|  |  | ILS DME v EGSS (stansted) 13. 4. 2005 / 19:58 | |
|  | Cau, v EGSS je jedna draha a kazda strana ma ILS DME. Nejen ze obe strany drahy maji stejnou ILS freq ale u rwy05 je to oznaceno takto: ILS DME 05 110.5 ISED. u rwy 23 takto: ILS DME 23 110.5 ISX . Nevite co znamena to ISED a ISX? Je to tam kvuli tomu ze je stejna freq? A neni to divný (myslim ze je) ) mit na obou stranach ILS DME a mit stejnou freq ? |
| |
|
 |  |  | Re: ILS DME v EGSS (stansted) 13. 4. 2005 / 20:11 | |
|  | a) ISED a ISX jsou v tomto pripade "identifikace" tohoto majaku - tedy jejich jmeno a soucasne kod ktery vysilaji morzeovou abecedou na "sve" frekvenci
b) po technicke strance tomu moc nerozumim, ale predpokladam ze mohou mit smerove anteny...  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 13. 4. 2005 / 21:19 | |
|  | Je to přesně tak, lokalizer má směrovou anténu s poměrně úzkým paprskem v ose dráhy , takže můžou být dva se stejnou frekvencí . Ve FS to dost často dělá problémy když autopilot naladí loklizer s opačným směrem |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 13. 4. 2005 / 21:24 | |
|  | Můžu potvrdit, že to tak opravdu je. Samozřejmě že si to každý může ověřit z map.
Když tam lítám, tak sedám jak na 05 i na 23 a ILS funguje 100%
Takže je to asi správně a lítat se tam dá.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 13. 4. 2005 / 23:18 | |
|  | Btw.: zajímalo by mne, jestli se v reálu ty ILS zapínají podle dráhy nebo opravdu jedou současně.
Směrová anténa tam je, ale zadní vyzařování LLZ je jen s malým útlumem ( jinak by nešly BC přiblížení ) .
Nejsem si teď jist, co se stane, když se ty signály "smíchají " , ale bejt přísným inspektorem, tak bych to současně provozovat nepovolil - mobily v letadle vadí a takovejhle bordel na frekvenci projde ... )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 13. 4. 2005 / 23:33 | |
|  | Myslíš, že by jako chytil půlku signálu z každýho a éro by sedlo přesně doprostřed mezi rwy ? ))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 13. 4. 2005 / 23:38 | |
|  | Ono to je tak, že ten ILSovej paprsek je "jinej" vlevo a "jinej" vpravo od osy. Nosná frekvence je stejná, ale modulace se liší - na tom principu to celé funguje.
Takže když to smíchám, tak mám vlastě nepoužitelný mischmasch a letadlo letí kam chce ....
Fakt nevím, nikdy mne nenapadlo , jak se chovají 2 současně puštěné ILSy "proti sobě "... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 14. 4. 2005 / 18:16 | |
|  | Většinou je zapnutej pouze ten na aktivní rwy....není důvod aby běželi najednou oba |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 14. 4. 2005 / 18:59 | |
|  | Takže synchro-landing nelze ? Když jsme letěli s kámošem na Fiumicino, tak nás řídící poslal, jakožto formaci na synchro - landing. Jeden na rwy 31L , druhý na 31R (čísla pouze ilustrační, nepamatuju se) . přijde mi to dost nebezpečný. Je to v pohodě ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 14. 4. 2005 / 19:04 | |
|  | Myslím, že trochu pleteš koše s baňama. Paralerní dráhy nikdy nemaj stejný ILS (pokud vím). Tady se jedná o stejný ILS pro dvě strany jedný dráhy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 14. 4. 2005 / 20:15 | |
|  | To sem pletes uplne neco jinyho, jestli poslou dve letadla proti sobe na jednu runway, nebo najednou na dve (jeste na LIRF docela slusne vzdaleny) paralelni runwaye.
Jinak se to dela i v praxi. Staci kouknout treba na Airliners.net , je tam celkem dost fotek kde sou vyfoceny dve pristavajici letadla najednou v nakejch zajimavejch zaberech ze vypadaj jako ze sou "v sobe". |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 14. 4. 2005 / 20:59 | |
|  | je to celkem normalni, teda tam, kde roztec mezi temi paralelnimi drahami toto umoznuje....
a do toho ti jeste muze prijit takova vychytavka jako maj v EDDF .) draha 25L a 26L delici se o fyzicky stejnou drahu, jedna s posunutym prahem, kazda s vlastnim ILSem a ve vysledku umoznuji vyrazne zkratit intervaly mezi letadly pristavajicimi na tuto drahu (resp. vzdalenost mezi velkym a malym letadlem apod). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted) 14. 4. 2005 / 18:10 | |
|  | Jak kde, nekde se zapina jen aktivni strana drahy (hvezdicka u cisla frekvence v Jepessenu... |
| |
|
|