| | | Varovné systémy lietadla - Kontrola vysunutia podvozku 11. 10. 2015 / 19:05 | |
| | Bohužiaľ sa pritrafí, že niektoré lietadlo pristane so zasunutým podvozkom. Spravidla je to fatálna chyba pilota. Do záverečnej správy sa napíše veta: Nedôsledné vykonanie povinných úkonov.
Anglická frazeológia má na to výraz: Belly landing.
V letectve je najdôležitejšie - predchádzať chybám a malérom. Konštruktéri spravidla vložia do systému ovládania podvozku varovný systém. Tento systém nie je 100 %. Spravidla vychádza z princípu, že pilot má vysunuté vztlakové klapky. Tvorcovia addonov spravidla tiež vložia varovný systém.
V prípade, ak pilot vysunie vztlakové klapky do polohy "L" - na palubnej doske sa rozsvieti varovné svetlo a ozve sa nepríjemný akustický signál. Konštruktéri Moravy vložili automobilovú húkačku. Zlé jazyky hovoria, že zobudí aj mŕtveho.
V prípade, ak pilot pristáva iba s polovysunutými, teda s "malými klapkami" - signalizácia sa ozve iba tesne pred voľnobehom.
Prikladám ilustračné foto. Vidíme, že pilot si nevšimol, že absentuje "zelená". Našťastie si všimol varovné červené svetlo a lietadlo typu Diamond je v poriadku. |
| |
|
| | | Varovné systémy lietadla - Kontrola vysunutia podvozku 11. 10. 2015 / 23:15 | |
| | Je fajn když se tu občas vyskytne něco o letadlech ).
Předpokládám , že se toto nedá aplikovat na vše co lítá:
* u mustanga žiju v přesvědčení o zbytečnosti užití full klapek (nebo jen na extrémně krátké letiště)
* ani světelná kontrola vysunutí podvozku mi u něj nepomůže, když zapomenu 'zacloumat' letadlem
Každopádně díky, začnu více vnímat varovné signalizace.
|
| |
|
|