| | | Výběr kniplu 18. 2. 2014 / 23:42 | |
| | Chtěl bych požádat o pomoc s výběrem kniplu, případně pedálů a dalšího příslušenství.
Potřebuji s ním ovládat a zdokonalovat se na Z43. Momentálně dělám výcvik PPL.
Má to smysl?
Díky za jakékoliv info |
| |
|
| | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 07:24 | |
| | Ahoj, záleží na tom, kolik do toho chceš vrazit. Joysticky jsou od 180 do 8000 Kč. Mrkni do historie webu, výběr joysticku se tady už mnohokrát řešil. |
| |
|
| | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 08:58 | |
| | Podle mého soudu nemá smysl vrážet "víc peněz" do nadstandardního kniplu a pedálů, pokud chceš vlastně jen zimní tréning pro Z-43 (atd).
Protože ať tak nebo tak, simulátor ti pomůže nadrilovat postupy, režimy atd, ale pocity z letu nikoliv. Takže je dobré na to mít solidní joystick (ale právě na Z-43 to nemusí být nic extra s miliónem čudlíků a programovatelnýchn kloboučků), nějakou vhodnou plynovou páku a páku k plynulému ovládání vrtule - a přijatelné pedály. Stačí.
Pokud bys chtěl trénovat akrobacii na x-plane (např. s Z-226/526 nebo i extrou), zase myslím, že i na to by daná sestava měla stačit, protože vlastně na simu budeš trénovat posloupnost a koordinaci (časování) pohybů rukou a nohou v jednotlivých fázích figur, ale se skutečnými pocity v letadle to nemá nic společného. Stavět si doma pro ten účel home-cockpit aby "nastavení ochuzené směsi" bylo namapováno na originálu podobný čudlík, stejně tuhý a stejně klapající, jako je ta bakelitová ploutev u Z-43/Z-142 - je pro použití, které popisuješ, úplně zbytečné.
Takže klidně: Saitek pedály, Saitek plyny a nějaký běžný (ne ten nejhorší) joystick. |
| |
|
| | | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 10:28 | |
| | no "Saitek pedály"... vím o lepších... |
| |
|
| | | | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 10:31 | |
| | No to určitě, to souhlasím, ale ty tvoje jsou luxus - já to myslel, že pro daný účel stačí něco "obyčejného jako saitek pedály" - přece by mi musela upadnout ruka, kdybych napsal "stačí ti něco jako pedály od Hapíka..." - to je snad jasné ne?
|
| |
|
| | | | | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 11:04 | |
| | | |
|
| | | | | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 16:17 | |
| | obyčejný - není asi nejlevnější |
| |
|
| | | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 15:55 | |
| | Já bych se do toho zrovna tak nehnal... Podle mého ti FSka u malých eroplánu návyky spíš pokazí než upevní. |
| |
|
| | | | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 16:56 | |
| | A já si myslím že když na tom nebude trénovat pocit z letu, ale navigaci a postupy, tak mu to návyky nijak zvlášť nezkazí. Samo že lítám chvíli, tak si nedělám nárok na pravdu Osobně než jdu na navigační, tak si to vždycky zaletím v FSce a v reálu pak bloudím ohodně míň a vím kde budou kritický místa. Na kompu si taky může potrénovat komunikaci - díky IVAO jsem s ní neměl v zásadě žádnou potíž. Co mi přijde z VFR lítání na kompu nenaučitelný a netrénovatelný jsou hlavně přistání - to je úplně jiný, hlavně s bočním větrem. Ale třeba přílet na letiště, zařazení do okruhu a let po něm tam jdou velmi dobře a možnost si to vyzkoušet na nečisto je aspoň pro mě super. |
| |
|
| | | | | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 19:55 | |
| | Na IFR lítání, základní pochopení principu letu nebo možná i orientace (já nikdy neměl scenerku na úrovni tak, abych mohl lítat plnohodnotné VFR) asi jo. Ale kdybych to sám nezažil, tak bych to netvrdil. Někdy ve fázi PPL okruhování jsem se rozhodl, že si budu cvičit okruhy v FSce a prakticky jsem si zlikvidoval ty "přitahovací návyky", které jsem zatím stihl získat. Možná jsem dřevo, ale od té doby jsem si v FSce do malého letadla "nesedl". |
| |
|
| | | | | | | Výběr kniplu - OT: Možnosti FSky pro reálnej výcvik 19. 2. 2014 / 20:29 | |
| | Já mám samozřejmě ortofoto, s tím už je to na úplně jiným levelu, všechno v zásadě vypadá z 2000 stop jak ve skutečnosti. Nevidím žádnej zásadní rozdíl krom toho, že se mi zaletu nemele židle pod prdelí a monitor se mi nesnaží co chvíli otočit o 45° na bok |
| |
|
| | | | | | | | Výběr kniplu - OT: Možnosti FSky pro reálnej výcvik 21. 2. 2014 / 12:29 | |
| | A vo tom to právě je O ten pocit a boj o přežití. To efeska nedá |
| |
|
| | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 11:23 | |
| | doporucuji vyrobky firmy Logitech, jeden mam uz 15 let a furt slape jak hodinky, tak jsem si pred 3 lety koupil jeste jeden stejny (bo jsem mel 2 domovy) a nikdy jsem nelitoval. |
| |
|
| | | | Výběr kniplu 19. 2. 2014 / 19:46 | |
| | Tak já bych svoji G940 nedoporučil. Maximálně tak na prvních šest měsíců používání... |
| |
|
| | | Výběr kniplu 20. 2. 2014 / 05:02 | |
| | Vitaj na fóre FlightSimu ...
Tvorcovia filmu "Báječní muži na letajících strojích" nás presviedčali, že stačí letová príručka ...
My vieme, že ani s dokonalou znalosťou Letovej príručky sa lietať na počítačových simulátoroch nenaučíš !
... ale,
Počítačové simulátory sú výbornou pomôckou pre nácvik povinných úkonov, pre úvod do palubného nácviku rozmiestnenia prístrojov, oovládačov a rôznych hejblátok. Počítačové simulátory sú výbornou pomôckou aj pre pochopenie princípov letu a pre pochopenie základov prístrojového lietania. Myslím si, že sú výbornou pomôckou aj pre prípravu navigačných letov.
Riešenie Tvojho zadania/problému môže byť napríklad takéto:
Yostick: Speedlink Black Widow
PC: Zostava s výkonným procesorom rady "i7", dva hard-disky (SSB + HDD) + 16GB RAM
Monitor: Kvalitný monitor minimálne 27-palcov. Optimálne riešenie je 30 až 42 palcov.
Soft: Stiahnúť si a nainštalovať lietadlo typu Zlín 142. Vo FS2004 lieta výborne.
|
| |
|
| | | | Výběr kniplu 20. 2. 2014 / 13:31 | |
| | No, za nějaké pedály bych se přimlouval.
Ne že by simulátorové letadlo reagovalo na pedály jako skutečné, ale protože šmátrat v případě potřeby po nějakém namapovaném točítkju nebo kroutit zprava doleva držadlem joysticku je hodně rušivé, když si "máš jako představit", že letíš v opravdovém letadle - třebas při nácviku postupů "požár motoru a obnova výkonu" - i to se dá nejdřív naučit nazpaměť a pak zkusit prohrabat ty čůdle - na zemi při palubním nácviku - a doma na simu, kdy se ti přidá skutečný čas a první výkřik "rychlost!" má hned jiný smysl, když klesáš na volnoběh, stoupáš na pomalé rychlosti nebo letíš na plný výkon v horizontu. Jak se k té "rychlosti" co nejdřív dostat ten sim, i když je blbý, nasimuluje docela dobře. |
| |
|
| | | | | Výběr kniplu 21. 2. 2014 / 09:28 | |
| | Súhlasím, "happíkove pedále" sú veľmi dobrou voľbou. V prípade, ak by náš nový užívateľ tohoto fóra si nainštaloval napríklad lietadlo Z-142, prikladám fotografiu optimálneho rozmiestnenia palubnej dosky. Drobná zámena typov nie je na závadu.
Môj osobný názor je, že práve virtuálne lietadlo typu Z-142 má najprijateľnejšie letové vlastnosti vo FS2004.
Ako drobnú poznámku uvádzam, že v nedávnej minulosti inštruktori celého sveta pri praktickom lieteckom výcviku používali iba maketu lietadla a najmä svoje ruky - aby demonštrovali jednotlivé letové obraty.
Po nástupe FS2004/FSX bol som niekoľkokrát svedkom toho, že dobrí "simulátoroví piloti" oveľa lepšie chápali a zvládali praktický letecký výcvik na reálnom lietadle.
Moja rada znie: Je potrebné využívať všetky dostupné prostriedky, ktoré skvalitňujú praktický letecký výcvik.
|
| |
|
| | | | | | Výběr kniplu 21. 2. 2014 / 10:08 | |
| | takze vsetci co lietaju real by mali najprv lietat FSku ? to by bolo porozbijanych hub ..... |
| |
|
| | | | | | | Výběr kniplu 21. 2. 2014 / 10:18 | |
| | V žiadnom prípade, že nie !
Niekoľkokrát som uviedol, že je to dobrá pomôcka a že na flightsimulátoroch sa nemožno naučiť reálne lietať. |
| |
|
| | | | | | | | Výběr kniplu 21. 2. 2014 / 12:33 | |
| | v tom pripade beriem spat a ospravedlnujem sa |
| |
|
| | | | | | | | | Výběr kniplu 21. 2. 2014 / 16:01 | |
| | Pánové, jsem velmi mile překvapen!
Děkuji za informace! |
| |
|
| | | | | | | | | | Výběr kniplu + virtuálne lietadlo Zlín Z-43 1. 3. 2014 / 11:26 | |
| | Dňa 16. augusta 2005 bolo na stránkach FlightSimu publikované lietadlo typu Zlín Z-43. Počítadlo FlightSimu zaznamenalo rekordných 19 075 stiahnutí. Model lietadla stále má dostatok rezerv pre ďalšie experimentovanie. V nadväznosti na Tvoj príspevok som sa s týmto modelom troška pohral a vznikla zaujímavá úprava "43-ky".
Lietadlo po drobných úpravách, doplnení palubnej dosky a po čiastočnom pritlmení citlivostí, lieta veľmi pekne. Predpokladám, že sa Ti bude hodiť aj na domáce lietanie v záujme pochopenia letových postupov. Dovolím si opätovne poznamenať, že flightsimulátor v žiadnom prípade nemôže nahradiť lietanie v reálnom lietadle.
V krátkej dobe toto lietadlo ponúknem mojim testerom. V prípade pozitívnych nálezov ju ponúknem FlightSimu na publikovanie. Prikladám pracovnú fotografiu z testovacích letov.
|
| |
|
|