|  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 7. 4. 2016 / 16:35 | |
|  | Kdo neví, tak Sarajevo approach je způsob přiblížení v bojových podmínkách, kdy letadlo místo pozvolného klesání na dráhu provede strmý sestup s následným dorovnáním. Důvodem tohoto adrenalinového zážitku srovnatelného s horskou dráhou je minimalizace rizika zásahem ručních protiletadlových kompletů potenciálně rozmístěných v okolí letiště.
A Sarajevo se to jmenuje protože právě tam to bylo používáno, během bojů na Balkáně.
A tady jsou ta videa:
http://www.businessinsider.com/a-c-130-pilots-view-of-a-combat-landing-2015-7
|
| |
|
 |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 7. 4. 2016 / 19:10 | |
|  | Tak to byl pěknej střemhlavák!!!  |
| |
|
 |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 7. 4. 2016 / 19:22 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 8. 4. 2016 / 07:01 | |
|  | To je jak nouzák se Z-142  |
| |
|
 |  |  |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 8. 4. 2016 / 08:37 | |
|  | Já jsem si spíš vybavil mesijé Pawlicka se slukou  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 11. 4. 2016 / 16:35 | |
|  | Se 142 jsem to dělal taky, když mi malinko čoudil motor nad Kladnem a potřeboval jsem co nejdřív přistát. A mesije Swordfish z toho má zážitek dodnes A pak ještě ten dvojplošník, ten taky padal jako do sarajeva  |
| |
|
 |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 8. 4. 2016 / 13:41 | |
|  | preco to nazyvat tak zlozito - Sarajevo approach ?
pri pohlade z cocpitu to vyzera na 5 pismen
S K L U Z  |
| |
|
 |  |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 8. 4. 2016 / 14:06 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 8. 4. 2016 / 15:03 | |
|  | ...s Blaníkem jsme to v AK dělávali běžně, když jsme se potřebovali zbavit výšky před přistáním a vrtat nás už nebavilo.Potlačit, vysunout brzdy naplno a rychlost držet na 140km/h. Říkali jsme tomu RAKETOPLÁN a naučil nás to instructor jako daleko jednodušší a bezpečnější variant než skluz ) Je ale potřeba začít včas vybírat a nezapomenout zasunout brzdy Skoda, že jsme tehdá neměli kamery! |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 8. 4. 2016 / 15:12 | |
|  | Mám to za sebou taky. Včetně bonusů, jako skákání drátů a trati. Při pilotkách si to byla inšpektórova lahůdka na konec. Buď zaseklý otevřený brzdy, nebo tohle vytracení výšky. Bylo to výživný  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota 8. 4. 2016 / 20:09 | |
|  | V FSce jsem to nevědomky taky zkoušel, ani jsem nevěděl, že se v reálu opravdu používá. O metodě bočního skluzu na stranu větru vím, ale tohle je opravdu tobogán. S L410 jsem zkoušel kolik si nechá líbit a se zapnutým reverzním tahem to bylo ještě možná strmější. |
| |
|
|