|  |  | Aerodynamika rotoru 24. 1. 2014 / 23:23 | |
|  | Zdravim,
mám otázku ohledně tématu výše, jestli mi nikdo neporadí tady, tak už asi nikde .)
Debatovali jsme o chování vrtulníku ve visu ve vlivu země (HIGE) v blízkosti zdi, pro zjednodušení případu uvažujme od země na všechny směry nekonečné. viz DCS forum http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=112265
V DCSku se mi totiž zdá, že je vrtulník ke zdi "přitahován", lépe řečeno je ke zdi tlačen. Podle mě je to namodelováno správně, jelikož většina proudu vzduchu pod rotorem by se měla stáčet směrem od zdi.
Je tu někdo, kdo zná řešení, nebo ještě lépe, kdo s tím má vlastní zkušenost?
Předem díky, všechny názory vítány. |
| |
|
 |  |  | Aerodynamika rotoru 25. 1. 2014 / 08:41 | |
|  | Podle mě je to taky správně. Někde jsem na to viděl i hezký obrázky, ale teď nemám čas je hledat. Jinak mě včera DCS 1.2.7 velmi mile překvapil upravou letov´ho modelu UHčka
Vita |
| |
|
 |  |  | Aerodynamika rotoru 25. 1. 2014 / 10:49 | |
|  | Při visu u překážky vzniká recirkulace na straně překážky důsledkem toho, že vzduch nemůže od vrtulníku plynout dále do prostoru,. Ta způsobuje to, že se vzduch vrací zpět do rotoru na vyšší rychlosti. Indukovaná rychlost na zasažené části rotorového disku je tedy vyšší a úhel náběhu nižší (tzn. méně vztlaku).
Pokud tedy budeš viset čelem k překážce a budeš se k ní přibližovat, tak tě to bude nejprve táhnout doleva (u vrtulníků s "normálním" směrem otáčení rotoru) protože snížení vztlaku na přední části disku se projeví cca 90st. později- disk se nakloní doleva.
Když se přiblížíš na vzdálenost menší než cca 1/3 průměru disku, budou zasažen recirkulací i nastupující listy a proto tě to začne táhnout směrem k překážce.
Pokud budeš přistávat svisle např. do nějakého dvorku oploceného ze všech stran vysokými zdmi tak tě recirkulace bude samozřejmě táhnout dolu. |
| |
|
 |  |  |  | Aerodynamika rotoru 25. 1. 2014 / 11:11 | |
|  | Krásně popsáno a vysvětleno! Díky. Tak nějak jsem si to i představoval, že by to mohlo i být, ale nebyl jsem si úplně jistý. |
| |
|
 |  |  |  | Aerodynamika rotoru 25. 1. 2014 / 11:14 | |
|  | Díky za vysvětlení, takhle nějak jsem si to představoval, jen jsem si neuvědomil vliv gyr. precese... |
| |
|
 |  |  |  | Aerodynamika rotoru 25. 1. 2014 / 14:17 | |
|  | Myslím, že díky tomu se mi "přilepil" RC vrtulníček ke stropu, když jsem zkoušel vis těsně pod ním.  |
| |
|
 |  |  |  |  | Aerodynamika rotoru 25. 1. 2014 / 16:31 | |
|  | Tam bych to viděl na obyčejný podtlak jak na vstupu do ventilátoru .) |
| |
|
 |  |  |  |  | Aerodynamika rotoru 25. 1. 2014 / 19:25 | |
|  | No já sem zase zkoušel s RC vrtulníkem viset v docela malém pokoji na místě, ale byl sem blíž jedné zdi. A šlo hezky vidět jak to ten vrtulník hezky táhlo k té zdi, která byla blíž..no a čím blíž, tím rychleji, takže mám podřenou zeď a omlácené listy  |
| |
|
|