FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 17. 5. 2024, svátek má Aneta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Letiště Kunovice Jeden příspěvek | Celý strom
Letiště Kunovice   20. 10. 2014 / 11:34
simonik
Ahoj,
z čeho vyčtu, zda se létá levý anebo pravý okruh?
Adresu http://lis.rlp.cz/ znám a díval jsem i na mapy letiště Kunovice, ale moudrý z toho nejsem.
Dík
 

Letiště Kunovice   20. 10. 2014 / 11:56
Pips   
Obávám se, že v CTR v Kunovicích budeš podle AIPU vstupovat a vystupovat nějakými body a o zbytku si popovídáte s řídícím.
 

Letiště Kunovice   20. 10. 2014 / 13:19
Balooo   
Pokud ten dotaz zní, co dělat když: "1.7 Mimo provozní dobu TWR zaniká CTR KUNOVICE a klasifikace vzdušného prostoru se mění na třídu G a E. V době místního letového provozu mimo provozní dobu TWR je zřizována služba AFIS."

...tak asi nezbývá, než: " 1.1 K veškeré letecké činnosti na letišti Kunovice je nutný předchozí souhlas provozovatele letiště.

1.2 O souhlas pro jednotlivé lety se musí žádat na handlingu. Pouze ve výjimečných a odůvodněných případech lze o tento souhlas žádat za letu prostřednictvím TWR/AFIS.

1.3 Pro trvalou nebo opakovanou leteckou činnost na letišti Kunovice je nutná písemná dohoda s provozovatelem letiště."

Takže když to shrnu, tak pokud tam někdo místní dělá výcvik, tak má pravděpodobně v kanceláři mapu se zakreslenými okruhy, jak se teda jako aktuálně lítají a pro ostatní asi viz pipsoj.
 

Letiště Kunovice   22. 10. 2014 / 10:06
simonik
Když má letadlo jenom VOR/DME a radiokompas, tak jak se tam dá navigovat?
 

Letiště Kunovice   22. 10. 2014 / 10:44
Fabo™   
Bud podle VOR, DME a radiokompasu, nebo eventuelne muzes cumet z okna...
 

Letiště Kunovice   22. 10. 2014 / 16:58
leonell
Podle ADF, viz IAC NDB RWY21.
Vyčkávací okruh opustíš nad KUN (416) kurzem 068 ve výšce 3000ft a klesáš do 2500ft, levá zatáčka tak, aby ses vracel nad KUN kurzem 203 (pokud bys měl dva ADF tak bude zakryt s KNE).
Nad KUN začneš klesat dle publikované tabulky (mapa, vpravo dole), maximalně do 1000ft, stále držíce 203.
Nad KNE tedy budeš někde těsně nad 1000ft a buď vidíš dráhu a provedeš přistání, nebo nevidíš a opakuješ, což je tam opět popsáno.

 

Letiště Kunovice   22. 10. 2014 / 17:37
Lejzy
Z dotazu mi prislo, ze mu jde o VFR.
 

Letiště Kunovice   22. 10. 2014 / 17:53
leonell
Je to možné.

Nu, i skladník ve šroubárně si může přečísti Vergilia v originále...

 

Letiště Kunovice   22. 10. 2014 / 21:53
kuma   
Vyčkávací okruh a letištní okruh není to samé. Simoník se zjevně ptal na letištní okruh.
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 10:13
simonik
Díky. Jde mi o to, abych pochopil ty mapy - tak snad už po vysvětlení trochu jo. Jak přesně se trefují ty body? Když mám naladěn NDB KUN 416, tak letět k němu není problém. Ale že jsem nad ním, tak to zjistím jak? Ten ukazatel to/from se mění dost podivně. Mám problém zaletět ten vyčkávací obrazec. Jak by se to mělo teda zaletět včetně přiblížení?
Dík
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 10:35
Lejzy
Letis podle VFR, nebo IFR pravidel?
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 10:51
simonik
No zkouším tu mapu KUNOVICE NDB, takže IFR.
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 16:49
Lejzy
Jo aha, a v simulatoru? Nevim proc jsem myslel, ze te zajima real. V simu je celkem jedno, jestli tam maj levej, nebo pravej okruh.
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 16:43
kuma   
To by bylo na delší povídání, ale dá se to dohledat.

1. přiblížení se směruje na bod, kde se setkává vyčkávací obrazec (obvykle ovál) s příletovou trasou (bod bývá nazýván alfa nebo bravo prostě tak nějak).

2. podle kursu, kterým letíš - a kterým máš ve vyčkávacím obrazci pokračovat, se zvolí manévr vstupu (tedy zatáčka, kterou nad tím bodem uděláš, abys pokračoval po vyčkávacím obrazci) Tyto obrazce jsou tři a pokud je máš nacvičené, není to nic složitého. Hledej gůglem heslo "holding pattern" - tam to všechno najdeš.

3. vyčkávací obrazec je většinou volen tak, aby se jednalo o dva rovné úseky (jeden kurs tam, druhý zpátky) a zatáčka, aby se dala zaletět "přístrojově" - tedy s náklonem na "1 čárku na zatáčkoměru" a za rovných 60 sec.

4. takže nejdřív si musíš představit, odkud do jakého obrazce vstupuješ, vykroužit tu první zatáčku - a pak vždycky kus letíč jedním kursem, pak zatáčka o 180° (60 sec) a stejný úsek opačným kursem, pak zatáčka o 180°- a měl bys být přesně nad tím bodem, kterým se do obrazce vstupuje (alfa, bravo)
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 23:01
simonik
Díky. Nějaký tip na online logger, který by zakresloval trasu, abych mohl překontrolovat, jak jsem to zaletěl?
Našel jsem a vyzkoušel:
Plan-G - dobrý, ale způsobuje trhání letu
FSWidgetsGMap - dobrý, ale nezakresluje trasu
FSX Google Earth Tracker - tej je takový podivný a pouze earth

Dík
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 23:39
Lejzy
Ja vzdycky koukal na Flight analysis a mapu v FSX. Na tohle dostacuje.
 

Letiště Kunovice   22. 10. 2014 / 21:56
kuma   
Zcela zásadní je poznámka, že Kunovice je soukromé, neveřejné letiště, kde se dá létat pouze dvojím způsobem:

1) v provozní době řízené letiště, takže létáš jen tak, jak ti řekne věžník

2) mimo provozní dobu po předchozí domluvě (na zemi!!) se zástupcem provozovatele. Ten ti řekne, jestli vůbec můžeš lítat okruhy - a když, tak jak.

Možná právě proto to tam nemajínikde publikováno, aby bylo jasné, že se tam "normálně" lítat nedá (nesmí)
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 08:01
Toomitsch
No ono je to tak, ze protoze je to soukrome, tak bys tam mel volat i pokud se chystas v provozni dobu, ale myslim, ze se to celkem toleruje.
Mimo provozni dobu se da zaridit AFIS, minimalni taxa se uctuje dve hodiny. Ale jsou velmi vstricni a v zasade neni problem.
A jedna mala rada, vikendy kveten- zari za pekneho pocasi drzi AFIS aeroklub, takze se staci jen ujistit v patek, ze tomu tak je a mate to o vikendu jen za pristani. Krasne 2km betonu a nadherneho Slovacka
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 09:28
kuma   
No, v provozní době jsou KU řízeným letištěm, takže musíš zavolat předem = rádiem alespoň 3 minuty před vstupním bodem - to je publikované a zmíněno výše. A věžník tě buď pustí - nebo nepustí. Předem po telefonu se tam volat nemusí, pokud se člověk smíří s tím, že se může stát (jakkoliv je to nepravděpodobné) že když tě nepustí, musíš odtáhnout jinam. Je samozřejmě dobré zavolat předem na jakékoliv veřejné aeroklubové letiště, než pak kroužit nad stádem krav nebo válci posekané trávy a přemýšlet, co dál. Dělá to tak spousta pilotů (a já taky)

Ale to jsem od tématu tohoto stromu dost utekli, že...
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 09:30
Toomitsch
Nejsem si jisty, jestli to drive nebylo, zes musel voalt i kdyz jsi chtel prilete v provozni dobu... pac to bylo neverejne letiste...
 

Letiště Kunovice   23. 10. 2014 / 09:40
kuma   
Svým způsobem máš pravdu, protože se v AIPu doslova píše:

"O souhlas pro jednotlivé lety se musí žádat na handlingu. Pouze ve výjimečných a odůvodněných případech lze o tento souhlas žádat za letu prostřednictvím TWR/AFIS"

takže jak jsem psal já - rovnou rádiem věžníkovi si můžeš říct jen "ve výjimečných a odůvodněných případech".
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ