FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 26. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vítr Jeden příspěvek | Celý strom
Vítr   13. 11. 2014 / 13:49
simonik
Jak je to vlastně s letadlem ve větru? Čtu knihu O umění létat a tam ten vítr tak nějak nevydává za "nebezpečný". Letadlo je ve vzduchové hmotě a je s ní unášeno stejně jako balon.
Problém asi jsou asi poryvy, přechod do různých vzduchových hmot atd.
Když se dívám na video https://www.youtube.com/watch?v=bm9PGt8wvyY
tak mi letadlo jakou součást vzduchové hmoty moc nepřipadá
 

Vítr   13. 11. 2014 / 13:51
Fabo™   
Divas se na pristani, coz znamena prechod z vyskoveho proudeni do prizemniho turbulentniho, a pak jeste kontakt se zemi, kde pak zas letadlo stabilizuje na podvozek a virt se ho snazi unest.
 

Vítr   13. 11. 2014 / 14:14
LUdo
Ano, klasický vítr ve výšce nebezpečný není (když pominu bouřkovou oblačnost atp.) a má vliv spíš na plánování letu - nepřímo tě může přivést do průšvihu, když ti třeba udělá čáru přes rozpočet paliva nebo odhadu (ne)schopnosti doklouzat na plochu nouzového/plachtařského přistání.
Problémy nastávají v blízkosti země a při styku s ní. Podle místní konfigurace terénu, turbulence nejrůznějších rozměrů a směrů - vlnová a rotorová proudění,.... Za kopcem, lesem,... Taky je třeba si uvědomit, že letadlo je sice součástí vzduchové hmoty a má tendenci se pohybovat s ní, ale zároveň má i nějakou setrvačnost a záleží, jakou plochu zrovna v tom kterém směru tomu (změněnému) proudění vystavuje.
 

Vítr   13. 11. 2014 / 14:27
Mike76
Třeba na přistání máš techniky jak SOS větrem eliminovat. Nebezpečné je také přistání do "traverzu".
 

Vítr   13. 11. 2014 / 14:28
Luděk Ch.
Ve vzduchu je součástí vzduchové hmoty, na zemi nikoliv, tam zase musí jet v ose dráhy bez ohledu na vzduch. Takže sis vybral blbý příklad zrovna toho okamžiku přechodu ze stavu, kdy je součástí vzduchové hmoty do stavu, kdy je součástí země Jinak za letu vítr na bezpečnost letu nemá vliv vůbec žádný, nebezpečné jsou jen změny větru.
 

Vítr   13. 11. 2014 / 15:26
Lejzy
Jak uz rekli ostatni. Prizemni vrstva je oblast nejvetsiho strihu vetru a zaroven vetsinou i nejsilnejsi turbulence. Strih (wind shear) znamena, ze se meni rychlost vetru od mista k mistu, typicky s vyskou. Jinak to ani byt nemuze, u tesne u zeme je rychlost vetru nulova a tedy s vyskou se musi menit, aby postuplne dosahla rychlosti ve volne troposfere.
 

Vítr   13. 11. 2014 / 15:54
kuma   
Všude, kde má letadlo kolem sebe dost místa - a vzduchová masa se pohybuje celistvě, tak to má vliv skutečně jen navigační (doba l,etu, spotřeba, směr atd.)

Všude, kde toto neplatí, je to samozřejmě jinak. Typicky je to:

- vítr v blízkosti země (přistání s bočním větrem, turbulence na hraně různých překážek, hřbetů, útesů, skal a lesů -a podobně

- vítr na úrovni vzduchových front a metaorologických jevů (teplá, studená fronta, turbulence ve vertiální oblačnosti, bouřkách a podobně)

- vítr v úplavu jiného (velkého) letadla

- střih větru (rozhraní dvou jiným směrem a rychlostí se pohybujících vzdušných mas - přechod není vidět, ale pro letadlo může být velmi důležitý)

Takže je víc případů, kdy ten vítr nebezpečný je, než že není.

Chválím tvou snahu přijít na kloub létání z tohoto konce !!
 

Vítr   13. 11. 2014 / 17:36
MzM   
Jednou jsem si byl vyzkoušet, jak se řídí RC větroň. Ve vzduchu celkem nuda, při přistání pohodička a asi metr nad zemí z boku fouknul sinější vítr. Nic extra silného, ale jak je to větroň a letěl pomalu, tak to jedno křídlo "zabralo" nahoru, druhé bylo opačně vzeputé, tak padlo a už jsem s tím nic neudělal. Naštěstí to byl EPS, tak se to celé akorát prohlo a nic se nestalo.

Od té doby raději proháním vrtulníky.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ