FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 6. 7. 2025, Den upálení mistra Jana Husa Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Palm Springs Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 01:50
JirkaK
Tak si teď v posledních dnech lítám z a do Palm Springs a čerstvě narazím na krásné belly landing

https://www.youtube.com/watch?v=_yo2w_WkcqM
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 08:31
xWing   
Este ze ne belly dance...
Neda sa normalne napisat vo vete pisanej cesky, ze pristatie bez podvozku ?
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 13:49
Instructor
... vždy sa pristáva s podvozkom !!!

Ak má pilot tzv. "ebenové ruky" - nepresunie páčku ovládania podvozku smerom dolu. A podvozok zostane v zasunutej polohe. Keďže Murpyho zákony majú všeobecnú platnosxť - na každého pilota čaká, lepšie povedané číha možnosť pristáť s nevysunutým podvozkom ...

Konštruktéri lietadiel sa snažia pomôcť pilotom a ovládač podvozku zvýrazňujú napríklad kolečkom. Napríklad krásny interier Boeingu zohyzdili neestetickým ovládačom podvozku.

Konštruktéri Moravy použili pomerne esteticky stvárnený združený ovládač podvozku a vztlakových klapiek. Ovládač podvozku v tvare kolečka je opatrený ešte dvomi mechanickými poistkami. Ovládač klapiek je v tvare kvapky. Výborná pomôcka najmä počas nočných výcvikových letov.

Pre prípad, že pilot letí na priblížení so vtlakovými klapkami v pristávacej konfigurácii a "zabudne" vysunúť podvozok - zapracuje výrazná zvuková a svetelná signalizácia. Dalo by sa povedať, že zobudí aj mŕtveho.

Piloti, ktorí sťahujú plynové páky až v záverečnej fáza podrovnania a pristávajú na "malých klapkách" sa vystavujú nebezpečenstvu, že signalizácia v prípade nevysunutého pozvozku - zapracuje neskoro.
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 14:01
Instructor
Pozorne som si niekoľko ráz pozrel video. Skúsenosti sú také, že v cockpite lietadla nepríjemne hučala akustická signalizácia, svietili červené varové kontrolky.

Ak niekto (nejaká posádka) čaká na vstup na dráhu - nič mu nebráni, aby upozornil posádku lietadla, že pokračujú na pristátie so zasunutým podvozkom!
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 14:26
ondras   
Vždy se s podvozkem rozhodně nepřistává! Jednak podvozek nemusí fungovat a druhak letadlo nemusí podvozek vůbec mít. Myslím, že pilot éra na tom videu dobře věděl, že nemá kola venku a posadil to krásně na břicho.
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 15:38
Fabo™   
Samozrejme ze sa pristava s podvozkom.

S podvozkom v zavrenej polohe, to je sice pravda, ale nenechal si ho na letisku odletu
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 15:57
ondras   
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 15:49
MzM   
Existuje minimálně jedna výjimka: Messerschmitt Me 163
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 12:10
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=hrYA2wysyoc tady je video které zabírá ten Hawker ještě chvíli po zastavené - 0.46 letadlo zastaví 10 sekund po tom vybíhá posádka, 15s po zastavení se v záběru objevují první hasiči, pět sekund na to jsou v záběru již tři jedoucí hasičské vozy.

počítám kdyby to byla chyba pilotů tak by možná vzali roha stejně rychle, ale hasiči by tam ještě nebyli...
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 15:47
mano
nvm ako v tom zhone a co mu odislo, ale ked uz by som sadal na brucho tak by som aspon klapky zatvoril
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 16:15
JirkaK
asi na to kluci za řízením viděli s těma klapkama jinak, možná to i jinak vidí checklist.. Těžko říct... Ale předpokládám že postup co se týká klapek se příliš nemění, naopak bych očekával větší klapky, pokud je to možné, s tím letadlem chceš myslím dosednout v co nejnižší rychlosti.
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 19:18
Mike76
Co největší klapky a co největší vítr do čumáku ideálně
 

OT: Palm Springs   8. 12. 2015 / 16:43
Fabo™   
radsej sadnut pomalsie a poskodit klapky ako sadat rychlejsie a poskodit vsetko ostatne...
 

OT: Palm Springs   6. 12. 2015 / 21:06
sander
Načo tam montujú podvozky, keď to pekne ide aj bez neho????
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 12:06
JirkaK
Bohužel po přístání bez podvozku piloti neuposlechnou příkaz "exit next taxiway", je to tedy z provozních důvodů aby se letadla nekupily na runway
 

OT: Palm Springs   7. 12. 2015 / 09:16
kuma   
Pánové, přistání na břicho hezké, to jo, ale nejlepší jsou ty komentáře dole.
Např. od jakéhosi přispěvatele AGL (v ruštině): "Letadlo je podobné Jaku-40, asi je podle něj okopírované".
To je, myslím, hláška měsíce...
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ