No když se podíváš na statistiky nehod, tak se prakticky vždy svalí vina na pilota, takže důvodem toho, jak letadla "padají" jsou podle toho právě piloti. Proto Airbus přišel s elektronikou, která to má minimalizovat a odstrčil piloty na druhou kolej.
Média z toho udělají ještě větší haló, protože taková sebevražda pilota, jooo, panečku, to je senzace, to se musí obkecávat co nejvíc...
Lidi stejně dneska věří tomu, že když zmáčkneš čudlík autopilota, tak se všechno děje samo a myslí si, že pilot v tom letadle sedí jen tak a nedělá vůbec nic (diskuze na toto téma mně potkávají prakticky denně).
Fabo: To máš naprostou pravdu. Otázka je, jestli ušetřené mzdy vražené z části do zabezpečení letadla s dnešními technologiemi, které bezpilotní provoz umožňují naprosto komfortně, nejsou ekonomicky lákavější a jestli to není právě to, co by firmy moc chtěly. Zaměstnanci jsou vždy největší problém firmy a mzdy jedny z nejvyšších nákladů. |
|