|  |  | RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 13:30 | |
|  | Nazdar jen chci podotknout že posledních pár dnů je na Ruzyni aktivní rwy13/31 konkrétně dle větru v posledních dnech rwy 13.
Vzhledem k tomu že rwy 24/6 je ve stavbě.
Je to jenom reakce na jednu roztržku zde ale ten příspěvek nemohu najít. Mějte se  |
| |
|
 |  |  | Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 13:37 | |
|  | tady byla nejaka roztrzka ohledne drahy v uzivani? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 13:39 | |
|  | myslím že jo někdo tvrdil že se nepoužívá ale to je jedno já to jenom tak podotknul |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 13:56 | |
|  | to nikdo netvrdil ..... to ze se pouziva 13 je celkem normalni.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 15:30 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 15:38 | |
|  | ahaaa )) tak to joo  |
| |
|
 |  |  | Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 13:58 | |
|  | Největší problém 13 je v tom, že nenabízí dobré možnosti airspottingu. Zvlášť teď, kdy je THR posunut o 300 metrů a dráha tak vlastně zkrácena na 2950m. Motal jsem se tam teď v neděli ze strany Jenče, nebo lépe, po cestě vedoucí od 06-ky, ale musím říct, že je to docela pěknej pochoďák. A jít ještě dále, abyste měli pěknou pozici aspoň na focení, to je na delší výlet. Nejlepší pohled mají ATC z věžky , takový Jumbo na finále 13 a následné pojíždění na stojánku na AA, to je mooooc pěkný.
Jinak rwy 13 je dráha jako každá jiná, jenom typy přiblížení na ni jsou omezenější vzhledem k vybavení. Což si zase vyžaduje širší ochranné prostory. Ale ani to neomezuje VFR lítání na Kladně ("Essential local traffic, local VFR traffic at Kladno up to altitude 2000ft.").
Dnes jsou pro IFR na 13 možné v podstatě tři typy přístrojového přiblížení: VOR-DME, NDB-GPS a Visual. Přesné přiblížení není k dispozici. Ale aspoň, i když z dálky, vidíte, jak si s tím ten který pilot pohraje. Navíc, ten posunutý práh...
Karel |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 14:15 | |
|  | ...a zlepsuje litani v LKLT(4000ft nad letistem) ). |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 16:05 | |
|  | Ještě podotknu, že jedním z důvodů preferované 13 v tomto čase ( krom větru ) je také ono "slabé" vybavení - protože jak ty bagry rušel lokalizér 31cky, ILS je mimo provoz a narozdíl od relativné snadného VOR/DME13 je z druhé strany uz pouze NDB/DME31 .
Při low visibility ty bagry samozřejmě ukliděl a ILS nahoděj
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 16:08 | |
|  | marky na RWY 31 je krome zmineneho NDB-DME i VOR/DME 31... uz docela dlouho |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 17:48 | |
|  | Uaaaa, tak to je faux pa ... ale dlouho tam byt zase nemuze, to bych si vsimlul.... takxe beru zpet - jedine dva duvodu proc se lita 13 jsou vitr a fakt ze je bezpecnejsi pristavat "pres bagry" nez "do bagru"  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 19:16 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 20:12 | |
|  | Tak to je chvilka, za dlouho povazuju rok a vic... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 22:37 | |
|  | Od října? Nechci se hádat, ale řekl bych, že je tam od dřívějška. Když jsme minulý rok letěli na dovolenou (v květnu), byla zavřená rwy24 a kvůli pohybům bagrů na konci 31 byl rušen signál ILS31 a byla v provozu VOR/DME 31. I když nevím, zda dříve VOR/DME nebyly směřovány na OKL. To je možná zase moje faux pass ))
MT. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 4. 4. 2005 / 23:00 | |
|  | na zadny jiny VOR/DME nezu OKL to nejde ani nyni ani predtim v praze zadne jine VOR/DME neni ..
muzu se mylit.. ale mam pocit, ze VOR/DME procedura na RWY31 byla publikovana soucasne s GPS procedurami pro LKPR a ty byly publikovany 2004 na pozdim..
ted jsem kouknul do map, a v mapach z cervna 04 jeste zadna VOR/DME proc na 31 nejni .. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 5. 4. 2005 / 10:33 | |
|  | Ha, zajímavé. Něco mi ale říká, že loňský květnový NOTAM pro LKPR obsahoval sdělení, že ILS 31 je mimo provoz. Jak tedy potom přistávali na 31 (a určitě přistávali, jezdím každý den okolo), když nebylo vypublikováno VOR/DME přiblížení ani NDB/DME (nebo tohle bylo?). Divil bych se, že by všechny posílali na visuál. Ještě mě napadá, zda nebylo ILS zaměněno za LLZ/DME. Není možné někde najít loňský dubnový nebo květnový NOTAM?
MT. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 5. 4. 2005 / 10:38 | |
|  | NDB/DME bylo. Jen to jeste nebylo NDB(GPS,RNAV)/DME nebo jak se to jmenuje ted... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 5. 4. 2005 / 10:58 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: RWY 13 aktivní 5. 4. 2005 / 12:54 | |
|  | no ten problém sem samozřejmě zaregistroval a opravdu mnoho fotopozic není. A v tiskovce ČSL udává že stavby potrvají zhruba do 15.5.05 no tak to bude slušná pauza pro foťáček.
Stejně mi to přijde divný že dost riskujou protože když byla v provozu ještě 24ka jen pro take off tak za letadlama přejížděli tatrovky plný hlíny.....přijde mi to riziko vzhledem k tomu co z nich může vypadnout a pak to můžou odnyst letadla pojíždjící na taxiway no a ty bagry dělaj slušny numera prachu no nevim.Ale asi nic jiného nezbýva ať už je to pro boha hotovy...takovy krasny pocasi a ani nemuzem spotteřit
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: RWY 13 aktivní 5. 4. 2005 / 15:11 | |
|  | Náhodou, pokud je, třeba jako právě teď hned v provozu 31, fotečky jsou perfektní. Ale jinak je to vážně bída...  |
| |
|
|