|  | |  | |  |  | | OT : možná potěší    22. 10. 2013 / 18:34 |  | 
 |  |  |  | | Letečtí konstruktéři obnoví v Kunovicích výrobu legendárního dvoumístného kluzáku L 23 Super Blaník. Právo o tom informovala mluvčí společnosti Aircraft Industries Nora Strádalová. Kunovická společnost v minulých dnech prodala certifikát ke všem typům celokovových kluzáků, které až do roku 2006 vyráběl LET Kunovice (dnes Aircraft Industries – AI). Novým vlastníkem certifikátu je ruský holding S7 Engineering, respektive jeho dceřiná společnost Blanik Limited, zapsaná v obchodním rejstříku Irska. Tato firma se dosud věnovala údržbě letounů západní výroby v Rusku.
 
 „S7 Engineering se stala majitelem technické dokumentace k těmto kluzákům a pro nově vyrobená letadla je schopna zajistit uplatnění na trhu,“ sdělila Strádalová s tím, že kunovická Aircraft Industries i po změně vlastníka typového certifikátu nadále zabezpečí požadavky na zajištění letové způsobilosti výše uvedených kluzáků.
 
 Výroba legendárních kluzáků, kterých konstruktéři od roku 1989 vytvořili zhruba tři stovky, by měla být obnovena v Kunovicích. Aircraft Industries o této možnosti v současné době jedná s novým vlastníkem certifikátu. „Definitivní rozhodnutí o umístění výroby tohoto kluzáku bude potvrzeno po vyhodnocení investičního projektu firmou S7 Engineering, které ukáže, zda je obnovení výroby L-23 ve společnosti Aircraft Industries pro nové majitele typového certifikátu výhodnou a efektivní volbou,“ poznamenala mluvčí.
 
 zdroj : Novinky.cz
 
 Já vím,že Tento server ( novinky ) moc kidí nemusí,já také ne,ale tohle je dobrá zpráva
  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    22. 10. 2013 / 19:45 |  | 
 |  |  |  | | Právě jsem tuto zprávu chtěl napsat také, zatlačil jsem slzu dojetí protřel voči a ejhle už je to tady na péráku napsané... je to skvělá zpráva.  Tak jen aby to dotáhli do konce a fakt výroba jela... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    22. 10. 2013 / 21:52 |  | 
 |  |  |  | | No, já nevím, ale tak jak já tomu rozumím, bych zase úplně nadšenej nebyl. 
 Můj výklad: AI prodalo dokumentaci k výrobě do Ruska a teď je žádá, jestli by v případě obnovení výroby k tomu využili Kunovice.
 
 Může se totiž stát, že se výroba obnoví, ale někde úplně jinde...
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    24. 10. 2013 / 15:30 |  | 
 |  |  |  | | Když v Číně vyrábějí stíhačky i Airbusy 320, Blaníka zvládnou hravě....akorát pak asi půjdu zvracet.....a pít, nebo obráceně??? | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | OT : možná potěší vol.II (Karel Janoušek)   22. 10. 2013 / 21:54 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | OT : možná potěší vol.II (Karel Janoušek)   22. 10. 2013 / 22:33 |  | 
 |  |  |  | | Hustý... Zamáčk´sem slzu. A Sabatonům dík, pořád platí (a bude platit), že cokoliv na tomto poli kdo udělá, aby připomněl zásluhu těchto mužů, je to pořád ještě málo !!
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    22. 10. 2013 / 22:37 |  | 
 |  |  |  | | Nostalgicky to není špatný, ale bojím se, že normálním blaníkům to na nebe už nepomůže. 
 A kdo si dneska u nás koupí superblaníka? Všichni, kdo to s lítáním myslej vážně, si už v současné zoufalé situaci něco pořídili a je málo pravděpodobné, že by to všechny aerokluby zahodily a koupily by L-23 (co si budem povídat, L-23 je modernější, líp ustojí přistání do vysokého podrostu, ale L-13 má svá kouzla, už jen klapky, bože to bylo skvělý éro!!!) - kdo si zvykl na bezgenerálkového Twina a podobné autobusy, už asi bude těžko měnit...
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    23. 10. 2013 / 09:14 |  | 
 |  |  |  | | Podľa článku a selského ruzumu, ak sa výroba naozaj rozbehne, budú zrejme najviac vyvážané do ruska a v československu ich naozaj veľa lietať neuvidíme... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    23. 10. 2013 / 22:12 |  | 
 |  |  |  | | A potřebuje poměrně drahé prohlídky - hromada aeroklubů koupila staré K-7 a světe div se on to lítá jak Blaník... (nic proto Blaníkům ale náklady hovoří proti nim i kdyby mohli létat - létat smí jen Áčkové a L-23). Škoda Blaníků... | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    23. 10. 2013 / 23:21 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    24. 10. 2013 / 08:10 |  | 
 |  |  |  | | A vleká to UL  | 
 |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    24. 10. 2013 / 08:11 |  | 
 |  |  |  |  |  |  | 
 
 | 
 |  |  |  |  | |  |  | | OT : možná potěší    24. 10. 2013 / 20:03 |  | 
 |  |  |  | | No, K-7 Rönadler teda nelítá jak blaník. 
 Sleicher K-7 bylo trochu zoufalé a ekonomicky únosné řešení na dvousic, na kterém jdou dělat vývrtky. Skutečné výkony jsou ale přece jen o poznání horší.... (kdo se v tom vezl, myslím, že to potvrdí). Srovnatelný by byl  ASK-13, ty ale byly už finančně nekde jinde, takže aerokluby, které chtěly - když už - něco, počídit éro, se kterým se dá i lítat líp, koupily aspoň toho Twina... (bylo to ještě více peněz, ale byl to posun tochu dál).
 
 K-7 na elementárku jde, ale blaník to tedy fakt nejni...
 | 
 |  |  | 
 
 | 
 |