FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 5. 9. 2025, svátek má Boris Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
RWY 13 aktivní Jeden příspěvek | Celý strom
RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 13:30
rogerer
Nazdar jen chci podotknout že posledních pár dnů je na Ruzyni aktivní rwy13/31 konkrétně dle větru v posledních dnech rwy 13.
Vzhledem k tomu že rwy 24/6 je ve stavbě.
Je to jenom reakce na jednu roztržku zde ale ten příspěvek nemohu najít. Mějte se
 

Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 13:37
Tragédie v JRD
tady byla nejaka roztrzka ohledne drahy v uzivani?
 

Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 13:39
rogerer
myslím že jo někdo tvrdil že se nepoužívá ale to je jedno já to jenom tak podotknul
 

Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 13:56
Tragédie v JRD
to nikdo netvrdil ..... to ze se pouziva 13 je celkem normalni....
 

Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 15:30
Waterfight (TVS379)   
rogerek má pravdu. Nedávno se tu někdo hrozně divil, že se taky používá 13 pro start, tak tohle je zřejmě reakce na ono téma.

Edited: Tady to je
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=47362&lan=0
 

Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 15:38
Tragédie v JRD
ahaaa )) tak to joo
 

Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 13:58
Karel
Největší problém 13 je v tom, že nenabízí dobré možnosti airspottingu. Zvlášť teď, kdy je THR posunut o 300 metrů a dráha tak vlastně zkrácena na 2950m. Motal jsem se tam teď v neděli ze strany Jenče, nebo lépe, po cestě vedoucí od 06-ky, ale musím říct, že je to docela pěknej pochoďák. A jít ještě dále, abyste měli pěknou pozici aspoň na focení, to je na delší výlet. Nejlepší pohled mají ATC z věžky , takový Jumbo na finále 13 a následné pojíždění na stojánku na AA, to je mooooc pěkný.

Jinak rwy 13 je dráha jako každá jiná, jenom typy přiblížení na ni jsou omezenější vzhledem k vybavení. Což si zase vyžaduje širší ochranné prostory. Ale ani to neomezuje VFR lítání na Kladně ("Essential local traffic, local VFR traffic at Kladno up to altitude 2000ft.").

Dnes jsou pro IFR na 13 možné v podstatě tři typy přístrojového přiblížení: VOR-DME, NDB-GPS a Visual. Přesné přiblížení není k dispozici. Ale aspoň, i když z dálky, vidíte, jak si s tím ten který pilot pohraje. Navíc, ten posunutý práh...

Karel
 

Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 14:15
Christopher 01   
...a zlepsuje litani v LKLT(4000ft nad letistem) ).
 

Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 16:05
Marky Parky   
Ještě podotknu, že jedním z důvodů preferované 13 v tomto čase ( krom větru ) je také ono "slabé" vybavení - protože jak ty bagry rušel lokalizér 31cky, ILS je mimo provoz a narozdíl od relativné snadného VOR/DME13 je z druhé strany uz pouze NDB/DME31.

Při low visibility ty bagry samozřejmě ukliděl a ILS nahoděj
 

Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 16:08
Tragédie v JRD
marky na RWY 31 je krome zmineneho NDB-DME i VOR/DME 31... uz docela dlouho
 

Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 17:48
Marky Parky   
Uaaaa, tak to je faux pa ... ale dlouho tam byt zase nemuze, to bych si vsimlul.... takxe beru zpet - jedine dva duvodu proc se lita 13 jsou vitr a fakt ze je bezpecnejsi pristavat "pres bagry" nez "do bagru"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 19:16
Tragédie v JRD
je tam cca od rijna
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 20:12
Marky Parky   
Tak to je chvilka, za dlouho povazuju rok a vic...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 22:37
MT.
Od října? Nechci se hádat, ale řekl bych, že je tam od dřívějška. Když jsme minulý rok letěli na dovolenou (v květnu), byla zavřená rwy24 a kvůli pohybům bagrů na konci 31 byl rušen signál ILS31 a byla v provozu VOR/DME 31. I když nevím, zda dříve VOR/DME nebyly směřovány na OKL. To je možná zase moje faux pass ))
MT.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   4. 4. 2005 / 23:00
Tragédie v JRD
na zadny jiny VOR/DME nezu OKL to nejde ani nyni ani predtim v praze zadne jine VOR/DME neni ..

muzu se mylit.. ale mam pocit, ze VOR/DME procedura na RWY31 byla publikovana soucasne s GPS procedurami pro LKPR a ty byly publikovany 2004 na pozdim..

ted jsem kouknul do map, a v mapach z cervna 04 jeste zadna VOR/DME proc na 31 nejni ..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   5. 4. 2005 / 10:33
MT.
Ha, zajímavé. Něco mi ale říká, že loňský květnový NOTAM pro LKPR obsahoval sdělení, že ILS 31 je mimo provoz. Jak tedy potom přistávali na 31 (a určitě přistávali, jezdím každý den okolo), když nebylo vypublikováno VOR/DME přiblížení ani NDB/DME (nebo tohle bylo?). Divil bych se, že by všechny posílali na visuál. Ještě mě napadá, zda nebylo ILS zaměněno za LLZ/DME. Není možné někde najít loňský dubnový nebo květnový NOTAM?
MT.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   5. 4. 2005 / 10:38
Marky Parky   
NDB/DME bylo. Jen to jeste nebylo NDB(GPS,RNAV)/DME nebo jak se to jmenuje ted...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   5. 4. 2005 / 10:58
Tragédie v JRD
tak tak ....
 

Re: Re: RWY 13 aktivní   5. 4. 2005 / 12:54
rogerer
no ten problém sem samozřejmě zaregistroval a opravdu mnoho fotopozic není. A v tiskovce ČSL udává že stavby potrvají zhruba do 15.5.05 no tak to bude slušná pauza pro foťáček.
Stejně mi to přijde divný že dost riskujou protože když byla v provozu ještě 24ka jen pro take off tak za letadlama přejížděli tatrovky plný hlíny.....přijde mi to riziko vzhledem k tomu co z nich může vypadnout a pak to můžou odnyst letadla pojíždjící na taxiway no a ty bagry dělaj slušny numera prachu no nevim.Ale asi nic jiného nezbýva ať už je to pro boha hotovy...takovy krasny pocasi a ani nemuzem spotteřit
 

Re: Re: Re: RWY 13 aktivní   5. 4. 2005 / 15:11
Waterfight (TVS379)   
Náhodou, pokud je, třeba jako právě teď hned v provozu 31, fotečky jsou perfektní. Ale jinak je to vážně bída...
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ