| | | OT : možná potěší 22. 10. 2013 / 18:34 | |
| | Letečtí konstruktéři obnoví v Kunovicích výrobu legendárního dvoumístného kluzáku L 23 Super Blaník. Právo o tom informovala mluvčí společnosti Aircraft Industries Nora Strádalová.
Kunovická společnost v minulých dnech prodala certifikát ke všem typům celokovových kluzáků, které až do roku 2006 vyráběl LET Kunovice (dnes Aircraft Industries – AI). Novým vlastníkem certifikátu je ruský holding S7 Engineering, respektive jeho dceřiná společnost Blanik Limited, zapsaná v obchodním rejstříku Irska. Tato firma se dosud věnovala údržbě letounů západní výroby v Rusku.
„S7 Engineering se stala majitelem technické dokumentace k těmto kluzákům a pro nově vyrobená letadla je schopna zajistit uplatnění na trhu,“ sdělila Strádalová s tím, že kunovická Aircraft Industries i po změně vlastníka typového certifikátu nadále zabezpečí požadavky na zajištění letové způsobilosti výše uvedených kluzáků.
Výroba legendárních kluzáků, kterých konstruktéři od roku 1989 vytvořili zhruba tři stovky, by měla být obnovena v Kunovicích. Aircraft Industries o této možnosti v současné době jedná s novým vlastníkem certifikátu. „Definitivní rozhodnutí o umístění výroby tohoto kluzáku bude potvrzeno po vyhodnocení investičního projektu firmou S7 Engineering, které ukáže, zda je obnovení výroby L-23 ve společnosti Aircraft Industries pro nové majitele typového certifikátu výhodnou a efektivní volbou,“ poznamenala mluvčí.
zdroj : Novinky.cz
Já vím,že Tento server ( novinky ) moc kidí nemusí,já také ne,ale tohle je dobrá zpráva |
| |
|
| | | OT : možná potěší 22. 10. 2013 / 19:45 | |
| | Právě jsem tuto zprávu chtěl napsat také, zatlačil jsem slzu dojetí protřel voči a ejhle už je to tady na péráku napsané... je to skvělá zpráva. Tak jen aby to dotáhli do konce a fakt výroba jela... |
| |
|
| | | OT : možná potěší 22. 10. 2013 / 21:52 | |
| | No, já nevím, ale tak jak já tomu rozumím, bych zase úplně nadšenej nebyl.
Můj výklad: AI prodalo dokumentaci k výrobě do Ruska a teď je žádá, jestli by v případě obnovení výroby k tomu využili Kunovice.
Může se totiž stát, že se výroba obnoví, ale někde úplně jinde... |
| |
|
| | | | OT : možná potěší 24. 10. 2013 / 15:30 | |
| | Když v Číně vyrábějí stíhačky i Airbusy 320, Blaníka zvládnou hravě....akorát pak asi půjdu zvracet.....a pít, nebo obráceně??? |
| |
|
| | | OT : možná potěší vol.II (Karel Janoušek) 22. 10. 2013 / 21:54 | |
| | | |
|
| | | | OT : možná potěší vol.II (Karel Janoušek) 22. 10. 2013 / 22:33 | |
| | Hustý... Zamáčk´sem slzu.
A Sabatonům dík, pořád platí (a bude platit), že cokoliv na tomto poli kdo udělá, aby připomněl zásluhu těchto mužů, je to pořád ještě málo !! |
| |
|
| | | OT : možná potěší 22. 10. 2013 / 22:37 | |
| | Nostalgicky to není špatný, ale bojím se, že normálním blaníkům to na nebe už nepomůže.
A kdo si dneska u nás koupí superblaníka? Všichni, kdo to s lítáním myslej vážně, si už v současné zoufalé situaci něco pořídili a je málo pravděpodobné, že by to všechny aerokluby zahodily a koupily by L-23 (co si budem povídat, L-23 je modernější, líp ustojí přistání do vysokého podrostu, ale L-13 má svá kouzla, už jen klapky, bože to bylo skvělý éro!!!) - kdo si zvykl na bezgenerálkového Twina a podobné autobusy, už asi bude těžko měnit... |
| |
|
| | | | OT : možná potěší 23. 10. 2013 / 09:14 | |
| | Podľa článku a selského ruzumu, ak sa výroba naozaj rozbehne, budú zrejme najviac vyvážané do ruska a v československu ich naozaj veľa lietať neuvidíme... |
| |
|
| | | | OT : možná potěší 23. 10. 2013 / 22:12 | |
| | A potřebuje poměrně drahé prohlídky - hromada aeroklubů koupila staré K-7 a světe div se on to lítá jak Blaník... (nic proto Blaníkům ale náklady hovoří proti nim i kdyby mohli létat - létat smí jen Áčkové a L-23). Škoda Blaníků... |
| |
|
| | | | | OT : možná potěší 23. 10. 2013 / 23:21 | |
| | | |
|
| | | | | | OT : možná potěší 24. 10. 2013 / 08:10 | |
| | A vleká to UL |
| |
|
| | | | | | | OT : možná potěší 24. 10. 2013 / 08:11 | |
| | | |
|
| | | | | OT : možná potěší 24. 10. 2013 / 20:03 | |
| | No, K-7 Rönadler teda nelítá jak blaník.
Sleicher K-7 bylo trochu zoufalé a ekonomicky únosné řešení na dvousic, na kterém jdou dělat vývrtky. Skutečné výkony jsou ale přece jen o poznání horší.... (kdo se v tom vezl, myslím, že to potvrdí). Srovnatelný by byl ASK-13, ty ale byly už finančně nekde jinde, takže aerokluby, které chtěly - když už - něco, počídit éro, se kterým se dá i lítat líp, koupily aspoň toho Twina... (bylo to ještě více peněz, ale byl to posun tochu dál).
K-7 na elementárku jde, ale blaník to tedy fakt nejni... |
| |
|
|