Zaprvé, v Boeingu je několik ELTů. Zadruhé, nemá záložní akumulátor, ale jen jeden akumulátor. V Dreamlineru je ELT Artex C406-2, který je tzv "kabinový", tedy má okolo sebe plováček a je umístěn v jendom z binů (nevím přesně kde, an sotle mám vždy jen ten ELT), kudy má propojku do letového segmentu přes tzv. Dongle, což je vlastní programátor ELT a přenašeč aktuálních dat. Když si ho klidně letucha vyndá z binu, hodí sebou do člunu a on bude vysílat. To je ten menší ELT.
Hlavní se jmenuje Honeywell RESCU 406 a je napevno v letadle, s vyvedenou rychlsotní anténou ven z trupu. Oba ELT mají jak G senzory, tak i jiné druhy zapnutí, oba jsou na Cospas/Sarsat systému záchrany.
ELT není a nesmí být zapojen do elektrické sítě letadla a být na ní závislý. To by pak přestal být tím, k čemu je určen, hm? Baterie podléhá pravidelným testům a pravidelným výměnám. Na dopravě je to jednou za 5 let kompletně vyměnit, jednou ročně operativní test.
|
|