No, než se budeme pozastavovat nad rozhodnutím FAA ohledně medicalu toho pilota, tak by bylo dobré vědět KDY o tu ruku přišel, jestli absolvoval jednoruční výcvik - anebo už byl hotovy pilot - a po ztrátě končetiny (náhradě nějakou funkční (!!) protézou) - se k létání vrátil.
Protože to je hóóódně důležitý rozdíl. Totéž platí i u dalších chorob, které se vyskytnou v průběhu pilotova života - jak ve světě, tak kupodivu i u nás jsou lékařské instituce mnohem shovívavější při "kontrolách" proti "vstupnímu" vyšetření (ono už je to v těch textech JAR FCL tak zakotveno).
No a protéza - neprotéza - vzpomeňme na legendárního velitele našeho stíhacího wingu Douglase Badera, který létal s protézami OBOU nohou, a kdo nechce otáčet hlavu na západ, může na východe sledovat životní příběh skutečného pilota Maresjeva (živou předlohu literární postavy známého Meresjeva). Těm protézy nezabránily stát se stíhacími esy. |
|