FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 28. 11. 2025, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Gsx vs p3d Jeden příspěvek | Celý strom
Gsx vs p3d   20. 2. 2016 / 13:12
petuna1
Hezký den všem. Mám problém s gsx v p3d v2. Pokud nastavím v prepar3d.cfg affinity mask na 0 je vše v pořádku. Pokud nastavím 2,tak je sice samotný prepar daleko plynulejší, ale neda se používat gsx. Schody a vše ostatní je strašně trhané, objekty jsou koly zaborene do asfaltu. Nevíte někdo, jak tento problém vyřešit. Diky moc za Vaší případnou pomoc.
 

Gsx vs p3d   20. 2. 2016 / 13:41
JirkaK
Víš proč tam tu affinity mask dáváš a víš jak souvisí s tím jaké máš CPU a co to vlastně dělá?

Takže.. jaký procesor máš?

Obecně... pokud nastavíš affinity mask na 0, je to jako bys ji nenastavil - P3D použije všechny dostupné procesorové jádra.



AM=2

Pokud máš CPU bez HT (ať už ho CPU nemá nebo je vypnutý v biosu), říkáš že P3D využívá CORE 1 (číslováno od 0) a jeho procesy nebudou přidělovány na žádné jiné jádra.

V případě že máš CPU s aktivním HT, AM=2 říká že P3D používá pouze HT jádro 0, tedy na fyzickém CORE 0. Žádné jiné P3D nevyužije.




Problém vyřešíš jednoduše:

A: nech ho si to dělat samotného - úplně zruš affinity mask.

B: v závislosti na tvém CPU najdi vhodnou AM, která ti přijde nejlepší, prostě zkoušej různé kombinace fyzických a HT jader. Najdi si CPU náročnou scénu - ne jen na zemi, ale i za letu a pozoruj zátěž a výkon simu. Postupně zkoušej různé možnosti až narazíš na to co ti vyhovuje nejlépe.


I když jsem si nějakou dobu hrál s bodem B, nakonec jsem skončil u bodu A, mít 8 jádrové CPU, tak bych P3D nechal běžet na 7 fyzických jádrech HT jádra bych nepoužíval, v3 na 8 core bez HT běží lépe než s HT a to až o skoro 40%. U 4 jádra je ale problém. pokud tomu necháš 3 jádra, tak v určité chvíli může tento stav způsobovat blurry textury - jednoduše to nestíhá načítat, a hlavně nahrávání letu s pár sty GB scenérek bude o dost pomalejší. Tady je význam HT zatraceně citelný a rychlost se zvýší adekvátně použitým jádrům (za předpokladu že to nebrzdí disk)

 

Gsx vs p3d   20. 2. 2016 / 14:37
petuna1
Díky. Tohle všechno samozřejmě vím. Mam jenom dvou jádro. Ale pořád nevím, jak toto může ovlivnit GSX. Vidím i podle fps, že takto nastavené to běží lépe, než když tam dám 0. Copak sekání pohybu objektů GSX bych pochopil, ale proč jsou 40 cm zaborene v asfaltu už ne.
 

Gsx vs p3d   20. 2. 2016 / 15:20
JirkaK
nejsem jistý tím rozdílem který ti to způsobuje, ale nedivil bych se že jednoduše na tom jendom jádru prostě spousta věcí nestíhá/neběží jak by měla.

To že ti to běží na tom druhém jádru lépe bude zřejmě dáno tím, co tady tvrdím.

Sim se o jádro kde běží hlavní thread musí dělit, tím že necháš jedno jádro ladem znamená že systém se bude snažit případné nové procesy směřovat na to nezatížené jádro a sim může na tom svém lépe dýchat. Zřejmě ale nestačí na vše
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ