FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ? Jeden příspěvek | Celý strom
Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 15:11
Létající myš   
Zdar vševědi. S kolegou vedeme spor o přístrojové vybavení letadel v meziválečném období. Hlavně zda už bylo vario, nebo výšku letadla - klesání -stoupání ukazoval pouze barovýškoměr.
Je - li mezi vámi nadšenec znalec, budu rád za info, nebo odkaz.
Pro ty protivný o Googlu jsem už slyšel
Dík Myš
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 15:17
Fabo™   
O jaku tridu letadel a o jakou konkretni dobu jde?

1914(18)-1939 je neskutecne dlouhe obdobi s bourlivym vyvojem. Uvaz sam, na zacatku drevene dvouplosniky s platnem, na konci ctyrmotorove dalkove letajici lode, pripadne celokovove stihacky letici rychlosti 4x vetsi...
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 15:27
Létající myš   
Dohadujeme se o období mezi válkami. Já vím že za tu dobu letectví šlo hodně kupředu. Tak bycj to dal mezi 1918 - 1930. Kolega tvrdí, že letec v mru netušil, zda letadlo klesá nebo stoupá a to mělo za následek četné havárie. Já zas tvrdím, že určitě to ukazoval minimálně výškoměr a mám pocit, že bylo už i vário.
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 15:25
Tragédie v JRD
Vário bylo vynalezeno 1929.

PS: kdyby jsi o googlu už slyšel, tak by jsi to tam i našel
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 15:28
Létající myš   
Aha tak to jsem netušil. Dík Tome. Myslím to vario.
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 15:29
tonde   
něco jde najít přes google - obrázky Typ letadla a kokpit, narychlo Velbloud
http://wiki.riseofflight.com/images/e/eb/Camel_cockpit.jpg
a tak procházet typ po typu.
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 15:55
Létající myš   
Dík to je asi to co jsem si myslel. Jen jsem měl pocit, že vario už bylo dřív . Přesto se mi nezdá, že v té době neměl pilot přehled zda stoupá nebo klesá v letu v mracích, nebo mlze..
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 16:10
tonde   
je třeba si přečíst všechny knížky o Bigglesovi, tam je toho popsáno dost
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 16:21
Tragédie v JRD
Jak nemá přehled? Furt tam má ten výškoměr a ten ti taky ukáže, jestli klesáš, nebo stoupáš... když už nic jiného nemáš.

Bych řekl že tak brzo zase v té mlze a mracích nelétali (pokud se budeme bavit o civilech). Létalo se srovnávací navigací a "přístrojové" létání se IMHO začalo aplikovat až s příchodem možnosti zaměření letadla pomocí "gonia". To bylo (u nás) také po roce 1929.
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 16:29
Létající myš   
jo Tome tímhle jsem přesně argumentoval. Jinak s tím počasím to někdy jde docela kvapíkem. Mohl bych vyprávět co to tady dokáže udělat během pár hodin
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 16:23
Lob
Jak už se zde někdo zmínil výše, časové rozmezí je velice široké pro toto období bouřlivého vývoje letectví. Dalo by se konstatovat, že vybavení přístroji bylo od nuly (kluzáky i některé větroně), až po poměrně moderní přístroje, vyráběné různýni firmami jako např. Askania, fa Bratři Vinopalové nebo Prema Prague (Hodek). Například konkrétně ke zjištění zda letadlo stoupá nebo klesá se používal olejový podélný sklonoměr, viz přiložený obrázek přístrojové desky Be550 - obdélníkový přístroj uprostřed, to je někdy v rozmezí 1937 až 1939. Lob
22015 B / 600 x 320 / Be550_detail přístrojové desky.jpg
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 18:09
AJS
Tak to je nádherná palubka...
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 09:46
Lob
Tak když se ti Radime ta palubka tak líbí, tak ještě jednu historickou perličku a možná i testík o jaké letadlo se jedná . Lob
28122 B / 600 x 440 / Nov01&09.jpg
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 09:55
kuma   
O jeké éro jde, to nevím, ale ten knipl, ten je fakt hustej!
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 13:00
Lob
Vašku k tomu kniplu je ještě moc hezké povídání v časopise Letectví z roku 1935. ..."Řízení je dvojité, pedály pro řízení nožní, rozvidlená páka pro řízení výškové a křidélka, takže při vstupu do kabiny není nutno řididlo obkročovati."... Jinak v tom samém roce se o něm píše jako o řídící páce ve tvaru T. Lob
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 16:56
MzM   
...okopírovali to soudruzi, co postavili Robinson R22 a R44
třeba http://www.flickr.com/photos/9547593@N08/4160385525
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   22. 11. 2012 / 08:05
kuma   
Naopak. Robinson brutálně opisoval v Chocni.
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 15:27
parostroj
Tipuji Beneš-Mráz Be-60 Bestiola.
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 15:51
Lob
Netipuješ, víš to Lob
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 22:57
AJS
Škoda že jsem byl celej den v práci, Bestiolu bych poznal hned, když jsem byl malej, tak to byl jeden z mých favoritní letounů
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   22. 11. 2012 / 08:06
kuma   
Zdá se mi to, nebo mají palivovou spádovou nádrž pod palubkou - tedy letadlo ještě bez protipožádní přepážky?
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   22. 11. 2012 / 10:25
Lob
Vašku, to se Ti skutečně nezdá, ta nádrž tam opravdu je. Na druhou stranu, jak Be-60, tak i modernější Be-550 byly už v té době vybaveny hasícím přístrojem. Na obrázku u Be-60 je vidět jen tlakoměr, ale na palubce u Be-550 je to přeci nádherný kus "železa" i s tím kohoutkem. Lob
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   22. 11. 2012 / 10:46
Premek
Něco podobného mě napadlo když jsem viděl "oholený" Standard J-1 v Daytonu.

48568 B / 600 x 487 / Standar J-1.JPG
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 20:02
Jeeloo
To je nádherné

Nicméně jsi to neměl Radimovi ukazovat, protože jestli to takhle půjde dál, bude za chvíli poskakovat po Líních s Flyerem
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 20:20
AJS
A to zase ne, já mám celkem jasno, jak vypadá můj letecký archetyp. Blížím se k němu zhora, zdola, zleva, zprava po osách časových, rychlostních i váhových, ale zůstává a v dohledné době i zůstane nedostižný. Flyer je na mě moc křehký, slabý, a pomalý
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 20:33
kuma   
Eliptický půdorys křídla je holt eliptický půdorys křídla...
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 22:10
AJS
Koukám, že už mě máš přečtenýho
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 08:02
Premek
Ono to není zas tak těžký
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   21. 11. 2012 / 09:31
kuma   
Máme totiž úplně stejnou představu (a nemyslim tím ani Tempest, ani Avia B-35 - i když to by obojí byla superbomba!)
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 22:47
Kachna   
Má strach pane kapitáne, že by jste jej mohl rozsednout?
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 16:27
kuma   
Nezapomeňte, že v daném období (1934-1939 přinejmenším) už existovaly takové věci, jako autopilot Sperry III (!!) Skutečně od Camela k Dakotě je to stráááááášně dlouhé období... Ve 30. letech už se normálně používala radionavigace (sice obráceně, než jme zvyklí, z pozemních goniostanic, ale fungovala) atd. atd.
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   20. 11. 2012 / 16:34
Létající myš   
Jo to maj pravdu dochtore. Hádáme se ne ani tak o navigaci, to byli ještě páni letci s budíkama a mapou Ale o tom , zda byli schopni v e fuj počásí, poznat klesání, čí stoupání. Proto ten dotaz na přístroje. Já zastávám názor, že to museli poznat z výškoměru. Pomineme to co zná letecká medicína jako zmatení smyslů a nevěření přístrojům. To vedlo k mnoha nehodám i v nedávné minulosti a to už je doba, kdy těch budíků je sakra moc v kabině.
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   22. 11. 2012 / 10:55
Premek
Až když jsem vkládal předchozí příspěvek, došlo mi, že jsem letos kokpitu fotil SPADu

https://picasaweb.google.com/111400848435418190793/SelfridgeANGB22Apr2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPCC8NG8z46JDQ&feat=directlink

(fotky úplně na konci)
 

Jaké bylo přístrojové vybavení letadel v období 1914 - 1939 ?   29. 11. 2014 / 14:40
LEON_CZ   
Stáhni si z http://riseofflight.com/tryrof/en simulátor Prvoválečných letounů Rise of Flight (je F2P, zdarma) vezmi třeba Spad XIII vlítni s ním do mraku a uvidíš Podle výškoměru můžu ve hře do jisté míry určit stoupání nebo klesání, některé prvoválečné chmelnice měly i příčný sklonoměr (Fokker 7) nebo bublinku (SE5a), ale osobně v ROF když už vletím nechtěně do mraku, tak nesahám na řízení a snažím se počkat, dokud z toho mraku nevyletím, než udělám další korekci řízení...
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ