| | | | Mapy od úřadů se v praxi používají naprosto výjimečně. Jejich formát a obsažené informace jsou vhodné tak možná na studium na zemi, ale pro lítání je potřeba něco čitelnějšího, kde jsou vypíchnuté důležité věci. Navíc je problém, že AIPy nejsou postavené na konkrétní společnost a typ letadla - tzn. třeba vědět OCA(H) je sice hezký, ale pro lítání potřebuju DA(H). Stejně tak mě nezajímá spousta konstrukčních a předpisových věcí, kterých je tam hromada.
V téhle době patří mezi nejpoužívanější poskytovatele Jeppesen, LIDO, případně AERAD. Záleží na konkrétní společnosti, koho si vybere.
Strávil jsem třeba u nás cca 3 roky na Jeppesenech a pak jsme přešli na LIDO, který jsou produktem Lufthansy. Musím říct, že to byla změna dost zásadně k lepšímu a tak jak jsem na Jeppíky nedal předtím dopustit, s LIDO se nedají absolutně srovnávat. Prostorová orientace (hlavně terén), dostupný data, formátování a možnost nechat si to různě na míru aerolince upravit má LIDO generačně někde úplně jinde. Připravují nám třeba na míru non-precision přiblížení, takže ve výsledku není velký rozdíl mezi ILS a třeba NDB-DME. Místo všech těch step-down výšek, MDA a MAPt je krásně spočítaný profil konstantního klesání ze spočítané platform altitude, které končí DA a pak je vlastně skoro jedno jestli se letí ILS, VOR-DME nebo GNSS, které můžou být někdy podle AIPu naprosto zbytečně komplikované. Prostě mě zajímá platform altitude, úhel sestupu, DA a kurz, což je to co si zkontroluju v FMC a letím automatikou a všechny další věci vyplývající z původní konstrukce příblížení mám zaručené od LIDO a nemusím řešit. |
| |
| Mapy - Pilatus | 20. 04. 14 v 18:09 |
|
| | Mapy - Rychlokvaška | 20. 04. 14 v 20:43 |
|
| | | Mapy - Fabo™ | 21. 04. 14 v 00:31 |
|
|