|  |  | VÝŠKOMĚR 14. 4. 2005 / 21:48 | |
|  | Asi mě pošlete do háje, ale neustále po mě chce FS9 u každého modelu stále upravovat výškoměr stiskem "B", ačkoli tomu tak dlouhodobě nebylo. Prosím PROČ? |
| |
|
 |  |  | Re: VÝŠKOMĚR 14. 4. 2005 / 21:52 | |
|  | protoze nejspis nemas nastaveny aktualni tlak jaky je na letisti... |
| |
|
 |  |  | Re: VÝŠKOMĚR 14. 4. 2005 / 21:53 | |
|  | Do háje tě nepošlem Zřejmě máš ve "weather" nastaven jiný, než standartní tlak 1013Hpa. To platí zejména v případě, že používáš real weather, protože potom je na každém letišti jiný, stejně jako v reálu. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: VÝŠKOMĚR 14. 4. 2005 / 22:08 | |
|  | a ještě máš aktivovaný Cocpit Tool Tips nebo tak nak v Nastavení GENERAL že ti to píše rady jinak to nedělá |
| |
|
 |  |  | Re: VÝŠKOMĚR 14. 4. 2005 / 22:43 | |
|  | Vypni si tooltipy. Ale jinak to kalibrovani vyskomeru podle aktualniho tlaku by si vzdycky pod transition altitude (vetsinou v evrope pod cca 6000ft) mel (nemusis to delat Bckem, muzes si to hezky jako doopravdy zakroutit cudlikem) udelat, protoze jinak ti bude ukazovat spatnou vysku. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: VÝŠKOMĚR 15. 4. 2005 / 06:43 | |
|  | hmm kdybych měl pokaždý když s kluzoněm překročim 5000 ft překrucovat vejškoměr a pak si zpětně žádat o ONH když zas pod těch 5000 ft klesnu, tak bych se z toho asi pos... ne pravda správně by se mělo, ale neznám pilota kluzáků kterej by to dělal ...
Honza |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 15. 4. 2005 / 13:34 | |
|  | O kluzaku tu nikdo nemluvil  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 16. 4. 2005 / 03:34 | |
|  | Na vetronoch sa to ani nerobi. Ked si nastavis nulu na zemi, potom ju tam aj budes mat +/- nejaky ten meter. Ale naci ti je vyskomer vo vetroni tiez nechapem. Vsak lietas VFR a vidis ci ti rozpocet staci alebo nie. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 16. 4. 2005 / 07:34 | |
|  | No, vzhledem k tomu, že plno aeroklubů, je v blískosti CTR, je často omezena maximální výška pro VFR. A navíc nemůže nastavovat na zemi nulu, ale skutečný tlak QNH, protože tato výška, je jediné, co řídícího zajímá. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 16. 4. 2005 / 08:24 | |
|  | Na QNH nelítá ve větroni více než 10% lidí. Většina výškoměrů je v metrech a řídící chce slyšet feety, tak stejně musím počítat, tak k tomu ještě přičtu výšku letiště. Nebo mu to přečtu z GPS. Výškoměr není třeba na přistání, ale na odhad, jestli dokloužu na letiště nebo ještě musím někde cestou najít termiku. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 16. 4. 2005 / 09:06 | |
|  | Jasně, je to možné. Já jen vím z poslechu brněnského letiště, že větroně z Medlánek, musí vždy žádat max. výšku a to ve ft na QNH. Takže předpokládám, že si i QNH na výškoměru nastavují. Pokud ne, tak holt musí přepočíst z metrů a ještě přidat výšku letiště. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 17. 4. 2005 / 12:52 | |
|  | Dlouhodobým pobytem na letištích a v luftě jsem dospěl ke zcela soukromému názoru, že jsou tři druhy pilotů.
- Jedni si nastavují QNH a pamatují si nadmořskou výšku svého letiště, kdyby se jim podařilo se vrátit. Ti to maji nejjednoduší, protože když jsou na přeletu, nebo se jen flákají mimo okruh a někdo s jima mluví, přečtou výškoměr a hotovo. Když padají někam jinam, přečtou si výšku z mapy nebo aipu a výškoměr jim to ukazuje správně. To dělám já, protože jsem líný. Navíc je to podle předpisu a když mi inspektor nakoukne před startem přes trameno, nemám průhonice.
- Druhý typ pilotů kašle na všechno. Jsou zvyklí na "emila", při startu mají nulu, nepočítají s tím, že by někdy letěli jinam, než do termiky a zpátky. S inspektorem se už vícekrát opili a i kdyby ne, pohrdají s ním. Ve vzduchu nekomunikují, nebo minimálně a když jsou mimo letištní okrsek, dělají, že jim nejde rádio. Znám jich dost a jsou nepoučitelní (a někteří jsou i mladí, byť většina jsou důchodci).
- A pak je třetí skupina, o které jsem dosud nevěděl, ale z tohoto threadu je to jisté. Ti si nastavují emila, protože pro ně není problém přepočítat zfleku nadmořskou výšku místa, kde zrovna poletují, odečíst nadmořskou výšku svého letiště (mají emila), pak celé přepočítají na fíty a při tom koukají na výškoměr nastavený na výšku v metrech podle místa kde se vůbec nevyskytují - a přesto přesně vědí kde jsou, jak vysoko jsou a co je kolem. Klobouk dolů, to já nedokážu.
P.S: o převodní výšce pochopitelně s piloty druhé skupiny nemá smysl hovořit, jsou-li výš, jsou "stealth". S piloty třetí skupiny se o tom naopak mluvit může, ale nemusí, protože ti se přece orientují stále dobře, aniž by si museli nastavovali výškoměr. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 17. 4. 2005 / 13:14 | |
|  | Vyjádřil jsi to perfektně Já sice v reálu nelítám jinak, než pasažér, ale vím jistě, že kdybych se k tomu někdy odhodlal, budu mít nastaveno QNH a pokud možno, altimetr ve feetech, protože mi připadá po pár rocích ve FS přirozené, že mají všechny letadla v okolí na altimetru stejnou výšku. A kolega z práce, který dělá instruktora na ULL, to všem žákům tluče do hlavy, protože lítají mezi CTR Brno a MTMA Náměšť, takže komunikovat musí a musí vždycky vědět, jak je vysoko ve feetech na QNH. Na druhou stranu, má problémy při průletech v okolí aeroklubových letišť, kde se létá s "nulou" na zemi (QFE? nevím přesně) a těžko se domlouvájí, jak je kdo vysoko. Sice může být námitka, že větroň je něco jiného, ale podle mě není. Nikdo předem neví, co se může stát a kam se může dostat, kde koho ve vzduchu potká a v tom případě může hodně pomoci právě zvyk, létat s QNH a ve feetech. Myslím, že létání s "nulou" na zemi na letišti, je jen z pohodlnosti a zažitý zlozvyk z minulosti. Samozřejmě, málokdo si může vybírat, jestli má altimetr v metrech nebo feetech, ale základní přepočet, je velmi jednoduchý. Ovšem v každém případě, by nastavení QNH mělo být zcela samozřejmé. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 17. 4. 2005 / 13:21 | |
|  | Nevim kolem kterych aeroklubovych letist teda letaji, ale u nas se uz peknych par let na "emila" nelita, pekne se jede na QNH.
Jinak co se tyce toho "zlozvyku." Je nutne si uvedomit, ze Svazarm byla v podstate polovojenska organizace a hodne pravidel pochazelo z armady - vcetne "emila." A nase slavne letectvo na QNH prechazelo taky az celkem nedavno a celkem i dost bolestne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝŠKOMĚR 17. 4. 2005 / 13:34 | |
|  | OK, tak to je jen dobře, že létáte na QNH A taky docela chápu ty dlouholeté návyky u starších pilotů. |
| |
|
|