FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 13. 5. 2024, svátek má Servác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
tvorba scenérky v FSX Jeden příspěvek | Celý strom
tvorba scenérky v FSX   6. 6. 2014 / 17:08
VanDam
Dobrý den,
zajímá mě pár věcí. Jednak jestli se dají v FSX udělat textury pro konkrétní měsíc (například únor - březen) nebo se to dělá po obdobích, že mám 4 typy textur a tím pádem ale nemohu zadat přesný měsíc. Náhodou jsem přišel na to jak udělat noční texturu města v období kdy roztává sníh. Toto je jen pokusný soubor, jak by taková noční textura mohla vypadat:
http://oi58.tinypic.com/2s76hat.jpg
A tak si myslím, že by bylo zajímavé udělat takovou scenérku.

No a druhá věc, mě zajímá jestli se dá nějak jednoduše vygenerovat soubor s objekty (baráky) např. pomocí souřadnicových bodů. Dám příklad. Na fotce nahoře je vidět budova s červenou střechou. Když bych nějakým "zázračným" způsobem dokázal pomocí programu analyzovat polohu, tvar a výšku budovy, tak bych mohl vypočítat body té budovy a její výšku. Otázka ale zní jak z těchto dat "automaticky" udělat soubor s objekty.
 1x  

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 09:38
Luděk Ch.
FSX zná jen čtyři období, takže maximálně 4 typy textur. Jinak ta tvoje noční s tajícím sněhem mi nepřipadá nic moc
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 15:54
VanDam
Ale vlastně je to osum textur, že? Noční a denní pro 4 roční období. Takže bych ten tající sníh musel dát do jarních textur... No a co by podle vás bylo lepší u letních textur - udělat noční texturu tak, aby vůbec nebyly vidět stromy a tráva, nebo aby tráva byla lehce vidět podobně jako u té zimní textury. Dá se předpokládat, že zimní textury jsou světlejší když svítí měsíc, protože se odráží světlo od sněhu. Ale u letních bych mohl stáhnout nasvícení okolního terénu tak aby byl sotva vidět (opět jen nedodělaná pokusná textura: http://oi57.tinypic.com/v5kacm.jpg).
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 16:17
polda66cz   
Možná se mýlím ale pořád mi ty počty nesedí. Myslím, že FS používá pouze 6 variant. Jaro, léto, podzim, zima, tuhá zima a defaultní noc.
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 17:12
VanDam
Aha, tak takhle. Já myslel že každé období má den a noc.
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 20:14
MiroVrana   
Tak, a este jednu texturu ako masku. (ciernobiely tiff)
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 20:23
VanDam
Proč? K čemu?
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 20:30
MiroVrana   
vymaskovanie sa pouziva aby prechod medzi ortomapou a default krajinou nebolo take tvrde (maska moze byt rozmazana, tym padom je prechod plynuly.
Tak isto ortomapa nemusi byt stvorcek, ale moze to byt napr. amorfna machula.
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 21:10
VanDam
To já bych si udělal vlastní ortofoto takže tenhle blending nebudu potřebovat. Jen stále nevím jak se tam dávaj ty noční textury. Vrtá mi to hlavou. Protože přece musí být plynulý přechod mezi dnem a nocí. Teď ale čtu ten manuál "Make photo-real ground textures in FSX" a tam se píše o "vlastnosti" variation. Píše se tam že pro daný zdroj musím definovat variation = Night když chci nadefinovat noc, nebo variation = Day když chci nadefinovat den. příp. All když to má sloužit pro oba. Ale píše se tam, že tam jde vrazit i konkrétní měsíc, jestli jsem to správně pochopil tak by to mohlo vypadat takto:

Variation = Night, March

případně
Variation = Day, March

A ještě jedna věc mi není jasná a pořád nad tím přemýšlím. Jak vlastně velký soubor mohu vytvořit, aby nebyl moc malý při načítání velkého počtu souborů a aby nebyl moc velký aby to nebylo neefektivní. Např. Mám dojem, že VFR ČR (20Gb scenérka) bylo v rozlišení zoom=15 a tyto soubory byly poskládány do obřího souboru BMP cca 49Mb, v LODu 17 (rozsekané na 4x4 čtverce), který po kompilaci zabírá jako bgl cca 8.5 Mb průměrně. Vím, že když jsem tu scenerku zkoušel a letěl o něco rychleji nebo se rozhlížel tak se mi to už trochu místy sekalo (měl jsem malou RAMku něco přes 1Gb a paměť graf. karty byla 512Mb). Tudíž si říkám, že by zřejmě bylo lepší, kromě navýšení paměti, zmenšit velikost souborů a rozsekat to na čtvrtinu. Takže 2306*4=9224 souborů o průměrné velikosti 2.1Mb. Vrstva v jednom bgl souboru v zoomu 15 (oblast velikosti LOD 18) by pak zabírala 0,5Mb.

Na druhou stranu, kdybych to chtěl udělat ve větším rozlišení, řekněme zoom 17 a rozdělil bych to na 16 částí, tak by celý soubor pro oblast LODu 20 měl asi 8,4 mb když bych LOD13 ho rozsekal na 14 dílů, pokud bych ho zase nerozsekal na 5bM soubory o počtu cca 37000 souborů Nevím nakolik je tato moje kalkulace přesná, mě by ale zajímalo jestli by to vůbec mohlo jet Protože s takto malými LODy by se v oblasti asi muselo načíst hodně souborů i když malých, takže kdoví jestli by to vůbec plynule jelo.
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 21:58
MiroVrana   
Nejak sa v tom motas,
prechody medzi dnom a nocou a prechody medzi jednotlivymi obdobiami si vyriesi FSX sam,
jednoducho postupne zoslabuje jednu texturu a nahradzuje druhou.
Je 5 textur pre obdobia a jedna pre noc. viac tam nedas.

Velkost ortomapy si vyriesi FSX tiez sam, ak sa nemylim (opravte ma) vola sa to mipmap.
z kazdej textury si spravi fsx mapy vo vsetkych moznych rozliseniach od najmensej po najvacsiu,
ked stiha nacita si tu najlepsiu, ked letis stihackou nad terenom tak nestiha, nacita si texturu s mensim rozlisenim, ked stojis ma cas nacita si maximalne roslisenie ake si mu dal.
 

tvorba scenérky v FSX   8. 6. 2014 / 09:16
VanDam
To jsem myslel, ale nejdříve tam musíš dát tu noční texturu, jinak si nemá z čeho ten přechod vytvořit.
 

tvorba scenérky v FSX   7. 6. 2014 / 20:33
VanDam
V manuálu "Make photo-real ground textures in Flight Simulator X"
http://flyawaysimulation.com/downloads/files/17921/fsx-make-photoreal-ground-textures/
jsem hledal jak vlastně definovat tu texturu pro dané období. To jsem sice nenašel, ale našel jsem že v SBuilderuX je možnost nastavit si pro jednotlivá období které měsíce budou pokrývat.

HardWinterVariations=January
WinterVariations=December,February,March
FallVariations=October,November
SpringVariations=April,May,June
SummerVariations=July,August,September

Tzn. že FSX by taky měl mít někde takové nastavení ne? Tím pádem bych mohl nastavit něco jako

WinterVariations=December,February
HardWinterVariations=January
SpringVariations=March,April
SummerVariations=May,June,July,August,September
FallVariations=October,November

a tající sníh se tedy bude objevovat v březnu a dubnu.
 

tvorba scenérky v FSX   9. 6. 2014 / 10:02
Fabo™   
U FSX jsou sezony definovany pro kazde misto jinak, resp. tedy FS umi jakesi klimaticke zony, dle kterych ridi zmenu mezi zimou, jarem, letem, podzimem. HW to snad dava pokud je snih.

Teoreticky lze udelat na ortu sezon i vic, alespon v nekterych metodach, ale pak to nebude sedet na okoli.
 

tvorba scenérky v FSX   10. 6. 2014 / 18:41
VanDam
Na okolí tím myslíte zahraničí?

Největší problém s tvorbou textur - tedy jak mě se to jeví je to, že tráva a stromy v nížinách mají jinou barvu než třeba v Krkonoších nebo Jesenících. Takže když bych chtěl udělat zimní textury, tak problém je v tom jakou barvu vlastně vybrat na fotkách ve vysokých výškách hor. V těch Krkonoších to má všechno žlutou barvu, jenže vybrat jednoznačně žlutou není jednoduché, protože bych možná vybral i nějaké budovy. V nížinách je to jednoduché, vyberu zelenou a vytvořím nějaký efekt, že tráva zbělá. A taky ty Krkonoše jsou focené zřejmě na konci léta, jenže u sousedů v zahraničí mají tmavé zimní textury...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ