FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 2. 5. 2024, svátek má Zikmund Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
cessna crash u roudnice Jeden příspěvek | Celý strom
cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 20:40
Rychman
Ahoj, nemate nekdo info k padu cessny u roudnice? To byl nejakej ifr?
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 21:19
Johnny pilot   
Podle serveru iDNES letěli z Kladna na let po republice, ale kvůli špatnému počasí chtěli neplánovaně sednout v Roudnici, kde neviděli kvůli počasí dráhu, tak to otočili na Ruzyň a spadli do pole.
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 22:00
Mike76
Jsou živý to je hlavní, vzhledem k času to muselo být Night VFR v tý Roudnici. Nicméně tma a oblačnost je blbá kombinace tak to zkusili IFR na LKPR...
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 22:01
Mike76
OK-VVV C172N disel
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 22:12
Kessidy
OK-ACP. IFR nikoliv.
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 22:21
Mike76
Tím hůře samozřejmě...
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 22:13
Štěpán Obrovský
Bylo to OK-ACP. Miku mozna by stalo priste za zvazeni si aspon overit imatrikulaci u duveryhodnyho zdroje, nez co si prectes v diskuzi na idnes

http://m.denik.cz/litomericky_denik/c/nehoda_letadlo.html
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 22:18
Mike76
OK beru, Koukal jsem podle fotek na planes
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 22:22
Kessidy
Na Planes je někde fotka trosek OK-VVV? Ta, pokud vím, stojí živá a zdravá v hangáru..
 

cessna crash u roudnice   3. 1. 2014 / 22:25
Mike76
To jsem napsal že je tam fotka trosek?
 

cessna crash u roudnice   4. 1. 2014 / 21:21
Koprik
Je tam fotogalerie přímo z místa nehody.
http://litomericky.denik.cz/zpravy_region/nehoda_letadlo.html
 

cessna crash u roudnice   4. 1. 2014 / 21:35
sander
Tam by som nechcel sediet.....
 

cessna crash u roudnice   4. 1. 2014 / 23:11
Mike76
Měli velikou kliku...
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 10:25
pawlick
To teda měli. Ale nechápu, když už se takhle zkurvilo počasí, proč to nevzali na Ruzyň?
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 10:46
Johnny pilot   
Spíš proč se ten let uskutečnil v takovém počasí.
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 12:13
mezekmezek
Dejme tomu, že podcenili přípravu, nebo se počasí mohlo zhoršit nepředvídatelně.
Předpis říká, že letadlo vybavené pro let bez vidu a pilot má přístrojovou doložku, může si dovolit let například na oblačností, pokud je ji víc než 4/8 nebo i nad souvislou oblačnost. Předpokládám, že jako každá C172, tak i tahle měla IFR vybavení a tak si mohli dovolit let i na minimech. Ale nechápu, proč okamžitě nepřešli na IFR a nenechali se divertovat na Ruzyň... Co je platná osvětlená dráha v Roudnici, když je mizerná dohlednost. Jak se na ni chtěli poslepu trefovat? To jim bylo líto zaplatit dražší poplatky za přistání a ATS?
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 15:00
Lowmick   
To s předpisem je trochu jinak, pokud si dobře pamatuju - pokud máš IFRové letadlo, a IFR doložku, tak můžeš letět IFR. Pokud jedno z toho není, tak můžeš nad max 4/8. Nicméně nemám tucha, jak vybavené bylo letadlo a co za kvalifikace měl pilot.
LKPR a LKKB ten večer měly podmínky mám pocit dokonce VMC. Je to škoda...
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 16:03
mezekmezek
Je to napsané tak, že můžeš v případě nutnosti přejít na IFR. Je to na lis.rlp.cz, v AIPu, ENR 1.2.
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 17:42
Lowmick   
Jo promin, spatne jsem si tvuj prispevek precetl. Napsal jsem podruhe prakticky to same.
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 18:11
Mike76
Tady někdo psal že ta C172 nebyla IFRová
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 18:18
Mike76
Jak jsi přišel na to že každá C172 je IFRová? Má teda opačný poměr co jsem letěl. Byli to většinou dotažený nějaký starší kusy ...
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 18:49
mezekmezek
No, když se dívám na fotky interiérů, tak drtivá většina má IFR. Ale je pravdou, že to jsou hlavně stroje od našich hranic na západ...
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 22:04
SONP   
Jedna věc je, že ty stroje mají instalovány třeba VOR, nebo dokonce ILS, a druhá věc je, zda jsou IFRové papírově.
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 22:29
Mike76
Tak tak, je zajímavé že v předpisech je napsáno

že IFRové letadlo musí být mimo jiné podle bodu C být vybaveno:

c) dvěma citlivými barometrickými výškoměry s bubínkem a ručkou, vybavené počitadlem nebo rovnocenným provedením.
Poznámka: Ani tříručkové barometrické výškoměry, rovněž výškoměry pouze s bubínkem a ručkou nesplňují výše uvedený požadavek c).

Musím přiznat že jsem neviděl zatím C172 se dvěma bubínkovími výškoměry... (nepočítám C172 s galss cocpity ty asi IFRové jsou).
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 23:23
FilmX
To byvavalo, a bubinkovy musel byt jeden. Nyni uz je to trochu jinak (stejne jako jiz neni nutne napr ADF).
Otazkou je vzdy co splni minimalni pozadavky predpisu a podle ceho to ten dany pilot skutecne dokaze zaletet. Myslim ze spekulovat o prubehu nehody je velmi predcasne. Ja osobne obdivuji konstrukci C172, protoze to jak zustal pilotni prostor relativne neporuseny je vzhledem ke stavu zbytku vraku a tomu jaka to musela byt "slupka" obdivuhodne.
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 23:31
Mike76
V předpisech je to furt s těma vejškoměramia L6 to ADF jsem tam nenašel
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 23:46
Mike76

6.9 Všechny letouny při letech podle pravidel pro lety podle přístrojů (IFR)
6.9.1 Všechny letouny letící podle pravidel pro lety podle přístrojů nebo za podmínek, při nichž se letadlo nemůže udržet v žádoucí letové poloze bez údajů jednoho nebo více letových přístrojů, musí být vybaveny těmito přístroji:
a) magnetickým kompasem,
b) přesnými palubními hodinami udávajícími hodiny, minuty, sekundy,
c) dvěma citlivými barometrickými výškoměry s bubínkem a ručkou, vybavené počitadlem nebo rovnocenným provedením.
Poznámka: Ani tříručkové barometrické výškoměry, rovněž výškoměry pouze s bubínkem a ručkou nesplňují výše uvedený požadavek c).
d) systémem pro indikaci rychlosti letu s prostředky pro vyloučení účinků vlhkosti a námrazy,
e) zatáčkoměremspříčnýmsklonoměrem,
f) ukazovatelem letové polohy (umělým horizontem),
g) ukazovatelemkurzu(směrovýmsetrvačníkem),
Poznámka: Požadavky uvedené výše pod e), f) a g) lze splnit sloučením přístrojů nebo sdruženými letovými povelovými systémy za předpokladu, že zůstane zachována táž ochrana proti celkovému selhání, jaká je vlastní třem samostatným přístrojům.
h) prostředkem indikace, správné činnosti napájení gyroskopických přístrojů,
i) přístrojem udávajícím v pilotním prostoru teplotu vnějšího vzduchu,
j) variometrem,
k) a takovými dalšími přístroji a vybavením, které může předepsat Úřad nebo příslušný letecký úřad ke splnění publikovaných požadavků na navigaci a řízení letového provozu.
 

cessna crash u roudnice   5. 1. 2014 / 23:14
Koprik
Zajímavý článek k tématu včetně diskuse je tady:
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4041&kategorie=3
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ