FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 16. 5. 2024, svátek má Přemysl Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FS2004 vs FSX Jeden příspěvek | Celý strom
FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 07:24
A320
Ahoj,

možná hloupí nadpis po takové dlouhé době, ale zajímal by mě názor lidí, kteří už létají FSX více jak rok, jaký zásadní uživatelský rozdíl mezi simulátory je. Jaké jsou vlastní zkušenosti než klasická recenze po tak dlouhé době?

Například:

1. Pokud někdo lítá FS především IFR je jedno jaký sim používá.
2. Už jen kvuli grafice lítám FSX.

Všem zúčastněným děkuji.

 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 07:50
happypetr   
To máš těžký, to bude sto odpovědí a sto jiných názorů. Každý to vidí jinak. Já osobně preferuji na VFR létání FSX+OrbX prvky a jelikož moc nelítám dopraváky, tak IFR nedokážu posoudit ale vím, že třeba Kendy nedá co se týče dopraváků dopustit na FS2004, protože je tam stále nejvíce addonů letišť a ostatního a tu krajinu ze 30000 stop zase nepotřebuješ tak vymazlenou.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 08:30
kmarciniszyn
když jsem létal FS9 tak mě to nějak nutilo do airlinerů...takže nakonec jsem skončil u IFR s BAC 1-11 (hromada freeware addonu je pro FS9 asi výhoda oproti FSX). Zároveň prostě na FSX nebyl kompl (z mé zkušenosti je to prostě hromada práce a dost peněz aby to běhalo pěkně i s nějakým top airliner addonem).
Dneska už létám FSX...hlavní výhoda grafika a špičkové addony - co mě dostává je Active Sky Next, to je fakt bomba. No a pak addony....A2A eroplány v kombinaci s pěknou scenérkou, to je pro VFR lahoda, kterou FS9 nemůže poskytnout
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 09:15
mezekmezek
Pravdu díš předsedo! FSX + ortho s autogenem + ASE (zatím) + A2A letadla s Katanou 4X a Dodem...
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 09:17
FSPilot   
Já si osobně myslím, že najdeš víceméně stejné odpovědi:

IFR -> FS2004
VFR -> FSX nebo P3D

FSX má velkou výhodu po grafické stránce (umí větší rozlišení textur a i vnitřní stavba dovoluje propracovanější addony viz již zmíněné A2A, které jsou absolutní špička). FS9 nabízí příjemné, ne příliš náročné prostředí dostačující pro IFR se spoustou addonů.

Osobně bych do toho ještě zařadil P3D, které jak pro VFR tak IFR může nabídnout o něco víc. VFR je to prakticky totéž, co FSX + pár nových grafických vychytávek (lepší stíny, stíny vegetace i mraků, lepší světelné efekty), o něco lépe optimalizované jádro programu a většina addonů dělaná pro FSX na tom pojede taky.

Pro IFR umí P3D nabídnout něco, co jiný sim (bavím-li se o sérii FS a X-Plane) dneska nezvládne - 3D mlhu/nízkou dohlednost. Tahle "jednoduchá" věc umí krásně změnit vzhled jak pro VFR, tak pro IFR a když letíš nad oblastí s nízkou dohledností, tak to bude skutečně tak a ne jako ve FSX nebo FS9 kdy se to skokově mění.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 09:23
kmarciniszyn
mám pocit že problém mlhy a dohlednosti v FSX řeší velmi pěkně Active Sky Next (teda alespoň u mě). Ale berte to jen jako názar, dohadovat se nemůžu páč P3D nemám
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 15:01
FSPilot   
Active Sky výrazně zlepšuje ten vjem, ale pořád je to jen "obelhávání". Pokud poletíš nad oblastí s nízkou dohledností (mlha), tak ti FSX ukáže zem normálně, stejně jako FS9. Active Sky k tomu ještě dodá nějaké mraky, aby to bylo lepší, ale faktická mlha tam zobrazená není. To umí až P3D. Tuším ani X-Plane tohle zatím nezvládne. Mrkni na google na volumetric fog.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 15:03
mano
ak dobre citam co pises tak xpl to uz vie, a pre lepsie zobrazenie treba na to plugin ktory ztahuje pocasie nad FL100
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 15:15
FSPilot   
Docela rád bych viděl, jak to vypadá. Poslední verzi, co jsem viděl byla 10.20

Takhle to vypadá ve P3D
http://xsimreviews.com/category/prepar3d-v-2-0/page/2/
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 15:20
mano
myslis nieco taketo https://www.youtube.com/watch?v=koKj7br0AZo#t=88 ?
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 15:34
Vita Zenisek
A kdyz jsme u tech videi: https://www.youtube.com/watch?v=Z_Je5tXe-UU
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 16:54
FSPilot   
Ad to první video:

Asi se koukám na něco jiného, protože já tam žádnou 3D mlhu nevidím. Jen desky otáčející se kolem kamery s dost mizerným rozlišením (rozmazané) s efektem plynulého mizení v blízkosti pozorovatele - tohle uměla už FS9 před 10ti lety Jediná "novinka" na tom je možná algorytmus rozložení těch desek. Počasí v XP10 mám občíhlé - chlubili se simulováním každé molekuly, což je možné po matematické stránce, ale nemožné se současnou zobrazovací technikou, tj. používají pro zobrazení stejný způsob jako každý jiný sim - jednostranná deska otáčející se k pozorovateli s texturou, jen je rozmisťují jiným algoritmem, nic víc.

Ad to druhé video:

Víťo, při vší úctě, četl jsi vůbec můj příspěvek? Srovnáváš letový model beechcrafta z XP10, který vyšel někdy v posledních 2 letech a model letadla z roku 2006 (je převzat a nezměněn z FSX), tedy model zhruba 8 let starý, kdy ani xplane neuměl s dynamikou to co dneska, a navíc oba simy jsou, jak jsem psal předtím postavené na odlišné idologii (FSX/P3D).

To je asi jako srovnávat grafické možnosti P3D/FSX a X-Plane. Tam by bylo rovnocennější srovnávat to s FS9 (tedy 10 let starým simem)

A další otázka na Víťu - v kolika případech budeš stoupat s letadlem pod takhle strmým úhlem až do chvíle, kdy dojde k pádu (bavím-li se o dopraváku nebo běžném neakrobatickém letu)?
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 17:06
Vita Zenisek
Tys to video vubec nepochopil. Tam nejde o to, jak stary ci novy je to model. U FS je jedno, jestli je to FS98 nebo FSX. Model je stejnej. Stejne tak XPL je od zacatku stavenej uplne jinak, takze tve tvrzeni ohledne starsich verzi bude patrne dost mimo.

Ani mi nejde o padovy charakteristiky. Ale o to, ze v tom FS/P3D nebo co to je za sragor se to chova jako naprosty UFO a kapdu nikdy nedojde. Proste to jede jak po kolejich, dokud to neopusti atmosferu. Toto opravdu nelze nazyvat simulatorem.

A s mensima uhlama na me nechod - nechci si ani predstavot, co to jako dela s mensim pitchem. Zvysuje to rychlost nade vsehcny meze?

 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 19:58
FSPilot   
Jediný, kdo tu má problémy s chápáním seš očividně ty

Od začátku tu píšu, že řada FS a P3D nestojí na letovém modelu. Nevím, proč ho tak vehementně, až sektářsky pořád vnucuješ. Pro účel, jakému FSka slouží, to, jak má provedený letový model, plně stačí (s Bojasem nebo cessnou na okruzích se na hranách letové obálky zcela určitě neoctnu). A na ty dva sekundové okamžiky při vzletu a podrovnání... to ať dělám v X-Plane nebo FSce bude vždycky jiný pocit, než v reálu. To je na noťasu nebo stolním PC s plastovým joyem stejně jedno.

Ono to tvoje tvrzení a urputnost vztahování všeho jen na letový model, který ani u X-Plane není dokonalý, je tak nesmyslné, že to bys mohl opovrhovat všema hrama. Třeba DCS, protože letový model tam není jako v X-Plane, tudíž je to na ho*vno a nelze ho považovat za simulátor. Od člověka jako ty bych čekal méně zabedněný postoj k simulátorům obecně, obzvlášt, když se jim věnuješ tak dlouho.

Ona FSka se nikdy netvářila, jako akrobatický nebo bojový simulátor, ale letecký simulátor, tzn. že se snaží simulovat letecké prostředí, resp. jeho denní rutinní část. To bys pak moh jít a zrušit všechny BITD, FNPT a všechny simy až k FS (Flight Simulator kategorie např. od CAE za 50mil. USD používající reálnou avioniku a stimulující vstupy pomocí softwaru), protože to nemá dokonalý letový model, jako X-Plane.

Simulace prostředí, které představuje FSka je vynikající pro trénínk postupů a proto třeba v US povolují kategorie BITD nebo FNPT II na bázi FSX, protože pro to, co potřebují simulovat, je FSXka/P3D vybavená víc než dost.

Možná tě překvapím, ale za simulátor lze považovat i tohle http://www.luizmonteiro.com/learning_vor_sim.aspx a to s letovou dynamikou nemá společného pranic. Jen to simuluje (tj. nahrazuje realitu) přístroje.

Ad to tvoje letění až do vesmíru: I v jednoduchosti letového modelu FSky lze éro limitovat a přimět ho lítat v základních režimech normálně. A2A nabízí supr addon zvaný Accu-Feel, který tu dynamiku zpříjemní a dovolí jít o něco dál v limitech simu. Defaultní éra jsou taková arkádová, ale co defaultní letadla v X-Plane? Možná mají dokonalou a bezchybnou dynamiku letu, ale krom lítání jak s modelem kolem baráku je jim to k ničemu, protože s nima nic nezaletíš. Možná tak akrobačku kolem dvorka.

"A s mensima uhlama na me nechod - nechci si ani predstavot, co to jako dela s mensim pitchem. Zvysuje to rychlost nade vsehcny meze?"

Tohle je reakce hodná demagoga a ne člověka s tvými zkušenostmi. Asi jsi FSku lítal ze Spot plane view a lítal tak akorát mise s defaultníma érama, že dokážeš něco takového tvrdit... a nebo pak ty nejhorší typy freeware addonů. Mrkni na A2A, co nabízí. Můžu osobně říct, že pokud se naučíš ovládat jejich cessnu 172, v té skutečné budeš jako doma. Model lítá krásně, ale naučit lítat se z toho nemůžeš a to ani z X-Plane.

Jen to, že jeden sim ti dovolí dělat ptákoviny s Trenérem nebo s vrtulníkem neznamená, že všechny ostatní, které se nezaměřují na kvedlání a lítání kolem louky u tvého baráku nejsou simulátory.

Víš, on je mezi FSkáři a X-Planisty větší rozdíl, než jsem si myslel. Narozdíl od X-Plane, FSka, potažmo P3D nikdy nepředstíral, že tě naučí lítat, ale dává ti příležitost vyzkoušet si, jak to chodí v reálném letectví - vyzkoušet si postupy, nakouknout, jak to v civilním letectví zhruba funguje (záleží, jak se k tomu postavíš) a nikdo od toho snad ani nečeká, že by to mělo mít dokonalý letový model, protože pro tenhle účel ho ani nepotřebuješ, kdežto X-Plane, alespoň z tvého postoje vypadá, že se snaží lidi naučit lítat a to se na mě nezlob, ale myslet si, že software za 1500kč nahradí systémy za milióny dolarů, kde ani ty nejsou tak dokonalé, abys moh bez zkušeností s reálným érem v reálném prostředí lítat, to mi příjde trošku přitažené za vlasy.

Krom té dynamiky X-Plane nenabízí absolutně vůbec nic navíc pro běžného uživatele.
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 20:29
happypetr   
Teda Ivo, tady není co dodat... Palec nahoru! Opravdu jsme každej jinej, každýmu se líbí, nebo vyhovuje něco jinýho... Ale hlavně že to je o lítání, ať jsi FSX nebo XPlane, nebo třeba Kondor, atd.
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 20:57
Matt
Pod všechny tvoje příspěvky bych se mohl podepsat. Já jsem taky vyzkoušel X-Plane a kromě té dynamiky tam není opravdu nic nehledě na anti-user-friendly prostředí.

Až bude mít X-Plane povedenou grafiku, kopy addonů, přehledné prostředí a velkou uživatelskou základnu, tak potom možná začnu uvažovat.

Čistě můj názor, tak doufám, že mě tady nějaký ortodoxní vyznavač X-Plane nedekapituje
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 21:03
JM   
Na tý uživatelský základně tu soustavně pracujem a pořád tu vyskakujou jak čertíci z krabičky zarytí majkrosofťáci a kazej nám naší snahu svést lidi na správnou cestu
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 21:06
mano
ono aj tak kazdy co si to precita, tu nejde nikomu ako to vlastne lieta.. ale ako to vypada ach jo ..
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 21:29
happypetr   
Každej má svoji pravdu, takže nezbývá, než rozdělit fórum na kategorie, viz můj návrh:
56630 B / 600 x 472 / xplane.jpg
57827 B / 600 x 472 / fsx.jpg
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 21:48
mano
no nebolo by zlee... ale k veci niekto tu napise svoj nazor a uz sa donho pustia kazdy si zastava svoje tak preco kazdy neda prispevok o tom co si mysli a na nikoho nemusi reagovat myslim prve prispevky, Vita citil to tak napisat tak napisal moznost a uz niekto iny mohol napisat ako to on vidi a vobec nereagovat na xpl ...
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 22:06
flaxa
To mi připomíná vtip, jak policajt řešil dopravní nehodu, první řidič vypověděl svou verzi, no jo, máte pravdu, řekl policajt. Ale né, řekl druhý řidič a uvedl svoji verzi. No jo, máte pravdu, řekl policajt. Svědek nehody říká , ale oba mít pravdu nemohou. Policajt na to řekne, no jo, máte pravdu.
 

P3D vs X-Plane   28. 6. 2014 / 14:38
ulitej
Happy Happy tady jsi asi ustřelil , musím reagovat v překladači flightsim zase jen jako flightsim , ale pokud se to rozdělí tak je to opravdu let sim , no a kde něco o tvůrcích simu so máš doma v počítači.
Takže dle mého mínění jsi asi opravdu trochu ustřelil.
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 21:55
FSPilot   
Ono se těžko zvyká na kompletně odlišnou filozofii po těch dekádách FSky. Všim jsem si celkem výrazného vylepšení menu oproti starším verzím, což je super (rychleji se jde nastavit čas, počasí i éro). Oni ti prokletí mrkfosofťáci neudělali zas tak špatnou práci, když tvořili menu a nabídky. Je to jednoduché, přehledné a je tam všechno, co běžný člověk potřebuje.

X-Plane zatím působí spíš jako laboratorní software, který má nabídky spíš pro experimenty. Ale to je jen otázka času, než se tohle vychytá.
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 22:12
JM   
Co se týče UI, tak je to celé jen a jen o zvyku - to že XPL UI je blbej není pravda. Ale prostě když si 10 let zvyklý na něco, tak ti pak něco naprosto jinýho přijde divný. Já už ale pár let lítam defakto jen XPL a když naopak občas pustim MSFS, tak mi jeho UI přijde divný, nepřehledný, složitý A hlavně, já v tom simu lítám, neproklikávam menu, neladím stále něco v nastaveních atd.
 

P3D vs X-Plane   27. 6. 2014 / 14:41
Pips   
Hezky jsi to napsal, Jirko. Když jsem poprvé pustil X-Plane po instalaci, taky jsem trochu znejistěl, ale po chvíli používání, když člověk není kompletní idiot, tak s tím potíže nejsou. A naštěstí ta X-plane členská základna dokáže poradit a pomoct, vysvětlit, takže není čeho se bát, stačí jen chtít (za to dodatečně díky hlavně Víťovi a jeho svaté trpělivosti při odpovídání na moje strašidelné otázky ). Taky mi dodatečně přišlo, že menu MSFS je ... takový divně komplikovaný. No odvykl jsem mu, ale netrápí mě to.
 

P3D vs X-Plane   26. 6. 2014 / 22:11
Matt
Hele nechápej to špatně, já vám fandím Nejsem žádný MSFS zabedněnec. Na druhou stranu ale nemůžeš čekat, že pomlouváním ostatních simulátorů nalákáš lidi zrovna na ten "správný" - takhle to určitě nefunguje...
 

P3D vs X-Plane   27. 6. 2014 / 01:29
Vita Zenisek
Moc dlouhý. Navíc mi podsouváš něco, co jsem nikdy neřek a ani nedělal.
Neporovnávám nikdy chování nějakého simu vůči XPL, abych na základě toho usoudil, je-li sim dobrý či nikoli. Porovnávám vždy chování skutečného letadla či vrtulníku oproti simu. A je jedno, jestli je to FS, XPL, DCS nebo Condor. A jedinej, kde nefugujou opravdu základní věci je bohužel FS.

A promiň, ale prohlášení, že XPL ti nepřidá "nic než tu dynamiku", mi přijde u leteckého nadšence a fandu simulátorů skutečně za vlasy přitažené. Zvlášť, když je i graficky lepší než FSX či P3D. Vždy jsem se domníval, že simulace je právě o tom, přiblížit se co nejvíc realitě. Pokud ne, tak je asi lepší jít okopávat záhonky než trávit čas u počítače virtuálním lítáním. To, že ti dobře udělaný sim nic nedá z hlediska pilotáže je taky nesmysl. S dobře udělaným simem si zažiješ, že je občas lepší povolit než jen tahat, že rovnat letadlo na hranici pádovky křidýlkama je nesmysl a naučíš se používat nohy, že ofukovaná vejškovka je citlivější než při staženým plynu.

Mě osobně pomáhá XPL hodně při lítání vrtulníků. Helipotvory lítám nárazově, tak jednou za půl roku. Ale díky návykům z XPL nemám problém do toho skočit a letět bez jakýchkoli zásahů instruktora. Je to jen, jako bych si v XPL vyměnil MD-500 za Bell 407 - pár minut nejistoty, ale to je tak všechno. Pak už to lítá samo.

No a k té navigaci. Není pravda, že s default XPL érama můžeš lítat jen kolem komína. Mají (dle typu) základní IFR vybavení, a teď od 10.30 bude k dispozici velice slušná GNS 430 už v defaultu.
http://developer.x-plane.com/2014/03/new-approach-capable-gps-navigator-in-x-plane-10-30/
A to nemluvím o naprosto plynulé animaci všech budíků i u defaultních strojů.

 

P3D vs X-Plane   27. 6. 2014 / 18:55
FSPilot   
To je to o čem se bavím - já neočekávám od simu, že by mě naučil lítat - nahradil reálné prostředí. A bavil jsem se o tom už stokrát v souvislosti s řízením, že nelze porovnávat statické sezení na kancelářské židli s plastovým joyem na stole k sezení v mašině a vození si svojí prdýlky.

Už jsem to říkal mnohokrát, že na plné docenění možností dynamiky X-Plane by bylo potřeba to připojit k reálnému cockpitu.

A pokud se učíš lítat (rozuměj ovládat letadlo/vrtulník) na kompu doma, tak všichni letečtí bohové s tebou.
 

P3D vs X-Plane   27. 6. 2014 / 20:28
mezekmezek
Ta poslední věta ve spojení s Víťou je asi hodně vedle mísu

Takhle: pokud má člověk kvalitní joystick, tedy hodně kvalitní, tak je zprostředkování chování letadla v simu přeci jen znát. Samozřejmě na full motion simulátor (nebo nedej Bože reál) to nemá.
Na druhou stranu, pokud se budeme bavit o letounech, tak pokud člověk lítá "v letové obálce a daleko od jejích krajů", je naprosto jedno, jestli používá FSku nebo XP. U kvalitních addonů (ano, opět a znovu zmiňuji A2A nebo Katanu 4X) je letový model natolik propracovaný, že se mění i v závislosti na výšce. Jsou addony, kde je letový model odfláknutý - např. CaptainSim B757 pro FS9 měl chování stejně jako defaultní Cessna a nedal se vůbec srovnávat s B757 od Phoenixu.

Pokud se chce někdo věnovat akrobacii nebo simulaci leteckého výcviku, musí sáhnout po XPlane.

Pro mne osobně je XP nepřehledný do takové míry, že jsem ho opět odinstaloval. Ve chvíli, kdy bude pro něj k dispozici propracovaný addon ala A2A, nastane správná chvíle k instalaci a učení se.

A ještě si dovolím poznámku: MSFS, Xplane, DCS a podobné hry jsou "sračkoidní". Vysvětlím - aby byl simulátor simulátorem, musí simulovat jen jedno. Např. FALCON. Pokud se do jednoho simu naplácá vícero typů letadel, jde pak jen o kompromisy.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 17:13
ulitej
Taky jsem už jednou na toto video kouknul , jen nějak mi má obrazová paměť nestačí posoudit co jak vypadalo. Pořádné posouzení to bude až to poběží souběžně ,ale to si asi počkáme nebo to třeba již nebude potřebný a budeme lítat jen ten lepší sim.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 20:03
FSPilot   
Problém, který Víťa nechápe je, že tady není lepší sim. Každý se zaměřuje na simulování něčeho jiného, tudíž nejde říct, že jeden je lepší než druhý. FSka/P3D neřeší dynamiku letu a zase naopak X-Plane neklade takový důraz na visuální stránku a navigaci/radionavigaci a user friendly prostředí menu a DCS zase neřeší tak moc dynamiku nebo civilní letectví a jeho pravidla, ale spíš vojenské systémy a postupy, což zase neřeší FSka ani X-plane.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 20:20
Blackrat
DCS naopak dynamiku řeší a velice solidně - minimálně u letadel a vrtulníků co mají tzv. Advanced Flight Model AFM. A ten mají F-15C, A-10 A/C, Ka-50, Mi-8, UH-1, Su-25A/T.. Takže původní jednoduchý FM má jen Su-27/33 a Mig-29. Ale jinak souhlas. Já lítám taky FSku a dala mi hodně pro reálný lítání, ostatně jako většině z nás. Netřeba na ni plivat kvůli horší dynamice - já lítám i v reálu tak abych se nezabil, takže mi je to fuk že mi to nespadne při přetažení - neletím se stíhačkou, takže se takovým situacím vyhejbám
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 20:21
ulitej
No každý si může vybrat jestli mák nebo tvaroh , no někdy má třeba chuť na oboje. V každém případě jdou dopředu dle mě všechny probírané simy.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 21:48
FSPilot   
Přesně FSX a FS9 jsou už na svých limitech celkem dlouho (není se co divit, když jim je okolo 9 let). A o tom to celé je. Každé se zaměřuje na simulaci něčeho jiného a podle toho si pak každý může vybrat co mu v tu chvíli vyhovuje víc. Víťa akrobatí a nebaví ho sedět u éroplánu, co letí rovně (a kde je skutečně jedno, jak se to bude chovat při extrémním režimu jako je přetažení nebo vývrtka), protože jen přiblížit se k hranici pádu je hrubé porušení bezpečnosti, tak volí dynamiku, aby mu to houpalo na akrobačce dobře. Já si radši zacessním nebo zaboeinguju a tam tohle nepotřebuju a můžu se navíc víc kochat okolo v lepší grafice.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 22:52
Matt
Ještě něco tady přidám

P3D je evidentně plynulejší a hezčí atd, ALE přijde mi to celé hrooozně tmavé (a to nejen na tomhle videu)

https://www.youtube.com/watch?v=wBEhgChigiE
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 20:44
FSPilot   
Naopak, je to mnohem blíže k reálně vzhlížejícímu zobrazení. FSX, pokud si člověk nedal záležet půsiobila až moc omalovánkově.
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 21:11
Matt
Jo, o tom žádná. Jen co sem zatím viděl videa z P3D tak se mi zdají překotrastované a tmavé. Ale třeba to jde nastavit. Netuším pač nemám, ale snad jednou
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 21:27
FSPilot   
Já používám FlightFX jako většina lidí + ty videa se dají taky barvit a kontrastovat. A jak jsou uživatelé zvyklí, přehází to naprosto kýčovitě překontrastované a podbarvené, aby to vypadalo jako omalovánky z FSX
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 22:11
Matt
Tak to pak jo Já mám sice FSX, ale když si to člověk dokáže "potunit", tak se na to dívat dá. I když na P3D to asi nemá... brzo se snad taky rozhoupu a přejdu na P3D
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 22:39
Lejzy
To musi byt nejaci nymandi, kdyz maji letadlo od CaptainSim, kterej tady kazdej zatracuje.
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 11:33
Vita Zenisek
Ahoj!
Těžko říct, čemu říkáš "po tak dlouhé době". Pokud je ta doba opravdu dlouhá, je na místě zmínit, že postupem času se objevily i jiné simulátory, které se narozdíl od serie MSFS mohou k tomuto označení hrdě hlásit.

Třeba já kvůli VFR, IFR, grafice, letovému modelu jak letadel, tak vrtulníků, lítám převážně X-Plane.

Nicméně pokud existuje někde nějaké letadlo nebo vrtulník, které je lépe zpracované než momentálně pro XPL, neváhám si pustit jiný simulátor -nap5. P-51D, Mi-17 či UH-1 si raději zalítám v DCS, prvoválečné dvojplošníčky v ROF a plachťáky v Condoru

Narozdíl od toho, co si o mě zde mnozí myslí, nejsem militantní X-Planista, Jsem jen militantní odpůrce serie MSFS, ačkoli jsem na něm taky před mnoha lety začínal. Odpuzuje mě na něm zejména strašlivý letový model jak letadel, tak vrtulníků a též poměrně odpudivá grafika, která je poplatná době svého vzniku.

I do X-Plane existuje spousta hezkých scenerek a letadel. Pokud tě to bude zajímat víc, navštiv http://xplane.cz/, zkoukni vlákno pro začátečníky http://forum.xplane.cz/viewtopic.php?f=54&t=3283 a nebo se zeptej ve foru.

Pokud bys řešil problém, jestli XPL 9 nebo 10, je desítka jasná volba. Je 64bitová, dokáže využít vícejádrové procesory i moderní fičury grafických karet.

Víc k tomu asi nemám, co dodat.

Víťa
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 11:47
polda66cz   
@Vita Zenisek

Nadpis a otázka:

Dobrý den. Dlouho jsem nejezdil autem a chtěl bych si koupit škodovku. Doporučíte mi Fábii nebo dražší a na údržbu náročnější Oktávii?

Odpověď:

Kup si Volvo. Já škodovky nerad.
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 11:58
Vita Zenisek
Třeba o existenci Volva nikdy neslyšel. Zvlášť pokud byl delší dobu "mimo".
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 12:03
jožo
+1
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 12:45
leonell
Záleží, jak si tu původní otázku přeložíš.
Pokud si ji přeložíš striktně slovo od slova, tak máš pravdu.

Pokud u toho ale zapřemýšlíš, tak dojdeš k tomu, že A320 coby staronový kolega zřejmě před pár lety přestal létat (asi na FS2004) a teď by se rád vrátil a začal jakoby od nuly (jinak by se neptal na FSX).

A Víťa mu zcela správně nabídl všechny běžně používané alternativy (a navrch korektně změnil nadpis).
Výběr pak záleží na prioritách (IFR/VFR, větroně, malá/ velká letadla, vrtulníky, ČR+SR/celý svět tj ortho vs základ, upřednostnění vizuální/systémy/letový model, roční období, stávající HW, online/offline létání, sounáležitost komunity, naditá peněženka,...).

Mně se stává poměrně často, že se ptám v programování "Mám použít na XX knihovnu A nebo knihovnu B ?" a dostanu odpověď, že optimální je použití nové knihovny C, protože nejlépe sedne na moje potřeby. A jsem většinou za takovou odpověď rád, protože kdybych se nezeptal, tak jsem si jenom přidělal práci nebo problémy.

Joža samozřejmě pozdravuji, jsem rád, že je v kondici a bdělý
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 12:03
jožo
Ach, jo....
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 12:28
Aldaran
Víceméně souhlasím s Víťou. Taky mám za sebou anabázi FS9, FSX a v podstatě je používám čím dál méně. Skončil jsem téměř výhradně u XPL. Mám dojem, že odpor proti FSX pramení ze souboru defautlních letadel, které mají velmi zjednodušené systémy (patrně aby to bylo létatelné pro kohokoli) a pak to působí pro ty, jenž přejdou z vytuňeného FSX směšně. U 3D je zase dobré mít TRACKIR (nebo něco na ten způsob) protože nejdou splnit dvě věci dohromady.

a) iluze reality v éru, kde je bambilion tlačítek na panelech od stromu až na zem
b) ergonomické ovládání na jedné obrazovce s pozorovacím úhlem 45%

Pakliže si člověk odepře pár piv, koukne na recenze (např. na xplane.cz je jich dost) a koupí si nějaké éro, pak to teprve začne dávat smysl. Výborný letový model, dobrá grafika a propracovaná letadla. Třeba taková 757 od Ramzesse si nijak nezadá s TOP modely pro FSX po všech stránkách.

https://www.youtube.com/watch?v=r6111aczdd8
https://www.youtube.com/watch?v=8jUKgFIOqS4

A co se týče nutného výkonu PC, myslím, že je to méně náročné než FSX (pakliže tedy poměřuji kvalitu zobrazení, vs. FPS)

Prosím neberte to to jako reklamu XPL, ale dlouhodobý subjektivní dojem.

p.s. každopádně jak bylo řečeno, chce to XPL 10 64bit, výhodou je, že je to živá záležitost a upgrady jsou celkem časté, zvlášť pakliže člověk používá bety. Nedávno vyšel jeden, který totálně změnil vykreslování oblačnosti a mraků které jsou i ve vrstvách. Výsledný dojem vynikající bez znatelného poklesu FPS.
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 12:32
Luděk Ch.
Vážně nezadají? Viděls někdy něco od PMDG pro FSX?
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 12:42
Aldaran
Viděl a mám jak PMDG, tak zmíněný 757. A právě proto píšu, že si spolu nezadají. Nechci srovnávat a hledat rozdíly do posledního detailu, ale není již mezi nimi propastný rozdíl ať jde o grafický dojem, nebo systémy, na rozdíl defautlních XPL modelů, které jsou proti PMDG z pohledu simulace systémů (nikoli letového modelu) dětské hračky.
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   27. 6. 2014 / 13:42
Fabo™   
Ja sem kluci fakt zvedav co se bude resit misto PMDG az kluci americti vydaj jejich prvni addon pro XPL...

FSLabs?
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   27. 6. 2014 / 14:41
mano
ono pisu ze pmdg bla bla bla... pritom xpl ani pusteny nemali a nie to uz kupeny addon (teda aj tak vacsina len kradne ..)
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   27. 6. 2014 / 20:46
FSPilot   
Navíc jim to jede jak slideshow, ale hlavně, že mají Tam to není o realitě, jako spíš o pýše a touze vlastnit
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 12:29
Luděk Ch.
Už jsou konečně v X-Plane sezónní textury nebo si ještě pořád vývojář nevšimnul, že na zemi se střídají 4 roční období?
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   27. 6. 2014 / 11:29
Matyx   
Co Simple Season Plugin? https://www.youtube.com/watch?v=U6wW9OWquj4 ... neni to dokonale, 3D objekty nejsou "zasnezene", ale zase to umi udelat postupne ubyvani snehu (jarni tani) apod. http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=18061
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   26. 6. 2014 / 15:13
FSPilot   
Militantního odpůrce z tebe dělá jen neochota akceptovat, že jiní lidé mají jiné preference.

FSX/FS9/P3D jsou založené na grafice.

X-Plane je založené na letové dynamice a simulaci prostředí

DCS je založené na jakési vojenské interakci (na kolik reálné nemůžu posoudit)

Řada FS je vynikající prostředek jak se naučit základní pravidla létání, postupy i navigaci (jak srovnávací tak přístrojovou) a obrovská základna addonů tomu jen pomáhá. Po grafické stránce je to otázka uživatele, protože každý si to může přizpůsobit po svém. Pokud si z toho uděláš kýčovité omalovánky, bude to tak vypadat. Pokud si dáš záležet, může to vypadat velmi věrohodně.

X-Plane si hraje s možností simulovat a experimentovat s aerodynamikou, tj. pro lidi, jako seš ty (fandy akrobacie) je to výborný nástroj, jak si zkoušet kdeco. Jeho možnosti dovolujou taky udělat pěkné krajiny (viz orto ČR), ale jinak ta grafika působí dost zaostale... protože na tom X-Plane založený není.

DCS vychází z Lock Onu, pokud se nemýlím a tam byla, račte prominout, letová dynamika jak z GTA. Lock On nedokázal ani správně vyobrazit snos větru. O nějaké dynamice letu se nedá ani mluvit. Jak pokročil DCS nevím.

Prostě každý z těch simů je založen na něčem jiném a snaží se ve své oblasti o maximum na úkor jedné z možností (dynamika, grafika, zbraně a interakce mezi letadly).

Takže nezatracuj něco, co není postavené na tvé prioritě.
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   27. 6. 2014 / 15:03
Pips   
DCS není potřeba se bát. Simuluje to lítání docela dobře a uvěřitelně. Bylo to pro mě taky příjemné překvapení a na lítání s UH-1 a Mi-8/17 naprostá lahůdka! S jejich mustangem mám zatím jen několik okruhů, ale i tak můžu říct, že je to paráda. S Lock On srovnávat absolutně nelze.
 

FS2004 vs FSX vs XPL vs DCS vs ROF vs Condor   27. 6. 2014 / 15:35
Vita Zenisek
A proč bych to neměl zatracovat, když to není postavené na mé prioritě?

 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 12:25
Luděk Ch.
Lítám FSX kvůli lepším dostupným add-onům, lepší grafice, lepšímu virtual kokpitu...
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 13:26
Vita Zenisek
Já myslel, že jsi to už pochopl minule, když jsme ti vysvětlili, že stejně jako my, nahlížejí na "sezoní textury" i vývojáři XPL - totiž že bílo na zemi považují spíše za důsledek změny počasí než ročního období a také se hodlají tímto směrem ubírat. Všiml sis, jaká byla letošní zima?

Poznámka pod čarou: Nebudou ty sezoní textury MSFS důvod, proš si tam spousta lidí raději nacpe ortho?

 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 17:43
ondras   
A všiml sis,že v FSX, pokud máš zapnuté počasí real, tak sníh není, pokud není i venku?
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 18:26
mano
A vsimol si si ze ked das orto do FSX a sneh je vonku tak vo FSX ho nebudes mat ? .)
 

FS2004 vs FSX   30. 6. 2014 / 20:30
Instructor
... obávam sa, ani v reále tak skoro sneh neuvidíme !!!
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 20:59
Vita Zenisek
Přiznávám, že nevšiml. FSX šla z disku krátce po jejím vydání - tedy téměř před osmi lety, kdy jsem zjistil, že se tam zase nic nezměnilo...
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 21:26
FSPilot   
No vidíš to, zatracuješ něco, co jsi vlastně vůbec neviděl. Resp. viděl, ale před 8mi lety...
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 21:54
Stew
Neber to pořád tak tragicky, všechno špatné je k něčemu dobré.
Ty se na tu FS díváš moc pedantsky. Profesionální deformace. Teď na ni nadáváš, protože dávno lítáš v jiných simech a hlavně v reálu. Bodejď bys pak neprskal na takový krutý sim, kde lítají letadla po kolejích. To je jasné a všichni to chápeme.
Zkus se vrátit o x let zpátky, když ses teprve nějak lítat učil. Nepomáhal ti v začátcích třeba zrovna ten MSFS? MS nějakej přesnej fyzikální model chování letadel nikdy neřešili. Byl to komerční soft určený masám. To mu zůstalo dodnes. A kolik lidí by jim to kupovalo, kdyby se v tom sim-vrtulníku ani nevznesli? Bez nějakého spešl hardwaru, bez všelijakých homemade cyklik a kolektivů s hall sondama, trackIrem, pedálama, atd., jen s nějakým jednoduchým joystickem a malým monitorem se vůbec nemohli aspoň "nějak" proletět?
Možná právě díky té zjednodušenosti to mnoho lidí neodradilo a naopak přitáhlo k zájmu o letectví, u kterého pak zůstali nadobro. Takže i když jde o srágory, jak ty říkáš, tak třeba zase dobře, že nám to přitáhlo klidně i malé děcka, naučilo je to základy, NEODRADILO, a z potěru pak vyrostli velcí, dospělí simulanti, kteří už ví, o čem je řeč a svůj "Xplane" si určitě najdou
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 22:08
Nish
Tohle je jeden z nejlepších příspěvků - díky.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 15:48
milo   
Naozaj by ma zaujimalo(naozaj nechcem prilievat benzin do ohna, zaujima ma to),ako je na tom Xplane s addonami, napr alternativy k addonom MSFS(FS9,FSX):

1,prepracovane lietadla ako PT-TU154M, Suprunov Jak 40, iFly, F1 ATR, PMDG, A2A..
2,traffic - napr. od aerosoftu
3,active sky, Opus
4,ATC-Radar contact
5,rozne REX a ficurky na zlepsenie prostredia
6,planovanie letov - FSC,....
7,prepracovane lestiska, Aerosoft, FlyTampa....

Tieto addony su napr pre mna napr. dost podstatne, skutocne by ma zaujimalo, ako je to v Xplane, ci su nejake altrenativy.

Vdaka.
m.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 16:06
Fabo™   
1. Ruskymi lietadlami zasobuje Felis, mrkni sa napr. na An-24, Jak-40, vcul pripravuje 154. Ide na to skutocne poctivo, tesim sa. Zapadne stroje, momentalne asi najviac idu dopravaky od Ramzessa a spol. - 757, 777. Ze vraj dobre, ale nie top FSX uroven. PMDG ma v priebehu leta oznamit svoj prvy addon do X-Plane tak uvidime. Male lietadla - az na urovni A2A asi nie su, ale je hromada a hromada lietadiel ktore sa daju bez problemov lietat. Co som skusal, vyborna An-2 od uz neviem koho. Potom co pozname aj od MS - Alabeo, Carenado.

2. Traffic - nie je. Zatial... je to jeden z problemov, ktore by XPL mal IMHO casom riesit. Mna to netrapi, traffic nepouzivam ani v MSFS, viac mi zavadzia nez sa mi paci.

3. Nieco tam je, ale nemam vyskusane. Zatial mi staci real weather zabudovany v sime a textury od aerosoftu.

4. viz. 2

5. Su. Spominane textury od Aerosoftu, Skymaxx...

6. Toto je vec mimo simu... pokial ti ide o prepojenie externeho softu so simulatorom, da sa to.
Co oproti FSX urcite potesi je to, ze X-Plane ma AIRACom updateovatelnu databazu - takze sa da lietat aj s defaultom platne trate cez platne body.

7. Vychadzaju aj letiska priamo pre X-Plane, ale ak ozelies krive drahy, da sa vacsina letisk prekonvertovat. Vzhladom na autorske prava nie je velmi caste najst konverty priamo na nete, ale casto narazis na navody.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 16:20
milo   
Vdaka Peto za cenne informacie.
m.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 17:42
mirda   
S trafficem nemáš přesné informace.A vůbec nemám na mysli ten blbej defaultní traffic.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 17:37
mirda   
He,he napsal bych ty addony přesně v tom pořadí jako ty s tím, že pro mě byli opravdu životně důležité!!! Tak důležité, že jsem kvůli FSX nakoupil nové PC komponenty a postavil si řekl bych opravdu dělo.....no jo....jenže mezitím jsem si dost paralelně s FSX pohrával s X-Plane(nikdy jsem demo netestoval,rovnou objednal 10 a basta) takže když jsem PC dokončil stalo se toto : a od tý doby si užívám výhradně s X-plane 10.25 a všema možnejma alternativama pro X-Plane co si ty popsal,že potřebuješ do FSX.
Některé mají své úskalí který může pro zaryťáka FSX(jako jsem byl já) může představovat na první pohled riziko, že zakroutíš hlavou s poznámkou...tak to nééé.... jenže to je jen první pohled. Vidím to dneska cca po roce úplně jinak, ale nechám si to pro sebe neb lidi jako je fanatik Ženíšek mě serou neuvěřitelným zbůsobem. Nasrat do vlákna který se ani písmenkem neotřelo o XPL a byl tam jasnej dotaz okolo FS serie je přímo jeho specialita!!
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 04:51
FSPilot   
A hlavně např. P3D se vydává přímo, jako vizuální software a ne software s ultrarealistickou letovou dynamikou. A taky se tak používá. I FSX se dá použít jako vizualizační systém pro sim s tím, že dynamiku letadla počítá jiný, separátní specializovaný software.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 10:37
Luděk Ch.
Prostě jen hledáš, jak okecat takový základní nedostatek. Evidentně jsi fanatický x-planista a debata je zbytečná Já x-plane nikomu neberu, ale jako komplexní SIM mi prostě pořád připadá lepší FS. Je totiž většina uživatelů, kteří SIM berou jen jako možnost vůbec k létání přičichnout a vůbec nepotřebují věrné chování v mezních situacích, neb se tím nepřipravují na reálné létání. Chtějí si prostě zahrát na pilota a zaletět si s vybraným letadlem ve vybraném počasí a sezóně z vybraného bodu A do bodu B. A to jim FSX/P3D splní minimálně stejně a v některých ohledech i lépe, než XPL.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 10:43
Luděk Ch.
Jo a kdybys chtěl protestovat proti označení za fanatistu, tak si povšimni jedné věci. Podobná debata se tu rozpoutá vždycky, když se mluví o FS a někdo do toho za každou cenu začne plést XPL, aniž by se ho na to někdo ptal. Naopak si nevzpomínám, že by někdy probíhala debata o XPL a do toho někdo nežádaně vletěl a začal protlačovat FS. Tak se vzpamatuj
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 13:59
Fabo™   
To je docela jednoduche. Vsichni co znaj XPL (nebo P3D), znaj MSFS.
Ne vsichni co znaj MSFS, znaj XPL (nebo P3D). Proto je zahodno do diskuze o MSFS pridat XPL (a P3D), naopak to neni potreba.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 14:00
ondras   
Diskutovat ano ale ne podsouvat a vnucovat se!
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 14:32
polda66cz   
Ty poslouchej Peter. Pokud chceš diskutovat, tak nemluv za všechny ale za sebe.
Za všechny se tady toho nakecalo od roku 1948 až, až. Tvá bohorovnost mě někdy až překvapuje.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 15:00
Fabo™   
?
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 17:47
mirda   
Ještě dávej otazník......Ku.va to sis za celou dobu nevšim, že Ženíšek nikdy nediskutoval??? Jen drze několikrát narval XPL do vlákna v kterym se na to nikdo neptal ani písmenem....a úplná špička je jak už několikrát změnil i název vlákna jen aby tam narval XPL....Né kvůli XPL, ale kvůli stylu kterej použil vznikl dycicnky baobab o tom kdo ho tedaa má většího!!!
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 19:15
Vita Zenisek
Je mi to moc líto. Kdybych jen tušil, co z toho může vzniknout! Už to nikdy neudělám, fakt!
BTW: Odkud ses ty vlastně dozvěděl o existenci XPL?
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 19:35
mirda   
Představ si, že odsud ne!!Předpokládám, že nejen já jsem si toho jasně všimnul jak nesnášíš FS serii tak se s tou nenávistí jdi vyfotit,zarámečkuj si to a pověs si to na zeď!!!
Vopravdu nikdo tady není specialista na nasrání XPL tématu do jakýhokoliv jinýho tématu či jasnýho dotazu jako seš ty!! Ty XPL osvěto!! Si lituj akorát toho jak si slepej když ti to milionkrát ve slušný formě někdo napsal co furt a kam sereš XPL a néé,panáček prostě je king of X-plane a mi to tady musíme všichni vědět i ty co to nezajímá jak je X-plane úúúžasnej a jedinečnej. Já osobně Ti na to skutečně seru!! a to patřím k těm co provozujou už jen a pouze X-plane.
Přeber si to jak chceš.A jestli to je hoodně neslušně jak se vyjadřuju tak je mi to totálně vůči tobě úplně, ale úplně šumák..........Jestli se nad tím pohorší někdo jiný ze zde přítomných tak fajn, ale nic s tim neudělá...
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 20:05
Vita Zenisek
Jojo, z tvých příspěvků úplně čiší, jak mi na to sereš. Nevím, co jsem ti udělal a popravdě je mi to jedno.

Neřekl bych, že nesnáším sérii FS. Taky jsem na ní vyrostl. Co se mi trochu nelíbí je, jak jí vehementně tačíte každýmu, kdo se tady objeví a když mu nabídnem alternativu, můžete se podělat.

Takže o XPL zde budu psát i nadále a budu ho cpát i do FS témat, ať se ti to líbí nebo ne. Zkus se s tim nějak smířit.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 20:41
mirda   
Ha,ha.Koukám, že si nepamatuješ ani co si napsal o pár příspěvků vejš. Hm. Ser si sem X-plane do každýho příspěvku jak chceš. Existuje naštěstí jednoduchej způsob aby to člověka neobtěžovalo.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 20:43
Vita Zenisek
Pamatuju. To byla ironie. A jinak souhlas.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 09:09
leonell
Všimni si, že jenom ty tady někoho osobně napadáš. I skalní FS příznivci vedou diskuzi ve vší slušnosti. Včetně argumentů, které jim každý nezaslepený Xplanista bere.

Navíc Víťa pro tuto komunitu (nejen XPLANE) udělal dost, než aby tady měl číst takovéto napadání.

Na většině moderovaných fór by si se po tomto výlevu stal bývalým členem.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 18:24
FSPilot   
No nepředpokládám, že bys byl tak blbej, abys nevěděl, jak to bylo myšleno. Ale kdyby přece jen, tak bych to vystihnul známým řčením:

"Všechno ví, všude byl, nejlíp umí"
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 09:21
Fabo™   
a) ?

b) Kde mluvim o tom ze mluvim za vsechny?
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 14:00
Fabo™   
No, ja ti nevim... ale mne treba ta sezona fakt az tak nebere. A vzhledem k tomu kolik lidi si na to nanda jednosezonni orto, tak nejsem sam.

Zato treba akrobaci zkusi asi kazdy....
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 18:47
Vita Zenisek
Ale taková akrobacie nad zasněženou krajinou, to musí být teprve něco!
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 19:44
FSPilot   
No to teda! Obzvlášť, když pohnu půl milimetru s joyem a udělá to totéž, co 10 čísel s knyplem ve skutečné mašině To by bylo fajn, kdyby saitek vydal něco jako převodovku na joy, abych si ty výchylky moh aspoň připodobnit ke skutečnému pohybu páky
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 09:20
Fabo™   
Hele, za to ze ti si nechces koupit poradny ovladac opravdu XPL (ani FSX) nemuze.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 12:31
Vita Zenisek
Já ti nevim. Sám nemám žádný specialni hardware, vystačím si s MS Sidewinderem. Vlastně znám jen dva lidi, kteří si kvůli XPL postavili vlastní kvedlu a to ještě kvůli vrtulníkům. Zbytek to lítá většinou na X-52, včetně mého otce a jedné holky a dává to úplně v pohodě. Mimochodem, když jsem zmiňované děvče nedávno vezl v 526, byla celá nadšená:"jé, to je ale citlivé, úplně jak v Xpl". Takže se stejně jako Fabo domnívám, že ten tvůj joystick stojí za prd.

Pominu-li akrobačku, jsou změny polohy páky v čase poměrně malé a pomalé. Na FS mi vždycky vadilo, jak to bylo tupé a řídilo se to hrozně neletecky - kus se třeba přitáhlo a vrátilo se to zpět a tak pořád dokola. Výchylky přitom mnohdy byly velmi velké a vyvolaná změna tomu neodpovídala. Pokud bys tohle dělal s výškovkou ve skutečném letadle, tak se pobliješ. Ano, i na Cessně.

X-Plane je na tom stejně. Letadlo tam letí podle toho, jaký má úhel náběhu. Pokud jsi schopen ho držet, letadlo letí pěkně. Budeš-li s tím pumpovat, bude let stát za prd. Jako ve skutečném letadle.
Narozdíl od reálu se aspoň nepobliješ

No a pokud jde o křidýlka-na záklaďe jedné z našich minulých diskusí jsem zkoušel default xpl Cessnu a neshledal jsem na tom nic podivného. Na malou zménu reaguje letadlo pomalu a když je tam narvu celá, tak taky. Inu není to žádný akrobat. A co jsem s tím letěl někdy na konci prosince, nevzpomínám si, že by to bylo nějak jinak.
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 12:32
MzM   
Já jsem na FS9 lítal L-410 a vrtulníky, ve FSX mě vrtulníky vyloženě zklamaly (aspoň ty std), pak jsem zkusil X-plane, docela dobré, ale skončil jsem u RC, tam je to chování takové reálné .
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 12:57
JM   
RC a reálné? Lítáš snad nějaky historicky vrtulník bez gyra To RC je tak nekde mezi FSX a XPL
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 14:14
Pan Letadlo   
No RCčko aspoň ovlivňujou skutečné fyzikální zákony a ne pár čísel někde v tabulce a cfg soubor .)
 

FS2004 vs FSX   26. 6. 2014 / 14:27
JM   
To jo, ale to gyro tam jeden z projevu fyzikalnich zakonu defakto eliminuje, takze z pohledu pilota jakoby nebyl, stejne jako tomu je ve FSX To gyro tam samo saha do vrtulky a snazi se drzet ocas jednim smerem. Vezmes na plno za kolektiv, vrtulnik zacne stoupat, do ovladani vrtulky vubec nesahnes a pritom vrtulnik se smerove nikam nenatoci
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 17:47
ondras   
Fakt? Ty mě překvapuješ. Netvrdím, že FS je ten echt sim na vrtulníky ale ne všechny adony jsou takové, jak píšeš.
 

FS2004 vs FSX   27. 6. 2014 / 18:54
mezekmezek
Do FS existuje jen jeden addon vrtulníku, o kterém se může říct, že simuluje jeho chování. DODO. Vše ostatní má s vrtulníkem společné jen to pojmenování "vrtulník".
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 18:48
MzM   
Tak když chybí "prdelní čídlo" gyro se hodí. Co je na RC nereálného? Je to kus materiálu držící se (většinou) ve vzduchu. A když to není zrovna vrtulník, tak ani to gyro nepotřebuje. Takže se chová reálně. Samo ne reálně jako velká B747, ale jako reálné letadlo (vrtulníky jsou trochu jiná kategorie, zvláště ty co umí lítat hore nohama).
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 19:41
FSPilot   
Ono pro něj je X-Plane reálnější než model éra létající ve skutečném prostředí
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 20:14
Vita Zenisek
To si nemyslím. Jak znám Jiříka, tak se spíš malinko zamyslel a vzal v úvahu kromě toho gyra i poměr hmotnost/výkon modelu a velkýho éra nebo heliny. Z tohoto pohledu mají modely v simulátorech ke skutečnýmu lítání opravdu blíž, než RCčko.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 21:40
MzM   
Tak jasně, velká letadla/vrtulníky se chovají jinak o tom není sporu, myslel jsem právě to, že ten kus hmoty se řídí fyzikálními zákony, ne algoritmem, který počítá, jestli to letí nebo ne.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 21:44
mezekmezek
Víťo, problémem vždy bude, že celkové letové vlastnosti v jakémkoliv simulátoru jsou tak kvalitní, jak kvalitně je programátor addonu napíše (a odladí). Nic na tom nezmění fakt, že XPL umí počítat s daty z poláry profilu. Ten zbytek je na programátorovi...
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 22:59
JM   
Bavili jsme se o RC vrtulníku, ne o letadlech A proč si myslim, že RC vrtulník nemá až tak blízko k reálnému, třeba ja nevim, Bellu 206ce...

- RC ma gyro, takze je zcela eliminovanej moment od rotoru
- pokud to ma bezpadlovou hlavu, tak je to elektronicky stabilizovany
- je tam uplne jiny pomer vykon/hmotnost
- listy jsou hodne tuhy
- autorotace u mensich vrtulniku jsou spis parodie na autorotace, nema to tu setrvacnost

...z cehoz plyne, ze vetsina krizovych stavu vrtulniku u toho RC vubec nenastane, nejaky krajni provozni taky ne, nebo nejak blbe...

Schvalne, urcite si nekdy rychle klesal, pak vzal rychle za kolektiv, protoze se zem blizila... musel si v ten moment sahat do ovladani vrtulky? skoncilo to virovym prstencem? Ne, ze jo... Proste zafungovalo to jako ve FSX, vrtulnik klidne zacal stoupat Kdezto realnej vrtulnik a vrtulnik v XPL by se trosku potocil a pak by se rozmazl o zem
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 21:50
MzM   
Ale jo, RC vrtulník je podle mě kapitola sama pro sebe. Obecně RC jsou dost přemotorované, aby se s tím v krizi dalo něco udělat.

Ano, krizové situace reálných a RC vrtulníků jsou úplně jiné.

Troufám si říct, že vírový prstenec při prudkém klesání občas zažívám, ale jak to má ten pekelný výkon, tak se z toho dá docela dobře dostat. Na ovládání vrtulky jsem samozřejmě nesahal, na to tam je to gyro.
Zase na krizovky v RC máš mnohem, ale mnohem míň času. A orientace v prostoru, to je taky kapitola sama pro sebe.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 13:19
ulitej
Jak mě má demo XPL přesvědčit ke koupi? Kolik lidí to tady přesvědčilo přiznejte se.
Asi něco dělám špatně.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 18:48
Vita Zenisek
Třeba mě. A dokonce to bul tehdy X-Plane 9 celou noc jsem to po deseti minutách restartoval a ráno, po vyzkoušení různých modelů vrtulníků objednal.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 22:16
Aldaran
No, člověče, to je podle mne právě ten problém. Pakliže porovnám situaci, kdy si člověk s vydlažďenou MSFS naditou addonama (ať již neplacenejma či placenajema (třeba PMDG) stáhne holé demo XPL, které navíc nemá optimalizované z pohledu výkon jeho PC možnosti XPL, naprosto chápu, že prvotní dojem nijak neohromí. Spíše naopak. většina defautních ér je s pohledu funkce systémů spíš jako dětské hračky a když náhodou dotyčný nikdy neseděl za reálným kniplem zaregistruje, že se éro chová jinak než v MSFS a zcela logicky nedokáže posoudit, nakolik MSFS či XPL více blíží realitě. Dokonce může nabýt dojmu, že to lítá nějak divně.

Jak jsem psal, mám obojí, včetně třeba PMDG či Ramzzess 757 a sem tam si i za ten pravej knipl sednu, proto si troufnu malou úvahu.

Hodně s tím docela souvisí i ergonomie. Zatímco u MSFS se dá létat celkem bez problému, každý vypínač je lehce dostupný nápisy veliké, přehledné, krásně se s tím člověk sžije. U propracovanějších XPL letadel jsou často zachovány proporce, pročež dojde k tomu, že si člověk buď udělá zoom, aby se do patřičného místa trefil a přečetl ho, ale zase nevystačí s jedním pohledem, nebo si odzoomuje, a jsou to takové blechy, že se do nich netrefí a nějaký dojem reality je ten tam. Šoupat kokpitem pomocí myši se mi neosvědčilo, zkoušel jsem i tři monitory, nakonec jsem si pořídil TRACKIR. A rázem to všechno do sebe zapadlo a pochopil jsem, jak to vlastně autoři mysleli. K tomu jsem si na Aukru pořídil panely od Saiteku, abych nemusel řešit klikání myší a situace se obrátila. Stejně tak se změnili i mé preference v tom, co létám na SIMu. Zatím co s MSFS jsem na IVAU brázdil nebe, často autopilot zapnutej téměř po celou dobu letu (jako v rálu) a užíval jsem si řízen povídání s řídícími, s XPL většinou létám offline, třeba do oblastí, kde je aktuálně mizerný počasí, většinu letu v teplejch a né a ne to omrezet. A nijak nemůžu říct, že bych si to s MSFS před tím neužíval, nebo že by to bylo špatné, ale jde o to prvotní rozhodnutí, když má člověk chvilku času a myš na ikonou XPL a MSFS... a přemýšlí na kterou kliknout.

MSFS byl pro použití JOY + myš + klávesnice ergonomicky výrazně přívětivější než XPL, byť na úkor realističnosti. Kombinace JOY + SAITEK panely + TRACKIR deficit problematické ergonomie smaže a iluze reality je pak lepší než v MSFS.

Tak že když to shrnu, DEMO XPL podle mne dlouholetého uživatele MSFS samo o sobě nepřesvědčí.

Doufám, že nebudu veřejně upálen, když jsem si dovolil několik slov a subjektivní názor.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 22:40
Matt
O tom to možná je. Moc lidí nemá na to, pořídit si panely, joy a ještě předražený TrackIr. Co z toho, že má X-Plane propracovanou dynamiku, když neumožní uživateli dobrý prožitek i bez těchto věcí? Zvláště lidi, co nikdy nebyli ve vzduchu X-Plane prostě neocení.

Já sem se naučil základy na FS2004, kde jsem proletěl snad všechny typy letadel. Těchto znalostí sem loni zužitkoval, když sem se proletěl Cessnou 172 a předem jsem to dostal do ruky právě ve FS2004 a addonu od Carenado. Musím konstatovat, že kromě fyzického "houpání" sem skoro nepoznal rozdíl

Jsou prostě dva druhy lidí: MSFS a X-Plane. A upřímně nechápu tady ty hádky...stejně si všichni budou lítat to svoje. Já zůstanu u MSFS a až mě přesvědčí X-Plane, tak pak možná přejdu. Zatím se mu to nepovedlo ani verzí 10.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 23:47
Aldaran
Jen několik drobností. Jasný, každá sranda něco stojí, já jsem si třeba vše co mám k FSMS a XPL kupoval postupně několik let, třeba TRACKIR z ebay za 1800,-. Základní otázkou je, jak moc to člověk myslí vážně a jak daleko chce jít v poměru investic a výsledného dojmu. Nijak proto neodsuzují ty jenž si koupí MSFS JOY za 3kila. Zcela jistě si užijí mnohem více zábavy s MSFS než s XPL, o tom žádná. Ale jakmile se do toho člověk opravdu zažere a chce jít dál a dál, pak u MSFS podle mého názoru narazí na limity, přes které se těžko dostává, resp. na omezení, která jsou MSFS z principu hraniční (třeba onen zmiňovaný letový model) XPL podle mne rozšíří další směr, kterým je možné (nikoli nutné) se vydat. Na druhou stranu to nijak nebude vadit spoustě lidí, kteří třeba létají zejména přístrojově.

Psal jsi, že ses proletěl s C172. Ale jak zde již zaznělo, něco jiného je vzít si klacek u vytrimovanýho éra v horizontu a zkusit s ním pohnout nahoru, dolů doleva a doprava (tam s Tebou úplně souhlasím, že FS je naprsto dostatečná a věrohodná) či absolovovat desítky vzletů a přistání za různých meteorologických podmínek zátěži, povrchu dráhy, teplotě... Právě v těchto podmínkách lze najít ony rozdíly v chování reálného éra a různých SIMů.

Nemyslím si, že by byly dva druhy lidí dělících se na MSFS a XPL. Pouze jde o to, že každého baví něco jiného a má jiné představy, co by SIM měl splňovat. např. Obdivuji něčí krásné repainty, ale co se mne týče, u teoreticky ideálního SIMu bych třeba vůbec nemusel mít pohled na vlastní éro z venku, natož pak nějaký repaint. Já chci sedět uvnitř a co je mi po tom, jak to z venku vypadá. Necítím však potřebu kazit radost těm, kteří za letu sledují vlastní stroj z venku a kochají se pohledy na něj v romantickém prostředí.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 22:59
Stew
To je přesně ono, pokud nemáš speciální hardware (trackir, panely), v xplane si s airlinerem pohodlně nezalítáš. V tom tvém odkazu na Ramzess 757 mi to stačilo.
http://www.youtube.com/watch?v=8jUKgFIOqS4
Bez trackiru to musí být neskutečný opruz, půl hodiny se trefovat na čudlíky, než s tím letadlem vůbec pohneš. To by mě nebavilo. Srovnávám s LevelD 767 ve FSX (přístrojově stejný), kde celý kokpit je krásně přístupný pomocí TŘÍ geniálně ergonomicky navržených 2D panelů. Letadlo máš z cold & dark připravené za chvilku, při stejných úkonech jako v tom videu. Lítá se s tím opravdu parádně. Pro toho, kdo nemá trackir je to jasná volba. Teda pokud nemá ta 757 taky 2D panely, nikde jsem je neviděl.
 

FS2004 vs FSX   28. 6. 2014 / 23:32
xWing   
Preddefinovane 2D panely sice X-Plane nema, ale ma moznost si nadefinovanat vlastne pohlady, tzv. "quickview", co vidim ako vyhodu, mozes si to natocit, nazoomovat ako len chces.
Vo finale si pohlady potom vyvolavas cez Numpad.
Tu je jedno ofiko video na quickview.
https://www.youtube.com/watch?v=nTn5m9EO3Yw
Takze TrackIR naozaj nepotrebujem a to mam uz hodne odlietane B777 aj B757 a nemal som pocit ze neviem niekde kliknut.

 

FS2004 vs FSX...uplne na zaver   29. 6. 2014 / 05:13
milo   
Ako to vsetko citam, mate vsetci naozaj pravdu.
Ja facham MSFS a poskulujem po niecom co ma buducnost. P3D, XPLN?
Preto rad citam tieto diskusie, su naozaj o niecom, a to ma tesi, je co citat...
Dam teraz hadanku na zaver....ktora je lepsia?
PS: vsetky boli dnes u mna v "begsteidzi"
milo.
28275 B / 500 x 500 / vbvgvgv.jpg
 

FS2004 vs FSX...uplne na zaver   29. 6. 2014 / 07:11
Tragédie v JRD
Beru všechny čtyři .-D
 1x  

FS2004 vs FSX...uplne na zaver   29. 6. 2014 / 12:25
Kachna   
Asi tak nějak. Všude je něco, takže kdo vybírá, nemr*á.
 

FS2004 vs FSX...uplne na zaver   29. 6. 2014 / 20:01
FSPilot   
A že si z vás nikdo nevšim, že mají na sobě značky "dráha uzavřena", neboli "nepoužívat!"...
 

FS2004 vs FSX...uplne na zaver   30. 6. 2014 / 12:57
Tragédie v JRD
Čára není zeď.
 

FS2004 vs FSX...uplne na zaver   30. 6. 2014 / 14:45
Blackrat
Jak dobře vědí kupříkladu v Příbrami, tak si to tam tou zdí pojistili
 

FS2004 vs FSX...uplne na zaver   30. 6. 2014 / 19:26
FSPilot   
To mi chceš říct, že v Příbrami zalívají čáry betonem?
 

FS2004 vs FSX...uplne na zaver   30. 6. 2014 / 21:19
Blackrat
Ne, dali tam zídku z betonovejch panelů před posunutej práh dráhy 24 - jak je ta silnice..
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 08:37
leonell
>celý kokpit je krásně přístupný pomocí TŘÍ geniálně ergonomicky navržených 2D panelů

Podobný názor jsem měl taky. Než jsem měl možnost usednout do reálného simulátoru a najednou ty čudlíky nebyly tam, kde měly být. Z původního očekávání "ty budou koukat" se to změnilo na "jak velkého pitomce ze sebe udělám".

Kdysi dávno tady býval hlavní trend ARAIG, as Real as it gets (tak reálně jak je možné). Hádali se tady lidé, zda ten kdo umí létat v simulátoru (MSFS,XPL) vzlétne/přistane s reálným letadlem, v čem se to liší.

Dneska se nejprve dozvím, že vlastně MSFS je vizualizační platforma, že než mít čudlíky tam kde mají být tak je lepší je mít ve 2D panelu, zásadním problémem je zimní období,...

Nic proti, ať si každý lítá jak chce a v čem chce, ale evidentně toto fórum zaznamenalo značnou změnu v zaměření. Asi to bude tím, že spousta těch bývalých lidí létá dnes v reálných letadlech nebo sem nechodí.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 08:47
leonell
> zcela logicky nedokáže posoudit, nakolik MSFS či XPL více blíží realitě

Pokud mi mistr (2012) a vícemistr (2013) republiky kategorie intermediate v letecké akrobacii řekne, že letadla v XPLANE létají (víceméně) jak mají a ve FSX se chovají divně, tak to prostě beru jako fakt.

Zbytek je o tom, co chci "simulovat". Zda létání nebo něco jiného (roční období, vzhled mraků, vodu).
Platí v podstatě obecně, snad jen u dopravních letadel, kde jsou v 90% případů podstatnější systémy ovládání než letový model, se o tom dá diskutovat.


 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 20:00
FSPilot   
Jenže ani vícemistr a mistr si neuvědomuje, že pohyb pákou v reálném letadle je výrazně větší, než je možné dosáhnout ho na malém plastovém joyi. O silách v řízení a tuhosti ani nemluvě.

Dokud tohle nezměníš za reálné (míněno aspoň repliku řízení s podobnými nebo stejnými silami), bude to pořád kompromis a nebude to řízení odpovídající reálu. Obecně řečeno, sily v řízení budou vždy menší a pohyb páky doma je z pravidla menší, což v konečném důsledku výrazně zvyšuje citlivost už tak citlivého ovládání a to je něco, co prostě není dobře a dokud si to ti nadutci neuvědomí, tak se s tím bude lítat na houno pořád a je jedno, jestli to éro bude reagovat na výchylku naprosto přesně.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 20:51
mezekmezek
Třeba takto : https://www.youtube.com/watch?v=QsRuPeyMxuI
https://www.youtube.com/watch?v=PPrSV-fPDY8
 

FS2004 vs FSX   30. 6. 2014 / 19:29
FSPilot   
Ano, to je řešení. Jen bych chtěl vidět tu domácnost, když si budu chtít zalítat vrtulník, pak cessnu a nakonec bojase. A co kdybych si to rozmyslel na 410tku?

Vždycky to bude o kompromisech a to X-Plane nedovoluje, což je škoda. Citlivost se tam dá pokřivit, ale ne nastavit. A to byl prakticky jediný důvod, proč to letělo tak akorát z disku do koše.
 

FS2004 vs FSX   30. 6. 2014 / 21:31
leonell
Já tady mám "výborný" joystick Speedlink Black Widow. S originálními ovladači ani není možnost kalibrace, když ve Windows koukáš na křížek, tak už někde na 2/3 pohybu páky jsi na limitu (další třetinu jedeš a křížek je pořád na konci). Když tam dáš standardní Windows ovladače se zapnutými čísly, tak to aspoň jde kalibrovat a sledovat reálné hodnoty. Nicméně výsledek víceméně stejný (někdo píše že je to o něco lepší) - citlivost +128 a -128, opět asi ve dvou třetinách pohybu, následující třetina zůstane na 128.
Co s tím má asi chudák XPLANE udělat?. I po kalibraci prostě pohneš o tři centimetry (možná ani ne) a máš v Cessně berany otočené na doraz. Citlivost nemá smysl řešit, protože na těch pár centimetrech prostě nemáš šanci to smysluplně použít. Nějací kluci (mimochodem od FS) joystick rozdělávali a je to jeho návrhem - prostě šmejd.
Předpokládám, že ten tvůj joystick ve FSX nějak funguje, každopádně tohle je o joysticku, ne o simulátoru. Pokud joystick má mrtvý chod a zabírá na pár centimetrech tak s tím žádný simulátor zázraky neudělá.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 11:01
mezekmezek
Tohle mi vysvětli: "...U propracovanějších XPL letadel jsou často zachovány proporce..."
To jako že jsou addony pro FSku vycucané ze zadku (rozměry, čili proporce)?! Ano, setkal jsem se s tím u free i některých placených (např. Just Flight Constellation), ale u špičkových addonů jsem si toho nevšimnul.
2D panely používám, u A2A, Katany, Classic Hangar Bf-108 - ale to nejsou panely cockpitu. Bez předem nadefinovaných pohledů se víceméně neobejdu, TrackIR nemám a FreeTrack mi už nefunguje. A klávesnici používám jen pro přepínání pohledů a otevření/zavření 2D panelů. Na joysticku mám nastavené jen nejnutnější věci, které mi pomůžou například lépe nastartovat motory (A2A B-17 - magneta), nebo které jsou důležité pro start a přistání a díky omezením v rozhlížení by hrozila havárie (klapky, podvozek).

Taky si nedokážu představit lítat (v FSX) bez FSForce. Mám G940 a díky FSForce a pořádně nastaveným profilům nedělám celý let nic jiného, než že jen trimuju - jako v reálu.

Nyní lítám jen VFR, respektive nelítám moderní dopraváky a mám FSX na toto přizpůsobenou. Lítám jako "normální letecký turista" a tudíž mi můžou být možnosti "simulace reálných letových vlastností" u zadele, protože ty addony, které používám, jsou tak kvalitně udělané, že letové vlastnosti během normálního letu přibližují k realitě jak jen nejvíc to jde. Ano, pokud si vezmu Spitfira nebo Mustanga a chci si zalítnout nějakou tu akrobacii, musím počítat s nedokonalostí. Ale protože tu akrobacii lítám tak, jako bych doopravdy seděl v reálném historickém warbirdu, jsou i tak ty vlastnosti dostačující.
Chtěl jsem si onehdy zalítat klasickou akrobacii s akrobatickým speciálem - vyzkoušel jsem snad všechny addony pro FSX a nakonec jsem to vzdal. Bylo to stejně reálné, jako když jsem si jako malý kluk při jízdě na kole hrál na závody motorek... Tady už je zapotřebí XPlane. I když - zkoušel jsem Kraťase a bylo to stejné jako v FSX. Do té doby, než jsem zjistil, že je v XP nutné nastavit úroveň letového modelu.

Samostatnou kategorií jsou vrtulníky. V FSX lze brát vážně jen DODO, ale i tam je omezení v nefunkčnosti force trimu při používání forcefeedback joysticků. XPlane je se simulací vrtulníků o kilometry dál oproti FSce.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 16:45
Aldaran
>Tohle mi vysvětli: "...U propracovanějších XPL letadel jsou často zachovány proporce..."
>To jako že jsou addony pro FSku vycucané ze zadku (rozměry, čili proporce)?!

Nejde o to, jestli jsou nebo nejsou odněkud vycucané.

Zkus si umístit kameru v reálném kokpitu do místa očí zvol jeden pozorovací úhle a pouze s ní otáčej a pak si prohlédni záznam. Zcela jistě najdeš najdeš mnoho bodů, kde je z tohoto úhlu něco schováno, nebo pod takovým úhlem, že je to špatně čitelné a s identickým pozorovacím úhlem jedna část vychází OK, jiná díky tomu, že je blízko zabírá jen kousek prostoru a vypadá nerealisticky velká a nejvzdálenější nápisy (třeba u kopilota) ani nepřečteš.

Jsou dvě cesty:
a) dodržet přesně perspektivu, aby to vždy souhlasilo, což znamená, že musíš v SIM nejen měnit úhel pohledu, ale i pozorovací úhel (zoom) chceš-li aby se třeba stropní panel vešel na jeden monitor, případně nutnost změnit i místo odkud se díváš (protože určité části jsou v zákrytu něčeho (plynové páky, berany, opěrka sedadla) Sice to odpovídá realitě, ale občas je to docela pruda.

b) optimalizovat to na lepší ovládání tím, že se celé bloky nebo části z pohledu perspektivy upraví. (např. stropní panel bude fakticky jakoby umístěný výše a pod jiným úhlem, což způsobí že se vejde na jednu screenu a proporční zkreslení nebude tak markantní (jakobys kokual více od středu). Na ovládání fain, ale jakmile se sedneš do rálného kokpitu, zjistíš, že je to v praxi úplně jinak.

Nechci hodnotit, který z přístupů je lepší, protože je to naprosto individuální. Je určitě hromada lidí, kteří preferují s 2D panely a létání s 3D cocpitem je pro ně utrpení, protože musí pomocí myši či tlačítek "kroutit hlavou"

Myslel jsem to tedy tak, že v XPL se spíše jde podle bodu a) a MSFS inklinuje více k bodu b) (a abych nebyl chytán za slovo, neplatí to vždy, natož pak u omalovánek defautlních modelů které jsou v obou SIM v základu)

Doufám, že Ti to jako vysvětlení jak jsem to myslel stačí. A není to dogma, pouze můj subjektivní dojem.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 18:48
mezekmezek
Potom asi nechápeš "práci" simulátoru...
Pokud vytvoříš 3D model cockpitu přesně podle předlohy, pak se zobrazuje stejně jako reálný cockpit. Vím, nebo si myslím, že Tě chápu - z jednoho defaultně nastaveného bodu v prostoru otáčíš pohled. Potom dochází ke zkreslování. Ale i v FSce stačí spustit TrackIR a je to v pořádku.
Je to jak jsem napsal: TrackIR (FreeTrack) nemám, proto využívám přednastavené pohledy (levá sedačka, pravá sedačka, popřípadě středový panel, stropní panel...) i zoomování, pokud potřebuji "dosáhnout nebo vidět někam za roh".
Ale znovu - zobrazení 3D cockpitu v FSce i v XPlane je stejné! Záleží jen na uživateli, jak řeší pohyb. Jestli polohovacím zařízením, nebo různými pohledy....

Mám vyzkoušen "pohyb" po kabině EC-135 jak v FSX (v době, kdy jsem ještě používal FreeTrack), tak i v reál mašině. Naprosto totožné.

Rozdělení 3D cockpitu na vícero obrazovek - na každé jiný panel - je asi blbost. Takhle se to dělá s 2D panely.

Takže to shrnu: "...Myslel jsem to tedy tak, že v XPL se spíše jde podle bodu a) a MSFS inklinuje více k bodu b) (a abych nebyl chytán za slovo, neplatí to vždy, natož pak u omalovánek defautlních modelů které jsou v obou SIM v základu)..." - toto není pravda. Obé je stejné (XP10 jsem zkoušel).
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 20:52
Aldaran
>Potom asi nechápeš "práci" simulátoru...

Práce simulátoru se podle mne celkem shoduje s obecnou definicí. t.j.:

"Simulátor je zařízení, který se pokouší simulovat abstraktní model určitého systému. Úkolem simulátoru je zjistit, jak se bude systém chovat pro zadaná vstupní data."

Práce Simulátoru je tedy přiblížit se v rámci možností realitě, nikoli tvořit jinou optimalizovanou virtuální realitu, případně reálný model reality vylepšovat či modifikovat.

Každá mince má dvě strany, na jednu stranu jsou reálné kokpity velmi precizně ergonomicky přizpůsobené pro pilota sedícího uvnitř, leč pro použití přes monitor se to stává v určitých případech silně neergonomické a v podstatě obtížněji ovladatelné. Jsou tedy dvě cesty, buď si postavit celý HW kokpitu, což je přiznejme si pro domácí použití trochu problematické, nebo ustoupit z precizní simulace a modifikovat GUI tak aby se to stalo ovladatelnější přes dostupné zobrazovací a ovládací prostředky.

Píšeš, že jsou obě stejné, ale nenapsal jsi co jsi porovnával. Já jsem se zaměřil na PMDG a 757 Ramzess, což by asi mělo být obojí to co je na špici a stejné mi to nepřijde. Opravdu mám dojem, že PMDG má více kompromisů ve prospěch ovladatelnosti na úkor dodržení věrnosti a to ne jen z pohledu fyzikálního modelu. Ale je to subjektivní posuzování a naprosto bez problémů dokážu akceptovat i to, když někdo bude mít názor naprosto opačný.
 

FS2004 vs FSX   29. 6. 2014 / 21:40
mezekmezek
S tou prací simulátoru se omlouvám, myslel jsem 3D model a jeho zobrazování.

Můžeš mi podrobněji vysvětlit či objasnit jaké kompromisy (v FSce) máš na mysli? Zkoušel jsem v XPL10 defaultní letadla a Bell 206. Neviděl jsem žádný rozdíl. Bez polohovacího hardwaru, tj. s fixním pohledem (bodem) je potřeba v obou simech nastejno využívat posunu pohledu, ať už "posunem kamery" nebo nadefinováním pohledů na panely z různých úhlů a jejich přepínáním.

Vysvětlím to takto: pokud chci pořádně nastavit směs paliva v A2A Piperu, musím si přepnout (pomocí kombinace kláves A a SHIFT+A) na pohled z pravé sedačky. To samé otáčkoměr. Nebo v Kataně 4X když potřebuju nastavit otáčka a plnící tlak. Při normálním pohledu "pilota na levé sedačce" vidím budíky z úhlu a tudíž vidím jiné hodnoty. To samé jsem měl v XPlane.

Pokud budu srovnávat PMDG 777 a B757 od Ramzzesse: protože jsem oba typy v FSce lítal a mám doma DVD od Just Planes, dá se říct, že cockpity znám. Ať se dívám na screeny nebo videa z obou simů, výsledek je stejný... Nikde žádné kompromisy (co se týče 3D modelace) nevidím. Jediné kompromisy vycházejí z omezení simulátorů.
Nebyl bych - a ani jsem nebyl - schopen ovládat všechno z jednoho defaultního pohledu.

Ono když si sedneš do skutečné mašiny a budeš jen kroutit hlavou, aniž bys pohnul tělem, bude výsledek stejný jako v simulátorech. S tím rozdílem, že v reálu máš periferní vidění, zorný úhel horizontálně asi 160° a vertikálně asi 45°, kdežto v simulátoru jsi omezen malou a rovnou plochou monitoru.
 

FS2004 vs FSX   30. 6. 2014 / 19:32
FSPilot   
"...nebo ustoupit z precizní simulace a modifikovat GUI tak aby se to stalo ovladatelnější přes dostupné zobrazovací a ovládací prostředky."

A tohle právě X-Plane narozdíl od FS nabízí jen velmi omezeně. Lze tam nastavit nelinearita, čímž se dá ovládání o něco zlepšit, ale celkový efekt je minimální a tudíž pro běžného uživatele to bude pořád prakticky nelétatelné.
 

FS2004 vs FSX   30. 6. 2014 / 19:41
mezekmezek
U kvalitních ovladačů (čti joysticků) lze hodně parametrů nastavit v jejich vlastních ovladačích. V FSce mi taky nevyhovuje úroveň nastavování přímo v simu a musel jsem si upravovat ovladač joye.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ