FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Noční textury Jeden příspěvek | Celý strom
Noční textury   23. 6. 2015 / 18:18
jelen149
Zdravim, chci se zeptat jestli někdo nevíte jak vyřešit situaci, kdy mi blbnou textury v noci - jsou šedivý budovy terminálů atd..(přes den je to ok). Vím, že by to vyřešilo kdybych vypnul DX10 preview, ale bez něho mi o dost spadne FPS a je to špatný. Takže bych potřeboval nějakou radu jak i se zapnutým DX10 mít ty textury v noci normální. Koukal jsem na nějaký ten DX10 scenery fixer podle názvu mi to znělo jako řešení, ale nechci za to dávat nějakých 800,- nebo kolik za to chce a pak zjistit, že to nefunguje. Díky za rady
 

Noční textury   23. 6. 2015 / 18:34
JirkaK
1. DX10 není oficiálně podporovaný ve FSX, některé věci tam nemusí fungovat i přes Fixer

2. Pokud máš horší FPS v DX9 a vyšší v DX10, tak bude něco špatně s tvým nastavením. U mě byl rozdíl obrácený - DX10 pomalejší než DX9, ale po DX10 toho chci více. Hodně lidí hlásí DX10 s fixerem jako radikální zvýšení výkonu, je to ale tím, že použijí nějaké doporučované nastavení, které chod zlepší i bez DX9.

3. Stevův fixer funguje dobře a poslední verze (2.8) není ani nijak stará...

4. pokud tě trápí světla nebo třeba černé krabice namísto textur u ORBX Global, vystačíš si s jeho free shadery. To konec konců vyzkoušej je to na avsim.net v jejich knihovně něco jako Shaders v2.3. Tyhle shadery neřeší chybějící textury na letadlech, stíny, nebo chybějící texturu na LKPR 12-30 na začátku rwy24... nejkritičtější věci to ale řeší. A až na to co jsem uvedl jsem na problém nenarazil

5. Stejně doporučuju DX10 fixer, pokud nechceš zůstat u DX9, hlavně když máš slabší nebo naopak silnější železo... U slabšího můžeš některé efekty vypnout, omezit, redukovat, u silnějšího naopak zapnout.
 

Noční textury   23. 6. 2015 / 19:02
jelen149
No já se popravdě v tom nastavování grafiky tolik nevyznám. Nevím co všechno mi pc zvládne nebo ne. Takhle jak to mám teď (viz. obrázky) je to celkem ok neseká se obraz a je to plynulý. Stáhnul jsem si NVidia Inspector a nastavil tak jak by mělo. Mám noťas i5-3230M CPU @ 2,60GHz, grafika 2GB, RAM 4GB. Když se koukneš na to moje nastavení, nastavil bys tam něco jinak nebo to je tak nějak ok?
44337 B / 750 x 530 / Untitled 2.jpg
42812 B / 750 x 531 / Untitled 4.jpg
 

Noční textury   23. 6. 2015 / 20:26
JirkaK
Máš o něco lepší noťas než jsem měl já, navíc jedeš nižší rozlišení - měl jsem 1650x1050... co je to za grafiku 2GB VRAM je sice fajn údaj (pro FSX ani víc netřeba i při těžké náloži addonama) ale je to sdílená nebo dedikovaná paměť? Ubírá to té 4GB paměti? Nebo tam máš nějakou dedikovanou grafiku? Pokud jo, tak v nastavení používáš tu integrovanou.

Nejsem si jistý proč máš vybráno rozlišení 1360x768 namísto nativního 1366x768, čekám že kvalita obrazu bude kapku lepší.. byť nepatrně a výkon těch pár pixelů nezabije
Jinak tohle rozlišení je super, protože to není zdaleka tak náročné na grafiku, oproti typickým HDčkům, na kterých se lítá...

Ale to jen na okraj.

Nastavení je zajímavější na druhém screenu.

Level of detail... dej to doprava, zvýší se vzdálenost, kde se kreslí detailní textury. Je to náročnější na paměť, výkonu jako takovému to moc neubere. V defaultu ta pamět nehraje roli pokud máš plné 4GB, resp 3,2 nebo kolik je ten limit na 32bit systém - nebo máš 64bit?

Mesh complexity na 100... tohle teoreticky ovlivní renderování, ale nečekám nějaký propad.

mesh resolution můžeš nechat nebo dát na 38m nebo taky na 1m. Pokud nemáš žádné addony, tak těch 38m je maximum co obsahují FSX data a to jen pro území USA (včetně Hawai a Aljašky), zbytek je v horším rozlišení. FSX použije vždy nejlepší mesh data které má a které jsou v limitu tohoto slideru. Tzn pod těch 38m v defaultu nic není a bude to jen hezky vypadat, když bude slider v pravo. Nejlepší scenérky nebo mesh addony mají mesh resolution 5m a to je FS Pilots Ultimate Mesh. o ničem kvalitnějším ve fsx nevím... ORBX scenérky mají max 10m až na nějakou jednu výjimku.

Texture resolution. V defaultu nic lepšího než 60cm/1px nebude, možná dokonce jen 1m/1px. Nejlepší placené scenérky mají 7cm/px... takže šoupání tady taky nic nezmění, navíc opět je to jen o velikosti textury a výrazný vliv na výkon nemá

Water effect naopak vliv má.. jsou to vizuální efekty - reflexe... podle nastavení - low, mid, max či co tam je akorát říkáš zda budou reflexe třeba na oknech v kokpitu, nebo na vodní hladině a obecně objektech na zemi... High 2.x dělá reflexe v kokpitu, vodě... nedělá reflexe na terénu. Zlatá střední cesta v1 a v2 je snad jen o typu shaderů, které se použijí.

Pravá strana bude ale výkonově klíčová... autogen je jeden z největších žroutů výkonu. Asi to máš +- ideálně vůči výkonu CPU, můžeš zkošet... Komplexity má menší vliv než density. Komplexnost je o tom jaké typy objektů se budou generovat a řekněme že to dělá nějaký limit na maximální počty... densita pak redukuje přednastavené počty v rámci dané density. Méně kompletní autogen nevypadá vždy hezky... ale tady je velký limit v CPU a ani mé 4GHz i7 to v některých situacích nedává v plném nastavení. Poznáš to nad většími městy... větším městem myšleny nějaké americké velkoměsta... jako stress test doporučuji oblast LAX... v zásadě jsou to desítky čtverečních mil husté zástavby.

Zbytek ok... nemáš tam nastavení AI trafficu, ten ubírá z CPU výkonu... můžeš zkoušet, pokud chceš nějaký provoz, pokud lítáš online, tak to máš stejně vyplé. U mě už ten rozdíl nepoznávám, talže si to šoupu podle chuti.

nVidia Inspector ti nepomůže když používáš Intel grafiku - NI ovlivní ovladače nVidia karty... pro AMD karty je zas jejich sw... pro Intel se obávám asi nic takového není, ale třeba to půjde změnit přímo v ovladačích karty, to jde i u té nVidie, jen v tom Inspectoru je to trošku přehlednější...

jak jsem psal na začátku nemáš dedikovanou nVidii?, pokud ano tak jakou? a určitě si ji u rozlišení vyber v položce Device.

Limitující faktor nastavení bude právě případný profil GPU - například jak velký antialiasing použiješ, jak velké filtrování, VSync apod.

V zásadě ti ten DX10 fixer vyřeší problémy, ale pro takovou sestavu... no nevím jestli ta investice má smysl nebo ne. Vyzkoušej ty free shadery z avsimu. Tohle mi vyřešilo to nejzásadnější. Staré letadla byly šedé (typicky letadla portované z FS9), ale jak přičuchneš ke kvalitním placeným érům, tak na ně zapomeneš

Výhoda fixeru je třeba i v tom, že umí optimalizovat například mraky, které nejsou vidět, umí říct aby se pro mraky nepočítal anti aliasing (tahle kombinace umí sežrat i GTX960tku).

Kdybys chtěl "šperkovat" zadarmo, záměrně v DX9, tak koukni tady: https://www.youtube.com/watch?v=XUDrRR-VW-U

 

Noční textury   23. 6. 2015 / 21:26
jelen149
Ok ok díky moc za podrobný vysvětlení. Zkusím se v tom pohrabat a snad to dopadne.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ