|   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   7. 4. 2016 / 16:35 |  |  
  |    |  Kdo neví, tak Sarajevo approach je způsob přiblížení v bojových podmínkách, kdy letadlo místo pozvolného klesání na dráhu provede strmý sestup s následným dorovnáním. Důvodem tohoto adrenalinového zážitku srovnatelného s horskou dráhou je minimalizace rizika zásahem ručních protiletadlových kompletů potenciálně rozmístěných v okolí letiště.  
A Sarajevo se to jmenuje protože právě tam to bylo používáno, během bojů na Balkáně. 
 
A tady jsou ta videa: 
http://www.businessinsider.com/a-c-130-pilots-view-of-a-combat-landing-2015-7 
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   7. 4. 2016 / 19:10 |  |  
  |    |  Tak to byl pěknej střemhlavák!!!   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   7. 4. 2016 / 19:22 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   8. 4. 2016 / 07:01 |  |  
  |    |  To je jak nouzák se Z-142   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   8. 4. 2016 / 08:37 |  |  
  |    |  Já jsem si spíš vybavil mesijé Pawlicka se slukou   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   11. 4. 2016 / 16:35 |  |  
  |    |  Se 142 jsem to dělal taky, když mi malinko čoudil motor nad Kladnem a potřeboval jsem co nejdřív přistát.  A mesije Swordfish z toho má zážitek dodnes   A pak ještě ten dvojplošník, ten taky padal jako do sarajeva   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   8. 4. 2016 / 13:41 |  |  
  |    |  preco to nazyvat tak zlozito - Sarajevo approach ?  
pri pohlade z cocpitu to vyzera na 5 pismen  
 S K L U Z    |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   8. 4. 2016 / 14:06 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   8. 4. 2016 / 15:03 |  |  
  |    |  ...s Blaníkem jsme to v AK dělávali běžně, když jsme se potřebovali zbavit výšky před přistáním a vrtat nás už nebavilo.Potlačit, vysunout brzdy naplno a rychlost držet na 140km/h. Říkali jsme tomu RAKETOPLÁN a naučil nás to instructor jako daleko jednodušší a bezpečnější variant než skluz ) Je ale potřeba začít včas vybírat a nezapomenout zasunout brzdy   Skoda, že jsme tehdá neměli kamery!  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   8. 4. 2016 / 15:12 |  |  
  |    |  Mám to za sebou taky. Včetně bonusů, jako skákání drátů a trati. Při pilotkách si to byla inšpektórova lahůdka na konec. Buď zaseklý otevřený brzdy, nebo tohle vytracení výšky. Bylo to výživný   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |  | Sarajevo approach C-130 z pohledu pilota   8. 4. 2016 / 20:09 |  |  
  |    |  | V FSce jsem to nevědomky taky zkoušel, ani jsem nevěděl, že se v reálu opravdu používá. O metodě bočního skluzu na stranu větru vím, ale tohle je opravdu tobogán. S L410 jsem zkoušel kolik si nechá líbit a se zapnutým reverzním tahem to bylo ještě možná strmější. |  
  |   |  
 
  |  
  |