FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 5. 2024, svátek má Stanislav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou. Jeden příspěvek | Celý strom
Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   6. 6. 2015 / 10:23
happypetr   
Ahoj létavci. Nevíte co by to mohlo způsobovat? (viz nadpis). Je to jenom nějaká desetinka vteřiny ale dokáže to pěkně vytočit... Jako by sim při dotyku zpracovával data, nebo touch down, nebo nevím co... mohl by to dělat i FSUIPC (mám full verzi), koukal jesm se všude ale nic jsem nenašel...
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   6. 6. 2015 / 10:52
Stew
Však to zkus bez FSUIPC, stačí jen někam bokem přesunout fsuipc.dll ze složky modules, nemusíš to tam mazat celé. Když tak to tam potom vrátíš. Dělá ti to každé letadlo?
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   6. 6. 2015 / 13:25
JirkaK
korektnější je v dll.xml změnit u dané položky Disabled na TRUE

Ale taky by bylo dobré vědět víc... je to při každém přistání s každým letadlem v každých povětornostních podmínkách na jakémkoli letišti?
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   6. 6. 2015 / 16:51
happypetr   
Právě jsem se vrátil z výletu, tak jsem tady chvíli nebyl... Ano, dělá to každé letadlo při dotyku s dráhou. V FSUIPC mám autosave co minutu a ani nevím, že to savuje, tam mi nic nezamrzá... Jediný co vím, že mi to nedělalo a blbne mi to cca půl roku.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   6. 6. 2015 / 11:38
xWing   
Skus zapnut performance monitor vo Windows, preklikni sa na disky a odsleduj, ci graf v tom inkriminovanom case ukaze nejake zvysene hodnoty citania alebo zapisu disku.
Disk je vseobecne najvacsia brzda v systeme.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   6. 6. 2015 / 13:42
JirkaK
Hypotéza o pomalém disku a brzou bych byl opatrný... Víš kolik dat FSX čte, v jakých intervalech?

Řeknu ti že ingame to nečte víc než 20-30MB/s a to ne pořád ale jednou za čas si nahraje nějakou dávku dat, mnohdy to zdaleka není ani tahle cifra... To číslo navíc platí pro náročné scenérie - Orbx region a nějaké jejich letiště... Spíše si to brblá v jednotkách MB...

Pro FSX je a nejspíš už navždy bude brzdou CPU, nic jiného neurčí jeho výkon tolik. Proto taky potřebuješ co nejvyšší frekvenci a počet jader tomu nepomůže - proto se k rozumnému použití nedočkáš rady abys koupil AMD procesor, který je na stejném taktu pomalejší - méně operací - a na tom že to má kupu "jader" nesejde. Pro FSX bude mít duální Henshell Pentium za 2 tisíce +- stejný výkon jako i7 na stejné frekvenci. A bohužel ani takty k 5 GHz neumí FSX uspokojit pokud chce člověk lítat s maximálním nastavením v velmi hustě zabydlených oblastech.

Disk už s tím nic neudělá, stejně s tím moc nepomůže GPU, výkon GPU pouze omezí možnosti stínů nebo AntiAliasingu.


Kdyby byl problém s čtením z disku, tak to bude dělat průběžně v různou chvíli a ne vždy přesně ve stejnou dobu... Ti kdo to s FSX a obecně jakýmkoli SIMem myslí vážně, tak snad mají pro simulátor dedikovaný HDD... ne jen partition na disku na kterém nedejbože běží i systém, ale skutečně fyzický disk na kterém se jinak nic neděje... SSD disk... Nicméně to primárně určuje jak dloho se simulátor a následně let bude nahrávat a o přenosové rychlosti to není, sice mě FSX ve špičce při loadu letu dokáže číst 280MB/s ale to nečte ani tu sekundu. Takže na plotnovém disku to bude čít 2-3x déle, to problém není, zásadnější je ale vliv na seek time. Za letu už to ale fakt není důležité... 30MB mi v klidu dává USB2 externí disk.



Pokud to dělá na jakémkoli letišti za jakéhokoli počasí v jakoukoli roční dobu, bude spíš problém v letadle, pokud se to děje ve všech letadlech... těžko říct když nevíme zda je to pravidlo vždy a všude nebo jen za určitých okolností.


 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   7. 6. 2015 / 20:58
Fabo™   
No, vime napriklad, ze FSX zcela bezne pri doteku nacita... treba efekty a zvuky dotyku, jak necekane
A ano, umi to udelat tento problem
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   7. 6. 2015 / 21:15
JirkaK
ok...

v tom případě, pokud je plotnový disk... provést defragmentaci... pokud je FSX nainstalován na systémovém disku, pak přeinstalovat na samostatný disk (ne jen partition na stejném disku)... mít to na SSD a věc nesouvisející s diskem - nastavit affinity mask tak aby první jádro a jemu příslušející virtuální (pokud mám HT enabled) nebylo používané pro účely FSX... Steam Edition to tak dělá pokud se mu explicitně nedá jiná affinity mask
 1x  

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   7. 6. 2015 / 21:42
happypetr   
Zrušil jsem autosave na FSUIPC a zdá se to už v pořádku.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   7. 6. 2015 / 21:53
Luděk Ch.
Mám ten samý problém, speciálně s PMDG 737NGX na profi scenerii SKiathosu. Načítání scenerie v pohodě, FPS dostatečné, ale v okamžiku doteku zásek jak prase, někdy třeba i 3 sekundy nic. A během toho šrotuje disk. Je ale fakt že mám jen 4GB RAM, takže to považuju aspoň z části za příčinu. Každopádně to zadrhnutí je způsobeno načítáním.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 12:39
Luděk Ch.
Jen pro info, konečně jsem se dokopal k dokoupení RAM a problém prakticky zmizel. Takže jednoznačně se potvrzuje, že je to načítáním. Díky více RAM nemusí tolik věcí načítat v okamžiku doteku, ale může je mít už načtené předem a v ten okamžik doteku nemusí simulace čekat na pomalý disk, až se potřebné věci donačítají.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 13:05
JirkaK
SIM rozhodně najednou nebude dělat něco jinak, načteno má dřív. Kdyby paměť neměl, windows by řvaly, že dochází paměť a máš sim vypnout, po chvíli by ho buď Win ukončily nebo by padl na OOM sám. FSX navíc neumí paměť efektivně uvolňovat, takže každé načtení zvýší paměťové nároky, proto také dochází k OOM... prostě SIM se snaží načíst do paměti vše co potřebuje (kdy programátor chtěl aby se načetlo) a když paměť nemá, spadne.

U tebe zjevně nastalo to, že paměti si měl dost (fyzické+swap), takže SIM si vše potřebné ze scenérky načetl včas (bývá to podstatně dříve než při touchdownu), ale něco z toho mohlo skončit ve swapu + asi načítal zvukové efekty PMDG přo dosednutí. Začaly tedy klasické škatulat... něco co aktuálně nepoužívám jde do swapu a to co potřebuju si ze swapu načtu, k tomu ještě potřebuju načíst něco dalšího - hlavičky disku lítají skrz naskrz.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   18. 10. 2015 / 10:36
Luděk Ch.
No vidíš, ale vázne to i v tomto případě na disku Ať už je to načítáním nebo výměnou dat přes swap
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   18. 10. 2015 / 11:59
JirkaK
Tak mě nenapadlo v dnešní době desítek GB RAM že by byl swap problém. Osobně ho mám vypnutý od dob, kdy jsem dosáhl 4GB RAM
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   6. 6. 2015 / 14:03
JirkaK
Jinak si přečti něco o shutters ve FSX... je to úplně normální "vada" kterou kde kdo docílí... Věř tomu že na mé 4.4GHz i7, GTX960, se systémem a FSX na samostatných SSD připojených na SATA3 (standardní rychlosti kolem 400MB/s čtení i zápis), jsem míval pravidelné microshuttery každou sekundu. Myslíš že to bylo pomalým diskem?

Kupodivu nebylo... další typický blábol je "příliš vysoké požadavky uživatele" - uber na nastaveních... Fakt? Jako kdyby to bylo před 4 lety, kdy lidi mívali tak 2GHz Dual core s 2-3GB paměti... Ale jo, dal jsem vše o něco dolů a ejhle shuttery stále jen to vypadá neskutečně blbě, co je proti tomu nějaké minizáseky v pravidelném interavalu...


Další vtipná rada bývá "defragmentace disku"... Defragmentovat SSD disk? Fakt? Jak se to dělá?


Nakonec to bylo způsobeno "tweekem" do fsx.cfg, kde to někdo v rámci svého skvělého návodu uváděl pomalu jako nutnost stejně jako dalších 10 manuálních zásahů aniž by příliš uváděl co přesně to dělá a jak velký vliv to mělo. Ale to byly mé FSX začátky kde jsem se honil za každou radou a jako ovce následoval napsané rady.

Dnes vím že každé nastavení co někde vidím, tak než jej použiju, tak chci vědět co přesně to dělá a proč to v tom CFG je... A pak chci ideálně vědět co to autorovi přineslo... Něco jako "běží to rychleji" moc neberu. Když mi to ale přijde jako zajímavé, tak to zkusím... v konkrétní lokalitě mám nastavené konkrétní počasí, den a čas - začíná se stmívat, je velká oblačnost, letím boeingem v 1500ft rychlostí 250kn na předem naprogramované trati nad hustě zabydlenou oblastí - KSEA. To celé se nahraje zapauzované a s odpauzováním se spustí i 5 minutový FRAPS benchmark... to celé opakuju tak 4x a první výsledek ignoruju. To samé pak provedu s tweekem... To mi dává naprosto totožné podmínky testu, do kterých nevstupují žádné extrémní vlivy (třeba že od moře zatočím k městu o kousek dřív nebo později) a dá se to rozumně srovnávat... Zatím žádný tweek neudělal rozdíl vyšší než 0,5FPS, což beru spíše jako chybu měření... Přeci jen v tom KSEA mi ten test v plné palbě běží jen 18FPS, ale nemá smysl testovat v nastavení ve kterém nelítám.

Jaké bylo řešení? Stačilo smazat fsx.cfg, spustit FSX, potahat všechny slidery doprava a zaškrtnout všechny efekty a.... voila... FSX svištěl bez shutterů. Jinými slovy jsem si mohl ušetřit neskutečnou dávku času hledáním svatého grálu, když jsem ho měl celou dobu před sebou.

Absolutně nejlepší, nejfunkčnější tweek FSX říká: smaž fsx.cfg, zapni FSX a lítej. Naprostý souhlas, FSX nepotřebuje v konfiguraci nic měnit. Jediné co jsem udělal je, že jsem zrušil zobrazování otravných info textů jako pohled a úroveň zoomu, upozornění na brzdy, overspeed apod.

 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   18. 6. 2015 / 07:34
happypetr   
"Jediné co jsem udělal je, že jsem zrušil zobrazování otravných info textů jako pohled a úroveň zoomu, upozornění na brzdy, overspeed apod."
A tohle se prosím udělá jak? Taky mě to dost otravuje.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   18. 6. 2015 / 08:21
BHA335
Ahoj,
nevím jistě ale někde jsem našel že v fsx.cfg
[Main]
HideInfoText=1
 2x  

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   18. 6. 2015 / 08:24
BHA335
a snad i samostatně -- viz. http://www.lockonfiles.com/topic/37448-how-to-set-up-and-configure-fsx/

You can disable the notifications that appear on the screen when you engage brakes, etc. Change the following values to show:


InfoBrakesEnable=False
InfoParkingBrakesEnable=False
InfoPauseEnable=False
InfoSlewEnable=False
InfoStallEnable=False
InfoOverspeedEnable=False
 1x  

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   18. 6. 2015 / 09:26
happypetr   
Díky moc za info.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   8. 6. 2015 / 15:43
Rastislav11
Ahoj. Nepoužívaš náhodou EZCA Cam ?
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   8. 6. 2015 / 19:56
happypetr   
Ne.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   9. 6. 2015 / 22:49
Rastislav11
A robí to aj u defaultných FSX lietadlách?
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 13:30
kralikjan
Ahoj.. musím říct, že konečně !! se ozval někdo komu to dělá taky.. hledal jsem to na jiných světových fórech a nic..

Dělá mi přesně to samé.. jsem si téměř jistý že to je hardwarem.. Já mám 8 GB RAM, ale používam dost i náročné scenerie i letadla.. To zamrznutí je opravdu na vteřinu ale simulace jakoby pořád běží.. takže se to při dotyku sekne na vteřinu, dvě.. a pak už jste na dráze i s položeným příďákem (..
Prostě "vychutnat si" nebo zaletět prostě to přistání je pak nemožný..
Dělá mi to také občas, většinou na těch nejnáročnějších letištích s PMDG .. ale RAM mi přijde u mně v pohodě, spíš si myslím že jde o zahlcení i video paměti na grafické kartě.. Mám starší myslím že 740 Ti s 1GB.. Ono pak FSX slušně žere, AddOn letiště (třeba JFK takže i náročná scenerie kolem), PMDG, ActiveSky, Mraky REX 4, Počasí (hodně mraků, déšť).. a je z toho slide show.. A to mám starší i7 s 3,4Mhz, takže ne uplně nic do koše.. koupil bych si nový, o peníze tak nejde, ale už trochu pochybuji o těch videích na youtube jak jim to tam v ultra detailech, 4K rozlišení, jede 40 FPS .. abych do toho nedal 40 tisíc, koupím teda P3D a zvednou se mi snímky o 10 DD..

Zdraví Honza
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 16:07
JirkaK
A dle čeho soudíš? Sleduješ vytížení CPU a GPU? Počítám 1 core bude na 100% a grafika na 100% zdaleka nebude, přitom FPS budou tristní.

1GB na grafice, pokud máš FullHD je bez problémů dostačující. Mám 1.3x HD rozlišení extrémní antialiasing a nikdy jsem ve FSX neviděl využití paměti v grafice vyšší než 1.2GB.

RAM pokud máš 8+ GB taky problém není, disk také typicky není problém ať už ssd nebo ne, i usb disk dokáže dávat FSXu data dostatečně rychle...


Problém bude právě ta i7 na 3.4GHz... pro FSX je to málo! Nejde o to že máš i7, kdybys měl dvojádrového Celerona na stejné frekvenci, výsledek bude +- stejný. FSX potřebuje výkon jednoho jádra co nejvyšší - proto se nehodí žádné AMD, které je potřebuje pro stejný výkon cca o 1/3 vyšší takt.

Na YT vidíš videa, kde lidi mají běžné přetakty na 4.5-4.8GHz, a i tam to není žádná hitparáda, pokud nešáhneš v těch kritických CPU scénářích na nastavení autogenu (předpoklad je samozřejmě max).

To zda máš rozlišení 3840x2160 s 8xMSAA+8xSGSS nebo 1024x768 bez AA a běžíš to na GTX980Ti nehraje vůbec roli jaké FPS dostaneš. Největší porce přichází právě od CPU, zvláště pak, když běžíš v DX9. V DX10 se to trošku zlepší.

Pro plynulý chod do cca 2k rozlišení i s maximálním AA ti stačí GTX970, se slabším AA GTX960. Výkon grafiky ve FSX poznáš jen v nezalidněných oblastech, ideálně nad mořem nebo nad pouští. A tam to poběží skvěle i na tvé kartě. Jakmile letíš nad obydlenými oblastmi plné autogen nebo custom objektů, jsi v loji, grafika nemá co dělat.

V tvém případě je tedy nejlevnější koupit Pentium G3258 a přetaktovat ho kam až půjde, přes 4GHz to jde v pohodě. Ve FSX budeš mít výkon podstatně vyšší. Pokud chceš zůstat u i7 pak to chce buď 4790k nebo 6700k a taktovat alespoň 4.5GHz.. čím víc, tím lépe, ale zrovna tyhle CPU jdou výš těžko - záleží na konkrétním kusu. Starší SandyBridge nebo Ivy Bridge šly taktovat dobře i na 4.8, ale jsou technologicky starší, takže Haswell/Skylake na 4.5GHz s přehledem setře ty předchozí taktované na 5GHz.

Samo by to chtělo i o kousek lepší grafiku, alespoň GTX750, nebo lépe 950/960, ale jak jsem psal, není taková brzda jak ten procesor.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 16:49
Tragédie v JRD
To zda máš rozlišení 3840x2160 s 8xMSAA+8xSGSS nebo 1024x768 bez AA a běžíš to na GTX980Ti nehraje vůbec roli jaké FPS dostaneš. Největší porce přichází právě od CPU, zvláště pak, když běžíš v DX9. V DX10 se to trošku zlepší.

Sorry, ale blábol.

Problém bude právě ta i7 na 3.4GHz... pro FSX je to málo! Nejde o to že máš i7, kdybys měl dvojádrového Celerona na stejné frekvenci, výsledek bude +- stejný.

sorry, ale blábol. Když už pochopíš, že ne každý lítá na plné detaily? spousta lidí lítá na poloviční detaily, a pak je takový procesor dostatečný zdaleka... Na čem asi jsme tu lítali před deseti lety, kdy fsx vyšel, a ty jsi v tu dobu nejspíš neměl ani tušení, že fsx existuje?
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 18:46
JirkaK
Tvůj příspěvek je mimo kontext na co jsem reagoval...

Před deseti lety lidi lítali v tak komplexních letadlech jako PMDG, se všemi těmi komplexními letišti, REXy, ASN, které kolega má a které vidí na YT?

Z příspěvku na který reaguji soudím že kolega nemá problém s upgradem za 40 tisíc (s přehledem top 4 core i7 a slušná grafika nejen na fsx). Stejně tak používá poměrně hodně addonů, které jsou právě o detailech, pochybuji že by jeho cílem upgradu bylo lítat na medium a ne na max. Na medium může lítat i dnes bez utracení jediné koruny.

Projevil ale z upgradu strach... "pochybuji o těch videích na youtube jak jim to tam v ultra detailech, 4K rozlišení, jede 40 FPS"

Některé ty videa jsou skutečně natáčené v nižším ratiu a pak zrychlené (jde to vidět třeba na trafficu na cestách, kde ty auta jezdí jak tryskáče, často jde vidět jak rychle při touchdownu vylítnou spoilery nebo jak rychle se otevřou motory při aktivaci reverse), často jsou ale i reálná.

Bohužel se kolega mylně domnívá že na to nastavení je jeho CPU dostatečné - není a na to jsem ho upozornil, jasně, můžes redukovat CPU relevantní věci jako autogen nebo traffic, získáš FPS navíc, ale o tom řeč nebyla. Na tom YT jim to prostě běží proto že mají přetaktěné procesory na maximum co z toho dokázali vytáhnout. Nicméně ani grafika kolegy není žádné terno a záleží na nastavení AA a rozlišení, brzda v některých případech může být i grafika, v případě komplexního letiště a PMDG bude problém primárně to CPU.

Když si budeš kupovat počítač výrobcem sestavený pro použití se SIMem, troufám si tvrdit že ve 100% případů odejde od prodejce s přetaktovaných CPU. Proč asi?
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 20:03
Stew
O.T.
"Před deseti lety lidi lítali v tak komplexních letadlech jako PMDG, se všemi těmi komplexními letišti, REXy, ASN, které kolega má a které vidí na YT?"

Před deseti lety jsme lítali na PMDG 737/747 zcela běžně
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 20:33
Tragédie v JRD
Jo. Budes se divit, ale impred desetinlety existovala komplexni letadla a scenerie.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 21:01
JirkaK
Ok nešťastné vyjádření.

Ty addony dříve jistě nebyly ve stejných verzích jaké jsou dnes. Mám za to že se ty addony v čase zlepšují, stávají se komplexnějšími a náročnějšími na výkon, to pozoruji alespoň v těch které rád používám.

Namaxovaný FSX i s dnešním top HW zdaleka neběží plynule, natož se slabším HW, kterému se logicky musí na detailech ubrat.


Tak jak tak lítání ve snížených detailech si za 40 tisíc upgradu kralikjan asi nepředstavuje
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 22:25
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=CujqkHMjz8Y

CPU na 100% ať už je autogen namaxovaný nebo minimální... Grafika nehledě na počasí ani ten autogen zdaleka nedosahuje 100% vytížení, je pořád bržděná procesorem.

S minimalistickým autogenem mám cca 41 FPS v kokpitu NGX. kolega, za předpokladu že jeho i7 je Haswell bude mít ve stejné situaci a stejným nastavením max 30 FPS, pokud to je starší tak ještě méně. Problém mu ale může dělat počasí díky slabé grafice.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   17. 10. 2015 / 16:04
kralikjan
Já mám Sandy Bridge ještě.. i7 2600 a nakonec tedy GeForce 550Ti.. sorry nějak sem si nevzpomněl minule .. Jen sem pořídil SSD disky, fakt se to načítání dost zlepšilo a přestalo to furt hrabat jak šílený..

Nesleduji upřímně jak je GPU vytížené, je jasné že u FSX je to hlavně CPU ale přijde mi prostě že ani dneska si nekoupim nic pořádnýho aby to běželo nějak fakt dobře za všech okolností.. Jak je na tom P3D ??? Nemáte srovnání ? Viděl jsem nějaké tabulky a rozdíl teda FPS na různých strojích byl tak pár snímků (, myslím porovnáno s FSX.. v P3D třeba jen o 4 FPS navíc.. Jasně, umí to využít už lépe dnešní grafické karty, shadery a tak ne, že to vše nemusí dělat jen CPU.. Ale i tak mi to přijde zoufalý..

Já mám běžně tak 20-30 FPS na zemi (PMDG, add-on scenerie), používám ale i ultimate traffic, ActiveSky, REX 4, ORBX, a tak.. takže třeba opravdu jak jsem zmiňoval JFK je konečná .. Tam to padá i na 8 FPS, to je absolutně nehratelné.. Musím říct že jsem vypozoroval že je fakt náročný to počasí, když je hodně mraků apod., to mám nastavené mraky na nejnižší kvalitu textur.. Ale pak je vidět že se i dočítají textury (pomalu) a tak.. Četl jsem že autogen je fakt frame-killer, jo ?? Zkoušel sem teda různý nastavení autogenu a měl sem skoro stejný FPS pořád, tak nevim ( je pravda že jen na zemi bez "letového ověření" ..

Chci koupit novej počítač, jasně že se vyhýbám AMD, vim že ty jejich procesory sou jen "na oko" vytuněný, přes 4GHZ apod.. ale je to na nic.. nej pro FSX je Intel, samo ideálně ty verze "K" na přetaktování, ale nemám s tím moc zkušenosti tak bych to nerad zkur...l.

Jenda

 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   17. 10. 2015 / 17:00
JirkaK
Tvůj výkon je adekvátní tomu co máš a v zásadě se nikam moc neposuneš pokud neubereš z nastavení. Nehledě na nový HW.

Pro P3D je potřeba lepší grafika, jako entry level GTX970, jako ideál GTX980Ti, pokud chceš hodně AA, tak dvě 980Ti. S CPU je to také lepší, využívá všech jader, ale pořád musíš počítat s tím že to nepoběží ideálně. Ani něčí vysněný X-Plane neběží zázračně když se vymaxuje.

Snímky ve FSX a v P3D nelze porovnávat. V P3D máš daleko víc věcí, které dělá grafika místo procesoru. S decentní grafikou bude P3D pravděpodobně pomalejší než FSX. Na výkonnějších mašinách už bude P3D FSX přečůrávat jak rychlostí tak vzhledem - více vizuálních efektů.


Ad mraky... jaký máš anti aliasing, používáš nVidia inspector a transparency antialiasing? Pokud ano, tak zde bude největší performance hit.
V P3D ten hit bude ještě vyšší, protože volumetric fog je věc, kterou zapnout chceš a takové soft cloudy na P3Dv2+ vypadají lépe než ve FSX... ale to znamená že transparency antialiasing je něco extrémně náročného a na FullHD to utáhne leda přetaktovaná 980Ti... možná... pro takovéhle nastavení ti už každý doporučí SLI.

V každém případě 30FPS locked+vsync stable je dostatečné, jsou monitory, které těch 30Hz mají možnost nastavit jako refresh rate.

Mimochodem, používáš DX9 nebo DX10? DX10 trošku uvolní ruce CPUčku.

Jinak REX a kvalita textur... Jsi na něčem jako 4k? Nejsi, ani na 4k nemá smysl nastavit textury 4096, stačí 512 nebo 1024... vyzkoušej si to, rozdíl nula nula nic.


Jaké vytížení grafiky máš? Pokud je na 100% tak ti logicky nepomůže autogen, v mém videu: https://www.youtube.com/watch?v=CujqkHMjz8Y vidíš využití grafiky cca 40% - 80%, mám ale zapnutý maximální možný AA včetně 8xSparseGridSS. Max a min autogen dělá obrovský rozdíl. A i s min autogenem mám grafiku na dovolené, uměla by o dost více...


Přetakt procesoru není žádná velká věda. S rozumnou deskou je to max pár kliknutí a buď to běží nebo padá, když padá, ubereš...
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   24. 10. 2015 / 09:54
kralikjan
Ahoj, nechci tady nějak pokračovat v mega rozvíjení tohoto threadu, které asi není uplně přesně o čem píšeme.. Mohu poslat SZ, jestli by si mi nedal nějaké tipy na nastavení ? Jsem v tom gramotný, ale už se v tom nepohybuju a prostě "ujíždí vlak", pořád studovat co má kde člověk nastavit, pak ani nelítá jen nastavuje (..

Ano používám nVidia inspector, našel jsem někde doporučené nastavení, tak si myslím že to je docela lepší, ale půlce nastavení vůbec nerozumim co dělají.. Třeba oblíbený Vsync ..

Používám DX9, zkoušel jsem kdysi DX10 fixer, nebo snad ten DX10 preview co je ve FSX ale bylo skoro vše rozpadlý, nějaké černé boxy všude, tak sem se na to vykašlal, pač bych zase týden po večerech řešil proč to nejde s nejasným výsledkem ..

H.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   24. 10. 2015 / 16:16
JirkaK
"zkoušel jsem kdysi DX10 fixer, nebo snad ten DX10 preview"

zkoušel si DX10 preview... DX10 fixer právě to co si měl "rozpadlé" opravuje.


Ad nVidia inspector...

Anisotropic filtering mode nastav na user defined a setting na 16x, může pomoct na případné neostré textury.

V Antialiasing - Setting nastav tebou preferované od 2x po 32x.

Pokud chceš vertikální synchronizaci, tak ve Vertical Sync nastav požadovanou hodnotu... závisí na refresh rate tvého monitoru... typicky 60hz, 1/2 refresh rate pak znamená že vsync omezí FPS na polovinu těch 60, tedy 30. Při force on pak bude pravděpodobně adaptivní podle aktuálního výkonu.

Můžeš zapnout triple buffering popřípadě nastavit frame rate limiter. Někomu to vyhovuje, někomu ne.

Víc toho není potřeba...
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   17. 10. 2015 / 16:08
kralikjan
Jinak teda teď sem koukal na to video na YT a s takovým strojem co má.. DD.. tyjo v mracích 17 FPS.. to je peklo.. to mám skoro taky ale..
a to má I7 na 4,6 GHZ DD..

Nevyspitatelný..
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   17. 10. 2015 / 17:03
JirkaK
no a grafika furt nebyla na 100% a zvládla by víc, ale jak jsem psal je tam 8xMSAA + 8xSGSSAA (32xAA v DX10 fixeru), v P3D takový AA ve stejné situaci odstaví dva TitanX

No a pak jsou tu lidi co napíší že 3.4GHz je pro FSX dost... ano, když vypneš co se dá, když si chceš užít trošku vypadající grafiky a hlavně autogenu, je problém.
 

Chvilkové zamrznutí simu FSX těsně při dotyku s dráhou.   16. 10. 2015 / 17:39
LAKY911
Ahoj, mám ten samý problém. Ale má to tu výhodu, že je to vždy pouze při prvním přistání při daném spuštění FS. Moc by mě zajímalo, proč a co to způsobuje.
Jinak FSUIPC automatické ukládání letu zapnuté nemám
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ