FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 10. 5. 2024, svátek má Blažena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200 Jeden příspěvek | Celý strom
Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   18. 7. 2014 / 11:07
Manfrey   
Ahoj,

chtěl bych se zeptat na jednu věc a kde jinde než na tady. Jaká je podle Vás budoucnost těchto tipů letadel Zlín uvedené řady. Osobně předpokládám, že je to bez budoucnosti.

Také by my zajímalo jestli u L-200 se dočkáme minimálně podobného pokusu jako u zmíněných Zlínu.

Mějte se a díky za reakci.
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   18. 7. 2014 / 11:15
mano
Clovek co kupuje eroplan tak v dnesnej dobe pozera po spotrebe a o dostupnosti dielov atd ... Zlin si posral vsetko co mohol, staci kolko len stoja prehliadky, vrtula motor atd.. v porovnani s cessnou tak maju vysoke ceny. Na druhu stranu najdu sa ludia co kupuju tieto nove zliny ale im to moze byt jedno co som uvideol vyssie.

V skratke ak zlin firmu uzivy predaj 5 eroplanov rocne tak vydrzia na trhu
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   18. 7. 2014 / 19:26
Fabo™   
nemaju tie nove Zliny zapadne motory a vrtule?
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   19. 7. 2014 / 10:07
mano
motor je tam zapadny ale s dakou upravou, tym padom servis v CZ teda go atd.. vrtulu je tam ceska, neviem si teraz spomenut na nazov
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   18. 7. 2014 / 18:35
kuma   
No, bez budoucnosti, nejsou to špatný éra a spousta lidí na nich lítá ráda. Dokud se alespoň trochu provozně utáhne servis a dokud budou hodiny na draku, tak lítat budou.
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   19. 7. 2014 / 23:25
Mike76
Létat s trenérem je nádhera... A dvoustovka je nejkrásnější český eroplán... hned po Ae-45
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   22. 7. 2014 / 18:56
mezekmezek
Dovolím si sice opožděně, ale přesto zareagovat...

Zliny řady 40: Ač se nám to líbí nebo ne ( hlavně z hlediska patriotismu), jsou to letadla (letouny) stále poplatné době vzniku.
Nevím jak na tom v současnosti je 242 s možností akrobacie, ale je/byl to vlastně jediný důvod k jeho pořízení. Ke klasickému výcviku se už nehodí (vysvětlím níže). U 143 by situace nebyla až tak zlá a myslím si, že v rámci své kategorie jednomotorové sportovní/turistické čtyřsedadlovky má pořád ještě co nabídnout. Jenže obé naráží na ekonomii provozu...
Pro výcvik se dnes hodí daleko lépe letadlo kategorie LSA či VLA. Modernější technologie, aerodynamika i provozně výhodnější motory převálcují letadlo ze sedmdesátých let naprosto spolehlivě. Dobrým příkladem může být Cessna 162 - stačily problémy během zkoušek, zamítnutí evropské certifikace a i přes přesunutí výroby do Číny vyšší cena a letadlo je po pár stovkách vyrobených kusů v propadlišti dějin. A to bylo v kategorii LSA.
Co je ale hlavní nevýhodou Zlínů: stejný servis jako před třiceti, čtyřiceti lety - slabá servisní síť a systém údržby jako v době vzniku (intervaly a obsah prohlídek). Toto "cituji" z materiálů, které nedávno někde vyšly (internet, tisk).

L-200: opět letadlo zastaralé konstrukce. Jednak křídlo, zvláště nádrže paliva. Pak mám dojem, že byly nějaké problémy s ocasní partií... Motory Walter dnes prakticky nikdo nezná, vrtule Avia jakbysmet.
Dále ekonomie provozu - dva slabší motory + pět sedaček. Dnes to neobstojí. Cirrus má pět míst, jeden motor, lítá výš, dál, rychleji, hospodárněji, komfortněji, bezpečněji... Přidat šesté sedadlo, to je L-210: zhoršení výkonů, další snížení komfortu cestování...
Co je tedy platné, že je Morava dodnes krásným a elegantním strojem, když konstrukčně je o padesát let nazpět?!
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   22. 7. 2014 / 19:31
kuma   
Zliny Z-143 a Z-242 (potažmo Z-242L - otázka nní, jak dlouho budou (vyrobené) nové kusy v provozu, ale kdo si takové letadlo koupí (aby byla výroba, byť kusová).

Staré Z-43 byly schopné základní akrobacie - nevím, jestli to Z-143 může taky, pokud ne, tak kromě nostalgie skutečně není mnoho argumentů, proč si koupit Z-143. Jinak ano - i s tím pomlouvaným Walterem, protože mít pohodlnou čtyřsedadlovku, se kterou si v souladu s příručkou můžeš loupnout lopas, výkrut, vývrtku - to ti cesna nenabídne.

Totéž Z-242. Pokud se nemýlím, Lycomingy v Z-242L akrobatické nejsou. Tím Z-242 ztrácí - ale zas má motor, který se servisuje v celém světě. Kompromis - k lepšímu? Jak pro koho, univerzální názor neexistuje.

L-200 - to je úplně jiná kapitola, už se nevyrábějí, jejich udržení v letuschopném stavu je ozázka resursu draku a dostupnosti generálky. Už teď se meťáky i moravy provozují víceméně z nostalgie, takže je neůlze hodnotit ze stejného úhlu pohledu jako předchozí dva. Sem taky patří zgenerálkovaná Z-142 - to je luxusní kočár, zejména, pokud ještě má nějaqké akro hodiny. Radost se svézt.

A na druhé straně - jaký akro letoun pro začátečníky se u nás rýsuje, když Z-142 postupně umřou?
C-152 akro ?
Bellanca Decathlon?
tohle letouny LSA nezvládnou.
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   22. 7. 2014 / 19:55
Koprik
...a kolik těch moto akro zájemců v rámci ČR asi bude? Myslím, že ten Decathlon ve Varech je obslouží v pohodě všechny......otázka je, jestli bude kdy líp?
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   25. 7. 2014 / 10:18
Jeeloo
Není to tak. Dekáč je libůstka a ne každý z nás ho létá, majorita létá Z142 na akro Sportsman
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   23. 7. 2014 / 00:08
LukasVardzak
Kdybych chtěl vyrobyli by mi na zakázku původní Z-43? A jak dlouho asi bude k sehnání 143 ?
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   23. 7. 2014 / 08:07
Fabo™   
To by muselo stat hooooodne moc penez....
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   23. 7. 2014 / 08:53
Koprik
Ale proč?
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   23. 7. 2014 / 16:45
kuma   
Kopříku - a proč ne?
Já takovému dotazu docela dobře rozumím. Prostě proto, protože se se Z-43 moc dobře létá (a třeba i to akro hraje roli...)
(PS: poznal jsem zpoza knyplu i jiná letadla, než jen Z-43, kdyby se někdo chtěl zeptat... )
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   25. 7. 2014 / 10:27
Jeeloo
Naváži na první příspěvek, ale odpověď je hromadná na celý stromek

Zlíny (vyjma trenérů) jsou letadla, která konstrukčně naprosto jinak létají, než třeba Cessna. Prvních sto hodin jsem létal jen C172 a dlouhé lety (Chorvatsko atd.) a nedám na ní dopustit, hlavně s autopilotem. Jenže pak jsem měl možnost začít aktivně létat Zlíny. Z43 byla první. Nádherné, ale těžké létání, protože z mého hlediska se už tady pilot musí starat souběžně o násobně více věcí. Nalétal jsem 120 hodin pak na Z43/142/42 a dneska musím říci, že opravdu radši létám se Zlínkem, než s Cessnou, protože to je o létání

Servis mají ještě na minimálně dekádu zajištěný, ačkoliv opravdu dražší, než jiná letadla. Spotřeba je dvojnásobná oproti C172, ale zase když naložím 4 lidi a palivo do C172 se stopadesáti kobylovou chcrlou na kilometrové runwayi - radši tam budu mít tu Z43

Na výcvik bych doporučil dneska Z42/142 na to naučit se létat a pak případně zkombinovat s C172/152 na navigaci.

Zlíny jsou motyky ve vzduchu, ale nedám na ně dopustit. Stejně tak jsme teď v tomto roce modernizovali již 2 Zlínky (Z43 a Z142) na avioniku vyhovující podmínkám 8,33 KHz dělení, S-MODE odpovídače a kommbinace palubní GPS (ta je nepovinná), takže stále je v republice a i Evropě dost lidí, kteří budou mít své Zlínky stále rádi a investovat do nich nemálo peněz.

Nechat si dnes vyrobit novou Z43/142 atd nelze. Bohužel, ale neexistují zpracované normy a postupy dle dnešních měřítek. To se bavíme o normálním smrtelníkovi. Pokud má někdo zbytečných pár desítek milionů, tak není nic problém a lze postavit z brusu novou Z43 - a to bych seděl v první řadě na Roll Out
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   25. 7. 2014 / 10:46
LukasVardzak
A jak dlouho se asi bude vyrábět 143 lsi ?
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   25. 7. 2014 / 13:24
Jeeloo
Tak to nemám tušení, ale prozatím to na hezkých pár let ještě vypadá.
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   25. 7. 2014 / 15:53
kuma   
Si na ten roll-ouit rezervuju židli hned vedle!
 

Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200   25. 7. 2014 / 17:01
Koprik
..já ne, páč toho se určitě nedožiju)).Zlíny warbirdy, aby je někdo vyráběl jako repliky..)).Ke štěstí by mě stačila znovuobnovená výroba aspoň L23......
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ