FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
couvání Jeden příspěvek | Celý strom
couvání   24. 1. 2016 / 17:56
Antek
Ahoj,možná že to je banalita,ale slyšel jsem tolik variant že navím.
Za1 jak couvá a zda-li vrtulák
Za2 jak couvá a zda-li turbo.
Díky Antek
 

couvání   24. 1. 2016 / 18:42
Michal (CSA447)
Jakože takhle ?
https://www.youtube.com/watch?v=4OnM36xC7FQ
 

couvání   24. 1. 2016 / 18:54
maverick60   
Aj Jety vedia cuvat

https://www.youtube.com/watch?v=-Zkxh903s_w

 

couvání   24. 1. 2016 / 21:00
JirkaK
klasický pístový couvat nebude, nemá beta. Turbopropy beta mají a mohou díky němu jet dozadu, podobně jako jety.

Zvlášť u těch jetů se to ale běžně nepoužívá, jednak je to hluk navíc, tak jsou to náklady navíc... poplatek za pushback je podstatně nižší než spálené palivo
 

couvání   24. 1. 2016 / 22:01
Lowmick   
Beta ti na couvání nestačí, potřebuješ reverz.

O cenách za pushback vs palivo se klidně rozepiš, to by mě docela zajímalo
 

couvání   24. 1. 2016 / 22:21
Kachna   
Pane kolego, jak jste přišel na to, že písťák nemá beta? Jak bys pak chtěl nastavit vrtuli na malých otáčkách? Pokud máš hydraulicky stavitelnou vrtuli, která není autonomní, má beta mód.

Reverz není vůbec o palivu. Většina letadel ti zacouvá na režimu okolo volnoběhu. No jo, FSka. Pokud nedáš plnej ceres, tak to se to letadlo nehne.
 

couvání   24. 1. 2016 / 22:35
happypetr   
Kachna! Ty se do toho nepleť! Ty o tom víš kulový... Když to tvrdí JirkaK, tak to prostě platí!
 

couvání   24. 1. 2016 / 22:42
Fishbed   
Bych to jenom maličko poupravil "Zvlášť u těch jetů se to ale běžně nepoužívá, hlavně(!!!!!!!) proto, že ti motor může nasát zvířený bordel z plochy a poškodit motor. To co jsem napsal o cenách pushbacku vs. cena paliva berte jako vtip."
 

couvání   24. 1. 2016 / 22:48
Tragédie v JRD
A on snad jirika nekdo bere vazne? zejmena tedy kdyz blaboli o realu?

Boze, ja uz vidim tu nudli, kde nas bude oresvedcovat, ze to, conrekl, vlastne nerekl, a ze ho nechapeme ))
 

couvání   24. 1. 2016 / 23:25
ondras   
Pan pilot promluvil. To se nedá nic dělat! Doteď jsme žili v bludech óóóó nejmoudřejší....
 

couvání   24. 1. 2016 / 22:16
Kachna   
Vrtuláky:
V chytré literatuře se uvádí, že reverzní tah, který je potřeba k couvání jde aplikovat pouze u turbovrtulových motorů, které mají volnou turbínu. Pokud ji nemají, pak se brzdí tzv. nulákem, čili přestavením listů vrtule na nulový úhel nastavení. A vrtule pak brzdí jako aerodynamická brzda. Prostě z listů uděláš lopaty a ty ti dělají odpor vzduchu.

Z toho vyplívá i proč reverz není na písťácích.

U jetů je to v pohodě. Prostě vysuneš reverz a můžeš couvat. Ovšem se to moc nedoporučuje, protože uděláš z motoru vysavač všechnen bordel, co motor vymete ze země pak úspěšně proženeš motorem.

 

couvání   24. 1. 2016 / 23:31
Lowmick   
Tuším, že DHC-4 mělo reverz.
 

couvání   24. 1. 2016 / 23:46
ondras   
Myslím že nee ale nechci se hádat.
Tohle vypadá taky dobře:
https://www.youtube.com/watch?v=A8tqCrMWCQE
 

couvání   25. 1. 2016 / 00:06
MiG-21MFN
Pěkný video Ale DHC-4 to umí taky

https://www.youtube.com/watch?v=Px9_XWVqFHs
 

couvání   25. 1. 2016 / 19:15
ondras   
Najs... Já jsem jen tak zběžně mrknul na wiki a nehádám se
Každopádně DHC4 a DC6 Jsou trochu jiné kategorie
 

couvání   25. 1. 2016 / 23:34
Fishbed   
taky souvrat umí
https://www.youtube.com/watch?v=YydkHy2P0dU
 

couvání   25. 1. 2016 / 23:36
Fishbed   
na tomhle videu je stejně nejlepší ten spotter v tý lopatě
 

couvání   24. 1. 2016 / 23:43
pawlick
Žabaři, na Sluce nám stačí silnější závan větru a už to couvá úplně samo
 

couvání   25. 1. 2016 / 10:30
kuma   
Já si vždycky vzpomenu na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=4IaWn7kX4Es , i když tohle je odjinud, Švédi to předváděli i na CIAFu.

Co se týká reverzu u pístových strojů a toho co píše Kachna - mohl bys, prosím, upřesnit tu větu co cituješ (zde volně) "reverznní tah lze aplikovat pouze u turbopropů, které mají volnou turbínu" - totiž sama o sobě nedokládá, že to u pístových motorů nejde (a proč).

Pokud vyjdu z režimů vrtule, teoreticky by záporného tahu měla být schopna jakákoliv stavitelná vrtule, jejíž listy lze natočit do požadovaného (záporného) úhlu náběhu. Samotné využití reverzu by pak měla být záležitost pouze konstrukce axiálního ložiska, které přenáší tah (či tlak) vrtule na další struktury letounu. Není mi z toho jasné, proč by písťáky nemohly mít reverz - spíš v době, kdy byly konstruovány letouny s pístovými motory se s reverzem nepočítalo - a zpětně to řešit na starých konstukcích už se nikdo nepokoušel.

Příkladem, kdy je pístový motor létajícího zařízení spojen s vrtulí, která běžně střídá tah a revers je ocasní rotor stroječků jako byly Hiller 12, Bell OH-1 a další.

Ale možná se mýlím, rád se dozvím jak to ve skutčenosti je.

PS: pod obrázkem je i odstaveček o tom, co je "režim beta" u turbopropů a čím se liší od reverzu - ať se v tomhle stromě i něco přiučíme
20120 B / 620 x 454 / Reverz.jpg
45041 B / 750 x 223 / beta.jpg
 

couvání   25. 1. 2016 / 18:32
Antek
Moc a moc velký dík za vyčerpávající odpověď.Tak jsem zase chytřejší.
Létám na FSX a tam jsem se s tím nesetkal.Když dám povel couvání tak couvám,ale na aeru se nic nestane.
Dík Antek
 

couvání   25. 1. 2016 / 21:14
Kachna   
Musím pohledat ve zdrojích. Snad se k tomu dostanu v průběhu týdne.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ