FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 28. 11. 2025, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Landclass file ..... Jeden příspěvek | Celý strom
Landclass file .....   30. 7. 2002 / 19:01
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Zdravím,
zaujala mě jedna věta v popisu jedné ze scenerií a to "The scenery includes airport static and dynamic objects, surrounding mesh terrain and a landclass file to show the villages and towns." nedávno jsem někde četl, že existuje exitor (komerční), který dokáže editovat soubory, ve kterých je definován typ oblasti a podle něhož se načítají textury pro lesy, města, vesnice atd. Víte někdo o jaké jsoubory přesně jde a jestli existuje i nějaký freeware editor? Díky za každé info.
   Seznam příspěvků  

Re: Landclass file .....   30. 7. 2002 / 22:12
Vláďa Stoje
kdyz se v inf souboru zada type = CLASSU8 (coz je class, unsigned 8bit), je mozne nagenerovat v LOD5 z 8bitoveho obrazku bgl, ktery urcuje, kam se natahne jaka defaultni textura (fungovalo to uz v CFS2, viz zasnezene Tatry na www.volny.cz/stoje/scen), u FS2002 dokonce vcetne defaultniho autogenu. Jeden pixlik LOD5 svoji hodnotou 0 - 255 urcuje texturu pro cely kvadrant LOD13 (13 = 5 + 8). Prirazeni textur bylo postupne lidmi mapovano (MS to sam nezverejnil) a je popsano i v ruznych demoverzich nebo freeware generatorech (ne editorech - neopravuje se stavajici bgl soubor, ale vytvari se uplne novy ve vyssi vrstve), napriklad FSLandClass od Burkharda Renka a jinych. Nejsou ale nezbytne potreba, staci na to FS2000 Terrain SDK. Nevyhodou je myslim, ze pro bezchybnou funkci musi byt datovym souborem pokryt cely kvadrant LOD5 (to je pevne dana oblast v polednikovem smeru kolem 313 km), v nenadefinovanych plochach se ukazuje voda, ale mozna uz i tohle je dnes nejak vyreseno, uz i nekdo navrhoval specialni funkci indexu 254 a 255 pro ponechani default textury nebo uzivatelske textury v danem pixlu LOD5 nebo kvadrantu LOD13, to jsem nezkousel
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Landclass file .....   31. 7. 2002 / 17:19
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Díky za jako vždy zevrubnou odpověď ... Co takhle nějaký link na něco pro generování nových indexů pro už existující oblasti? Něco kde není potřeba znalost programování ...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Landclass file .....   31. 7. 2002 / 21:56
Vláďa Stoje
Ahoj Jirko, na www.avsim.com by mel bejt free LandClassAssistant od Johna Cillise, ale nevim jak funguje.
Vlada Stoje
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Landclass file .....   1. 8. 2002 / 08:43Petr Bednář
Funguje docela dobře, ale ta editace je dost problematická a nepřehledná. Je potřeba slušná znalost defaultních textur, protože tam vidíš jen obrovskou matici bodů LOD5 a edituješ barevné čtverečky, které představují textury. Nikde nevidíš náhled, jen popis textur, takže trochu náročné na představivost....
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ