|  |  | PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 08:07 | |
|  | Poradí mi někdo, jak by se dalo upravit, případně kde, podrovnání 737 na autoland. Připadá mi to hrozně zběsilý, když mi to přistane samo takřka na plocho. Jestli to má 1-2 stupně, tak je to moc, přitom v reálu je to prý tak 5-6. I vizuelně, když se na to člověk podívá, je to katastrofa. sice zůstane podvozková noha celá, ale to mi přijde taky spíš jako sci-fi.Nedělám při tom přistání něco úplně blbě, nebo kde může být sakra problém? |
| |
|
 |  |  | Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 08:48 | |
|  | Napdá mě jediná věc a to ta, že letíš moc rychle vzhledem k hmotnosti letadla a klapkám. Jak zjišťuješ přistávací rychlost? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 09:19 | |
|  | No z FMC. Lítám takhle klasicky, ale je pravda, že vždy při přiblížení začnu mít spoustu problémů. Před přiblížením vyberu rychlost a klapky 40 a potvrdim. Presto mi na tu rychlost nestaci letoun zpomalit, takze to nakonec dosekavam manualne. Ve finale tam ale vrazim spoilery na plno a dobrzduju s nima.To klesani na Localizeru mi popravde moc nejde. FMC tvrdosijne trva na svem, ikdyz nevim na cem, kdyz v programu ma uplne neco jineho, rekl bych vse spravne. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 09:22 | |
|  | no hej, otazka je, kedy a či vobec nastaviš danu rychlost na MCP paneli .. ) sam sa akosi nerozhodne spomalit )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 09:39 | |
|  | To bych cece fakt nerekl ) Jasneze ji tam mam, ale prestoze ji tam nastrkam, prijde mi, ze mi ze je to stale moc rychle. Jak se teda vlastne ten approach leti ? Do posledni chvile na VNAV a potom na HDG a ALT a speed + APP a jednotky autopilota Aa B na ON? Jenze s jakym predstihem ta speed ? Prijde mi, ze kdyz zpomaluju postupne ( tak jak se to pry pri protihlukovych opatrenich delava), ze to proste zpomalit nestiha. S jakou rychlosti vlastne naletavate LOC? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 09:49 | |
|  | LOC by jsi měl nalétat max 210, ale spíš 190 a v žádném případě už ne ve VNAV. A než protneš GS, tak max. 160, klapky 15 a vysunout podvozek. V případě autolandu, doporučuji už při protnutí GS mít finální rychlost a klappky. Potom už letadlo samo brzdí dostatečně, takže není možné, nestihnout zpomalit na finální rychlost. Jinak se běžně přistává max. na klapky 30, ne 40. S vysunutými klapkami se už spoilery nepoužívají a ani to není potřeba,klaply brzdí dostatečně samy, spoilery se vysunou až po dosednutí. Ale fakt nechápu, jaktože nestíháš zpomalit? To klesáš tak prudce nebo do poslední chvíle letíš VNAV 240kt? To se pak nedivím Je potřeba zpomalovat průběžně. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 09:57 | |
|  | Pokud se dělá autoland,tak se má chodit na plné klapky,tj.40.....teda aspoň ve skutečnosti to tak je |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 10:32 | |
|  | Nevím, odkud to máš, ale jeden real pilot mi taky říkal, že se přistává na 40, ale že na 30 je to taky možný. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 10:36 | |
|  | Tak tenhle problém by se mohl přesně vyřešit na pivu 28.4. Mám slíbenou účast reál pilota na 90%, pokud nebude muset právě něco letět. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 10:42 | |
|  | Tady neni co k reseni .))) Pavel2 je pokud me pamet neklame real pilot, a dalsi real pilot zprostredkovane potvrdil to same IMHO Neni treba resit  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 10:51 | |
|  | Jo, já jsem to napsal, že pokud to někdo nebude třeba chápat, tak se může ptát rovnou i tam. Chápeš?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 10:52 | |
|  | jojo uz chapu ze pokud by to nekdo nechapal tak to muze pochopit tam  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: 8x: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 10:55 | |
|  | .... nic jsi nepochopil". A Ivánek odešel od dědečka Hříbečka. ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu OT 19. 4. 2005 / 11:05 | |
|  | Ano, humulus lupulus, tato dvouděložná dvoudomá vytrvalá bylina z řádu kopřivokvětých, čeledi konopovitých (česky chmel otáčivý) může po správné úpravě do určité hodnoty konzumace vzniklého extraktu u někoho vyvolat pocit, že již vše chápe. Po překročení této míry, případně druhý den pak již nechápe nic . Lob |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 11:27 | |
|  | Nejsem real pilot,ale desítky autolandů jsem si ve skutečném kokpitu už prožil,ať tréninkových nebo ostrých |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 11:39 | |
|  | aha.. tak to sorry.. mozna si te s nekym pletu, mel jsem za to ze mas co do cineni s FFR ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 11:41 | |
|  | To mám ...ale neřídím |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 11:50 | |
|  | ach so  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 15:26 | |
|  | A nejsi náhodou ten Pavel, od kterého je na Planes.cz téměř každá "Fischerácká" fotka? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 18:16 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 11:25 | |
|  | Mám to z procedur naší company, když autoland tak plné klapky |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 12:01 | |
|  | Takže ještě doplňující dotaz, jak je to při normálním ruční přistání? Mám zafixováno, že standartně je to na 30? Nebo i bez autolandu, se normálně přistává na 40? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 12:07 | |
|  | Na ruční se většinou chodí na 30 (tak 99%) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 12:52 | |
|  | Ok, tak to jo, už jsem myslel, že žiju celou dobu v omylu Jen mě nenapadlo, že se to při autolandu liší. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 19:12 | |
|  | Ono ten autoland je totiž certifikován na 30° klapky, pro verze letadel starší generace. Nové generace B738 už chodí na 40°klapky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 19:14 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 10:02 | |
|  | Jestli letis na VNAV, tak si na MCP muzes nastavovat co chces, ale rychlost bere ze stranky DES. Jinak pokud do lokalizeru nenalitavas nakejch 250 kts, tak to zpomalit musi a naprosto v pohode i bez spoileru a podobne. Chyba bude nekde mezi zidli a monitorem  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 11:37 | |
|  | To mas pravdu, pokud to neudelas pomoci napr speed intervention push-buton ze? Jinak ja nerikal, ze to letam na VNAV az do konce. Ptal jsem se jen, jak je to spravne.Pravdou je, ze tak pomaly, jak mi psal na zacatku Ludek CH jsem vskutku nebyl ( neco kolem 225, min jsem to nestahl.Jinak kde vy zkuseni vypinate VNAV?) Me spis mate jina vec a to ten protihlukovy postup. Jak se to teda dela? Pry se leti kolem 200 kt az na OM s klapkama na 1, tam se teprv vysouva podvozek a pak vsechny klapky az na 30, teda pokud to neni autolend, tam na 40, ale to se tady uz rozebralo. Muj instruktor uz tohoto casu 737 lita a jednou mi rikal, ze to je peknej mazec a plny ruce prace, tak nevim, jestli to je takova brnkacka zpomalit, zatim mam proste jen jinou zkusenost, nicmene nevylucuju, ze je problem skutecne ve mne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 11:50 | |
|  | VNAV vetsinou vypinas uz na hladine, protoze ridici te nechava sklesavat jindy, nez ti to vypocital FMS , takze nekde na hladine zacnes klesat (na V/S nebo LVL CHG) a muzes nechat zaply LNAV...
VNAV ciste teoreticky (mohu se mylit - zas takovej teoretik nejsem .) pri nejzassi variante vypinas pred posledni zatackou do lokalizeru, resp. do final tracku atd, kde uz by jsi mel mit VOR LOC (v pripade ILS ci nejakeho VOR cosi approache).
nicmene pred casem tu tusim AJS teoretizoval na tema letani nepresnych priblizeni (vor, ndb, atd) s pomoci FMS ... ale uz si nepamatuju k cemu dosel ...
co se protihlukovych postupu tyce, tak ty se lisi letiste od letiste, byvaji publikovane v AIPech, ci casto i jako text page v jepikach. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 12:55 | |
|  | Jo, chapu, ale pravdou je, ze pokud se to ucim bez IVAA, tak mam problem, nebot muj kreten ridici by me nechal ve FL 250 jeste nad LKPR, pak by me nasmeroval ne tokovej kurs, kterym bych priletel na RWY 06 misto 24 a pak mi jeste povoli pristani na 27 L. To je jen strucny vycet vsech moznejch debilit, kteri mi narizuje muj ridici v FS9. proto si to delam po svem a na ridiciho v tuto chvili s...u. Pro takovy pripad jsem hledal idealni postup vis? ))))) Jinak O.K. a diky za podnetne rady BTW. Diky vsem, kteri dnes prispivali k tomuto tematu, zase vim neco noveho. Jinak se mi podarilo ted kontaktovat jednoho pilota CSA a ten mi vicemene potvrdil postupy tady zminene, tedy 210-190 rychlost nalitnuti LOCu s klapkami 1 pak na 190 klapky 5 na 180 klapky 10 na 170 klapky 15 a GEER DOWN pod 160 pak az na OM, jak se pise dale a pak na 140 klapky 25 a konecne klapky 30 pro pristavaci rychlost s erem v ruce , nebo 40 pro autoland, kde je pry opravdu podrovnani ponekud plossi , nez pri pristani v ruce.
Jeste jednou diky vsem |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 13:15 | |
|  | Pri litani offline samozrejme se na FSkovyho ridiciho radsi vyprdni. Nemusis vymejslet zadny postupy. Sezen si mapy a litej podle nich, tam mas uplne vsechno. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 13:28 | |
|  | Mapy mam, vlastne mam komplet aktualizovanej AIP, takze v tom problem neni, potreboval jsem jen par doladujicich informaci. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 17:01 | |
|  | Jenom úplně blbá otázka k těm rychlostem. Jak jsi na tom s palivem? Nejsi moc těžkej ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG - Podrovnání při autolandu 19. 4. 2005 / 11:50 | |
|  | LKPR:
V zásadě platí omezení podle tzv. SLP bodů, které jsou prakticky na každé příletovce ( SLP1 = 250kias a SLP2 = 220kias , prosím podívej do map LKPR , je to na STAR pro každou RWY , www.vacc-cz.org/download ).
Tato omezení jsou natolik rozumná, že je doporučuju bezezbytku přejímat i do simulací. Z toho vyplývá, že maximální rychlost pro "zatočení" do ILSu by měla vždy být pod 220kias , ale obecně je tak 180-210kias, protože se hned musí dál brzdit: do OM musí letadla udržovat 160kias, především, kvůli separaci ( to je uvedeno v postupech , ne v mapě ). Pokud 160kias letadlo neumí ( Zlin ) , musí to včas oznámit . Po minutí OM se pak dále postupně zpomaluje...
Platí pro ILS , pro VOR-DME, VOR/DME jsou rychlosti předepsány maličko jinak, ale jsou podobné ( ne vyšší ).
Předpokládám, že tyto postupy se měnily, takže skutečně Tebou popsané procedury jsou (byly) možné a sám jsem tento postup viděl ( snaha o co nejdelší udržení clean konfigurace ), ale dnes se skutečně musí dodržovat těch 160kias kvůli hustotě provozu, což vyžaduje "nějaké klapky" již na cca 15nm.
Rovněž tato omezení bych do simulace jednoznačně převzal a přizpůsobil tomu "své procedury ". |
| |
|
|