FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 19. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe Jeden příspěvek | Celý strom
ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   10. 5. 2015 / 23:14
Barik
Nechal jsem se také zlákat slevou a celou trojici si koupil.

Moje dojmy z jižní Moravy
- je to moc pěkné na koukání
- FTX Vector tam dodává velmi pravdivé silnice, vodstvo, apod.
- s openLC je většinou dobře i landclass (třeba kolem Brna je docela dobře zeleň, na Hádech je skutečně lom ve správné barvě, apod.)
- Bohužel největší neštěstí jsou malé obce - tam je to úplně mimo. Většina vesnic nebo i malých měst tam vůbec není (Hrotovice, Jaroměřice nad Rokytnou, Sokolnice+Telnice, atd.). Jsou tam správně ulice a kruháče, ale domy chybí, je tam jen louka. Naopak jinde jsou velké zastavěné plochy, úplně nesmyslné.

Podle screenshotů to teď má hodně lidí, tak se ptám:

1) Mám tam něco blbě, nebo to tak skutečně v těch jejich datech je? Kdysi jsem zkoušel FTX Base+UTX (bez licence) a tam byla vektorová data podobně dobrá a zastavěné obce taky jakž takž seděly.

2) Vylepšujete si to někdo něčím, aspoň na území ČR? Třeba s LKAA Vector X od Pavla Brodského je to mnohem lepší, obce to zaplní domečky, ale openLC tam pořád cpe přebytečné zastavěné plochy. Úplně vyřadit openLC se mi zase nechce, když už jsem to koupil a celkově krajina je s tím hezčí...
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   11. 5. 2015 / 09:36
Barik
Koukám, že jsem to večer napsal trochu zmatečně, takže to shrnu:

Jedinou podstatnou vadou na FTX Base+Vector+openLC jsou velmi chybné zastavěné plochy v landclass v openLC. Je to ostatně vidět i na obrázcích od poldy:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=484436&style=2
- zcela tam chybí Libčice n. Vltavou a Máslvovice (jestli jsem to správně identifikoval)

A moje hlavní otázka tedy měla znít:
Zkoušel jste někdo zachovat openLC a pouze v tom nahradit zastavěné plochy nějakými lepšími (třeba z LKAA Vector X od Pavla)? Když tam LKAA Vector X přidám, tak se mi tam objeví chybějící obce, ale nezakryje to ty přebytečné z openLC...
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   11. 5. 2015 / 10:08
Diesel
Tvuj poznatek je naprosto přesný. Ano, je ideální k tomu přidat LKAA Vector X od Pavla Brodského. Nikdy to nebude přesně ono, proto je dobré jako vždy, spokojit se i v tomto případě s nějakým kompromisem. Pořád lepší něco navíc, než když tam něco není. Lepší řešení není, snad jen doufat, že vyjde další patch openLC. Podle mého, ještě zdaleka neřekli konec.
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   11. 5. 2015 / 19:08
JirkaK
Ono jde o to co od toho očekáváš, vzhledem k tomu kolik to pokrývá plochy a jaká je cena toho produktu, tak nelze předpokládat nějakou extrémní přesnost. openLC chápu tak, že daný region více přibližuje jeho podobě - vhodné typy baráčků, vhodné typy rostlin atp. Pokud člověk předpokládá přesnost, pak je správným produktem full region, který je daleko více propracován. Otázkou je, kdy se případné ČR dočkáme. Přeci jen Orbx se snaží vydávat to, co je lidmi žádáno, proto třeba přestali dělat anglická letiště, které se jim moc neprodávaly.
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   20. 5. 2015 / 23:41
Barik
Zjistil jsem, že kromě chybějících vesnic (ty se pro ČR dají dobře doplnit z LKAA Vector X od Pavla Brodského) je to bída i s vodními plochami. Ty malé chybí a ty největší také. Ty malé opět doplňuje LKAA Vector X, ale ty největší ne - jsou to totiž komplexní polygony, se kterými jsou problémy při zpracování.

Zkusil jsem je tedy doplnit, ale ještě to nemám moc otestované a budu rád, když se nad tím někdo proletí ve známém terénu:
http://www.barik.cz/LKAA_VECTOR_FOR_openLC.zip

Jasně vidět je to třeba u Lipna: v FTX Vector i v LKAA Vector X je to spíš malý kulatý rybník. Teď už mám Lipno pěkně celé.

Ještě mě štvou ty vodní toky, které se vykreslují nad vodními plochami, viděl jsem to tu i na nějakých screenshotech. Zatím nevím jak to FTX Global odnaučit (ty textury břehů se tam vykreslí s jejich "Small Streams" i s řekami z LKAA Vector X).
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   21. 5. 2015 / 10:11
vladam
Problem s OLC je jednoduchy - rozliseni pouze 1 x 1 km2 (priblizne), to co MS FSX dovoli. Takze cokoliv se tyce vesnic, mestecek atp. je s [ne]presnosti 1 x 1 km2. Pri Betatesting jsem se snazil prosadit alespon presnejsi rozliseni / rozlozeni LCs kolem vetsich, nebo znamejsich letist. Moc se mi to nepovedlo, je to take prirozene dano rozlohou Evropy a poctem lidi, kteri na tom delali (myslim, ze dva). Pokud vim, s regionalnim packem pro Cechy se nepocita. Pochybuju, ze by to bylo financne efektivni...
Podklady od Pavla B. jsou asi to nejlepsi, co v soucasnosti mame. Halt jenom v lete...
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   21. 5. 2015 / 10:18
Barik
Nerozumím o jaké rozlišení jde, nějaké rozlišení podkladů pro tvorbu landclasses?

Každopádně se to používá s FTX GLobal Vector a tam jsou vektorová data s podrobností v nečem odpovidající datům OpenStreetMap (která používá i Pavel Brodsky), v nečem je to horší.

Ta také nerozumím, proč by data od Pavla B. byla jen na léto - jsou to vektory, vlastně konkurence FTX Vector+openLC. Pozor, bavíme se tady o LKAA Vector X! Před tím Pavel udělal autogen pro ortofoto, které je samozřejmě jen letní, ale s LKKAA Vector X nijak nesouvisí.
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   21. 5. 2015 / 12:30
JirkaK
FSX má krajinu rozdělenou do čtverců po 1km čtverečním a ke každému tomu kilometru je přiřazen landclass který kryje textura s přesností 1 pixel/metr.

Pochopil jsem že ty textury jsou vesměs obecného charakteru a využívají se na více místech a díky tomu vznikají nepřesnosti. Zrovna openLC je asi pro Orbx trn v patě, už ta evropa jim trvala podstatně déle než se předpokládalo, stálo je to daleko víc práce a byli nuceni to zdražit. Teď je na ve vývoji amerika, ale taky se to táhne jak smrad, kdo ví kdy to bude a kdo ví kolik to bude stát... Podle původních plánů už totiž openLC mělo být k dispozici pro celý svět.

Ad to léto/jiné období. Landcassy samozřejmě zůstanou, ale s dobou se mění jejich textura, a na to se mířilo, že nejsou jiné textury než letní.
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   24. 5. 2015 / 16:27
vladam
Ja jsem naopak vyrozumel z nadpisu, ze se bavime o OLC Eu od ORBX. A je to presne, jak pise Jirka...
 

ORBX FTX Base + Vector + openLC Europe   24. 5. 2015 / 19:24
Barik
Jo s tím rozlišením už jsem to pochopil. Ale s tím omezením na léto ne. Textury jsou přece z FTX Global (nebo možná něco z openLC, ani nevím) a to je přece na všechny sezóny. Já teda v zimě vidím sníh.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ