| | | Počasí 31. 7. 2014 / 12:56 | |
| | Ahoj, existuje nějaký weather engine, který skutečně funguje? Třeba tohle FSGRW ví, jaký má být vítr a teplota, ale nenastaví to... (viz obr: http://prntscr.com/4848xk )
Díky |
| |
|
| | | Počasí 31. 7. 2014 / 13:14 | |
| | Nejsem si úplně jistý, jestli to píšu správně, ale TAT není skutečná teplota okolního vzduchu, ale teplota vzduchu, který byl ovlivněn - ohřán pohybem letadla. Boeinga už nějaký ten rok nelítám, ale myslím, že někde v FMC byla venkovní teplota, zkus ho prolistovat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_air_temperature |
| |
|
| | | Počasí 31. 7. 2014 / 13:20 | |
| | Ta teplota by měla být označena OAT (outside air temperature). Pokud je to TAT, tak je to teplota povrchu a ta závisí i na rychlosti letu, tj. tření. Pokud přidáš, zvýšíš tření a teplotu povrchu letadla. Tenhle údaj je důležitý např. kvůli námraze při deštivu. Pokud je povrch letadla pod nulou a okolí je třeba i nad nulou a prší ti na porvch, začne se tvořit námraza a taky ji Air data computer používá k výpočtům OAT a TAS. |
| |
|
| | | | Počasí 31. 7. 2014 / 15:40 | |
| | Super, Jakube i Ivo díky! Tím se leccos vysvětluje. |
| |
|
| | | | | Počasí 31. 7. 2014 / 20:02 | |
| | OAT najdeš v CDU sedmtřisedmy jako SAT (Static Air Temperature, alternativní označení) na PROGRESS PAGE, stránka 2. |
| |
|
|