FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 10. 11. 2024, svátek má Evžen Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT : možná potěší Jeden příspěvek | Celý strom
OT : možná potěší    22. 10. 2013 / 18:34
Madvlk   
Letečtí konstruktéři obnoví v Kunovicích výrobu legendárního dvoumístného kluzáku L 23 Super Blaník. Právo o tom informovala mluvčí společnosti Aircraft Industries Nora Strádalová.
Kunovická společnost v minulých dnech prodala certifikát ke všem typům celokovových kluzáků, které až do roku 2006 vyráběl LET Kunovice (dnes Aircraft Industries – AI). Novým vlastníkem certifikátu je ruský holding S7 Engineering, respektive jeho dceřiná společnost Blanik Limited, zapsaná v obchodním rejstříku Irska. Tato firma se dosud věnovala údržbě letounů západní výroby v Rusku.

„S7 Engineering se stala majitelem technické dokumentace k těmto kluzákům a pro nově vyrobená letadla je schopna zajistit uplatnění na trhu,“ sdělila Strádalová s tím, že kunovická Aircraft Industries i po změně vlastníka typového certifikátu nadále zabezpečí požadavky na zajištění letové způsobilosti výše uvedených kluzáků.

Výroba legendárních kluzáků, kterých konstruktéři od roku 1989 vytvořili zhruba tři stovky, by měla být obnovena v Kunovicích. Aircraft Industries o této možnosti v současné době jedná s novým vlastníkem certifikátu. „Definitivní rozhodnutí o umístění výroby tohoto kluzáku bude potvrzeno po vyhodnocení investičního projektu firmou S7 Engineering, které ukáže, zda je obnovení výroby L-23 ve společnosti Aircraft Industries pro nové majitele typového certifikátu výhodnou a efektivní volbou,“ poznamenala mluvčí.

zdroj : Novinky.cz

Já vím,že Tento server ( novinky ) moc kidí nemusí,já také ne,ale tohle je dobrá zpráva
 

OT : možná potěší    22. 10. 2013 / 19:45
join1701   
Právě jsem tuto zprávu chtěl napsat také, zatlačil jsem slzu dojetí protřel voči a ejhle už je to tady na péráku napsané... je to skvělá zpráva. Tak jen aby to dotáhli do konce a fakt výroba jela...
 

OT : možná potěší    22. 10. 2013 / 21:52
AJS
No, já nevím, ale tak jak já tomu rozumím, bych zase úplně nadšenej nebyl.

Můj výklad: AI prodalo dokumentaci k výrobě do Ruska a teď je žádá, jestli by v případě obnovení výroby k tomu využili Kunovice.

Může se totiž stát, že se výroba obnoví, ale někde úplně jinde...
 

OT : možná potěší    24. 10. 2013 / 15:30
Koprik
Když v Číně vyrábějí stíhačky i Airbusy 320, Blaníka zvládnou hravě....akorát pak asi půjdu zvracet.....a pít, nebo obráceně???
 

OT : možná potěší vol.II (Karel Janoušek)   22. 10. 2013 / 21:54
Fishbed   
Švédská heavy metalová kapela Sabaton hraje písničku o Karlu Janouškovi

Video: http://www.youtube.com/watch?v=lknbKCFNxnA

Článek: http://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/52265/svedska-metalova-skupina-zpiva-pisen-o-ceskoslovenskem-valecnem-hrdinovi.html
 

OT : možná potěší vol.II (Karel Janoušek)   22. 10. 2013 / 22:33
kuma   
Hustý... Zamáčk´sem slzu.
A Sabatonům dík, pořád platí (a bude platit), že cokoliv na tomto poli kdo udělá, aby připomněl zásluhu těchto mužů, je to pořád ještě málo !!
 

OT : možná potěší    22. 10. 2013 / 22:37
kuma   
Nostalgicky to není špatný, ale bojím se, že normálním blaníkům to na nebe už nepomůže.

A kdo si dneska u nás koupí superblaníka? Všichni, kdo to s lítáním myslej vážně, si už v současné zoufalé situaci něco pořídili a je málo pravděpodobné, že by to všechny aerokluby zahodily a koupily by L-23 (co si budem povídat, L-23 je modernější, líp ustojí přistání do vysokého podrostu, ale L-13 má svá kouzla, už jen klapky, bože to bylo skvělý éro!!!) - kdo si zvykl na bezgenerálkového Twina a podobné autobusy, už asi bude těžko měnit...
 

OT : možná potěší    23. 10. 2013 / 09:14
Venturi   
Podľa článku a selského ruzumu, ak sa výroba naozaj rozbehne, budú zrejme najviac vyvážané do ruska a v československu ich naozaj veľa lietať neuvidíme...
 

OT : možná potěší    23. 10. 2013 / 22:12
Mike76
A potřebuje poměrně drahé prohlídky - hromada aeroklubů koupila staré K-7 a světe div se on to lítá jak Blaník... (nic proto Blaníkům ale náklady hovoří proti nim i kdyby mohli létat - létat smí jen Áčkové a L-23). Škoda Blaníků...
 

OT : možná potěší    23. 10. 2013 / 23:21
Admin
Tohle lítá levnějc než Blaník? http://en.wikipedia.org/wiki/Kalinin_K-7
 

OT : možná potěší    24. 10. 2013 / 08:10
Mike76
A vleká to UL
 

OT : možná potěší    24. 10. 2013 / 08:11
Mike76
http://en.wikipedia.org/wiki/Schleicher_K7
 

OT : možná potěší    24. 10. 2013 / 20:03
kuma   
No, K-7 Rönadler teda nelítá jak blaník.

Sleicher K-7 bylo trochu zoufalé a ekonomicky únosné řešení na dvousic, na kterém jdou dělat vývrtky. Skutečné výkony jsou ale přece jen o poznání horší.... (kdo se v tom vezl, myslím, že to potvrdí). Srovnatelný by byl ASK-13, ty ale byly už finančně nekde jinde, takže aerokluby, které chtěly - když už - něco, počídit éro, se kterým se dá i lítat líp, koupily aspoň toho Twina... (bylo to ještě více peněz, ale byl to posun tochu dál).

K-7 na elementárku jde, ale blaník to tedy fakt nejni...
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ