FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 16. 5. 2024, svátek má Přemysl Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
DSR místo AA Jeden příspěvek | Celý strom
DSR místo AA   22. 6. 2015 / 23:50
JirkaK
Zkoušel někdo použít DS namísto AntiAliasingu?

Zatím mám dobré výsledky ve slušném počasí, kde to má vyšší výkon a jde dokonce zapnout nějaké decentní vyhlazování, ale mlha a husté mraky tomu vadí podobně jako u AA
 

DSR místo AA   23. 6. 2015 / 08:27
xWing   
Uz som s tym experimentoval.
V novych hrach mi to moc nevyhovuje, kedze su dost narocne aj bez navysenia rozlisenia.
Ale v starsich hrach je to super, pokial dovolia vyssie rozlisenie a nepodopruju AA.
Hral som tak starych Alien vs Predator napr.
Ovsem problem je, ze fonty su v hre strasne male pri tak velkom rozliseni a zle sa citaju.
 

DSR místo AA   23. 6. 2015 / 10:16
JirkaK
No.. po pár experimentech jsem to myslím prolomil

Šlo mi hlavně o výkon v Preparu. Ve svých testovacích scénářích jsem dokázal v husté oblačnosti a mlze držet FPS kolem 25, takže pohoda, ale jakmile jsem do toho zapojil ASN, které nainjektovalo možná i pěknější počasí tak jsem tu hodnotu nedokázal udržet a když jsem hledal lidi co mají GTX 980 a jak to vlastně mají nastavené (většinou dost potlačené efekty nebo pak nelítají v mracích).. Objevil jsem možnost toho DSR..


Zkoušel jsem DSR faktor 4, vyhlazení 25%, což v mém případě generuje 5120x2160 - 5k obraz. Bez jakéhokoli pokusu o AA. Výsledek neskutečně pěkný. Hrany vypadaly naprosto vyhlazení, shimmering až na nějaké dvě linie ve VC turbine duka (tohle se dá akceptovat, není to moc vidět) zcela pryč. Problém je že v situacích kdy mě pálil AA mě pálí i to DSR.

Faktor 3 (4431x1871) byl trošku lepší co do výkonu 26-28FPS... ale už bylo vidět že to nemá AA a chce tomu pomoct... Bohužel s 2xMSAA už to opět bylo pomalé.

Jako vhodný se projevil faktor 2.25 (3840x1620). Tomu jde nastavit i 4xMSAA, popřípadě i FXAA a testovací scénáře se drží na 30FPS lock (bez zámku jde až na 40, ale dost skáče). Opět tam je decentní shimmering ve VC na dvou/třech hranách, který je přehlídnutelný, stejně tak na externím pohledu... Jde vidět že by to chtělo vyšší rozlišení textur, ale plynulost parádní.

V noci začalo hezky pršet, tak jsem hned nažhavil ASN a vyzkoušel to na reálném počasí... paráda... 30 zamčených drží... snad jen na výjimku, kdy jsem tou oblačností prolítal = 24-25FPS... ale to je typicky na chvilku a hlavně v té bíle tmě člověk rozumně může koukat pouze na výškoměr, rychlost a horizont.

Závěr je tedy takový že DSR faktor 2.25 s 25% vyhlazováním, 16xAF, 4xMSAA a FXAA běží na GTX980 v P3Dv2.5 parádně aniž bych musel vypínat volumetric fog, aniž bych snížil stíny mraků (stín dělají mraky až 30km od letadla), že vegetace nebo budovy také dělají stíny. I HDR mi přišlo koukatelnější za použití DSR.


Sice to není 100% náhrad extrémně náročného SGSSAA, ale efekt je tomu hodně blízko.

Pro představu o jakém počasí se bavíme přidávám fotky z testu. Kritický moment je na té třetí... Čtvrtá jen ukazuje hustotu mraků zezhora.
15043 B / 750 x 316 / 2015-6-23_3-47-29-490.jpg
10019 B / 750 x 316 / 2015-6-23_4-10-48-455.jpg
14159 B / 750 x 316 / 2015-6-23_3-51-2-281.jpg
9027 B / 750 x 316 / 2015-6-23_3-55-31-383.jpg
 

DSR místo AA   23. 6. 2015 / 12:12
JirkaK
A ještě video: https://www.youtube.com/watch?v=VYfRtdFveBg
zapnout 4k

bohužel 30fps video na YT vypadá dost vycukaně, ale údaj frapsu je dost výmluvný, už jsem nahrávání nastavil na 60fps a zvýšil bitrate na 50Mbit/s tak příště to snad bude lepší
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ