|  |  | Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 21:06 | |
|  | Nelítáte někdo delší tratě s Tu-154? Když se snažím nad mořem zrychlit čas, tak se to celý začne kývat nahoru-dolů-nahoru a pořád dokola to osciluje.
Nechce se mi zrovna trávit 7-8 hodin u simu, ale jinak je lítání s tímhle strojem docela sranda (ne taková "nuda" jako se skleněným cockpitem).
Taky by se hodily návody jak plánovat let s plně zatíženým strojem (profil trati, IAS) a bližší info o výpočtu doletu apod. V manuálu toho moc není a Load Manager napíše "Nalož to plný"....
No prostě И-21 rulezzz  |
| |
|
 |  |  | Re: Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 21:11 | |
|  | no nic moc o tom nevím ale mám ještě po otci 4 bifle originální letecký manuály ketrý jsem našel kdesi v garáži ,sicestarý ,ale jak jsem to tak prolítával tak je to asi hodně dobrý i když TU-154 nějak moc nerozumím..mám Elektrovybavení
Radiovybavení
Přístroje
Elektrovybanení mám 2x tak bych to to mohl poslat ale je to hodně studováni ale je to v Čj takže se to dá...leží mi tu tak jesli máš zajem tak no...prb je tam všechno |
| |
|
 |  |  | Re: Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 21:24 | |
|  | Taky mám rád tento stroj,ale bohžel lítám max.Karlovy Vary-Košice |
| |
|
 |  |  | Re: Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 21:33 | |
|  | Seš si jist, že TU154 má takový dolet? To není dálkové letadlo, ale stroj pro střední tratě, takže max okolo 5-6 hod. To jen pro upřesnění A ty oscilace při zrcyhlení času, to je dáno nastavním autopilota, sám s tím asi nic nenaděláš. Jinak já jsem hodně proti zrychlování. To si raději zvolím kratší trať. Protože při zrychlení simulace, se hodně letadel chová špatně. Myslím, že to v simulaci nemá co dělat  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 21:47 | |
|  | Pravděpodobně nemá tankoval jsem za letu. Load manager mě nechá max. 5000 km(?), ale doletěl jsem mnohem dál a šlo by to víc, kdyby to ten AP neházel nahoru a dolů (cca +- 500-800 metrů).
Chtěl jsem jenom zkusit let s max. nákladem paliva ve FL 380 a s plánováním, nastavováním INS, korekce gyrokompasu apod. Vyšlo to překvapivě dobře, INS byl v KDC mimo pouze o pár kilometrů a to už dohnala VOR/NDB navigace. Jenom to cvakání NXXXXX WXXXXXX waypointů je "opruz". Škoda, že to nejde nějak uložit a nahrát.
K tomu doletu - jak s tím teda lítají naši soudruzi vládcové po světě? To dělají refuel v Keflaviku? |
| |
|
 |  |  | Re: Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 22:21 | |
|  | Ja bych lital ale neznam tu slozitou ruskou navigaci, kdyby ason byla ke stazeni verze s FMC |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 22:56 | |
|  | Ale FUJ! Od čeho tam je INS??? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 23:59 | |
|  | samozrejme INS je naprosto dokonala, jediny co mi na ni dost vadi je max pocet 9waypointu...to je fakt vopruz, ale jinak to je parada, hlavne to datlovani souradnic.....Akorat mam malej problem,zatim ani jednou se mi nepodarilo donutit AP, aby letel INS delam to podle navodu, ale nejak to nefacha, resp. nejde vubec zmacknout tlacitko HBY na AP, kterym by se to melo aktivovat...ale vono to pude. Jo a taky startup procedury....je to pekne, takova realisticnost, ale kdyz do me po cca 20min spousteni, cvakani a poslouchani bzucaku na stojance na IVAU vrazi B737, to je na uskrceni se mysi.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Tu-154 a delší tratě 18. 4. 2005 / 00:04 | |
|  | "ignore crashes" ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 a delší tratě 18. 4. 2005 / 00:05 | |
|  | jj, presne tohleto sem se naucil  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Tu-154 a delší tratě 18. 4. 2005 / 00:25 | |
|  | "zatim ani jednou se mi nepodarilo donutit AP, aby letel INS "
No to bych mohl vyprávět... musíš přepnout na Shift+9 přepínač NVU-INS nahoru, na Shift+3 zapnout dva přepínače (viz manuál) a potom to občas jde.
Pokud ne (neobjeví se na AP černý "STAB" vlevo na horizont. stabilizaci), tak doporučuju vypnout vše na AP (nemusí se na AT), a vypnout/zapnout hlavní vypínač na Overhead. Potom zkusit spustit a nastavit znovu. Teď zrovna pádím s Bulíkem, tak nemůžu popsat přesně.
To datlování je fakt vopruz - do Washingtonu jsem INS otočil třikrát dokola (1-9) a to jsem bral jenom VOR/NDB, případně fixy přes oceán.
Jinak spouštění už zvládám zpaměti (já vím - checklist je checklist) za 3-4 minuty... Potom, co jsem stáhnul z avsim.ru nějaký cockpit videa, tak mám pocit, že to je normální. I když horký čaj v plastovém kelímku z automatu bych si teda na panel nedal )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 a delší tratě 18. 4. 2005 / 01:22 | |
|  | ja to uz taky delam zpameti, ale nez zkalibrujes kompasy atd, nastavis INS, AP pro let po blbym okruhu....me to trvalo cca 20min |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tu-154 a delší tratě 18. 4. 2005 / 15:02 | |
|  | Aha, ja to myslel bez INS, ten ma i svuj realny zahrivaci timeout... Jinak mam ulozeny Studeny&Tmavy tak, aby se kompasy a gyra srovnaly rychle. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Tu-154 a delší tratě 18. 4. 2005 / 19:29 | |
|  | Ale verze s FMC byly taky , sic to byl upgrade |
| |
|
 |  |  | Re: Tu-154 a delší tratě 17. 4. 2005 / 23:58 | |
|  | "Load Manager napíše "Nalož to plný".... " tohle jsem nějak nepochopil, přece Load Manager vypočítá palivo podle zadané vzdálenosti, což není vždy max.
Režimy letu jsou popsány v ruské verzi RLE, v anglické je to na str. 128 hoodně popletené, trochu podrobnější info se dá najít v knize Praktická aerodynamika Tu-154, která se dá stáhnout na http://www.fairwings.net/ (bohužel zrovna teď nefunguje).
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Tu-154 a delší tratě 18. 4. 2005 / 00:03 | |
|  | asi leti tak daleko, ze to ma nalozit plne .) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Tu-154 a delší tratě 18. 4. 2005 / 00:56 | |
|  | Problém byl v tom, že jsem měnil náklad z 0% na 100%, aniž by se to projevilo na výpočtu. Taky to dost často háže chyby jako "S error", "Fuel error", nebo podobný - a to v případě, kdy přetáhnu. Nenapíše ale co a o kolik. Já jsem se snažil najít max. dolet s cca 25% zátěží (ZFW), ale vůbec to nemělo vliv. B737 fuel planner je někde jinde. |
| |
|
|