FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Načítání textur v FS2004 Jeden příspěvek | Celý strom
Načítání textur v FS2004   22. 12. 2013 / 14:27
Rychman
Ahoj,

mužů Vás požádat o odpověď na otázku co hlavně hardwarově ovlivňuje načítání textur (letadlo krajina) v FS2004? FS2004 na Win XP bylo ok. Ale na Win 7 se textury načítají strašně pomalu. Je to ovlivněno procesorem? Plynulost hry je ok vzhledem přechodu na 4GB RAM v duálu z původních 3GB na Win XP. (tohle chápu dobře že?)

Děkuji za odpověď

 

Načítání textur v FS2004   22. 12. 2013 / 14:31
Kendy   
Upřímně řečeno, načítání textur, ovlivňuje nejvíc uživatel sám a to tím, jakým způsobem, dokáže rychle zprasit výběrem addonů celou FS. Tohle je fakt a jedna z rad, jak mít FS o něco plynulejší a to myslím skutečně vážně.
 

Načítání textur v FS2004   22. 12. 2013 / 15:54
xWing   
Cim mensia fragmentacia disku, tim rychlejsie nacitanie.
Potom este zalezi, aku mas velku video RAM.
 

Načítání textur v FS2004   27. 12. 2013 / 23:40
Rychman
tím myslíš grafiku? Jde o to že, pod WIN XP bylo vše ok (bylo tam 4giga ram v dualu tedy pod xp 3gb ram) teď mám win 7 a tedy více ram, ale na úkor toho operačního systému a bytové hloubky. Tedy co hardwarově ovlivňuje rychlejší zobrazování/načítání textur do čeho investovat? Do grafiky?

(s addonama mám výběr ok mám jen ifly, lkpr a vfr prahu takže nic neprasím určitě)

Thank!
 

Načítání textur v FS2004   28. 12. 2013 / 00:29
Algy   
Nejzásadnější je HDD. Vyměn jej za SSD a uvidíš ten rozdíl. Ideální je taky mít FS na jiném disku než systém.
 

Načítání textur v FS2004   28. 12. 2013 / 08:02
kuknamys   
Tak to s tím SDD mě zatím vůbec nenapadlo. Díky za tip. Rok od roku mě totiž stále víc zajímá jestli existuje sestava na které se ortofotomapa okolí LKVO kterou si tvořím stihne někdy načítat bez rozmazávání na vysoké rychlosti 400 - 500 kts. Vyzkoušel jsem to i na nějakých mírně lepších sestavách o kterých si FS9 v době svého vydání mohlo nechat pouze zdát a i když výsledky jsou samozřejmě lepší, stále jsem neviděl sestavu která by to opravdu stíhala. Zatím chybí peníze na něco opravdu lepšího, ale mám temné podezření jestli není nějaká zásadní chybka v samotném enginu FS2004. Tak jako tomu pravděpodobně bylo například kdysi u Microsoft Train simulátoru. Co si matně vzpomínám, tak zde u lepších českých scenérií bylo FPS totální tragédií zcela nezávisle na tom, na jak silných PC jsem to zkoušel.

Prozatím se mi jenom osvědčilo pro eliminaci tohoto nepříjemného efektu postupně vše osazovat autogenem (ten toho dost zachrání ale je to práce fakt na několik roků) a hlavně pokusit se zaměstnat "pilota" do té míry, aby neměl čas čumákovat po nehezkých a rozplizlých pixlex (často potom vnímám v nízkých letech výšku nad terénem, ale ani si neuvědomím že tam jaksi chybí textury)

Každopádně si SSD HDD zapisuji jako další zajímavý tip, díky
 

Načítání textur v FS2004   28. 12. 2013 / 09:21
Cesmina
Podle mě nepomůže nic , ortho se ve FS2004 načítá pomalu , je v prioritě zobrazení někde zcela na chvostu , FPS je 60 , procesor na 30% , grafika se fláká a ortho je rozmazaný
 

Načítání textur v FS2004   28. 12. 2013 / 09:49
kuknamys   
Ano, děkuji za informaci. Něčeho takového jsem se právě obával. Holt do budoucnosti jednak dodělám autogen a hlavně ještě přitvrdím ve vytíženosti "pilota". Aby měl kluk ušatá dost práce v kokpitu a s okolním ať už přátelsky či nepřátelsky smýšlejícím provozem. A tak drobnými nevýznamnostmi jako je tedy například rozmazané ortofoto či faktem, že sedí nikoliv ve skutečném letadle, ale na půdě na bedýnce od banánů - se vůbec neměl čas zabývat Díky
 

Načítání textur v FS2004 - předběžná hypotéza   30. 10. 2014 / 13:49
kuknamys   
Tak jsem dneska pročetl přípěvek : http://www.sharpwings.ivao.cz/2014/10/rychly-pruvodce-tweakovanim-fsx-pro.html#more

Vůbec mě nenapadlo, že by nastavení limitu FPS mohlo mít vliv na rychlost načítání textur. Velmi chytrá myšlenka to vůbec vyzkoušet, děkuji za ni (a také díky za krásné stránky, kde jsem se už neskutečně moc věcí naučil).

Po 20 minutách zkoušení vyslovuji předběžnou hypotézu : Velký vliv na rychlost načítání ortofoto textur a tudíž i na jejich ostrost má samozřejmě kromě vlastní rychlosti letadla, změny kurzu apod. i hodnota nastavení FPS. Čím větší je FPS, tím rychleji se textury načítají. Při hodnotě okolo cca 180 FPS je i při vyšší rychlosti letadla (500 kts) textura načítána rychle, při nastavení na 20 FPS je vše záhy rozostřené. Po vrácení FPS na neomezené hodnoty se během 2 sec textury znovu načtou ostře.

Tudíž to může fungovat tak, že při každém "taktu" FPS je načten pevně daný objem textur a pokud tomu tak skutečně je - tak na sebelepším PC jsou potom často ortofoto textury rozostřené, dokud není nastavena velmi vysoká hodnota FPS.

A zdůrazňuji, je to : PŘEDBĚŽNÁ hypoteza pro FS2004 !
 

Načítání textur v FS2004   28. 12. 2013 / 09:24
xWing   
Video RAM je pamet na grafike. Cim viac jej mas, tym viac textur do nej naladujes.
Cim menej je video RAM, tym viac musi uvolnovat pamet pre dalsie textury a to je prave to spomalenie.
A ked mas navyse fragmentovany HDD, tak do video RAM lezu textury o to pomalsie
Ale toto je ciste laicke vysvetlenie, aby si pochopil princip
 

Načítání textur v FS2004   28. 12. 2013 / 10:06
Luděk Ch.
Zásadní otázka, máš Windows 7 64 nebo 32 bit?
 

Načítání textur v FS2004   17. 2. 2014 / 15:52
Rychman
Ahoj, rád bych vás ještě požádal o doporučení co lehce vylepšit aby se mi v FS2004 rychleji načítali textury krajiny. Tuto sestavu jsem měl předtím pod Win XP 32 Bit a vše bylo ok, ale po přeinstalaci (na win 7 64bit) se krajina hodně pomalu načítá (skoro vůbec). Je to tím diskem jak psal minule někdo? Děkuji moc !!!

Procesor: AMD Sempron 140 2,69GB
Ramky: Kingstone 4 GB-Ram
Grafika: Nvidia PX7600GS
Disk: Seagate Barracura 7200.9
OS: Win 7 Ultimate 64 Bit
 

Načítání textur v FS2004   17. 2. 2014 / 19:00
FSPilot   
Disk s rychlejšími otáčkami SSD nebo hybrid SSHD (levnější varianta s ne příliš znatelným snížením výkonu).
 

Načítání textur v FS2004   17. 2. 2014 / 19:33
polda66cz   
Promiň Ivošu ale nesouhlasím. Problém je trošku více komplexní a doporučuji si něco o tom přečíst i z historických vláken. Samotná rychlost disku podle mně nehraje roli. Přeci jen dnešní disky mají dostatečnou rezervu na aplikaci z roku 2004.
Registrace v případě zatížení avsim serveru nutná:
http://forum.avsim.net/topic/340076-migrating-fs9-from-xp-32bit-to-windows-7-64bit/
 

Načítání textur v FS2004   23. 3. 2014 / 12:33
Rychman
To asi ano, ale za předpokladu XP na 32 bit ne?? A ne na W7 64bit....

 

Načítání textur v FS2004   21. 4. 2014 / 11:27
Rychman
Ahoj, tak ještě pro jistotu se chci zeptat jestli tedy ten můj problém s načítáním textur ve win7 vyřeší ten hard-disk a nebude to brzdit třeba taky slabá grafika.... Jen přemýšlím jestli mám pořídit hard-disk nebo spíš grafiku.

DĚKUJI!!

Původní dotaz:

Ahoj, rád bych vás ještě požádal o doporučení co lehce vylepšit aby se mi v FS2004 rychleji načítali textury krajiny. Tuto sestavu jsem měl předtím pod Win XP 32 Bit a vše bylo ok, ale po přeinstalaci (na win 7 64bit) se krajina hodně pomalu načítá (skoro vůbec). Je to tím diskem jak psal minule někdo? Děkuji moc !!!

Procesor: AMD Sempron 140 2,69GB
Ramky: Kingstone 4 GB-Ram
Grafika: Nvidia PX7600GS
Disk: Seagate Barracura 7200.9
OS: Win 7 Ultimate 64 Bit
 

Načítání textur v FS2004   31. 10. 2014 / 14:28
LukasVardzak
Já bych raději šel do nové grafiky opravdu by to chtělo lepší
 

Načítání textur v FS2004   31. 10. 2014 / 15:23
kuma   
No, pamatuju si to dobře, nebo se mýlím, že ve FS9 (2004) grafika na načítání textur nemá zas takový vliv, protože je to všechno ponecháno v péči procesoru (a hlavní RAM) - tím pádem honba za "co nejlepší" grafárnou u FS2004 nemá tak valný efekt, jek by člověk čekal?
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ