| | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia 28. 5. 2014 / 04:42 | |
| | Projekt vloženia funkčných 2D-panelov pre lietadlo typu PA-34T úspešne pokračuje. Nakoniec sa podarilo nájsť aj ochotné ruky a um pre možnosť spolupráce. Jiří Flogel, alias "flaxa" sa podujal vyhotoviť repainty reálne lietajúcich lietadiel tohoto typu. Projekt sa dostáva do záverečnej fázy ...
|
| |
|
| | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia-2 2. 6. 2014 / 14:41 | |
| | Projekt vloženia funkčných 2D-panelov pre lietadlo typu PA-34T úspešne pokračuje. V rámci celkového doladenia letových vlastností - lietadlo absolvovalo aj niekoľko letov v režime "let na jeden motor".
Stará letecká múdrosť odporúča točiť zatáčky smerom na "živý motor". Priložené foto je vyhotovené v programe MS/FSX. |
| |
|
| | | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia-2 2. 6. 2014 / 19:23 | |
| | Stará letecká múdrosť odporúča točiť zatáčky smerom na "živý motor".
MEP nemám, můžu se zeptat, proč se zatáčky točí směrem na živý motor? Můj selský rozum by mi velil přesný opak (protože vnější křídlo potřebuje opsat větší oblouk). Když pojíždím a zatáčím pomocí rozdílného tahu motorů, tak taky přeci přidávám vnějšímu motoru, ne? |
| |
|
| | | | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia-2 2. 6. 2014 / 20:08 | |
| | Moc o dvoumotorech nevím, ale tuším, že z důvodu bezpečnosti. Ta strana, kde je živý motor, bude mít tendenci hodně stoupat, a kdyby byla v zatáčce na vnějšku, hrozilo by nekontrolované přetočení letadla... |
| |
|
| | | | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia-2 2. 6. 2014 / 20:11 | |
| | nerozumim tomu ani trochu ale řekl bych že vnější křídlo má vyšší rychlost a tedy i vztlak... |
| |
|
| | | | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia-2 2. 6. 2014 / 20:51 | |
| | Doufam ze nepisu blbost, instruktor me kdyztak opravi.
Na pistaku ne nepodstatnou cast vztlaku tvori proud vzduchu hnany po kridle vrtuli. Ten na mrtve strane chybi, cimz padem ma mrtva strana vyssi padovou rychlost nez ziva strana. Z toho titulu je zahodno mrtvou stranu v zatacce spis urychlit nez spomalit, cimz se brani padu do vrtaku. |
| |
|
| | | | | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia-2 3. 6. 2014 / 17:01 | |
| | Ja to iba mierne doplním a upresním:
... čím sa bráni postupnému prechodu do klesavej špirály, ktorá by mohla prejsť do ostrej klesavej špirály.
|
| |
|
| | | | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia-2 21. 6. 2014 / 11:16 | |
| | "They used to say never turn towards the dead engine. This is not a cast-in-bronze rule, but it carries a warning – banking into the dead engine increases Vmc dramatically. Turn either way, but make it gentle and maintain plenty of airspeed." |
| |
|
| | | PA34T/Piper Seneca II/V - informácia-3 21. 6. 2014 / 00:57 | |
| | Lietadlo pekne lieta aj v nočných podmienkach. Reflektory sa pekne "chytia" v závere priblíženia a dokončenie pristátia je bezproblémové. Prikladám informačné foto.
|
| |
|
|