FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Film na dobrou noc Jeden příspěvek | Celý strom
Film na dobrou noc   13. 2. 2014 / 21:55
havran   
Třeba to tady ještě nebylo, pánové...

http://www.youtube.com/watch?v=UIUFv5dieHk
 

Film na dobrou noc   13. 2. 2014 / 22:37
ondras   
Zřejmě dobrej oddíl
Jde mu to klukovi. Patrně měl prázdnou mašinu ale i tak síla!
 

Film na dobrou noc   16. 2. 2014 / 17:50
Masak
Nejdřív jsem si myslel že instruktor předal žákovi řízení při první lekci visení, ale pak už jsem to spíš tipoval na slušnou dávku vodky:-/...
 

Film na dobrou noc   13. 2. 2014 / 23:02
BlueEye
Tak ta první pulminutka, tak nějak vypadá moje lítání s mixerem ve FS.. Bohužel, aniž bych to tak chtěl..
 

Film na dobrou noc   14. 2. 2014 / 11:32
Blackrat
No a az ti to v FSce půjde, tak přejdi na DCS MI-8 MTV 2 a můžeš se to učit znova
 

Film na dobrou noc   14. 2. 2014 / 12:16
Vita Zenisek
A nebude lepší přejít rovnou? Proč by se měl učit něco, co nemá s vrtulníkem nic společného?

A ta DCS verze je hodně povedná. Minulej pátek mě navštívil člověk, kterej má na typu Mi-8 a Mi-17 nalítáno fakt hodně a velmi si ji pochvaloval. A pokud se správně používá force trim a to, co se tam označuje jako autopilot, lítá to v podstatě samo.

Bohužel je ta Mi-17 stále v beta režimu a není k tomu pořádnej manuál, takže jsem to používat neuměl a stěžoval jsem si, že je ta stabilizace na dvě věci a že abych si zalítal, musim to mít vypnutý.

Chvíli mě pozoroval a pak mi vysvětlil, že to lítám úplně blbě, protože to řídim jako normální malej vrtuník a trim používám jen k odsranění sil (mám Sidewinder s FF), zatímco správný přístup je v podstatě takový, že člověk přesune páku se zmačknutým force trimem (tedy řídí bez sil), uvede vrtulník do polohy, kterou potřebuje a pak force trim pustí a sleduje, jak se s tim "autopilot" (píšu v uvozovkách, protože to neni autopilot, ale spíš SAS) vyrovná.

Ty posuny páky jsou samozřejmě malý a cvakání trimu se ozývá tedy poměrně často, zejména během vzletu, kdy člověk hledá tu správnou polohu.

Odměnou za to je ale fakt pohodový, klidný a stabilní let.

Ještě teda nevim, jak se tohle chová s pružinou centrovaným joystickem - to musí být poměrně zvláštní. DCS na to má nějaký option v nastavení, ale ještě jsem se nedokopal k tomu to vyzkoušet.
 

Film na dobrou noc   14. 2. 2014 / 12:27
Blackrat
Osobně bych vrtulníky ve FS úplně nezahazoval, pro někoho kdo to neměl nikdy v ruce jsou ohodně míň "přísný" jak v DCS. Dobře si pamatuju co sem s tím předváděl když sem se to učil. Byl jsem rád že sem se trefil na pole, o nějaký stojánce nemohla bejt řeč

S tou DCS osmičkou taky trochu zápasím, hlavně mi to dost padá do vortex ring state při klesání, ale snad se to poddá a co se trimu týče tak dělám asi tu samou chybu..
 

Film na dobrou noc   14. 2. 2014 / 12:34
Vita Zenisek
Vyhnutí se VRS je jen o profilu přiblížení - lítám těch 110 do pěti m/s vertikální rychlosti a pak už jen přidáváním výkonu snižuju obojí, až se to zastaví tam, kde chci.

Navíc ta mašina velmi krásně sdělé tim klepáním a hlukem, kdy se dostává ze šikmého do svislého obtékání. Na to jsem se taky ptal, jestli se to neklepe moc a prej ne - některý kusy se klepaly i víc
 

Film na dobrou noc   14. 2. 2014 / 14:50
Jabra
Tady polísám link na manuál k Mi-8, lepší od DSC asi už nebude:

http://cdn4.steampowered.com/Manuals/249310/DCS%20Mi-8MTV2%20QuickStart%20EN.pdf?t=1380824135
 

Film na dobrou noc   14. 2. 2014 / 18:32
Pete
Nesnažím sa byť chytrejší ako inspektor Trachta, ale pretože som si s vrtuľníkmi na PC tiež svoje prežil a mám aj DCS Mi-8 MTV, pridám niekoľko svojich poznatkov.

Trimovanie v DCS funguje tak, že vychýlenie joysticku sa po stlačení tlačidla trimu predefinuje na nulové vychýlenie, takže joystick treba uvoľniť, aby ho pružiny vrátili do strednej polohy. Treba si na to zvyknúť a tlačidlo počas prechodu do dopredného letu stláčať často (tak ako je to aj uvedené pri ovládaní skutočného Mi-17). Pred vzletom treba joystick nastaviť na vyváženie na visenie (na ukazovateli polohy ovládačov kosoštvorec na dotyk pod vodorovnou čiarou a malý kúsok vpravo od zvislej čiary). Joystick Black Widow, ktorý ja používam, má pomerne mäkké pružiny, takže sa dá udržať v ľubovoľnej polohe, navyše mám nastavenú citlivosť tak aby výchylky boli malé, ale s trimom je to úplne iné lietanie. Po ustálení letu treba aktivovať a doladiť zostávajúce kanály a vrtuľník letí prakticky sám.
 

Film na dobrou noc   15. 2. 2014 / 15:47
Vita Zenisek
Tak jsem to zkousel i na pruzinovem X-52 a funguje to taky velmi dobře. Jen si člověk musí zvyknout na to to vracet, což ale není vzhledem k působícím silám nikterak velký problém.
V.
 

Film na dobrou noc   16. 2. 2014 / 19:24
mezekmezek
Myslíš, že by ten force trim fungoval i u DODA? Mám G940 a normálně mám FF vypnutý, jenže je tak lítání únavné. Pořád někam "utíká", jen když se mi klepe ruka. Jenže pak by šlo o to, jak nastavit sílu FF, aby se to chovalo jako v reálu...
A ještě k DCS: jak se chová Huey?
 

Film na dobrou noc   16. 2. 2014 / 22:16
Pete
Na DODA by mohla fungovať utilitka Helitrim pre vrtuľníky FSX od Mike Krawczyka, ktorá sa dá siahnuť na adrese:

http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=helitrim.zip&CatID=root

Mám ju nainštalovanú napríklad na dvoch svojich Cérach (B 412 a B 222) a veľmi pomáha. Ruka nebolí a možno sa konečne trochu rozhliadnuť z kabíny bez toho, aby som to vzápätí musel ťahať z krkolomných polôh.

Lenže - u DODA je všetko ináč a tak bežná inštalácia je bez úspechu

DCS Huey tiež veľmi ochotne prepadá do vírového prstenca, navyše je podstatne obratnejší a je tu oveľa menšia rezerva výkonu ako pri Mi-8. Vzlet a rozbeh po predchádzajúcom vyvážení je bez väčších ťažkostí, spestrujú ho výdatné vibrácie prístrojovej dosky aj s príslušným akustickým sprievodom pri prechde do dopredného letu. Dopredný let je celkom fajn, pri ostrejších zatáčkach v horizonte na udržanie guličky v strede treba dať opačnú nohu (aspoň mne to s mojimi ovládačmi tak vychádza). Prechod do visenia je náročnejší, pomáha jedine pomalé vytrácanie rýchlosti a spomalenie klesania takmer na nulu. Žiadne prudké pohyby, inak sa režim letu v okamihu rozhádže a roztočí sa s vami celý svet. Trim s bežným pružinovým joystickom sa ovláda podobne ako je opísané vyššie.

Keď môžem dodať svoj názor, DODO ma kedysi dostal, a dnes ma dostali vrtuľníky DCS. Je to asi to najlepšie, čo je pre simulátorové polietanie s jedným PC s monitorom, joystickom a pedálmi k dispozícii.
 

Film na dobrou noc   16. 2. 2014 / 23:34
mezekmezek
DODO ma svuj force trim a funguje. Je delany hlavne pro pruzinove joye. Budu muset vyzkouset nejak to nastavit pro tu G940.
U DCS mi vadi, ze to je "jen" o poletovani ala Sturm. Ale asi ho zkusim. Huey je milacek
 

Film na dobrou noc   16. 2. 2014 / 23:40
Pan Letadlo   
U DCS mi vadi, ze to je "jen" o poletovani ala Sturm.

Nic ti nebrání otevřít si editor, udělat prázdnou misi a poletovat si na mapě jen tak. J.
 

Film na dobrou noc   17. 2. 2014 / 18:40
mezekmezek
DODO force trim + FSForce + G940 nefunguje.
 

Film na dobrou noc   17. 2. 2014 / 07:38
Blackrat
Super je i Ka-50, tam je ten autostabilizační systém dovedenej k dokonalosti a musím potvrdit že ta zátěž pilota je srovnatelná se su-25t. Což je ale stále dost a chápu proč Rusové nakonec zvolili dvoumístnej Ka-52.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ