hloubka tonu. Uvnitř letadla je to chvíle, pro lidi co bydlí pod kus od letiště to zas taková zábava bohužel není. Nevěřil jsem co Swiss těch malej potvor ještě má.
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ