FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 5. 5. 2024, svátek má Klaudie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nehoda Mi-171Š ve Španělsku Jeden příspěvek | Celý strom
Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   5. 11. 2015 / 20:25
Johnny pilot   
http://zpravy.idnes.cz/havarie-ceskeho-letounu-ve-spanelsku-dwj-/zahranicni.aspx?c=A151105_200121_zahranicni_jj

 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   6. 11. 2015 / 19:00
Helicopter pilot
Pro ty co nezaregistrovali...
Podle novějšího článku tamtéž, vyjádřeno "novinářštinou" je pracovní verze důvodu nehody prosednutí v dúsledku poryvu větru nebo nastavení úhlu lopatek rotoru... Poněkud odborněji přetažení rotoru... Že by si zkušený kapitán vrtulníku neuhlídal otáčky rotoru? Tomu se mi osobně teda nechce moc věřit...

Zajímavá je taky ta zpráva, že tam jedna Alca sejmula v luftě supa...
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   6. 11. 2015 / 19:31
Algy   
To víš, neměl tam tebe, abys mu to poradil.
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   6. 11. 2015 / 20:16
Helicopter pilot
To mi snad ani nestojí za reakci Algy...
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   6. 11. 2015 / 22:30
Tragédie v JRD
Ale vzdyt ma pravdu ... nechapu cemu se divis.. "zkuseni" kapitani udelali uz takovych chyb ... staci si precist zpravy z vysetrovani za par let zpatky, kolik chyb a pruseru udelali ti "zkuseni kapitani" ...

zkusenost nijak neelminuje moznost chyby.. a to sebetrivialnejsi.
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   6. 11. 2015 / 23:43
Helicopter pilot
No sice máš pravdu, že kdejakou botu udělá kdekdo... Nicméně otáčky rotoru u vrtulníku je to samé jako rychlost u letadla s pevnou nosnou plochou... Pochybuju že se budeš chtít pohybovat ve vzduchu s naloženým letadlem na minimálce aniž bys furt nečuměl na rychloměr" Nemáš rychlost... Neletí to... / Nemáš otáčky neletí to... " Spíš jsem se pozastavil nad tím že se nezmiňují jiné další možné příčiny... Například vírový prstenec...
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   7. 11. 2015 / 12:06
Mike76
Jak nastává přeražení u vrtulníku? Je to jako u letadla - nemám rychlost (otáčky) tak zvedám úhel náběhu - přitahuji (zvedám úhel nalběhu rotoru - kolektivní řízení) aby to letělo pak se dostanu do druhého režimu (má vrtulník druhý režim???) jsem blízko pádovce a dalším přitahovalním se to utrhne a nastává pád....
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   7. 11. 2015 / 18:06
Masak
Nemusí to být ani dalším přitahováním. Prostě je nastavení listů příliš strmé, motor/y to neutáhnou a RPM i bez dalšího přitahování klesají a vrtulník začne úbytkem vztlaku klesat. Klesání dále zvyšuje úhel náběhu (čím rychlejší klesání a pomalejší otáčky, tím větší úhel náběhu) až za kritický. Proudění se od listů utrhne a nárůst odporu a další zvýšení úhlu náběhu spolu s pádem vrtulníku učiní situaci nevratitelnou.
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   8. 11. 2015 / 19:17
Mike76
Díky za vysvětlení. Lze takový pád vybrat? Samozřejmě když je dostatečná výška?
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   8. 11. 2015 / 22:23
Masak
Bohužel nedá. Rychlost klesání (pádu) je tak velká a rychlost listů tak malá, že i kdyby dal pilot kolektiv na podlahu a ždímal z motorů co se dá, tak se obtékání už nikdy nedostane zpět pod kritický úhel náběhu. Otáčky jsou prostě alfa a omega...
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   9. 11. 2015 / 13:53
Mike76
To je docela dost drsný uletadla lze ještě leccos když má člověk vějšku
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   9. 11. 2015 / 15:26
Helicopter pilot
Aby toho nebylo málo, můžeš si ještě u toho za určitých podmínek rotorem useknout vlastní ocasni nosník... Takže se ješté svezeš před dopadem na zem na kolotoči ;o)
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   9. 11. 2015 / 19:15
Mike76
Jo to mi říkal borťák z Mi-24
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   9. 11. 2015 / 20:10
Helicopter pilot
Vrtulník je vůbec schopný sám si useknout různé části... Krom ocasu třeba i nádstavec pro tankování za letu... Na internetu je hezké video
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   10. 11. 2015 / 19:04
Mike76
On je to celkem dost podivný stroj a je překvapením že létá... Asi ho odsuzuje země jak je ošklivý ... Ale někdy ne dost....
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   8. 11. 2015 / 10:06
Helicopter pilot
Z pohledu pilota a pilotáže LETOUNU, je jev nejblíže 2. režimu letu u letadla, režim letu vrtulníku se svislým obtékáním rotoru/rotorů (i ocasní vrtulka se chová jinak při obtékání svislém/šikmém). Tedy let na nízkých rychlostech nebo visení, kdy je potřeba vyšší výkon moturu/motorů pro daný režim letu. Taky pilotáž je náročnější než při obtékání šikmém... Přirovnal bych to ke káněti, které před útokem na kořist "visí" ve vzduchu a rychle mává křídly... Potřebná vydaná nergie je vyšší než u dopředného letu kdy mu stačí "mávnout jenom občas...
 

Nehoda Mi-171Š ve Španělsku   8. 11. 2015 / 20:10
FSPilot   
Jako by zkušení klacci éro nikdy nepřetáhli do neúmysleného pádu. Průšvihy se stávají a takové případy by nás měly nabádat k pokoře k našemu krásnému koníčku/práci, aby z něj nebylo téma pro novinářské hyeny.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ