| | | DSR místo AA 22. 6. 2015 / 23:50 | |
| | Zkoušel někdo použít DS namísto AntiAliasingu?
Zatím mám dobré výsledky ve slušném počasí, kde to má vyšší výkon a jde dokonce zapnout nějaké decentní vyhlazování, ale mlha a husté mraky tomu vadí podobně jako u AA |
| |
|
| | | DSR místo AA 23. 6. 2015 / 08:27 | |
| | Uz som s tym experimentoval.
V novych hrach mi to moc nevyhovuje, kedze su dost narocne aj bez navysenia rozlisenia.
Ale v starsich hrach je to super, pokial dovolia vyssie rozlisenie a nepodopruju AA.
Hral som tak starych Alien vs Predator napr.
Ovsem problem je, ze fonty su v hre strasne male pri tak velkom rozliseni a zle sa citaju.
|
| |
|
| | | DSR místo AA 23. 6. 2015 / 10:16 | |
| | No.. po pár experimentech jsem to myslím prolomil
Šlo mi hlavně o výkon v Preparu. Ve svých testovacích scénářích jsem dokázal v husté oblačnosti a mlze držet FPS kolem 25, takže pohoda, ale jakmile jsem do toho zapojil ASN, které nainjektovalo možná i pěknější počasí tak jsem tu hodnotu nedokázal udržet a když jsem hledal lidi co mají GTX 980 a jak to vlastně mají nastavené (většinou dost potlačené efekty nebo pak nelítají v mracích).. Objevil jsem možnost toho DSR..
Zkoušel jsem DSR faktor 4, vyhlazení 25%, což v mém případě generuje 5120x2160 - 5k obraz. Bez jakéhokoli pokusu o AA. Výsledek neskutečně pěkný. Hrany vypadaly naprosto vyhlazení, shimmering až na nějaké dvě linie ve VC turbine duka (tohle se dá akceptovat, není to moc vidět) zcela pryč. Problém je že v situacích kdy mě pálil AA mě pálí i to DSR.
Faktor 3 (4431x1871) byl trošku lepší co do výkonu 26-28FPS... ale už bylo vidět že to nemá AA a chce tomu pomoct... Bohužel s 2xMSAA už to opět bylo pomalé.
Jako vhodný se projevil faktor 2.25 (3840x1620). Tomu jde nastavit i 4xMSAA, popřípadě i FXAA a testovací scénáře se drží na 30FPS lock (bez zámku jde až na 40, ale dost skáče). Opět tam je decentní shimmering ve VC na dvou/třech hranách, který je přehlídnutelný, stejně tak na externím pohledu... Jde vidět že by to chtělo vyšší rozlišení textur, ale plynulost parádní.
V noci začalo hezky pršet, tak jsem hned nažhavil ASN a vyzkoušel to na reálném počasí... paráda... 30 zamčených drží... snad jen na výjimku, kdy jsem tou oblačností prolítal = 24-25FPS... ale to je typicky na chvilku a hlavně v té bíle tmě člověk rozumně může koukat pouze na výškoměr, rychlost a horizont.
Závěr je tedy takový že DSR faktor 2.25 s 25% vyhlazováním, 16xAF, 4xMSAA a FXAA běží na GTX980 v P3Dv2.5 parádně aniž bych musel vypínat volumetric fog, aniž bych snížil stíny mraků (stín dělají mraky až 30km od letadla), že vegetace nebo budovy také dělají stíny. I HDR mi přišlo koukatelnější za použití DSR.
Sice to není 100% náhrad extrémně náročného SGSSAA, ale efekt je tomu hodně blízko.
Pro představu o jakém počasí se bavíme přidávám fotky z testu. Kritický moment je na té třetí... Čtvrtá jen ukazuje hustotu mraků zezhora.
|
| |
|
| | | | DSR místo AA 23. 6. 2015 / 12:12 | |
| | A ještě video: https://www.youtube.com/watch?v=VYfRtdFveBg
zapnout 4k
bohužel 30fps video na YT vypadá dost vycukaně, ale údaj frapsu je dost výmluvný, už jsem nahrávání nastavil na 60fps a zvýšil bitrate na 50Mbit/s tak příště to snad bude lepší |
| |
|
|