bývá dobrým zvykem:
Letadlo má napájené el. zběrnice - rozsvícená poziční světla, v noci pak logo světla
Letadlo má zapnutý radar - rozsvícená poziční světla a majáky
Letadlo má spuštěný/spouštěný motor - rozsvícená poziční světla a majáky
Letadlo se začíná hýbat na svůj pohon (je vytlačováno před pojížděním, pojíždí)- rozsvícená poziční světla a majáky + zapnutý odpovídač, pokud pojíždí dopředu a není naváděno z venku ještě se zapínají pojížděcí světla
Letadlo vstupuje na dráhu/ křižuje dáhu v používání rozsvícená poziční světla a majáky, stroby, přistávací světla, pojížděcí světla + zapnutý odpovídač
Letadlu se zapíná hydraulika - 3x zatroubit
Letadlu se bude provádět funkce podvozku - poziční, záblesková světla a 3x zatroubit a okolo podvozků dát zábrany
Přetah letadla se řeší dle směnice provozovatele letiště. Ale bývá zvykem letadlo nasvítit tak, jako by pojiždělo, bez pojížděcích světel, pokud je to možné. To by pánové v tahači asi nebyli rádi. Třeba ATRka se v PRG tahá úplně vypnutá. Dokonce je napsáno i v JIC, že přetah musí být s vypnutými motory. v KJA se tahají s motorem č. 2 v hotelu a mají na to od ATRky speciální JIC. Jinak se o toto ČSA pokoušely i u Airbusů (tahat je vypnutý), ale Airbus to nedovolil, tuším kvůli ADIRU. Dokonce na některých letištích mají tahače, které mají své GPU a letadlo je připojeno na tento zdoj během přetahu. |
|