FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 26. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
P3D táhnutí letadla doleva Jeden příspěvek | Celý strom
P3D táhnutí letadla doleva   7. 6. 2015 / 21:09
JirkaK
Naznačil jsem to někde u screenshotů... V P3D jsem narazil na problém, že mě letadlo táhlo poměrně výrazně doleva, zvlášť to bylo cítit při rozjezdu před takeoff. Během pár chvil jsem byl venku z dráhy a musel jsem to kompenzovat pedálem pomalu naplno. I při letu jsem narazil na to že letadlo mírně táhne do strany a nebylo to zrovna tím, že bych měl jednu nádrž prázdnou a druhou plnou.

Při finále jsem si někdy připadal jako bych se pokoušel o side slip a srovnat se s drahou byl pomalu nadliský úkon (jako můj landing skill není určitě nejlepší, ale trefit dráhu myslím umím). Kormidlo i jiné prvky, byly v pozici která odpovídala mým pokynům řízení, ani nějaký zapomenutý trim to nebyl.

Koukal jsem na počasí a sice nějaký boční vítr - do 10kn byl ale takhle se mi to ve FSX nikdy nechovalo a to foukalo víc, ale i s vypnutým větrem a vlivem turbolencí na letadlo se nic neměnilo.

Sváděl jsem to částečně na pedály... nakonec byl problém banálnější. I když jsem to zkoušel ve více letadlech, vždy jsem si vybral jednomotorové, předtím jsem v P3D lítal jen dvoumotorovým Dukem, kde se to neprojevovalo. A když jsem si to uvědomil, tak jsem byl doma...

P-Factor a Torque. Tyhle dvě nastavení v realismu jsem ubral a problém vyřešen. Ve FSX mám všechny slidery na maximum, v PD3 jsem to udělal stejně, zjevně je ale letový model v P3D postavený trošku jinak než ve FSX.

Píšu to sem, kdyby náhodou někdo řešil podobný problém
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 08:40
Mike76
Gyroskopický moment vrtule - některá éra při stratu táhnou velmi už jsem ve skutečnosti zažil tak velký bočák že noha byla naplno a bylo třeba přerušit start a zkusit to z druhé strany dráhy kdy se účinek větru a motoru odečítal a nesčítal. Doporučuji také pomalejší manipulaci s plynem v výkonnějších eroplánů z těžkou a velkou vrtulí..;
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 09:00
Vita Zenisek
Hele to je špatně. Správný letadlo má jet jak po kolejích a ve vzduchu se ani nehnout! Tak to přece simuluje FSx! Dobře jsi to vyřešil!

A teď vážně. Zkus si o tom lítání něco přečíst. Nejlépe knihu "O umění létat" nebo v originále "Stick and rudder"

P.S. Gyroskopickej moment to Majku neni. Ten se k tomu jen přidává později během rozjezdu a to ještě jen u ostuhových letadel. Ono totiž na to, aby se začal projevovat, musíš tomu gyroskopu (vrtuli) nedřív hejbat s osou otáčení. Na zemi je to primárně proud vzduchu od vrtule narážející do směrovky + malinko nesymetrie tahu.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 09:15
JM   
Jak tu ctu prispevky od JirkaK a obcas kouknu na jeho videa, tak si rikam, jestli ona ta divna letova dynamika v MSFS vlastne neni schvalne, proste marketingovy tah zajistujici lepsi prodeje Tech blaznu, co chtej, aby se ty letadla chovaly divne (rozumnej realne) proste moc neni, masy lidi chcou aby to bylo poslusny
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 12:10
JirkaK
Ano, o reálném lítání toho mnoho nevím a v simu lítám jak prase... a to si neviděl co dokážu předvést s vrtulníkem. Nemám ani teoretické znalosti, kromě nejnutnějšího základu, v zásadě na úrovni výcvikových lekcí FSX... Plus se učím praxí a tohle je právě jedna z takových "samodomo" lekcí, prostě skočím do vody a nějak se pokusím naučit plavat. To že ledadla se při stallu "padají" nesprávně je pro mě opravdu bezpředmětné a reálný průběh by bylo házení hrachu sviním. Tak to je, tak mě to baví a i když se to někomu příčí, je to jeho vnitřní boj, ne můj

Lítal jsem na FSX s realismem na maximum... většinou dvoumotoráky kde P-factor nehraje roli. V jednomotorácích to možná do strany táhlo ale nijak výrazný efekt to nebyl, vesměs mi to stačilo to párkrát lehce srovnat. Dával jsem to asi na vinu čerstvě pořízeným pedálům (tedy že jsem vypnul auto rudder a s pedály zacházel nešetrně). Měl jsem za to že realismus na maximu je ok, někteří vývojáři dokonce doporučují nastavení snížit s tvrzením že "maximum je víc než ve skutečnosti, minimum je zase čistá arkáda".


U P3D jsem také začal dvoumotorákem takže opět žádný P-facotr. Kdežto po přesednutí do Bonanzy jsem byl naprosto v jiném světě při stejném nastavení. Měl jsem za to že mám něco špatně nastavené, až se strýčkem Google jsem se dozvěděl že je to předpokládané chování a u silnějších ér je pomalu nemyslitelné aby pilot nohu z pedálu sundal a že je potřeba provádět kompenzaci kormidlem i při zatáčkách doprava... Při přistávání zase letadlo naopak mívá tendenci letět doprava a opět je potřeba vhodně kompenzovat.

Ve chvíli kdy si chci užít nové scenérie, kde předpokládám starty a přistání na letištích které vidím poprvé v životě a rozhodnutí dosednout na ně vzejde těsně před letištěm, volím cestu snížení obtížnosti, které efekt výrazně eliminuje a až budu mít "volnou chvíli" tak se k tomu vrátím a potrénuju...

P3D volím pro lepší vizuální interpretaci, ne proto abych měl reálnější simulátor. Někde jsem to už psal.. pokud jde mnou nevyžadované vlastnosti potlačit nastavením, nemám problém. Pro mé současné potřeby mě to nenutí lítat "close to real" ale jakmile pocítím že se chci něčemu přiučit a že na to mám, tak jednoduše úroveň simulace přitvrdím...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 12:35
JM   
Blby je, ze pak jeste dalsi pritvrzeni simulace co se letovyho modelu tyce znamena jedine prechod na jinej sim, coz se s tunou nakoupenych addonu dela blbe
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 13:45
JirkaK
FSX vs P3D v2... žádný problém... Orbx, většina má triple instaler, pár věcí ho zatím nemá ale postupně to chtějí dodělat pro vše. Podobně RealAir Lancair a piston Duke. Carenado/Aabeo je v pohodě FSPassengers oželím a jediný zádrhel... PMDG NGX, který nemá upgrade licenci z FSX na P3D a je třeba ho koupit znovu.. ale s tím nějak výrazně nelítám, takže klidně může zůstat jen ve FSX nebo do P3D pořídím třeba 777.

Vzhledem k vizuální stránce jiných simulátorů jako FlightGear nebo X-Plane nepřichází v úvahu, stejně pro ně nejsou vhodné doplňky které by dosahovaly kvality toho co mám dnes koupené a bez toho by byl život smutný... HD Mesh možná řeší to co Global Base, Vectors a openLC, ale kvality regionů a letišť to prostě nedosahuje. O letadlech raději ani nemluvit. Žádný z top vývojářů X-Plane moc nezajímá. Kvalita simulace nevyrovná kvalitu vizuální.

Za rok/dva ale může být vše jinak, předpokládám ale, že v tu chvíli se nebudeme bavit o X-Plane ale o Dovetal Games Flight Simulátoru. Investují do toho hodně zdrojů aby získali know how, aby měli dobré vztahy s předními vývojáři doplňků. V neposlední řadě umí své produkty dobře marketovat, což znamená že budou schopni zaujmout masu lidí, zvláště pokud budou mít reálný simulátor, který bude přístupný i "casual" letcům... To slibuje velkou komunitu, velké množství free tvorby, tak i kvalitních placených produktů jak třetích stran tak DTG... prodávat samotný simulátor příliš peněz nepřinese, doplňky na druhou stranu zaručují průběžný příjem a prostředky pro vývoj jádra samotného simulátoru. Dávají se tomu velké ambice...

Ano ty, kdo chtějí létat VFR nad fotoreálem ČR s custom autogenem, to asi nijak neosloví... zvláště pokud bude ten SIM vyvíjený nadčsově... tedy že HW požadavky budou stavěné na současný high end.

 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 14:35
Pips   
První odstavec, dávající asi jako jediný tak trochu informační smysl, se v tom souboru ostatních plků docela ztrácí. Top vývojáři dělají pro X-Plane, například Dreamfoil Creations - a tahle dílna se třeba vůbec nezahazuje s FSX a preparem. Takže jak vidíš, úhel pohledu má každý jiný a všichni můžou mít pravdu.

Co jsi všechno napsal o neexistujícím simu mi připomnělo podobnou hysterii, která tu už jednou vládla nad Microsft Flight. Všichni věděli v podstatě kulový, řezali se tu mezi sebou jako arabové, sdíleli i tvoje vize, jak to jako komunita dodělá. No a nakonec z toho vzešla taková píčovina, že to zaskočilo i ty, kteří tvrdili, že to píčovina bude. Asi bude lepší prostě jenom počkat a nestavět vzdušný zámky. Na to, že z toho není ani screenshot jsi o tom hovořil ale vskutku zapáleně
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 15:49
JirkaK
Pointa byla že přechod na jiný SIM s kupou doplňků nemusí být problém. Přechod z FSX na P3D je poměrně bezbolestný, většina věcí tam funguje aniž bys potřeboval něco navíc, vezmeš stejný instaler a nainstaluješ, jen jako cíl zvolíš P3D a ne FSX. Některé věci lze snadno upgradovat, třeba Turbine Duke z FSX na P3D vyjde na pár EUR, netřeba koupit novou licenci. Někde holt ta licence bude potřeba, některé addony nejsou vůbec. Snazší je pak přechod z P3D na FSX, ale touhle cestou asi nikdo nejde.

Přechod FSX - XPL? Pokud si člověk vystačí s nepříliš líbivým vizuálním podáním za cenu vyšší reality... přejde. Pokud je vizuální stránka alespoň stejně důležitá jako realita, přejde na P3D. XPL nezachrání ani multiplatformnost, protože na počítačích kde běží MacOS nebo Linux mohou běžet i Windows a nemálo těch uživatelů ty systémy k dispozici má a když ne, koupit licenci Windows stojí méně než licence P3D.

Problém je, že i když člověk chce utrácet, nemá za co, protože pro XPL téměř nic zajímavého neexistuje, nebo si to jeho uživatelé tají a nedávají tu krásu na obdiv. Rád se ale na nějaké dechberoucí XPL videa kouknu, na Youtube jsem nic takového nenašel. Už i z toho důvodu lidé s kupou doplňků nepřejdou, protože ty doplňky nemají adekvátní náhradu a to i kdyby byl ochoten si vše koupit podruhé.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 15:59
neotryx
Třeba jedno dech beroucí video z XPL je rovnou od Leguána

https://www.youtube.com/watch?v=LVRtBLK_O1g
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:22
JirkaK
Video je na XPL dobré, temelín vypadá pěkně... nicméně to vyfouknutí páry z chaldících věží je jediná dynamická věc v tom videu... Pro náročného diváka nic neobvyklého, dělá to spousta scenérek.... Jinak je to let nad poli, lesy a vesnicemi, nic co by bylo něčím výjimečné. Z toho mi čelist nespadne
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:27
Vita Zenisek
Tobe se tohle fakt libi? http://www.flightsim.cz/images/screenshot/orig/00004880.jpg
Vzdyt je to na prvni pohled neskutecne umely. Oproti tomu leguanovo video nebo to jak vypada muj XPL (v podstate totozne) pusobi mnohem prirozenejsim dojmem.


 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:39
JirkaK
Scéna se dá samozřejmě nasvítit jinak, nafotit v jiných světelných podmínkách. Na tom screenu jde jen o ty dráty. Souhlasím že P3D vypadá víc přirozeně a ve FSX už tam lítat nebudu pokud nebudu chtít letět letadlem co není pro P3D. Tady je poslední video co jsem hodil na net ze Samoy... https://www.youtube.com/watch?v=Iep3HOS62Ww v P3D.. vypadá to jinak než v FSX.

Nicméně osobně bych si umělost moc hodnotit nedovolil na těch ostrovech jsem nebyl, netuším jak to tam vypadá, nicméně zjevně se jedná o turisticky zajímavé lokality. Stačí když koukneš do nějakého katalogu cestovní kanceláře která dělá typickou "exotiku" a zjistíš že i fotky z letadla hrají všema barvama a nejsou to jen tmavé fleky.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:48
Vita Zenisek
No jo. P3D vypada trochu lip, to jo, ale simualce je porad stejna sragora, jako FSX - proto tam taky vetsina tech veci funguje. Navic blba zprava je, ze s tim asi ani nechteji nic moc delat, protoze to vyvyjeji primarne jako zobrazovaci platformu pro jine simulacni systemy.

A dokud to nebude umet litat, je to pro me bohuzel nepouzitelny. Kdysi jsem tu daval takove male srovnani Bell 407 - FSX, X-Plane a real.

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=489364&lan=0



 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:12
JirkaK
A evidentně stejný výsledek - lítá "vám" to lépe, "my" zas máme scenérie a na to "naše" lítání nám to tak nějak stačí

A to přesně říkám, lítá vám to dobře, buďte rádi že máte v čem lítat a nenuťte jiným vaši hračku. "my" zase máme naše hračky, které vám taky permanentně nenutíme
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 20:15
Fabo™   
Je to marny Vito. On je na tom stejne jako sve doby Kendy. Proste se rozhodl ze FSX potazmo P3D je lepsi a hotovo.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 20:34
Barik
Na začátku byl dotaz, hned po něm vysvětlení. A už je z toho zase obří strom, který je úplně na hovno...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 20:37
biblbrox   
Jj, ale jak říkal JM, bez toho by tu byla nuda
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 22:17
ST0RM
Ja som rad, ze sa JirkaK tu na fore objavil a obdivujem aj jeho entuziazmus a chut pisat postrehy, hoci mozno pre nas starych simulatorakov to niekedy vyznieva az detinsky, ale napriek tomu je tu zivo, priniesol vela zaujimavych obrazkov zo sceneriek, videi a postrehov z P3D, o ktorom sa tu zas tak vela a casto nediskutuje.. Pre mna je Jirka velkym plusom a naopak, minus velke vidim, v tom ako mu chcete znechutit jeho hracku a tvrdit ze XPL komunita ma lepsiu.. Nie raz napisal, ze on nepotrebuje simulovat vyvrtku a viac sa potesi z toho ako si vo svojom Dukovi zalieta nad peknou scenerkou z ORBX.. Nechajte ho lietat, uzivat si jeho scenerky a pisat sem na forum a vy si lietajte nad temelinom a vychutnavajte si super letovu dynamiku, lebo to je to co robi radost vam... ale naozaj, naco tiez bytocne a rypave poznamky, nema to zmysel, lebo vyzera to tak, ze JirkaK v tom ma jasno tak prajem kazdemu vela zabavy s tym co ho bavi
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 22:23
biblbrox   
Já to chápu, ať si létá to svoje. S tím problém nemám. Když se ale jako velký XPL teoretik vyjadřuje k něčemu, čemu opravdu dle svých příspěvků nerozumí a ke všemu to prezentuje jako profesor, s tím mám někdy problém. A evidentně nejenom já.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 23:03
JirkaK
Když někteří nedokáží pochopit, že k tomu aby mi chodilo třeba TrackIR prostě nechci udělat víc než nainstalovat ovladač... Nechci to hledat schované v nastaveních, má to v simu fungovat aniž bych cokoli udělal... SW z roku 2011 to neumí, SW z roku 2006 ano...

Stejně tak josticky, yoky, gamepady... připojím a můžu lítat... v XPL musím číst manuál jak si co nastavit...

Jo jsou to pro vás prkotiny nebo naopak to od svého SW požadujete. To je v pořádku, vyhovuje vám to, akceptujte ale, že jsou lidé co to chtějí jinak.

I ten hloupý klobouček a pohyb pohledu jím... Naučili jste mě to nastavit - dle mě hloupě pojmenovaná položka v nastavení - ale umí to jen vlevo/vpravo, nahoru/dolů... šikmé tlačítka směru nemám jak naalokovat... Pohyb je tedy víc kostrbatý než by musel být... Když člověk nemá nějaký motion ovladač jako třeba ten TrackIR, tak skončí u toho co vídávám mnohdy u videí z XPL a sice jak šoupe kameru pohybem myši!

Sakra... mě se nelíbí že musím šahat na klávesnici, natož na myš (ne všechny funkce letadla lze ve FSX namapovat, nejde to ani přes editaci XML... FSX jednoduše některé systémy nesimuluje, ale vývojáři je ve svém letadle řeší), vás baví šmrdlat kameru myškou? Já jsem nervní když vzhledem k umístění monitoru TrackIR za slunečného dne dělá psí kusy a letím bez něj a mám k dispozici jen klobouček na yoke... a to pro pohyb kamery nemusím sundat ruku z beranů

Spousta drobností které udělají celek jako nevhodný produkt. Proto také doufám že DTG si se svým Simem pohrají, vyslyší přání letecké komunity a bude to skvělý produkt, zvlášť, když udrží nějakou kompatibilitu s doplňky k FSX nebo bude existovat snadná cesta k jejich přepsání... I CEO z Orbx po schůzce s lidmi z DTG řekl že se mu líbí jaké plány mají směr, který volí jim přijde správný... DTG do toho lije spoustu peněz, převydali "mrtvý" FSX.. peníze z toho rozhodně moc netečou, ale dostávají know how, poznávají nový trh... A že jim jde o zisk je myslím jasné, stačí kouknout na obchodní model Train Simulátoru a živí je to hodně dobře...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 23:33
mano
nie raz som pisal ze pises blbosti.. pises kvantum ale hovadiny dufam ze daky novacik si to citat nebude ..
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 23:44
JirkaK
A máš jen plané řeči nebo máš i nějaké argumenty?


Vyvrať že mi mnou popsané věci nevyhovují. To ale asi nejde... bodejť by, jsou to totiž mé priority, mé pocity... nerozhoduju se podle pocitů jiných lidí, rozhoduju se vlastní hlavou podle vlastních pocitů...


Smiř se s tím že si stojím za svým a respektuj to, já respektuju tvé rozhodnutí a nesnažím se ti do toho kecat.

A prosím o faktické komentáře, ne jen "meleš blbosti" Buď konkrétní, řekni co je blbost a s ohledem na mé potřeby přines argument který to potvrdí.


Díky
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 08:11
mirda   
Stůj si za svým. To není problém. Ale cpeš sem moudra po 3 měsících užívání FSX a XPL neznáš vůbec. Až projdeš např. pětiletou cestu každodenního užívání FSX a pak např. aspoň 2-3 roky na XPL klidně sem nacpi všechny postřehy z obou simů. Nic nedokáže nahradit praxe a ty skutečně píšeš nesmysly co nejsou pravda.
Tudíž si svoje minipocity z něčeho co si vlastně pořádně nepoužil nacpi do prdele.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 08:38
mirda   
Jo...ten argument...To poslední bylo něco o barvičkách. Klasika,hned v tom máš jasno, ale i XPL se dá lehce zazelenat či hodit do jinejch barev dle libosti.
Lítej, piplej si to svoje. Kochej se dle libosti, nebuď otrokem ničeho,utrácej další stovky dolarů aby FSX nějak vypadal, vše je tvá věc...
FSX-XPL je prostě každej jinej a každej svůj. Buď Tě zajímá jeden,druhej nebo oba, ale tomu je třeba věnovat nějakej čas. O tom Ty,ale evidentně neuvažuješ tudíž se nediv reakcím na to co si sem o XPL plácnul.
Letu zdar

 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 12:01
JirkaK
Věř tomu že nepotřebuji mít X let zkušeností s nějakým SIMem abych poznal že se mi líbí nebo nelíbí, že mi klade odpor nebo vede za ruku... Tohle jako uživatel zjistím během několika minut. A věř tomu že první dojem, často získaný během několika málo sekund je vždy ten nejzásadnější. Je to normální, fungujeme tak všichni.

Pro mě třeba první dojem dělá to, že když zapnu sim a chci letět a mám připojené nějaké ovladače, tak je rozpozná a nakonfiguruje tak abych nejdříve nemusel zběsile konfigurovat základní osy/tlačítka/trimy... FSX+P3D = mise splněna, XPL mission failed. Přinesu TrackIR, nainstaluju ovladač, ve FSX a P3D okamžitě používám = mise splněna. V XPL mission failed, musím "googlit" abych zjistil kde musím zatrhnout jeden checkbox... Problém je že jich je v XPL spousta a kdo má půl hodiny studovat popis každé položky a co tím popisem vůbec autoři myslí... běžný Franta uživatel bude pohyb kamery hledat v položkách nadepsaných View, ne General command. Opět musí použít google...

Když už mě to začne obtěžovat takhle na začátku, jak vlezlé to bude až když budu chtít něco méně obvyklého. Jak ocenit dokonalý letový model, když ho ani nemám jak pořádně ovládat. Jasně, můžu se s tím naučit, ale proč? nechci nikde nic složitě nastavovat... jsem konzumní líný člověk, zvolím to co mi klade nejméně odporu.

Nicméně to spadá do kategorie "plácám nesmysly".. tahle ale běžní uživatelé fungujou a čím víc jsou k něčemu nuceni, tím víc to začnou bojkotovat nebo dokonce nenávidět.

Neřeším samotné lítání a rád zopakuju že vám to lítá lépe, i když to sám nemám podpořeno praxí... nemám ale důvod nevěřit, i seriozní srovnávací recenze to uvádí jako plus, podobně jako plus FSX, je že vypadá lépe, AI na letišti nebývá zmatené jak lesní včelky.

Tady je jeden příklad nezaujaté recenze: https://www.youtube.com/watch?v=D981YWF82kw


A co se týká SW a HW a rad které dávám v této oblasti... to je jiné kafe... znát zběžné koncepty fungování simulátoru, znát jeho nároky není nic co člověk nedokáže nasát během několika dnů, které tomu věnuje. Navíc když si to podroří sérii vlastního bádání...

Proto například hloupě nedoporučím "tweek" pro FSX někomu kdo má FSX:SE, nebo nějaký zázračný tweek pro růst výkonu jen proto, že jsem to někde vyčetl, ale proto, že spolehlivě funguje. Zatím jsem takový tweek našel jen jeden, resp. dva.. první je... silnější železo... tweek úspěšně aplikován, dokonce 2x během krátké doby, výsledek báječný, pokaždé jsem měl ze simulátoru lepší pocit... druhý tweek - "nešahat na to" - funguje to naprosto spolehlivě... při pokusu "tweekovat" jsem si vždy spíše ublížil než pomohl. Tahle je to bez práce. Dokonce je to aplikovatelné dobře jak pro FSX tak P3D. U XPL netuším a ani se do toho nepouštím.






 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 12:29
Pips   
Možná to plácání nesmyslů souvisí taky s tím, jak své pocity dokážeš mistrně delegovat rovnou na celé davy. Tobě připadá něco nelogické, neergonomické, což se dá připustit, jenže ty pak dokážeš plynule pokračovat stylem, že to všechny odradí, tam to užovky hledat nebudou, což z tvých úvah začne dělat plky. Protože to už není pravda. Nikomu nevadí, že tobě se ten sim nelíbí. Možná se jen lidí dotýká, že z nich v podstatě takhle globálně zkoušíš dělat blbce
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 12:39
MzM   
Ani ty nevnucuj ostatním SVŮJ názor na něco. Někomu je prostě detailní vzhled fuk a nemyslí si že nemůže žít bez 8x antialiasingu, nebo jak se to obrazové šidítko jmenuje. Daleko důležitější může pro někoho být třeba zmíněná možnost autorotace u vrtulníku.

Teď můj názor.
Flight Sim = letový simulátor (neplést s simulátorem prohlížení povrchu - na to je lepší GoogleEarth + jeho 3D view nebo seznamovy 3D mapy.)

Pokud připojíš berany, pedály + max nějaký trim, OK, FSX to řeší líp. Ale pokud chci něco víc (autopiloty, rádia, ovládání palivového systému a všelijaké ty další udělátka), je jednodušší to připojit do XPL. Na požádání přidám mnoho příkladů.

Líbivý vzhled nenzamená skutečný, lepší. Po delších zkušenostech se to tak jevit nemusí.

Počítače (telefony, televize, ...) jsou čím dál chytřejší, zatímco obsluha je čím dál hloupější. Platí obecně. Bohužel.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 12:44
MzM   
... vždycky existuje nějaká "nezaujatá" recenze...
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 13:07
JirkaK
Ano přesně ta poslední věta myslím dokonale platí... a já se rád zařadím do státa blbých uživatelů. Resp. do stáda líných uživatelů... Myslím že si dokážu v oblasti SW a HW poradit s lecčím, takže nějaká nástraha v nenakonfigurovaném ovladači, nezapnutém TrackIR mě, třeba složitější instalací doplňků než jen prosté spuštění exe nezastaví, pokud budu chtít... Ale lenost mi říká "ne, nechceš to řešit"...

Jinak s ovádáním rádií či autopilota ve FSX/P3D problém není... saitek panels jsou příjemný produkt pro masy, které nechtějí investovat násobně víc peněz za sofistikovanější/věrnější zařízení... Dovolím si tvrdit že "běžný" uživatel má možná ty berany, pedály, možná nějaké ty univerzální panely ale už jen úzká skupina pořídí nějaké MFC , FMC, motorizované plyny, plně osazené overhead panely apod... Problém těhle speciálů je, že tě to dost limituje v tom s čím chceš lítat. Pokud si doma postavíš cockpit Boeinga, ale budeš ho citít střídat s Airbusem nebo třeba i jednomotorovou Cessnou, tak to bude zvlášťní.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 14:03
mano
chlape ty aj citas po sebe co pises ? vkuse omielas o nieco ze ide zlozito a nvm co .. za to ze tebe to nejde od ruky neznamena ze druhemu to búde robit problem.


TrackIR k XPL pripojis bez ziadneho pluginu ma to priamo v nastaveniach, to ze si lenivy hladat .. nerobi problem vseobecneho nastavenia.

Joystik som pripojil doladil ako mi sedi a odvtedy som sa tam nevratil, pritom ty tvrdis ze to neslo len tak. Nechapem ako ta bavi pisat litanie o niecom comu hadal ani ty sam neveris
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 15:15
JirkaK
TrackIR - mluvil jsem o pluginu? Mluvil jsem o tom že v settings XPL máš položku, kterou musíš najít a zathnout. Když to neuděláš s TrackIR si neškrtneš. U dvou dalších simulátorů jsem to udělat nemusel, jako uživatel jsem pak v XPL zmaten a musím zjistit co udělat proto aby to zatracené TrackIR fungovalo = program mě nevede za ruku, je uživatelsky nepřívětivý.

Saitek yoke... proč základní osy nejsou přednastavené, stejně tak osy kvadrantu? Je to produkt který je zamýšlen pro GA jednomotorové letadlo... očekávám že kvadrant bude power, propeller, mixture .. že yoke bude odpovídat ose X a Y, kolébkové tlačítka budou nastavené na trimy, tak jak to popisuje výrobce toho HW... jasně, když mi to nesedí, tak si to můžu změnit, ale když to někomu vyhovuje tak si to musí složitě nastavit, přitom u konkurence to běží out of box bez zásahu uživatele. Stejně tak třeba gamepady nebo joysticky. U pedálů ani neřešíš tlačítka, proč tedy nemám rovnou přiřazené brzdy a kormidlo což je logické využití toho typu ovladače a troufám si bez podložených informací tvrdit že je tak až na výjimky všichni používají...

To jsou dvě věci (ne jediné samozřejmě), které dělají ten první dojem, v tomto prostě ten XPL selhává a línému uživateli klade překážky. Uživatelé chtějí SW používat, ne se ho učit používat aby pak mohli začít dělat to k čemu je SW určený. Tohle je není plácnutí do vody ale má 15 letá praxe z oblasti vývoje SW.


Opět se vrátím k prvnímu dojmu... Stáhneš demo... chceš na to kouknout jak to funguje... nastartuješ ho a zjistíš že ovladače co běží v FSX/P3D automaticky v něm neběží, ok, otevřeš nějaké to nastavení ve kterém je přehršel možností o kterých nemáš páru co dělají... takže něco zkusíš - přece nebudu číst manuál - a ono to moc dobře neběhá, takže musíš buď otevřít manuál nebo googlit abys našel co potřebuješ... Dáš tomu půl hodiny, možná hodinu... pak ti to napíše že máš demo a už ti ty pracně nakonfigurované ovladače "vypne"... musíš vypnout XPL a znova nahodit... pak se už konečně dostaneš k tomu KSEA... a vybereš v podstatě jen jedno známé letadlo... co je v tom implementované... Na to že je to "čerstvý" sim to v kokpitu vypadá stejně jako odlshool FSX. Jen ten motor má takový divný zvuk... a celé to nějak nevypadá, vidím placku a nikde nic, potřebuji si pohrát s grafickým nastavením... Tak tomu přidám detaily - mám konec konců poměrně dělo oproti minimálním požadavkům... Ejhle skoro se to nehýbe... takže experimentování... huh 10 minut v háji a pořád to vypadá divně nebo se to nehýbe., když to dám do nějaké podoby tak zase narážím na to že XPL už nemůžu ovládat jokem, ok znova to vypnu zapnu a už letím... ok, lítá to, že bych byl odvařený z toho že to lítá lépe? Nějak to nepoznávám, ale jen asi nevím jak to poznat, neva, letím nevypadá to zle, ale demo ukoazuje propracovanější scenérku, ne default... chci přistát... bum, zase 10 minut uběhlo a yoke nechodí, to si toho moc nevyzkouším, proč, když to demo limitují lokalitou přidávají ještě časový limit... který je hodně malý? ... to to mám zase vypnout a zapnout? Sakra to je divnej program, všechno si musím nastavovat, musím hledat jak na to... to není nic pro mě...

Vypnu to, mažu demo... XPL první dojem neudělalo a tím u mě skončilo... že se za prvotními problémy může skrývat něco skvělého? Ano, je to možné, ale nemám chuť se s tím prát dále než se dostanu k tomu kýženému výsledku, když s tím co mám jsem spokojený, byť třeba tím že jsem nepoznal nic lepšího.

 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 15:59
xWing   
Moc dlhe, moc....netusim o com tam pises, ale verim ze je to stale to iste a pouzivas "copy" a "paste"
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 16:14
JirkaK
Nj asi bys to četl déle než já to psal
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 16:35
Pan Letadlo   
http://i.imgur.com/ce9hPnf.gif
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 18:10
Pips   
Dobře... uvařim si nový kafe... jen co dosmrkám tohle. Tenhle gif mi dal zabrat
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 16:48
Vita Zenisek
Zacinam mit pocit, ze kdybys ctvrtinu casu, co venujes prispevkum o XPL stravil v jeho nastaveni, tak uz davno litas!
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 23:04
JirkaK
Nelítal bych... kde je ten Turbine Duke v kvalitě toho od RealAir? Myslím že právem ho mnozí označují jako nejlépe udělané malé GA letadlo pro FSX/P3D.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 09:03
xWing   
Ako kolega mirda nizise poznamenal, o X-Plane vies hovno.
Jedine co vies, ze X-Plane nikdo nepozna a ze do X-Plane nie su kvalitne scenerky a lietadla.
A to si si vygooglil ?


 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 21:35
JirkaK
Spíš nemám rád když se do mě někdo naváží proto že něco dělám jinak než by dělal on.

Vybral jsem FSX, P3D... Ne X-PLANE... Důvod proč jsem to udělal už tady byl... klíčové fakta - uživatelsky nepřívětivý, HW náročný, bez výběru kvalitních addonů... Jsou to osobní preference ne třídní boj. Někomu to přijde přívětivé.. stejně tak se někomu líbí štíhlé a někomu tlusté holky... taky jiné nepřesvědčujete že to co se líbí vám se musí líbit i jiným, jinak nejsou normální.

Chtěl jsem lítat pro zábavu, ne být otrokem SIMu, tudíž snazší pilotáž je správně. Pokud SIM nabízí možnost přitvrdit realismu, paráda, nesmí mě ale nutit. Časem k tomu třeba dojde, nebo taky ne. Když nepůjde provést nějaká technická finesa, tak se asi svět nezboří.

Chtěl jsem aby to vypadalo... na barvičky slyším... bohužel XPL mi přijde tmavý a málo barevný, na první pohled není líbivý tak jak jiné... navíc nemá jméno, tudíž lidi neznalí si jej stěží vyberou.







 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 23:39
ondras   
Jirko prď na to. Šáhnul jsi jim na dudlíka a oni teď řvou. Na to si tady na fóru už lidi zvykají. Prostě je to jejich náboženství. FSku viděli naposledy před pěti lety a P3D vůbec ale přesně vědí jak tam ty éra špatně lítají a jak nejsou dráty No Fundamentalismus hadr. A piš dál, aspoň je co číst
 

P3D táhnutí letadla doleva   11. 6. 2015 / 00:00
JirkaK
Já jsem takový kazatel, takže mě to i baví

Ale trošku vážně, když sem sem dával to video ohledně FSX:SE "tweeku", dělal jsem to samé pro P3D. Myslím teď stejné místo, letadlo a +- stejná trasa... Letadlo v P3D letělo asi o 10kn méně (clear weather, takže vítr v tom roli nehrál) a podstatně déle zatáčelo, zatáčka byla stejná a prováděná autopilotem. Tady se přiznám že to letadlo čítuju - nemá autopilota ale jako snad všechny Alabeo letadla mají v konfiguraci AP přítomný, takže i když není ve VC, dá se ovládat buď klávesnicí nebo v mém případě MultiPanelem a letadlo se jím řídí. Nechal jsem porovnávat instalované soubory a jsou identické, takže pro P3D to nemá nic odlišného od FSX.

Když připočtu P-faktor a Torque efekt který jsem ve FSX při maximálním nastavení reality výrazně nepociťoval (dokonce ani v tom XPL s default cessnou mi efekt nepřišel tak výrazný) tak se dá zcela jasně říct, že letadla v P3D lítají jinak než ve FSX. Záměrně neříkám že lépe, neb tohle nedokážu posoudit.
 

P3D táhnutí letadla doleva   11. 6. 2015 / 08:51
MzM   
Ani P3D neumí vrtulníky, takže nepoužitelný....
"... flying helos is more like operating a vertical takeoff Cessna 172 than like a real helo."

Někdo preferuje líbivý vzhled, někdo simulaci. V případě FlightSim bych předpokládal tu simlaci.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 19:29
Lukyn
ha! Po čase se sem zase podívám, jak to tu jde a conevidím... nepřátelskou atmosféru dvou táborů. Jeden se zeptá a druzí na něj hned zautočí. Klasika. Jeden z důvodů proč už nelítám. A proč už nechci lítat. Proč to dělá tohle? Protože nemáš xplane. Nebo naopak. A nebo "aha tak to zkus ve skutečnosti a uvidíš... ty dnešní lidi chtěj aby to všechno dělalo samo"... je vidět, že lítáni je v ČR jen opravdu pro snoby. Protože kdo lítá doopravdy je bůh... pánové, hrozné fórum.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 22:18
biblbrox   
To dopočítávání a doskakování objektů tak 1NM před letadlem je normální? Všiml jsem si toho už ve tvých předchozích videích. Pokud je to způsobeno nahrávacím programem, pak ok.
Nevzpomínám si, že by mě FS něco takovýho dělal.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 23:17
JirkaK
Jasně že je to normální... Možná si nikdy v těch lokalitách nelítal a neměl kompexnost a densitu autogenu na extremly dense... Podívej se po internetu na videa lidí, kteří tyhle místa lítají s namaxovaným nastavením... Proto říkám že praha není město ale je to vesnice...

Asi si +- dokážeš spočítat jak daleko vidíš... při výše uvedeném nastavení je počet budov defaultně 4500 na 1km čtvereční, stejně tak pro vegetaci... teď si to zkus spočítat kolik km čtverečních vidíš... odhaduju několik desítke/stovku, dvě... bavíme se o cca půl-třičtvrtě milionu objektů autogenu na scéně... CPU to nezvládá. Na to by bylo dobré využít více vláken na více jádrech, v době kdy FSX vznikal byly dvoujádra docela luxus...

U P3D v2 je to lepší... tam ty výpočty pomáhá dělat GPU a celkově je o něco lepší engine, tam to naskočí hned, v rámci LOD RADIUSu... problém je že za ním nastává ostrý zlom.. problém je že není 64bit, vzdálenost pro autogen by mohla být vyšší pokud to CPU a GPU stíhá napočítávat. Příklad jak to vypadá v P3D následuje:

61672 B / 750 x 422 / klax_p3d.jpg
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 00:51
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=7r9cP5RG1N8 tady je to v pohybu... Jednak autogen se v podstatě nehne a frame rate celkově vyšší.

Je fakt že to letadlo je nenáročné.

Zjistil jsem že v P3D to letadlo letí o chlup jinak, je pomalejší než ve FSX. Letadlo je totožné, pro P3D se neinstaluje nic specifického, srovnání všech souborů nenašlo rozdíl. Cfg letadla naprosto stejné
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 23:28
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=OUxjBd4xz58 tady někde od 21 minuty, approach v té jižní Kalifornii... zprvu tam moc neuvidíš kvůli pozici kamery ale na finále vidíš jak to tolálně nezvládá... není se čemu divit, VAS 3,95GB RAM když maximum je 4GB... jasně je to neoptimalizovaná 32bit aplikace... Ten člověk má krásnou i7 na 4,7GHz a dv GTX980 ve sli.. - má to lepší


to je ale tak když si dáš krátký let v komplexním letadle nad komplexními letišti v extrémně zabydlené oblasti a extrémním nastavením... Boxovaný FSX žuchl na OOM. P3D žuchl na OOM... FSX:SE je kapku lepší, přežil ten stress test


Kdo to dávkové vyskakování autogenu nezažil zřejmě nikdy neměl nastavení které lidi ale poměrně běžně používají, alespoň ti, kteří ten content dávají na web.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 20:07
biblbrox   
V FSX jsem max nastavení neměl a nevzpomínám si, že by mi to takhle dopočítávalo. Je ale možný, že to opravdu bylo díky míň náročnýmu nastavení. I když zrovna třeba v tomhle videu http://www.flightsim.cz/video/show.php?id=141
se mi nezdá, že by scenérka měla být nějak výrazně náročná. Nemůže tohle doskakování třeba ORBx zhoršovat?
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 23:25
JirkaK
Ten můj výpočet byl asi nadhodnocený, bylo by to za předpokladu že bys viděl vše v zorném poli.

Neznám přesné technické detaily řešení autogenu, ale mám za to že běží jako načasované dávky, proto to tam přiskakuje ve velkém počtu.. Někde to vnímám, někde ne, dnes jsem nad KLAXem krátce letěl a bylo to podstatně lepší, takže kdo ví jestli není zádrhel ještě jinde. Předpokládám ale že je to dáno tím, jak je vytížený jinými věcmi.

Na tom videu mám ze včerejška mám Airliner a GA traffic asi 20%, auta 30 a lodě po 35. generování toho provozu mu dá taky zabrat... Nemyslím že Orbx s tím má co do činění... tohle uvidíš i v defaultu. Dá se optimalizovat autogen, právě aby na ty čtverce nerval tolik objektů, což je ale v zásadě podobný efekt jako snížení komplexnosti autogenu. Hodně to také záleží na velikosti LOD RADIUSu, pokud ho zvýším, bude to určitě lepší nebo alespoň méně patrné, ale pak padnu na držku na OOM otázkou je jak rychle... záviset bude hodně i na letadle.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 18:25
happypetr   
No mně to teda dech nesebralo - mrtvá krajina, stíny nějaký divný a asi to je žrout FPS, protože se to docela kouše...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 18:39
JM   
Co si mam predstavit pod mrtva krajina? Jako ze tam nelitaj ptaci nebehaj srnky a nechodej lidi?
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 18:58
happypetr   
Prostě se mi ten váš sim nelíbí, budu dál létat to svoje, se kterým jsem spokojen a jsem rád, že jste i vy spokojení s tím svým simulátorem, takže se nabízí otázka proč se tady furt honíme za tím, kdo ho má většího, když ve finále jsou všichni spokojení se svou variantou simulátoru... Vy máte dráty a my zas máme zimu. Tak a od teď si zakazuji veškeré příspěvky do vašich žabomyších válek. Howgh

PS. Co se týče pedálů, tak těch se doufám naše rozmíšky netýkají, to je čistě komerční, apolitický produkt.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 19:05
JM   
Tak kdyby se tu nevedly zabomysi valky, tak tu je celkem nuda a nic se tu nedeje, jen by se obcas nejaky zacatecnik zeptal na nejakou klavesovou zkratnu, nebo neco podobnyho

Pockej az nekdo druhej zacne vyrabet pedaly a zacne se resit, ktery jsou realnejsi, vizualne krasnejsi a podobne
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 19:31
happypetr   
Odstavec 1 - Asi máš pravdu, to musím uznat ale nechám ty třenice těm co se botřebují vytřít...
Odstavec 2 - Až někdo druhej začne vyrábět pedály a začne se řešit, který jsou realnější atd, tak v hlavě a na papírech mám další prdu nápadů na Hall bázi. Tam je obrovská výhoda, že co se hýbe v ose, nebo se na to kliká tak na to zbývá postavit "jenom" nějakej čučavej bazmek...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:04
biblbrox   
Jo a co se týče vizuální stránky, pak si stačí porovnat screenshoty Liberce...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:06
biblbrox   
Tak zrovna já měl těch doplňků docela dost (UTX, GEX, GU, REX, A2A,., prodal, co se dalo a koupil XPL. Dnes bych zpátky do FSX nešel, ani kdyby mně někdo nabízel veškerý ORBiXy a podobný doplňky zdarma. Jediný, co mě mrzí, jsou letadla od A2A. Ale ty to samy o sobě nezachrání.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:15
JirkaK
Ano to chápu že si to rozprodal... když ti stačí Liberec v XPL, tak fakt nepotřebuješ doplňky za stovky dolarů...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:18
biblbrox   
Úžasná dedukce. Člověk tady dá screnshot Liberce a ty z toho vyplodíš toto...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:28
JirkaK
Myslím že si na to sám před chvílí narazil, tak ti ten Liberec zřejmě nedá spát.

Co třeba to srovnání Vashon Islandu, fotky reálu a fotky hotové scenérky co jsem tady dával... Zjevně se to nehodí do krámu a dá se to okomentovat "není to Liberec" nebo jiné české město a že tam člověk nelítá...

Navíc bych chtěl vidět ten Liberec z blízka, nalítnout si vrtulníkem a letět těsně nad zemí v bezprostřední blízkosti... Kvalita grafických podkladů XPL scenérky by jistě vynikla patřičnými detaily
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:02
Vita Zenisek
Zase michas scenerku s autogenem. Do XPL taky existujou scenerky, ze kterych ti padne brada.
http://www.aerosoft.de/_php_projekte/_php_screenshots/screenshots.php?sp=xplane&p=czst_stewart

https://www.youtube.com/watch?t=13&v=XOVEinuchB4

Jinak ten vrtulnik z Liberce tesne nad zemi to neni spatnej napad. Ono totiz diky enginu XPL, ktery na tu ortotexturu umi natahnout zrnity povrch, nevypada ta nase ZL16 ani zblizka spatne.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:52
JirkaK
Jj, tohle má i Orbx... jen zpracované svým způsobem, jedna z mála scenérií co má textury 2cm/pixel, pravda nevím zda jednotlivé praskliny v asfaltu odpovídají reálu, uvěřitelné jsou dost

insame detaily zde: https://www.youtube.com/watch?v=gDJVekb6x4c

Jelikož doslovně za kopcem máš hranici Kanady a USA, stát Aljaška, tak... https://www.youtube.com/watch?v=szmYpPSHmcs přeci jen, tohle počasí mi přijde celkem normální v té lokalitě...

Taktéž, když už tam to letiště máte, tak vzhledem k charakteru letadel co na něm lítá máte určitě v okolí nějaké další, stejně propracované letiště, ať člověk nemusí lítat jen kolem


Bohužel takhle propracovaných scenérií moc není. Na Aerosoftu je jich 33 pro XPL (299 pro FSX a 96 pro P3D), z čehož drtivá většina je klon toho samého co je i pro FSX/P3D...



 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:37
Diesel
Spíš bych viděl zásadní problém nepochopení v tom, že JirkaK se tu baví o celkovém náhledu celého světa v FS a od vás je tu jen neustálá masáž s podělanou ČR jako by to bylo to jediné a svaté. Pravděpodobně to tak i bude, protože se tu s ničím jiným neprezentujete. Zatím co se tu dokázalo porovnat FS vs XPL byl Liberec ale nikdo z vás co používáte xpl si tu už netroufnul porovnat i jiná místa než jen ten kus ortofa nad ČR. Pokud chcete věcně diskutovat, tak kdy se tu teda konečně začnou ukazovat i jiná místa než jen česko.
Třeba já nejsem příznivec jen toho fleku a rád si zalítám i v jiných částech zeměkoule. I kdž jsem nakloněn zatím FSX, tak mě zkuste nalákat na něco zajímavého v xpl i jinde. Třeba pak s FSX seknu a pořídím si ten "úžasnej simulátor" kterej tu tak vychvalujete.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:42
Vita Zenisek
Rac si vybrat. http://www.alpilotx.net/downloads/x-plane-10-hd-mesh-scenery-v3/
Nektere kusy jsou i UHD. Mam Alpy a je celkem zradlo.
http://www.alpilotx.net/downloads/x-plane-10-uhd-mesh-scenery-v1/
https://plus.google.com/photos/+alpilotx/albums/6110821302798744065?banner=pwa
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:57
Diesel
Myslím, že jsi mě trochu špatně pochopil. Já chtěl ale obrázky z vašich kompů. Na screenshoty se přece dávají obrázky z vlastního domácího poletování. Nestojím o marketingově vyumělkované a nastrčené screeny. Na to co vidím na těch obrázkách, bych musel mít pořádně hustej HW.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:06
Vita Zenisek
Za to nemuzu, ze mas slaby stroj
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:13
Diesel
No, na FSX ale tyhle husté stromy a celkově hustší autogen si mohu dovolit uplně bez problémů. Když jsem xpl zkoušel na stejné nastavení, tak jsem se nechytal a další už vypisovat raději nebudu. Bylo by to zbytečné dohadování.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:27
JirkaK
Problém je že jsem nabyl pocitu,že XPL je pomalejší než FSX, přitom ten je koncepčně psaný na zcela odlišný HW a současný neumí adekvátně využít. XPL je nový, průběžně vyvíjený, nestojí na limitech 32bitových aplikací, vzniká v době kdy jsou běžné vícejádrové procesory s hyperthreadingem, moderní DX11 karty... ale výsledek tomu neodpovídá. Železo to vyždíme i v defaultu a za stejných grafických nastavení to běží pomaleji - můj obligátní antialiasing, který potlačuje shimmering, Bez osminásobného vyhlazování si to neumím moc představit (P3D mě donutilo jít do 970tky a i ta je tak na hraně koukatelnosti)... FSX to zvládal na jediničku i v extrémních klimatických podmínkách na zamčených 30FPS a VSYNC na půlce refresh rate monitoru. V XPL jsem byl schopný vytlačit 25FPS bez mraků jako maximum, jak by se to tvářilo s kvalitnějšími grafickými podklady a komplexním letadlem netuším.

Možná ta nejvýše taktovaná i7 s grafikou za 6 tisíc není dostatečný stroj pro XPL, bohužel absurdity jako triple sli 980tky za 80 klacků se mi kupovat opravdu nechce (ale v bedně by to vypadalo hezky), to už si radějš udělám to PPL, které nevyjde o moc víc
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:35
Vita Zenisek
980tka mi na to staci jedna. FPS od 30 - 60, podle situace. Nestezuju si.

DX11 XPL nevyuziva a nikdy nebude. Je napsany pro OpenGL aby mohl bezet na vsech platformach.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 18:21
JirkaK
No... 980tka je myslím dnešní high end... od 970 už jeuvěřitelný skok cenou oporoti výkonu.


Na XPL webu se píše v požadavcích "a high-performance, DirectX 11-capable video card "...

nicméně asi to dává smysl... evidentně to pod OpenGL generuje větší zátěž na GPU...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:03
JirkaK
Ano HD Mesh je skvělá věc v životě XPL a už jsem ho tu určitě nejednou zmínil že s ním to začíná vypadat dobře, dokonce i baráčky vypadají víc uvěřitelně, dělá přesně to co dělá FTX Global+Vector+openLC a FreeMeshX - globální přeměna základu.

To ve FSX/P3D umíme a tak nějak to osobně vnímám jako samozřejmost, bez které v dnešní době nejde existovat, jen oproti XPL za to dáme bez slev cca 4200 korun, plus samozřejmě alternativní placené, popřípadě i pracnější ale neplacené alternativy.

 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 09:47
MzM   
Když ve FSX letím vrtulníkem a projeví se porucha motoru, tak to spadne jak šutr. Žádná autorotace bez které v dnešní dobje nejde existovat?
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:56
biblbrox   
Jako prezentovaný Liberec v ČR může vypadat téměř celá Evropa viz. http://zonephoto.x-plane.fr/Cartes.php
Spoustu dalších oblastí můžeš pokrýt hd meshem.
Ty děláš, jako kdyby byl celý svět pro fsx perfektně zpracovaný. Kromě těch několika detailních oblastí ORBX to za nic nestojí.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:00
Diesel
Nemáš pravdu, ale dohadovat se tu nebudu.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 17:33
JirkaK
Pokud bych chtěl fotoreál, tak takových najdu... Zkoušel jsem jižní Kalifornii, Nevadu a Arozonu... Z výšky to vypadá dobře, ale jakmile letíš nízko, vypadá to děsně... je to ploché, je to neostré a ve finále se uplatím za disky... bohužel SSD jsou svou kapacitou hodně omezené a ty vyšší kapacity nejsou vůbec levné.

Pořád se ale bavíme o tom že v těch regionech najdu custom autogen, že tam najdu custom 3D objekty... Proč složitě generovat město autogenem, když ho můžu udělat jako jeden velký 3D model...

A vypadat jako ten Liberec? Ne opravdu nechci koukat na krabice od bot




 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 21:03
JM   
Tak pro zajimavost jsem koukl do Kanady, je to default XPL, bez jakychkoliv rozsireni...

Prvni screen nejaka divocina...

Druhej mesto z dalky, kde kdyz se clovek priblizi, tak to vypada tak jak na tretim screenu...

Sestava nepretaktovanej Intel i5-2500k, 8GB RAM, GTX560TI / 1GB...

naprosto plynulych 35-50 FPS...

Podle me to proste neni spatny i jinde po svete
45079 B / 750 x 469 / Carenado_C185F_1.png
42298 B / 750 x 469 / Carenado_C185F_2.png
45081 B / 750 x 469 / Carenado_C185F_3.png
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 21:10
JirkaK
Jsem říkal že Amerika je protěžovaná a vypadá lépe než nějaká Evropa... dej si v defaultu Prahu a zapláčeš.

Jenže tohle tady mnoho místních XPL fandů neprezentuje a pro jistotu ani nemá nainstalovaný celý svět...

Baráky taky dobrý... jen město není nijak velký. Vypadá to použitelně.


úroveň AA?
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 21:20
JM   
A to same v mem default FSX

A koncim s porovnavanim, uz me to prestava bavit
63401 B / 750 x 531 / Untitled-1.jpg
68605 B / 750 x 534 / Untitled-.jpg
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 21:38
JirkaK
A srovnej rok 2006 a cca 2012 nebo kdy XPL10 vyšla.

Srovnej 16GB na disku při plné instalaci FSX.. kolik má XPL, když máš celý svět? 16GB to asi nebude. Viděl bych to na nějakých 70-80GB? Tzn že XPL má násobně větší podklady?


Nicméně výsledek je lepší v XPL, souhlas.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 21:45
JirkaK
Odpovídám si sám 11/2011... poprvé přinesl podporu OpenStreetMap a to ne globálně. Takže díky tomu to vypadá jak vypadá - autogen objektů...

V době kdy se programoval FSX ten projekt začínal... teprve v době release FSX vznikla organizace a OSM začla distrubuovat. Logicky ho nemá implementován.. P3D zatím řeší engine, ne obsah.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 22:45
Fabo™   
Najednou ty jsi teda pripad
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 23:39
JirkaK
Co najednou?

XPlane má instalaci 75GB, FSX 16GB...


Logické je že skoro 5x více dat bude generovat přesnější výsledek, který se díky použití OSM nemusí sázet ručně. Ale to je mi šumák, o shodu s reálem jsem nikdy vyloženě nestál.

Nicméně to že ten OSM se používá jen někde jde dobře vidět... Amerika vs Čechy... Praha rozhodně v defaultu není žádné město ale vesnice v lese... to FSX tam bouchne byť nesmyslně, tak nějaké to městečko... Pojď a udělej mi demonstraci Prahy v defaultním XPL, já to samé udělám v FSX. Dám si tu práci a na chvíli si čistou kopii ze zálohy vytáhnu. Rád bych pak chtěl nějaký komentář při porovnání s reálem. XPL z krabice je přece lepší...

Mít FSX 70 GB podkladů tak to asi taky vypadá trošku jinak...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 16:24
Pips   
Taky jsem toho měl docela dost, ale nechybí mi to. Je ale fakt, že ty A2A mustang, spit a P40 náhradu v XPL zatím nemaj, ale když si můžu uklidnit duši mustangem, fokoušem a mesounem v DCS, tak mi smutno fakt není Zažít tu frustraci a beznaděj u FSX, to už znova nepotřebuju.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 08:59
MzM   
Hrách se hází na stěnu, sviním se hází perly.

FSX vrtulníky neumí.

Ale jinak soulasím, ať si každý se simem dělá, co chce.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 09:22
Vita Zenisek
Ještě odkaz.
http://www.amazon.com/Stick-Rudder-Explanation-Art-Flying/dp/0070362408
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 19:14
Mike76
Proč by se gyroskopický moment měl projevoval jen u letadel s ostruhou? Tam funguje fyzika jinak? Nebo snad mají jiný motor? Vrtuli na jiném fyzikálním principu?

To že je to gyroskopický moment je krásně vidět pokud dáš rychle plyn - záleží na změně (delty otáček). Tedy záleží jak rychle přidáš.

Jinak s nesymetrickým ofukováním atd souhlasím to jsou další věci které se projeví ...
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 19:56
Vita Zenisek
Zjisti si, co je gyroskopický moment. Dík.
 

P3D táhnutí letadla doleva   9. 6. 2015 / 20:19
Fabo™   
Protoze michas gyroskopicky efekt s necim jinym... na pridakovych letadlech se osa otaceni fakt nemeni.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 07:25
Mike76
Mě tam funguje a výrazně...

Ale je krásné že použitím příďového podvozku zmizí fyzikálně moment setrvačnosti .... Musím se s tím pochlubit někomu na katedře fyziky to je na Nobelovou cenu
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 07:30
Mike76
Podle tohoto se gyroskopický moment projevuje i za letu...

http://www.airspace.cz/akademie_letectvi/2011/07/o-nekterych-momentech-provazejicich-letajici-stroje/

Ale příďové kolečko ho zřejmě nějak záhadně vyruší....
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 08:47
Vita Zenisek
Precti si to jeste jednou. Pisou tam i kdy se takovy gyroskopicky moment projevi - pokud otacis osou gyroskopu.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 10:33
Mike76
OK - Tak to budeme nazývat správně "Reakční moment vrtule" nikoliv tedy Gyroskopický moment který drží osu.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 13:31
Vita Zenisek
Nebudeme. Ten reakční dělá zase něco trochu jinýho a na to, aby to zdrhalo ze změru už bys musel mít hdoně velkou vrtuli a silný motor a pokud možno ještě měkčí povrch, aby ti to zamačklo jedno kolečko víc do země. Mnohem nebezpezpecnejsi je taky ve vzduchu při pokusu opakovat s takovými letadly okruh (Bf-109 skončilo kolečkama nahoru v zemic elkem dost)
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 17:21
Mike76
Já to tedy nazívám reakční momentem vrtule a stalo se mi že jsem zlomil příďák i jedno hlavní kolo a vrtuli takto při startu po rychlém přidání plynu... Bylo to na betonu a věř že plná noha nestačila....
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 19:46
Vita Zenisek
Tak to tak prosim nenazývej. Za zdrhání letadla ze směru při přidání plynu nemůže samostatně jen jedna věc.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 21:28
Mike76
A jak to mám tedy nazývat? Termín "zdrhání letadla" jsem v žádné učebnici nenašel
 

P3D táhnutí letadla doleva   14. 6. 2015 / 23:17
Mike76
Tak zůstanu u toho reakčního momentu vrtule
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 07:42
Mike76
Nabízím ti svezení s letadlem s příďovým podvozkem - jednou přidáme plyn při rozjezdu pomalu a podruhé ho přidám velmi prudce (celkem přemotorované letadlo).

Nejspíše budeme muset plyn velmi rychle ubrat protože nám nebude stačit pravá noha...
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 08:47
Fabo™   
No, to je hezky.

A jak to souvisi s gyroskopickym efektem?
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 08:56
Vita Zenisek
Treba ti to vysvetli... a bude to na Nobelovku
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 09:02
pawlick
Mike se prostě rozhodl a bastafidli Konečně zase pořádnej stroj, mám si co číst, když musím sedět ve vlečný a čekat na větroně, až se připraví
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 09:38
MzM   
Není to tak, že od vrtule jde dozadu vzduch jaksi ve spirále a jakmile se dostane na směrovku tak s ní prostě pohne? Když to má ostruhu, tak ocasem pohne (pokud to nekompenzuju), když to má kolečko vpředu, tak to to kolečko udrží?

Tuším, že hezky to bylo nasimulování v Il-2. Taky tam bylo hezky simulované výrazné přidání plynu u silných strojů. To se pomalu letadlo opíralo o křídlo.

(já jak teď většinou lítám ty RC, kde je všechno tak trapně reálné (včetně 1pm/pixel při 10e9 fps i bez náročného hw) už si ty simulátory moc nepamatuju )
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 10:10
Stew
A to s tím přitom lítáš v menším časoprostoru, kde všechno probíhá úplně jinak, rychlejc,
jako třeba ve světě hmyzu. Proto jsou všichni piloti RC real MimoZeMšťani
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 11:05
MzM   
To sedí.

Ještě je možná u toho velkého jednovrtulovéh letadla třeba brát v úvahu, že osa vrtule není rovnoběžná s osou trupu. Jako že je kousek dolů a kousek do boku...
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 11:07
MzM   
..mnohdy s těmi RC jsme PřiplešťoZemšťani. To pak stojí minimálně čas, než se stroj zase může vznést. O to jsou uživatelé simulátorů ochuzeni.
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 12:03
JirkaK
Pokud to uživatelé SIMu berou jako chtěnou vlastnost, pak ano. Najdou se zase jiné věci o které jsou RCčkaři ochuzení oproti SIMerům
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 10:36
Mike76
Nikoliv tedy "Gyroskopický moment" ale "Reakční moment vrtule" ten jsem měl na mysli
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 10:31
Mike76
Tak to vysvětli proč je závislé na rychlosti přidání plynu a proč gyroskopický moment nefunguje u letadel s příďákem. Zatím jsem kromě invektivy neviděl jediný argument...
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 13:49
Vita Zenisek
Gyroskopicky moment funguje i u letounu s pridakem. Ale pusobi, jen kdyz tim pridakem smejdis ze ztrany na stranu a v tom pripade pusobi ve smyslu klopivem (pitch), takze na smer nema vliv.

Vliv ma prave u ostruhy, kde, kdyz ji stavis na kola, pusobi ve smyslu zatacivem (yaw).
 

P3D táhnutí letadla doleva   10. 6. 2015 / 13:50
Vita Zenisek
Mysleno na zemi. Ve vzduchu samozrejme muze pusobit jakymkoli smerem i u letounu s pridakem
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ