|  |  | | Gsx vs p3d 20. 2. 2016 / 13:12 | |
|  | | Hezký den všem. Mám problém s gsx v p3d v2. Pokud nastavím v prepar3d.cfg affinity mask na 0 je vše v pořádku. Pokud nastavím 2,tak je sice samotný prepar daleko plynulejší, ale neda se používat gsx. Schody a vše ostatní je strašně trhané, objekty jsou koly zaborene do asfaltu. Nevíte někdo, jak tento problém vyřešit. Diky moc za Vaší případnou pomoc. |
| |
|
 |  |  | | Gsx vs p3d 20. 2. 2016 / 13:41 | |
|  | Víš proč tam tu affinity mask dáváš a víš jak souvisí s tím jaké máš CPU a co to vlastně dělá?
Takže.. jaký procesor máš?
Obecně... pokud nastavíš affinity mask na 0, je to jako bys ji nenastavil - P3D použije všechny dostupné procesorové jádra.
AM=2
Pokud máš CPU bez HT (ať už ho CPU nemá nebo je vypnutý v biosu), říkáš že P3D využívá CORE 1 (číslováno od 0) a jeho procesy nebudou přidělovány na žádné jiné jádra.
V případě že máš CPU s aktivním HT, AM=2 říká že P3D používá pouze HT jádro 0, tedy na fyzickém CORE 0. Žádné jiné P3D nevyužije.
Problém vyřešíš jednoduše:
A: nech ho si to dělat samotného - úplně zruš affinity mask.
B: v závislosti na tvém CPU najdi vhodnou AM, která ti přijde nejlepší, prostě zkoušej různé kombinace fyzických a HT jader. Najdi si CPU náročnou scénu - ne jen na zemi, ale i za letu a pozoruj zátěž a výkon simu. Postupně zkoušej různé možnosti až narazíš na to co ti vyhovuje nejlépe.
I když jsem si nějakou dobu hrál s bodem B, nakonec jsem skončil u bodu A, mít 8 jádrové CPU, tak bych P3D nechal běžet na 7 fyzických jádrech HT jádra bych nepoužíval, v3 na 8 core bez HT běží lépe než s HT a to až o skoro 40%. U 4 jádra je ale problém. pokud tomu necháš 3 jádra, tak v určité chvíli může tento stav způsobovat blurry textury - jednoduše to nestíhá načítat, a hlavně nahrávání letu s pár sty GB scenérek bude o dost pomalejší. Tady je význam HT zatraceně citelný a rychlost se zvýší adekvátně použitým jádrům (za předpokladu že to nebrzdí disk)
|
| |
|
 |  |  |  | | Gsx vs p3d 20. 2. 2016 / 14:37 | |
|  | Díky. Tohle všechno samozřejmě vím. Mam jenom dvou jádro. Ale pořád nevím, jak toto může ovlivnit GSX. Vidím i podle fps, že takto nastavené to běží lépe, než když tam dám 0. Copak sekání pohybu objektů GSX bych pochopil, ale proč jsou 40 cm zaborene v asfaltu už ne.
|
| |
|
 |  |  |  |  | | Gsx vs p3d 20. 2. 2016 / 15:20 | |
|  | nejsem jistý tím rozdílem který ti to způsobuje, ale nedivil bych se že jednoduše na tom jendom jádru prostě spousta věcí nestíhá/neběží jak by měla.
To že ti to běží na tom druhém jádru lépe bude zřejmě dáno tím, co tady tvrdím.
Sim se o jádro kde běží hlavní thread musí dělit, tím že necháš jedno jádro ladem znamená že systém se bude snažit případné nové procesy směřovat na to nezatížené jádro a sim může na tom svém lépe dýchat. Zřejmě ale nestačí na vše |
| |
|
|