FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 10. 8. 2025, svátek má Vavřinec Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vyčkávací postupy - pomoc Jeden příspěvek | Celý strom
Vyčkávací postupy - pomoc   15. 4. 2005 / 09:47
Rozšafín Ctibum   
Včera jse mse ve Francii setkal se zvláštní metodou vyčkávání. Dotyčný pilot, když dočkal vyčkávat nad bodem, jednoduše zapauzoval simulaci a čekal a čekal....

No, nemohu tvrdit, že o tom vyčkávání vím víc. Když je v mapě vyčkávací obrazec, OK, to ještě nějak zaletím. Ale když v mapě není, jak se to provádí ? Potřeboval bych nějaké souhrnné info, o vyčkávání fakt nic nevím. A kdyby se ašel nějaký fundovaný odborník, který by se se mnou připojil na IVAO a prakticky bychom to mohli vyzkoušet, byl bych bez sebe blahem...Dík moc
 

Re: Vyčkávací postupy - pomoc   15. 4. 2005 / 09:59
OK-Milda (BHA410)   
Pokud v mapě vyčkávací obrazec není, tak bych já osobně zalít standartní vyčkávací okruh nad uvedeným fixem. Tj. pokud se nemílím pravá zatáčka za fixem o 180° v 25° náklonu nebo 3°/s (podle toho co vyžaduje menší náklon) pak 1 minutu v protisměru původního kurzu (nad FL140 je to snad 1,5 min) a pak zase stejnou právou do příletový trati až k fixu. A opakovat tak dlouho, dokut nedostanu povolení ven.
Jinak toto platí pouze při přímém vstupu do vyčkávacího obrazce. U bočního a paralernío vstupu je tam na začátku jakási osmička, ale to se mi tu nechce rozepisovat.

Opravte mě prosím, jestli se mílím.

Jinak to řešit pauzou považuji jednak za hrubé porušení pravidel, jednak za totální blbost pilota. Myslím, že kdyby měl za sebou další provoz, tak by ATC mohl vzteky vyhodit monitor z okna.
 

Re: Vyčkávací postupy - pomoc   15. 4. 2005 / 10:16
Ondra K.
No,vzdy je lepsi ty mapy s vyckavacim obrazcem miz u sebe.V tom pripade dostanes od ATC prikaz:
CSAXXX hold over VOZ as published
tedy :
Vyckavejte nad VOZ publikovanym vyckavacim obrazcem.

Dalsi pripad je takovy,ze ti ATC da prikaz vyckavani spolecne s informaci jak ten (nepublikovany) obrazec ma vypadat.

CSAXXX,hold over VOZ inbound track heading XXX,left (right) hand pattern outbound time one minute.

Kdyztak me opravte...


 

Re: Re: Vyčkávací postupy - pomoc   15. 4. 2005 / 10:27
PavelS
a) Zapauzování je samozřejmě svinstvo nejvyššího řádu s jedinou ,ale podstatnou vyjimkou - když se na letišti koná zkouška nového řídícího, tak se takto na povel instruktora synchronisuje provoz. V tom případě je to OK.

V ostatních případech na tlačítko PAUSE prosím v onlinu zapoměňte.

b) Vyčkávání - obecně vidím dva problémy, které je nutné zvládnout na straně pilota - technika vstupu a pak letu v obrazci a za druhé zjištění , jak má vlastně obrazec být zaletěn ( jeho poloha ).

Vyčkávací obrazec je pořád stejný ( detaily píše někdo nade mnou ) ať je kdekoliv. Technika naletětní obrazce se drasticky liší podle směru, odkud přilétám a pro detaily musím odkázat na www.lkpr.info/skolicka , která ovšem teď zrovna nejde
Doporučuji nakreslit si na papír různé varianty příletu a mít toto pořád na dosah.

Ještě doplním OK : pokud ti ATC nic nedá ( hold on BODAL ) , tak standardně je vyčkávací obrazec umístěn vpravo , točí se po přeletu udaného bodu s tím, že jde o přímý vstup a kurs v obrazci je totořný s kursem aktuální tratě ( opakuji: to platí pro případ , že na mapě není v tomto bodě určený vyčkávací obrazec ani ATC neudá žádné další podrobnosti ).

Jinak se o vyčkávání psalo cca 14 dní zpět tady někde dole ...
 

Re: Vyčkávací postupy - pomoc   15. 4. 2005 / 10:58
Aldaran
Hele a nemohlo jit o helikopotvoru?

Apropo, paklize ridici da helikopotvore vyckavani, v miste kde neni definovany obrazec, je mozne aby to uskutecnila visem?

Tim by se ledacos vysvetlilo.
 

Re: Re: Vyčkávací postupy - pomoc   15. 4. 2005 / 11:00
Rozšafín Ctibum   
no, leda ze by mel blbe nastavenej IVAp, protoze to bylo B737....
 

Re: Re: Vyčkávací postupy - pomoc   15. 4. 2005 / 12:42
Balooo   
Můj laický názor je, že helipotvora při visení žere o dost víc, než při rozumném dopředném letu, ale reálné příklady/pravidla/postupy s provozem mixérů v kontrolovaném prostoru by se určitě setkaly se zájmem čtenářů...

PS: A ještě lepší než tlačítko "P" ve FS, je tlačítko "Y" ))
 

Re: Re: Re: Vyčkávací postupy - pomoc   15. 4. 2005 / 12:52
OK-Milda (BHA410)   
)))
To se hodí obvzláště při simulaci útoku jednotky UFO.
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ