FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 14. 5. 2024, svátek má Bonifác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing Jeden příspěvek | Celý strom
Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 09:20
Pips   
Thomas Rasmussen vyrábí videa s tutoriály pro nováčky. Je tam jakési vytvoření plánu, ale hlavně základy nabušení toho plánu do FMS jak do boeinga, tak do airbusu. Předávám i zdejším nováčkům, třeba se jim může hodit.

http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=87414

pokud by měl někdo duševní pupínky navštívit výše uvedený fórum kvůli svému přesvědčení, tak na youtube je to konkrétně zde:

Plánování:
https://www.youtube.com/watch?v=hr3muOaN-Rw

Airbus:
https://www.youtube.com/watch?t=18&v=_eb9j6JiZ1c

Boeing:
https://www.youtube.com/watch?v=DmQ6SHy8hv4

vypadá to, že bude připravovat asi další části, tak sledujte jeho youtube kanál, pokud vás ty tutoriály nějak oslovily.



 3x  

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 09:49
JirkaK
Proč právě SimBrief? A tento autor videí? Těch videí na plánování je na internetu spousta.

JInak simbrief používá AIRAC cycle 1403. Umí i poslední, ale ruku na srdce, kolik lidí tady si platí pravidelné updaty navigraphu? Bez toho novější na simbriefu nerozchodíš.

V každém případě pokud chceš cestu, kterou simbrief nezná a neznají ani ty vatsim plánovače apod... tak máš utrum a stejně si ji musíš najít v mapách ručně.. Třeba PAKT - KLAX to našlo jedinou route: DCT ... no na to nepotřebuju plánovač, že... Když poletím z KHQM tak to nenajde nic... ani to DCT
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 12:59
Koprik
...protože....nechceš začít chodit prudit někam jinam? Pips, případně kdokoliv jiný si dá tu práci něco užitečného pro ostatní vyhledat a hleďme, přijdeš jako obvykle ty a místo poděkování ho rovnou dojebeš. Na rovinu, prudiči jako ty jsou důvodem, proč sem skoro nechodím a spousta dalších taky ne. Nepočítám, že dostaneš rozum a zamyslíš se nad sebou, ale feedback je občas potřeba!
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 13:33
JirkaK
Nezlob se, měl jsem jasnou kritiku k něčemu co nefunguje, simbrief jsem zkoušel a narazil právě na problémy, které jsem popsal... prostě to nenajde vhodnou cestu, takže nakonec stejně končím na skyvector, kde ji vytvořím ručně procházením mapy.

Stejné problémy má v podstatě každý plánovač, který nemá konkrétní cestu v databázi. Mezi velkými, zvláště americkými letišti to problém není, pokud je ale na jedné straně menší letiště, už si v háji, přitom příletové a odletové procedury v AIRAC pro dané letiště najdeš.

Proto jsem se ptal, z jakého důvodu Pips volí právě tento. Třeba tam je něco skrytého co za používaní stojí.
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 13:48
Pips   
To je předně dotaz na autora videí, ne na mě. Já nic z toho nepoužívám. Jen se mi ty videa připletly do cesty a hodil jsem linky sem. Má-li někdo lepší, další tutoriály k tématu, přihoďte je sem místo plků, ať je to aspoň pohromadě a něco to těm tutoriálů chtivým nováčkům přinese.
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 14:14
JirkaK
Tady je třeba použití SkyVectoru...

https://www.youtube.com/watch?v=jBrcFKi6crI

Ve FSX:SE mají ty web planery výhodu že funguje steam overlays (X-Plane na steamu to neumí), člověk nemusí vyskakovat ze simu aby si prohlídl vše co potřebuje... k vidění třeba na tomhle videu: https://www.youtube.com/watch?v=ReTuoz7FwGc - pro plánování používá www.SimBrief.com
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 18:26
xWing   
Mne funguje aj obycajne ALT-TAB a nepotrebujem overlay.
Vysledok je uplne rovnaky.
Sa divim, ze TY velky odbornik na vsetko, si neprisiel na tak jednoduchu vec a nepouizvas druhy monitor na mapy, planovac, internetovy prehliadac apod.
Proste ked letim dlhsi let, tak na druhom monitore v klude studujem a na prvom ockom sledujem pristroje.
Ako sa toto da pri overlay na jednom monitore ?

 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 19:36
brancoj
Teraz to neberte ako utok na kohokolve z fora – iba ako informaciu. Na vykonne PC mam napojene 3 monitory, bez problemov. Dva v rezime 1600 x 1200 sú prepojene tak, ze na hlavnej centralnej obrazovke ide standardny pohlad a vedla mam vytiahnutu komunikaciu, FMC alebo centralnu konzolu (podla potreby alebo zaluby). Tam teda hybem mysou, co mi vobec nevadi (len reakcia na diskusiu pred tyzdnom). Som povolanim dizajner, pre ktoreho je PC dennym chlebickom a myslim, ze pracujem s periferiami velmi rychlo a efektivne. Mam este ovladac na lavu ruku BELKIN (uz som ho na fore chvalil) a 12 tlacitkovy joistick, cize mnoho zakladnych povelov mam naprogramovanych (apropo BELKIN mozete programovat az na 50 povelov) – ma aj throttle koliesko, cize pristavam jemnucko a korektne (vyborne pri letoch na lietadlove lode), ako by som mal paku. Na tretom monitore (zial nema rozlisenie 1600 x 1200) si prezeram mapy, checklisty a pod. Keby bol s rozlisenim 1600 x 1200 mali by ste plnohodnotny 3-monitorovy pohladovy system. Kedze tie dva monitory su rozmerovo velke (jeden 1920 x 1200), nemam na treti taky velky este preusporiadane miesto, ale pracujem na tom. Ale berte to iba ako podnet – nazor na riesenie niektorych problemov simulatoroveho lietania a nekamenujte ma. Ideal su 3 monitory 1920 x 1200 pripojene na jeden PC. Mysou inak lietate medzi monitormi pohodlne. Mam este jednu vychytavku, treti monitor mam este prepojeny na ine PC, tak sa mozem rozhodnut ci bude spriahnuty do trojky alebo bude riesit k lietaniu ine problemy. Chlapi uznavam vas, tak sa nehadajme!!!!!!!! Mal by to tu byt ostrov pozitivnej deviacie, kde sa stretavame bez nasratych sefov, zenskych, deciek, tchyni a debilov okolo nas. brancoj
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 20:32
xWing   
Brano, prepokldam, ze viacero z nas tu ide minimalne na dva monitory a urcite aj pan dokonaly jirkak.
V kazdom pripade diky za Tvoje podnety.
Ja som ale narazal na to, ako vychvaluje overlay na FSX a ze X-plane podporu overlay nema a vzdy si tak nadherene pomasti to jeho fskove ego ako vyuzije ten overlay.
Ovsem skutocnost je taka, ze ten overlay je pre lietanie uplne k hovnu.
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 20:46
JirkaK
3 monitory v surroundu jsou fajn, má to ale problém...

naprosto základní co musí mnoho z nás řešit je prostor... často to končí s nějakými 21-22" monitory, kdo má víc prostoru jde klidně do třech 32"- 40" TV

v systému je to trošku nepraktické... bohužel úplně jednoduše nelze přepínat mezi surroundem a klasickými třemi monitory aby to v systému bylo lepší. Samo, můžeš ten počítač mít jen na lítání, pak to jak to bude vypadat v systému řešit nemusíš, ale pak se vracíme k prostoru


třetí problém je výkon... Teď mám rozlišení 2560x1080, tedy o třetinu bodů víc než HD, ale už tak mi P3D sotva stíhá a to mám GTX980 s nejrychlejší i7 na trhu. Na třech HD monitorech bych už fakt bez SLI existovat nemohl. Jako dokážu se dostat na slušný framerate, ale jen v dobrém počasí... V mlze a v husté oblačnosti, kterou připraví ASN budu rád když se vyškrábu na 22-24FPS a to je žalostně málo... A to bych chtěl daleko vyšší antialiasing který se popere s shimmeringem (nutno použít extrémně náročný Sparse Grid Super Sampling). Teď jsem nucený zapínat DSR, který rozumně kompenzuje shimmering a zároveň není tak náročný jako SGSSAA.

Jako ideální mi na můj monitor přijde GTX980 v dual sli, pak bych mohl mít nastaveno vše jak si představuju, jen ta investice... karta problém není, ale chtělo by to nový zdroj, case i desku (potvora podporuje jen crossfire od AMD), takže s kartou tak 25 tisíc a to mi teď za to nestojí, byť někdy z toho vržu zubama.
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 20:26
JirkaK
Velký oborník ví že druhý monitor nepotřebuje navíc to je ztráta výkonu, kterého už i tak nemá dost, navíc ve full screenu bude druhý monitor ukazovat tak akorát černou... to možná méně zkušení odborníci neví Navíc teď, pokud chci plánovat reálnou trasu, tak si to udělám mimo simulátor v Garmin traineru a v GTN hotový plán jednoduše načtu.


ALT-TAB a Steam Overlay je naprosto něco jiného, ale zjevně netušíš o čem mluvíš, když se na to ptáš...

Při steam overlay jsi stále přítomný v simulátoru a pouze ti naskakuje vrsta zobrazená nad simem... https://www.youtube.com/watch?v=3UpQgUBKDKM krom toho že povídá o výhodách FSX:SE, tak od 9.53 používá zmíněný overlay. Někde kolem 27:20 pak třeba kouká do map. Vidí do budíků a zůstává mu plná ovladatelnost letadla... Jasně dá se přepínat do externích aplikací, ale proč to dělat... uživatelská přívětivost... navíc je to součást steam community centra
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 20:37
xWing   
Ale to je problem FSky, ze pri fullscreene mas druhy monitor cierny.
Ja v X-Plane mam druhy monitor k dispozici, takze ziadne overlay nepotrebujem.
Proste si prechadzam mysou z jedneho monitra na druhy a pri tom mam X-Plane na celu obrazovku.
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 20:56
JirkaK
No on je to problém každé aplikace která běží ve skutečném full screeu... v tu chvíli totiž všechny monitory patří aplikaci která ve FS běží...

XPL zřejmě neběží ve full screenu, ani P3D neběží ve full screenu. To že je aplikace natažená na celou plochu monitoru není to samé co fullscreen.

A že nepotřebuješ overlay je možné... Bohužel s FSX téměř nelítám, takže si ho neužiju tolik... V P3D mi to chybí ale od ne steam aplikace nejde podporu steamu čekat... o to víc to mrzí u XPL, který se na steamu prodává a je to snad jediná věc co mám na steamu koupené a nemá to podporu community center..
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 23:26
Koprik
Ok, taky jsem už vychladl.Bohužel času je máklo a aplikoací mraky, kdyby to měli všichni odzkoušet, tak se zblázní...........))
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   14. 7. 2015 / 23:47
Fabo™   
Kolik lidi pouziva pravidelne updaty navdat?

Zpousta. Absolutni vetsina lidi co lita online updatuje alespon jednou za nekolik mesicu napriklad. A kdyz si jednou koupis novejsi AIRAC tak taky dostanes k nemu kod na simbrief, zejo. A nebo snad pan "nastrkal jsem sto tisic do hardware za par mesicu" AIRAC... kupuje u piratu?

Dale by taky pan profesional snad mohl znat rozdil mezi planovanim letu a vyhledanim trati. A ze vyhledani trati urcite nemusi nikdo delat rucne, jen kdyby se kousek na netu podival, tak velice snadno najde treba rfinder.asalink.net/free nebo edi-gla.co.uk s databazi realne letenych planku, nebo... hromadu jinych hledacu trati.

Jenze pro profesionala to treba konci tam, a na NOTAM servis, vypocet paliva, SIGWX mapy, OP FPL, wx brief... mi rekne, ze on to nepotrebuje, on lita pro radost

full disclosure: jsem donor SimBriefu a pouzivam ho na kazdem linkovem letu v simulatoru a nekdy taky jen tak. Treba kdyz chci zjistit jaky mam cekat pocasi na trati kdyz nekam letim v realu
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   15. 7. 2015 / 08:28
mirda   
Jen bych tě rád doplnil kolego.
On-line neprovozuju, ale AIRAC si aktualizuju. Ne každej cyklus. Teď mám např. pořád 1505 a počítám, že mě při verzy 1510 přepadne potřeba aktualizovat neboť dycinky se může objevit nějaká změna v SID,STAR,ROUTE a vo to je to pak zajímavější. SimBrief používám vlastně výhradně a nemám s tím jedinej problém abych něco nenaplánoval ikdyž to při prvním kliknutí najde DCT tak je z toho vždycky cesta ven která mi nezabere více jak 10 vteřin a jsem zas zpátky v simbriefu na kterym si rovnou stáhnu plán pro jednotlivý addony v potřebnym formátu.Takže asi tak.
 

Plánování letu a základy programování FMS - Airbus/Boeing   15. 7. 2015 / 09:19
JirkaK
Aktualizovat AIRAC naštěstí nepotřebuju... v PMDG něco bylo, byť je to starší, ale hlavně s tím letím možná jednou do měsíce, a v GTN750 1504, takže poměrně čerstvé a jelikož online nelítám, tak mě je to stejně šumák "nepotřebuju to, lítám pro radost"

Počasí včetně předpovědi mi řeší ASN... výhoda je, že tu trať můžu letět kdykoli se mi zlíbí a nemusím lézt na web pokaždé když budu chtít danou trať letět.


Plánování-hledání tratit... beru to jako jedno a to samé. Asi jako v navigaci.. chci jet z bodu A do bodu B, cestu mi najde navigace... Něco takového čekám od plánovacího SW, který se neomezí jen na známé cesty ale vyhledá je mezi mnou zadaným bodyi.
 

Plánování letu a základy GTN750   16. 7. 2015 / 00:13
Hlenitorix
Existují nějaké obecné pravidla pro 'ty Vaše Sidy a Stary' ?
Létám náhodně bez map a když se například zjevím na LKPR a budu chtít letět do Brna, nabízí mi GTN hafo odletovek (ARTU1A-N , BALT2A-H , DOBE1G-H , VENO1... , VOZ1A...)
Jde mi o to zda-li bez bližšího zkoumání map mohu podle písmen či něčeho odvodit směr odletu nebo průlet přes něčím daný VOR , .... nebo si to představuju jak Hurvínek válku ?
Varianta náhodného klikání s preview odletovkou, následným výmazem a dalším pokusem je zoufalá.

Předem díky za optimistickou návodnou odpověď.
 

Plánování letu a základy GTN750   16. 7. 2015 / 00:41
JirkaK
Odletová trať má v sobě název SIDu kterým se napojíš na airway, STAR zase bod, kterým airway opouštíš. pak jsou jedlotlivé varianty dané trati. Nepovím ti zda je ve variantách nějaký řád, ale jak jedlotlivé varianty vypadají vyčteš z příletových a odletových map. Navíc v každé zemi to zřejmě bude s případnými pravidly jinak... Vidím rozdíly mezi mapami v evropě a v americe...
 

Plánování letu a základy GTN750   16. 7. 2015 / 01:07
Fabo™   
Podivej se do map, a zjistis, ze nazev je nazvem bodu (nekdy zkracenym o pismeno ci dve) kde procedura zacina a konci.

Pravidla pro cislo a dalsi pismena zavisi od letiste, pokud jsou.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ