|  |  | b737-800 default autopilot 20. 5. 2015 / 10:39 | |
|  | Ahoj piloti
mám takový problém. U autopilota přednastavím air speed 250kt, pokud stisknu myší tlačítko hold na monitoru je vše ok, ale když přiřadím tlačítko hold ke klávese a nebo k tlačítku na joysticku rychlost se mi změní na aktuální kterou právě letím a ne na přednastavenou.
Nevěděli byste prosím někdo co s tím? To samé se děje i u altitude.
Předem moc díky. |
| |
|
 |  |  | b737-800 default autopilot 20. 5. 2015 / 12:31 | |
|  | Asi jde o to jak vnímáš autopilota a co vlastně ten AP umí.
Pokud si nastavíš letovou hladinu a aktivuješ funkci AP: ALT HOLD, pak se ta hodnota samozřejmě přepíše aktuální výškou a tu také autopilot bude držet. Následnou změnu výšky autopilot bude respektovat.
Ty od autopilota žádáš funkci ARM, tedy že si přednastavíš výšku a při aktivaci autopilota začne stoupat/klesat do zvolené letové hladiny, jakmile ji letadlo dosáhne, přejde do režimu ALT HOLD - udržování výšky.
Problém spočívá v tom, že tlačítko v kokpitu spouští jinou funkci než kterou programuješ ty na klávesnici.
Bohužel s default B737 jsem lítal jen s pomocí Saitek Multi Panelu, kde tlačítka na ovladači korespondovaly s funcí tlačítka v cocpitu.
Předpokládám tedy že je problém v mapování ovládání, aneb tlačítko HOLD co vidíš na monitoru není to samé co akce HOLD v nastavení FSX.
FSX má dva režimy:
AP_ALT_HOLD - bude udržovat současnou výšku
AP_PANEL_ALTITUDE_HOLD - bude udržovat výšku nastavenou na AP - to čeho chceš dosáhnout
Bohužel ne všechny události lze mapovat v nastavení FSX a předpokládám že to co jsi nastavi ty je ta první možnost a druhá tam buď není nebo bude zběsile pojmenovaná. Já bych to řešil tak že bych kouknul do konfigurace ovládání (controls/Standard.xml, složku najdeš ve složce s fsx.cfg) otevři si to a najdi AP_ALT_HOLD, to by mělo mít mapovanou klávesu dle nastavení které si udělal ve FSX. změň to na AP_PANEL_ALTITUDE_HOLD a dosáhneš kýženého efektu (doufám, nezkoušel jsem ).
Podobně to bude potřeba udělat i pro tu rychlost. Ale to už si najdi sám, princip jsem ti poradil 
A když jsme u AP... až začneš lítat i s jinými letadly, tak se ti může stát (no spáše se ti to stane), že když na zapneš ALT HOLD na AP, tak nebudeš moc řídit letadlo do stran. Při aktivaci AP se totiž zapíná Wing Leveler, který drží náklon letadla tak aby letělo přímo. Někomu to nevyhovuje a chce si letadlo řídit sám. Když chceš ale pomocí tlačítka HDG v kokpitu funkci vypnout tak docílíš jen přepínání mezi režimem HDG a ROL. Pak je třeba použít právě akci pro vypnutí Wing Leveleru. Nicméně to není zamýšlená funkce AP, pro změnu máš správně při zapnutém AP používat pro změnu směru HDG. Nicméně i v reálném lítání někteří vlastníci letadel modifukují AP tak aby se funkce automaticky neaktivovala a mohli si tak řídit letadlo ručně i když jim AP drží výšku.
|
| |
|
 |  |  |  | b737-800 default autopilot 20. 5. 2015 / 14:38 | |
|  | díky moc za bleskovou a naprosto vyčerpávající odpověď a pomoc . Přeji ti stejný počet super přistání jako startů ! Hned to letím vyzkoušet. |
| |
|
 |  |  |  |  | b737-800 default autopilot 20. 5. 2015 / 17:33 | |
|  | Raduj se až pokud to fakt bude fungovat jak zamýšlíš
Narazil jsem na to když jsem začal lítat s letadly od RealAir, kde autopilot v případě aktivace ALT začal držet aktuální výšku, kdežto default letadla do předem nastavené výšky stoupala/klesala. Bohužel u toho letadla tlačítko ALT na ovládači funguje stejně jako alt ve VC. |
| |
|
|