FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 5. 5. 2024, svátek má Klaudie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Vrácení zboží bez udání důvodu EU 13.06.2014 Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Vrácení zboží bez udání důvodu EU 13.06.2014   13. 6. 2014 / 16:56
polda66cz   
Možná vás bude zajímat..................

"V rámci EU máte u kupních smluv uzavřených k 13. červnu 2014 možnost do 14 dnů odstoupit od nákupů provedených na internetu a také od nákupů, kterým došlo jinde než v kamenném obchodě (např. u zboží zakoupeného od podomního prodejce, po telefonu nebo zaslaného poštou)."

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/returning-unwanted-goods/index_cs.htm

Digitální obsah

Rovněž máte právo si svůj nákup do 14 dní rozmyslet a od smlouvy o nákupu digitálního obsahu odstoupit. Avšak v okamžiku, kdy začnete tento obsah stahovat či streamovat, odstoupení od smlouvy nemusí být vždy možné, jestliže obchodník splnil všechny své povinnosti. Konkrétně: obchodník musí nejprve získat váš výslovný souhlas k zahájení stahování nebo streamingu obsahu (tj. plnění smlouvy) a vy musíte výslovně odsouhlasit, že jste si vědomi toho, že od koupě nelze odstoupit, jakmile začnete obsah stahovat nebo streamovat.

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/buy-sell-online/rights-e-commerce/index_cs.htm

Hezký víkend
 

OT: Vrácení zboží bez udání důvodu EU 13.06.2014   14. 6. 2014 / 11:30
Plutonium
Akurát riešim reklamáciu !!! Objednal som si a kolegom v práci 3 plastikové modely.
Balenie prišlo na poštu nepoškodené a hneď som ho bral do práce.
Po rozbalení zisťujeme že 2x EDUARD je komplet v pohode, ale 1x revell - krabica schrchvaná, obtisky a 1 rámček tam niesu návod na zlepenie dokrčený. Popritom krabice revell sú zlepené ochrannou lepkou od výrobcu ale táto naša bol samozrejme rozrezaná.
Pofotil som a slušne som im napísal email o závade a možnom riešení - či ho vratime alebo či náhodou to niekde nenájdu alebo o výmene .. to je jedno
ANI SA LEN NEOZVALI. Písal som na druhý deň opäť a zas HOVNO.
Som nasratý - nejde mi o tých blbých 13€ ale o prístup.
Prečítal som si pozorne ich reklamačné podmienky 3x a požiadal som ich teda ( SLUŠNE A KOREKTNE) o reklamačný formulár a opäť HOVNO.
Objednával som u www.prospektorshop.sk
Nie 1 krát - predošlé objednávky boli ok preto ma to prekvapilo.
 

OT: Vrácení zboží bez udání důvodu EU 13.06.2014   14. 6. 2014 / 20:38
Fabo™   
Nakup z eshopu mas pravdo VZDY do 14tich dni vratit bez udania dovodu...

nie len v piatok 13ho

Takze ak sa mi nieco taketo stane, odosielam spat v zmysle legislativy bez udania dovodu, pokial nevratia peniaze v rozumnej lehote tak SOI.
 

OT: Vrácení zboží bez udání důvodu EU 13.06.2014   15. 6. 2014 / 09:06
kuma   
Jen drobné doplnění - Obchodní inspekce NEŘEŠÍ jednotlivé kauzy, takže oznámení na ČOI/SOI vám nepřinese nic. Obchodní inspekce shledá pochybení na straně prodejce a může (MŮŽE) udělit pokutu (někdy tučnou, někdy hubenou) - ale jednak to není vždy jisté a druhak vám z toho nepoplyne nic, kromě neurčitého pocitu odplaty.

Jistě, nic proti bonznutí na ČOI/SOI - ale pokud se chcete domoci svého (těch 13 EUR není moc, ale je to stejné, když si koupíte pračku nebo zaplatíte zájezd za x-tisíc korun/stovek EUR) - jedinou cestou je "předžalobní dopis" - tedy upozornění, že pokud nebudou postupovat v souladu s právem (uznají jasnou reklamaci, vrátí platbu za navrácení zboží atd. ) budete svá práva řešit soudně a kromě finančního vyrovnání budete, samozřejmě, požadovat i úhradu nákladů na advokáta a soud. Na což zase podle jiných paragrafů máte právo, pokud se prodejce nechová tak, jak by se chovat měl.

Možná, že mne někteří kolegové tady opraví, protože na rozdíl od nich já nejsem právník, ale takhle to je podle jednoho inspektora ČOI, kterého jsem to nedávno slyšel dost podrobně vysvětlovat.
 

OT: Vrácení zboží bez udání důvodu EU 13.06.2014   15. 6. 2014 / 13:53
Fabo™   
Ze zkusenosti, pokud se zacne v obchodu hrabat obchodni inspekce, tak velice rychle tyhle veci vybavi, prave aby predesli pokutam.
 

OT: Vrácení zboží bez udání důvodu EU 13.06.2014   15. 6. 2014 / 10:09
Luděk Ch.
Problém je ale v tom, že prodejce má právo z vrácených peněz strhnout náhradu za uvedení výrobku do původního stavu. A jelikož v tomto případě nějaké věci chybí, tak by si mohli chtít strhnout docela dost za jejich doplnění. Toto je spíš na reklamaci, než vracení ve 14-ti dnech. Je ovšem problém v tom, jak prokázat, že tam něco chybělo. I když v prvních 6-ti měsících by mělo být důkazní břemeno spíš na prodejci. Takže bych to prostě poslal prodejci jako běžnou reklamaci s přiloženými fotkami a žádal odstranění závady.
 

OT: Vrácení zboží bez udání důvodu EU 13.06.2014   15. 6. 2014 / 10:11
leonell
V podstate jedina sance, jak tomuhle predejit, je zkontrolovat si to na poste, idealne hned u okenka.
Ano, je to teorie a nedela to nikdo, protoze by ho tam ta fronta za nim sezrala.
Maximalne si prohledne krabici, zda neni roztrzena nebo prorazena, coz by tady nepomohlo.

Ale jak to neudelas, tak pak uz je to o solidnosti obou partneru. Mne osobne se toto stalo asi dvakrat a vzdy jsem obratem dostal zbozi nove s omluvou - a jednou i s darkem
Je to ovsem neprijemne, prave proto ze ani jedna ze stran nemuze prokazat, kde se to ztratilo.

ad Odeslani zbozi v 14 denni lhute
Zde obtizne realizovatelne, protoze to vracene zbozi, aby ti vratili penize, musi byt kompletni (coz neni), nesmi nest znamky uzivani a obalovy material nesmi byt poskozen nad ramec bezneho otevreni.
Naopak, tento zpusob jim akorat da klacek do ruky, protoze dotycny pak neprokaze,
ze to zbozi poskozene uz prislo a oni mu nevrati penize, protoze nedodrzel podminky vraceni zbozi.

ad Obchodni inspekce
Jak psal Kuma. Efekt muze mit tak maximalne hrozba tim oznamenim. Pokud vubec na to OI bude reagovat tak osobni efekt z toho neplyne. Ovsem je to spolecensky spravny postup.

ad Idealni je zachovat se presne tak, jak se dotycny zachoval - medializovat to.
Pokud ja nakupuji u noveho webshopu, tak venuji aspon pet minut hledani na Google, zda maji nejake certifikace, zda maji jasne uvedeny kontakt a take hledam vyrazy jako "ONEN-ESHOP a PROBLEM". A pokud narazim na takovouto zkusenost (bez vyreseni), tak jdu samozrejme o dum dal a koupim to jinde.
Takze poslat firme "prospektor.sk" odkaz na tento web (a ze je dobre indexovan Googlem) a jeste budou radi kdyz sem jejich zakaznik pak napise, "ze se to vyresilo". Tento web a jejich "pristup" se pak totiz bude objevovat i uzivatelum, kteri o letadle vedi jenom to, ze "obcas lita".
Ona sila internetu je leckdy (bohuzel) mnohem vetsi nez slusna dohoda a casto i nez urady ci dokonce soudy (dej k soudu 13 EUR, ze)

Asi tak.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ