FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 10. 8. 2025, svátek má Vavřinec Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ILS DME v EGSS (stansted) Jeden příspěvek | Celý strom
ILS DME v EGSS (stansted)   13. 4. 2005 / 19:58
austin
Cau, v EGSS je jedna draha a kazda strana ma ILS DME. Nejen ze obe strany drahy maji stejnou ILS freq ale u rwy05 je to oznaceno takto: ILS DME 05 110.5 ISED. u rwy 23 takto: ILS DME 23 110.5 ISX . Nevite co znamena to ISED a ISX? Je to tam kvuli tomu ze je stejna freq? A neni to divný (myslim ze je) ) mit na obou stranach ILS DME a mit stejnou freq ?
 

Re: ILS DME v EGSS (stansted)   13. 4. 2005 / 20:11
Marky Parky   
a) ISED a ISX jsou v tomto pripade "identifikace" tohoto majaku - tedy jejich jmeno a soucasne kod ktery vysilaji morzeovou abecedou na "sve" frekvenci

b) po technicke strance tomu moc nerozumim, ale predpokladam ze mohou mit smerove anteny...
 

Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   13. 4. 2005 / 21:19
Cesmina
Je to přesně tak, lokalizer má směrovou anténu s poměrně úzkým paprskem v ose dráhy , takže můžou být dva se stejnou frekvencí . Ve FS to dost často dělá problémy když autopilot naladí loklizer s opačným směrem
 

Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   13. 4. 2005 / 21:24
Tomas Gurecky
Můžu potvrdit, že to tak opravdu je. Samozřejmě že si to každý může ověřit z map.
Když tam lítám, tak sedám jak na 05 i na 23 a ILS funguje 100%

Takže je to asi správně a lítat se tam dá.
 

Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   13. 4. 2005 / 23:18
PavelS
Btw.: zajímalo by mne, jestli se v reálu ty ILS zapínají podle dráhy nebo opravdu jedou současně.

Směrová anténa tam je, ale zadní vyzařování LLZ je jen s malým útlumem ( jinak by nešly BC přiblížení ) .

Nejsem si teď jist, co se stane, když se ty signály "smíchají " , ale bejt přísným inspektorem, tak bych to současně provozovat nepovolil - mobily v letadle vadí a takovejhle bordel na frekvenci projde ... ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   13. 4. 2005 / 23:33
Rozšafín Ctibum   
Myslíš, že by jako chytil půlku signálu z každýho a éro by sedlo přesně doprostřed mezi rwy ? )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   13. 4. 2005 / 23:38
PavelS
Ono to je tak, že ten ILSovej paprsek je "jinej" vlevo a "jinej" vpravo od osy. Nosná frekvence je stejná, ale modulace se liší - na tom principu to celé funguje.

Takže když to smíchám, tak mám vlastě nepoužitelný mischmasch a letadlo letí kam chce ....

Fakt nevím, nikdy mne nenapadlo , jak se chovají 2 současně puštěné ILSy "proti sobě "...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   14. 4. 2005 / 18:16
Pavel2
Většinou je zapnutej pouze ten na aktivní rwy....není důvod aby běželi najednou oba
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   14. 4. 2005 / 18:59
Rozšafín Ctibum   
Takže synchro-landing nelze ? Když jsme letěli s kámošem na Fiumicino, tak nás řídící poslal, jakožto formaci na synchro - landing. Jeden na rwy 31L , druhý na 31R (čísla pouze ilustrační, nepamatuju se) . přijde mi to dost nebezpečný. Je to v pohodě ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   14. 4. 2005 / 19:04
OK-Milda (BHA410)   
Myslím, že trochu pleteš koše s baňama. Paralerní dráhy nikdy nemaj stejný ILS (pokud vím). Tady se jedná o stejný ILS pro dvě strany jedný dráhy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   14. 4. 2005 / 20:15
Totti10
To sem pletes uplne neco jinyho, jestli poslou dve letadla proti sobe na jednu runway, nebo najednou na dve (jeste na LIRF docela slusne vzdaleny) paralelni runwaye.

Jinak se to dela i v praxi. Staci kouknout treba na Airliners.net , je tam celkem dost fotek kde sou vyfoceny dve pristavajici letadla najednou v nakejch zajimavejch zaberech ze vypadaj jako ze sou "v sobe".
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   14. 4. 2005 / 20:59
Tragédie v JRD
je to celkem normalni, teda tam, kde roztec mezi temi paralelnimi drahami toto umoznuje....

a do toho ti jeste muze prijit takova vychytavka jako maj v EDDF .) draha 25L a 26L delici se o fyzicky stejnou drahu, jedna s posunutym prahem, kazda s vlastnim ILSem a ve vysledku umoznuji vyrazne zkratit intervaly mezi letadly pristavajicimi na tuto drahu (resp. vzdalenost mezi velkym a malym letadlem apod).
 

Re: Re: Re: Re: Re: ILS DME v EGSS (stansted)   14. 4. 2005 / 18:10
Štefan
Jak kde, nekde se zapina jen aktivni strana drahy (hvezdicka u cisla frekvence v Jepessenu...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ