FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 5. 5. 2024, svátek má Klaudie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Modré cesty ČSA (cca 1963) Jeden příspěvek | Celý strom
Modré cesty ČSA (cca 1963)   19. 8. 2013 / 00:09
pazdzd
http://www.youtube.com/watch?v=zR3S7sTeHIY


Jestli to zde již bylo tak přikládám omluvu. Rakev mám předem opatřenou.
 4x  

Modré cesty ČSA (cca 1963)   19. 8. 2013 / 00:22
kuma   
Moc hezké, dík za odkaz!
 

Modré cesty ČSA (cca 1963)   19. 8. 2013 / 00:26
Fishbed   
Tak to je velká paráda
 

Modré cesty ČSA (cca 1963)   19. 8. 2013 / 09:33
Plutonium
Nádhera !!
To je slasť pozrieť si niečo takéto ..
 

Modré cesty ČSA (cca 1963)   19. 8. 2013 / 10:53
Plutonium
Na druhú stranu ... .. čomu veriť ? Neviem niesom pamätník ..
http://www.youtube.com/watch?v=Tv-ibKMmxWw
 

Modré cesty ČSA (cca 1963)   19. 8. 2013 / 11:56
pazdzd
Těžko říct, nicméně z vlastních, rodinných zdrojů vím, že posádkz na VC10 byli vybrané. Jak flight crew tak cabin crew. Vím dokonce, že dvě kompletní posádky byly v Londýně 1965 na výcvik. Ale nakonec byli všichni přesunuti zpět do ČSR.

Co se týče Caravelle, tak je informací ještě méně.

Porevoluční vývoj všichni známe, ale není dobré zapomenout i na fakt, že v letech 1989-1991 se několikrát objevilo v Praze letadlo L1011-250 TriStar, o jehož pronájmu se mluvilo široko-daleko.

Jediné co zůstává do dneška pro všechny fakt, že sláva a rozmach ČSA je dávno pryč, a tak nezbývá, než se dívat na dokumenty a potichu snít, jaké bz to asi bylo, letět na TU104 do CGK nebo BOM.
 

Modré cesty ČSA (cca 1963)   19. 8. 2013 / 13:09
kuma   
S Tu-104 jsem letěl, je to už milión let. Problém je, že dnes se často srovnává nesrovnatelné - a lidé tehdejší doby se odsuzují podle měřítek dnešních znalostí. Cestující tehdy absolutně neměli s čím srovnávat - a let na palubě Tu-104 (ostatně i Il-18, navíc s teplým dobrým jídlem a veškerým komfortem, který se tehdy nabízel.. ), to bylo něco, jako dneska letět Concordem. Pokyvovat dnes hlavou nad tím, že jsme tehdy nevybrali DC-10 a létali "těmi hroznými tůčky" je absolutní nesmysl (nemyslím tím tady naše diskuse, spíš obecnou náladu).

Taky by bylo chybou si ale myslet, že by tehdy nebyli v řídících místech lidé, kteří nerozuměli svému řemeslu nebo by se báli otevřít hubu. Jen na konci toho řetězce rozhodovaly "strategické důvody" - které často neměly nic společného s ideologií, ale s korytem toho či onoho funkcionáře. Politika je v zásadě furt stejná. Jako příklad můžete vzít skoro dvouletý vzdor SLI proti zavedení Il-62 do našeho provozu. Aerolinky už měly kontrakty, ale SLI trvala na svém, že letadlo nesplňuje x předpisů a proto nebude vydáno typové osvědčení. A nebylo to tajné, vědělo se o tom, jen se nesmělo napsat, že "technické parametry sovětských letadel zaostávají za evropskou normou a proto v ČSSR nebudou registrována a uváděna do provozu" - ale vědělo se to. Stejně to bylo na prd, po dvou letech se rozhodlo - a předpis nepředpis, Il-62 začly létat na značkách OK.

Konec konců - s "pantografem" - tedy tzv. "příměstskou elektrickou motorovou jednotou", to bylo to samé, akorát to nevyráběli Rusové, ale nějaká naše vagónka (Studénka ? už se nepamatuju). Tam ještě nesjela série z "pásu" a bylo jasné, že bez porušení předpisů to na trať vyjet nemůže. A byl boj - a protože by to znamenalo, že náš velký podnik nesplní plán a úderníci neudeří, byl dohlédací úřad pokořen a pantografy začaly na trati mezi Kolínem a Prahou vydávat při rozjezdu své typické: "ts-ts-ts-c-ts-ts-ts-c-ts-ts-ts-c"

Jak psal Havlíček Borovský: "Vždyť svět je pořád stejný, lidé ho nezmění. Plivni si stokrát do moře, ono se nezpění".
 

Modré cesty ČSA (cca 1963)   27. 8. 2013 / 06:59
Myšák CZ
Díky, nádhera...
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ